Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27

Prep en activatie, ja man, goed verhaal... Heel erg treurig.

+2/-0

Een trainer die na een CL-wedstrijd waarin je na 6 minuten de eerste tegengoal krijgt, en na 12 minuten de tweede, zegt: 'Ik ben trots op de jongens want we begonnen goed'...

Die moet je sowieso een spreekverbod opleggen.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 oktober 2025 om 12:29:

Een trainer die na een CL-wedstrijd waarin je na 6 minuten de eerste tegengoal krijgt, en na 12 minuten de tweede, zegt: 'Ik ben trots op de jongens want we begonnen goed'...

Hoe ik het interpreteer is dat hij vond dat eigenlijk alles crescendo ging, op die 3 momenten na die dan meteen een tegengoal opleverden.

Het is een beetje hetzelfde als dat je een leuk telefoongesprek met je opdrachtgever hebt maar terloops erbij vermeldt dat je hoopt dat hij en de rest van zijn organisatie een nare ziekte oplopen. "Alles ging goed op 1 moment na". Laat dat ene moment nou net cruciaal geweest zijn.

+3/-0

Sevic schreef op 08 oktober 2025 om 12:29:

Eens, te naïef en onprofessioneel voor woorden als je tegendoelpunten maar eventjes buiten beschouwing laat als details of i.d.

Nul lijn in de aanval, nul lijn in de defensie, laat staan een opgaande lijn.

edit:

Vreemd verhaal ook dat er nu opeens sprake zou zijn van problemen met de staf en spelers. Ik kan me dat slechts bij een bepaalde assistent voorstellen, maar die is enkel doorgeschoven omdat good old Sjonnie niet wilde samenwerken met Dave Vos.

Die juist werd geprept om door te groeien en als echte prospect gezien. Toch bizar dat die jongen vertrekt met Farioli. Dan voer je geen beleid en kun je beleid ook voortaan bij het afval zetten. Zo makkelijk als werd afgestapt van het profiel voor een nieuwe trainer, zo makkelijk werd afgestapt van een carrierepad van Vos om zelf een goede, moderne hoofdtrainer op te leiden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 oktober 2025, 15:13:59.

+3/-0

Ik zou op basis van Heitinga zijn interviews ook niet zo precies weten wat nou precies zijn spelopvattingen zijn. Maar laten we eerlijk zijn: met de vragen die er door de Nederlandse pers worden gesteld is er ook nauwelijks ruimte voor dit soort inhoud. Farioli werd geprezen om zijn interviews en persconferenties terwijl hij eigenlijk nooit echt wat zei. Het enige dat hij deed was heel professioneel het achterste van zijn tong niet laten zien.

Het gaat er uiteindelijk om of een trainer zijn manier van spelen op zijn spelers over kan brengen. Dat zijn ook niet allemaal raketgeleerden. Je kan als trainer best als een simpele overkomen, zolang je spelers je maar begrijpen. Ten Hag was ook nooit de grootste spreker. Steijn had daarentegen altijd weer een vlotte babbel op zijn persconferenties. Het zegt allemaal niet zoveel over je kwaliteiten als trainer.

Mike1976 schreef op 08 oktober 2025 om 11:54:

En bedenk ook even dat het Kroes niet is gelukt om de assistent trainer van f*cking de Graafschap te overtuigen naar de grootste club van Nederland te komen.

Het is niet vanzelfsprekend dat zo iemand gelijk maar even naar Ajax wil komen. Hij gaf maanden geleden in een interview aan dat hij altijd voor geleidelijke carrièreplanning heeft gekozen. Daarnaast vind ik dat een integer persoon in principe ook niet na een paar maanden alweer vertrekt. De Graafschap is uiteindelijk wel de eerste club die hem een kans in het betaald voetbal heeft gegeven. Ze zullen voor hem vast een traject uitgestippeld hebben. Daar heeft hij met zijn volle verstand voor gekozen. Ik zou dat ook niet per se even inwisselen voor de onrust in Amsterdam. Dikke kans dat Heitinga er over een paar weken of maanden uitligt. Het is dan nog maar de vraag of al die assistenten dan mogen blijven. Meestal is dat niet zo.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Heitinga en Keizer