Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger John Heitinga

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 04 oktober 2025 om 22:56:

s0lido schreef op 04 oktober 2025 om 18:19:

Als hij maandag nog trainer is... dit is naar mijn weten de slechtste trainer die we ooit gehad hebben. Hij heeft echt geen idee waar hij mee bezig is.

Steijn was de slechtste ooit. Voor dat het seizoen goed en wel (augustus!!!) is begonnen zeggen dat slechts één speler van de nieuwe aankopen voldoet aan het gewenste niveau is wel een megasnelle manier om je selectie van je te vervreemden.

Wie was dat ook alweer?

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Kiki schreef op 04 oktober 2025 om 23:54:

RodyTur10 schreef op 04 oktober 2025 om 22:56:

s0lido schreef op 04 oktober 2025 om 18:19:

Als hij maandag nog trainer is... dit is naar mijn weten de slechtste trainer die we ooit gehad hebben. Hij heeft echt geen idee waar hij mee bezig is.

Steijn was de slechtste ooit. Voor dat het seizoen goed en wel (augustus!!!) is begonnen zeggen dat slechts één speler van de nieuwe aankopen voldoet aan het gewenste niveau is wel een megasnelle manier om je selectie van je te vervreemden.

Wie was dat ook alweer?

Sutalo.

+1/-0

Wat doet Dickie Advocaat op het moment?

+1/-0

We hebben in 3 seizoenen meerdere trainers gehad.

Schreuder, Heitinga, Steijn, Maduro, Schippy, Farioli en weer Heitinga.

Alleen Farioli was topclub waardig. Dus laten we even realistisch blijven, als er een vervanger komt, zal die niet veel beter zijn...

+5/-0

Jake Styles schreef op 05 oktober 2025 om 08:25:

Dick Advocaat is bondscoach van Curaçao, waarmee hij naar de WK wil komende zomer in de Verenigde Staten, Canada en Mexico.

+1/-0

BertjeK schreef op 05 oktober 2025 om 09:22:

We hebben in 3 seizoenen meerdere trainers gehad.

Schreuder, Heitinga, Steijn, Maduro, Schippy, Farioli en weer Heitinga.

Alleen Farioli was topclub waardig. Dus laten we even realistisch blijven, als er een vervanger komt, zal die niet veel beter zijn...

Alleen de buitenlandse trainer slaagde, omdat hij zich niet blind staarde op "aanvallend voetbal".

Als er een vervanger komt, hopelijk weer een buitenlandse trainer. Beschikbare Nederlandse trainers kunnen er geen zak van: zijn te koppig om zich aan te passen aan het beschikbare materiaal.

Niet zolang geleden zag ik Jonk graag komen, maar ook die zal falen met de huidige selectie.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 05 oktober 2025 om 09:32:

Jake Styles schreef op 05 oktober 2025 om 08:25:

Dick Advocaat is bondscoach van Curaçao, waarmee hij naar de WK wil komende zomer in de Verenigde Staten, Canada en Mexico.

Ik schrik ervan hoezeer ik op dit moment smacht naar een old school coach die het eerst 'goed neerzet' en vanuit die basis een beetje probeert te voetballen.

+2/-0

De Boer als interim vragen en dan maar proberen Michel van Girona te strikken voor volgend seizoen. Zal daar wel een keer weg willen nu de piek voorbij is. Bewezen trainers gaan niet in Ajax stappen momenteel.

+3/-0

Wellicht kan een technische staf met Erik ten Hag als trainer en Felipe Sanchéz Mateos en Winston Bogarde als assistenten Ajax weer op de rit krijgen? Volgens mij zijn ze alle drie beschikbaar.

+1/-0

Ik zou Frank de Boer de rest van het seizoen voor de groep zetten. Nadrukkelijk alleen voor dit seizoen. Hij straalt rust uit, heeft gezag, experimenteert niet met vreemde opstellingen en kan goed omgaan met de enorme druk die er nu heerst. Bovendien is hij beschikbaar en vermoedelijk ook bereid om het te doen.
Voor de duidelijkheid: ik ben geen fan van Frank de Boer, maar op dit moment lijkt hij de enige logische en haalbare keuze.

EtH zou ik nadrukkelijk niet doen. Dat zou alleen maar opnieuw (valse) verwachtingen wekken. Bovendien denk ik dat hij vooral uit is op eerherstel, wat hem ongeduldig en snel gefrustreerd kan maken. Niet bepaald ideaal dus in de huidige omstandigheden.

+4/-0

Camus schreef op 05 oktober 2025 om 11:22:

Ik zou Frank de Boer de rest van het seizoen voor de groep zetten. Nadrukkelijk alleen voor dit seizoen. Hij straalt rust uit, heeft gezag, experimenteert niet met vreemde opstellingen en kan goed omgaan met de enorme druk die er nu heerst. Bovendien is hij beschikbaar en vermoedelijk ook bereid om het te doen.
Voor de duidelijkheid: ik ben geen fan van Frank de Boer, maar op dit moment lijkt hij de enige logische en haalbare keuze.

EtH zou ik nadrukkelijk niet doen. Dat zou alleen maar opnieuw (valse) verwachtingen wekken. Bovendien denk ik dat hij vooral uit is op eerherstel, wat hem ongeduldig en snel gefrustreerd kan maken. Niet bepaald ideaal dus in de huidige omstandigheden.

100% mee eens. Dat voegt verder niet veel toe, maar wilde ik toch even gezegd hebben.

+3/-0

Het hedendaagse voetbal is wel wat anders dan hij gewend is. De meest successvolle trainers zijn jong of zijn met hun tijd meegegaan.

Ik vraag me af of FdB in het huidige voetbal zijn stempel kan drukken. Hoog druk zetten, opbouwen van achteruit, diepgaande backs, dynamisch tussen de linies.

Ik denk dat je beter af bent met een modernere trainer.

+3/-0

Sjakie Meulemans schreef op 05 oktober 2025 om 11:00:

Wellicht kan een technische staf met Erik ten Hag als trainer en Felipe Sanchéz Mateos en Winston Bogarde als assistenten Ajax weer op de rit krijgen? Volgens mij zijn ze alle drie beschikbaar.

Ten Hag gezien bij United en Leverkusen? En die moet dit zooitje op de rit krijgen? Ten Hag staat ook bekend om zijn vreemde keuzes en experimenten.

+2/-0

BertjeK schreef op 05 oktober 2025 om 11:53:

Het hedendaagse voetbal is wel wat anders dan hij gewend is. De meest successvolle trainers zijn jong of zijn met hun tijd meegegaan.

Ik vraag me af of FdB in het huidige voetbal zijn stempel kan drukken. Hoog druk zetten, opbouwen van achteruit, diepgaande backs, dynamisch tussen de linies.

Daarom zegt Camus, denk ik, ook: nadrukkelijk alleen voor dit seizoen. Voor een interim coach is het wel handig als ie de competitie en selectie al goed kent. Een 'modernere trainer' van de gewenste kwaliteit ligt momenteel niet voor het oprapen. Die zitten midden in het seizoen bij hun club. Als Real Madrid dan aanklopt is het een ander verhaal, maar als Alex Kroes namens Ajax voor de deur staat met een doos tompoucen, kan ie een kop koffie krijgen, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik zou ook gewoon de tijd nemen om nu een goede kandidaat te selecteren. En ik zou bijna per definitie voor een buitenlandse trainer gaan zónder Ajax-dna.

+3/-0

Sevic schreef op 05 oktober 2025 om 11:59:

BertjeK schreef op 05 oktober 2025 om 11:53:

Daarom zegt Camus, denk ik, ook: nadrukkelijk alleen voor dit seizoen. Voor een interim coach is het wel handig als ie de competitie en selectie al goed kent. Een 'modernere trainer' van de gewenste kwaliteit ligt momenteel niet voor het oprapen. Die zitten midden in het seizoen bij hun club. Als Real Madrid dan aanklopt is het een ander verhaal, maar als Alex Kroes namens Ajax voor de deur staat met een doos tompoucen, kan ie een kop koffie krijgen, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik zou ook gewoon de tijd nemen om nu een goede kandidaat te selecteren. En ik zou bijna per definitie voor een buitenlandse trainer gaan zónder Ajax-dna.

Wat ik zo simpel aan de hele DNA-discussie vind is dat je het kennelijk kunt verkrijgen door succesvol werkzaam te zijn geweest bij Ajax. Dat is natuurlijk niet hoe het werkt, je kunt "Italiaans DNA" (wat dat ook moge zijn) hebben terwijl je in een Iglo in Groenland bent geboren en daar nooit verder dan 3 kilometer vanaf bent geweest. Je hoeft niet in Italie te zijn geweest om Italiaans DNA te hebben.

Wie weet is er een Chinees of whatever die nu nog nooit van Ajax gehoord heeft, aangesteld wordt als trainer en een geweldig succes wordt. Die had dan altijd al het Ajax-DNA, maar we wisten het nog niet. Dus ja, graag iemand met Ajax-DNA, maar die persoon hoeft hier nog niet werkzaam te zijn geweest.

Buiten dat, helemaal eens. De Boer lijkt mij de beste optie die enigszins realistisch lijkt.

+3/-0

Er moet toch best een geschikte trainer te vinden zijn die ook haalbaar is.

Hoe dan ook, absoluut nooit meer de Boer aub.

Gelukkig heeft hij laatst zelf aangegeven een klus als hoofdtrainer niet meer te ambieren, anders had ik Kroes er nog wel voor aangezien met de Boer op de proppen te komen.

+4/-0

skimovic schreef op 05 oktober 2025 om 12:42:

Gelukkig heeft hij laatst zelf aangegeven een klus als hoofdtrainer niet meer te ambieren, anders had ik Kroes er nog wel voor aangezien met de Boer op de proppen te komen.

Wie dan? Wie is er beschikbaar, staat er voor open nu in oktober in te stappen én is ontegenzeggelijk geschikt?

+3/-0

skimovic schreef op 05 oktober 2025 om 12:42:

Als Heitinga eruit vliegt hebben we 6 trainers in 3,5 jaar versleten. Allemaal zijn ze mislukt op Farioli na die niet wist hoe snel hij weg moest hier. Als we dan ook in een crisis verkeren, vraag ik me af waarom iemand met meer opties hiervoor zou kiezen.

+2/-0

Er zijn naast Frank de Boer of Erik ten Hag nog wel wat meer opties. Ook zullen er hier en daar goede gekwalificeerde (buitenlandse) trainers de laan uit worden gestuurd.

Pascal Jansen is een mogelijkheid. Die wilde al naar FC Twente komen, maar dat ketste af vanwege een afkoopsom die betaald moest worden. Maar voor Ajax is er wellicht meer mogelijk.

Tegelijkertijd is naast de keuze voor de juiste trainer ook de verdere samenstelling van de technische staf minstens zo belangrijk.

Winston Bogarde en Filipe Sanchéz Mateos zou ik als assistenten toevoegen. Zij kunnen een belangrijke bijdrage leveren om van onze spelers weer hongerige wolven te maken die wedstrijd na wedstrijd strijden voor iedere meter, zoals onder Farioli.

Ik kan de interesse voor Thomas Duivenvoorden begrijpen. Ik geloof dat hij tactisch van meerwaarde kan zijn. Ik zou hem naast de door mij al genoemde Winston Bogarde en Filipe Sanchéz Mateos eveneens willen toevoegen aan onze technische staf.

Voor de trainerspositie is er ook nog een andere gewaagde optie : Marc van Bommel en Ruud van Nistelrooy samen. Beiden zijn beschikbaar, maar ik betwijfel of Ajax dat zou moeten willen?

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger John Heitinga