Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 mei 2025 om 15:09:

Is ome Joop soms terug bij Twente met zijn creatieve boekhouding?

Die hebben me toch een partij ingekocht sinds de winterstop en nu ook nog Jill Roord die Manchester City vrijwillig verruilt voor Twente met nog een jaar contract.

Roord is duidelijk terugkomen voor de liefde.

Kroes moet zich nu ook bezighouden met transfers bij de vrouwen aangezien Koster nog steeds niet aanwezig is.
Benieuwd wie er nog bij komt en wie er weggaan.

+1/-0

Papa Roord zal zeker zijn stem hebben laten horen bij de terugkeer van Jill. Alleen vraag ik me af hoeveel geld hiermee gemoeid is. Op nos.nl zei Roord dat het voor Nederlandse begrippen een behoorlijk bedrag was. Ajax en PSV zijn 2 clubs die in staat zijn om bedragen te betalen in het vrouwenvoetbal. Twente heeft toch wat minder te makken.
En @Spelbos, de liefde zal er zeker mee te maken hebben, maar haar partner hockeyt bij Den Bosch, dan lijkt PSV toch een logischere keus. Steeds van Enschede naar Den Bosch rijden is best wel een eind.

+2/-0

Andries Jonker heeft Regina van Eijk opgeroepen voor Oranje. Daphne van Domselaar is niet fit genoeg om te spelen tegen Duitsland, maar blijft wel bij het elftal. Oud Ajacied Lize Kop zal waarschijnlijk tegen Duitsland spelen.

+2/-0

Ajax heeft het 17 jarige talent Ranneke Derks overgenomen van PSV. Derks tekent voor 3 jaar. Derks werd afgelopen maand Europees kampioen met Oranje onder 17, ze werd gekozen tot speler van het toernooi. Derks is aanvaller.

Verder werd vandaag het talentteam van de vrouwen kampioen. Nadat ze de voorjaarscompetitie op hun naam hadden geschreven, moesten ze tegen de kampioen van de najaarscompetitie spelen. Ze versloegen in Eindhoven PSV met 3-1 en pakten zo het algeheel kampioenschap van de 1e divisie.

Dit bericht is gewijzigd op 29 mei 2025, 23:10:59.

+2/-0

the birdman schreef op 29 mei 2025 om 23:04:

Ajax heeft het 17 jarige talent Ranneke Derks overgenomen van PSV. Derks tekent voor 3 jaar. Derks werd afgelopen maand Europees kampioen met Oranje onder 17, ze werd gekozen tot speler van het toernooi. Derks is aanvaller.

Verder werd vandaag het talentteam van de vrouwen kampioen. Nadat ze de voorjaarscompetitie op hun naam hadden geschreven, moesten ze tegen de kampioen van de najaarscompetitie spelen. Ze versloegen in Eindhoven PSV met 3-1 en pakten zo het algeheel kampioenschap van de 1e divisie.

Deze zal niet voor het 1e team gehaald zijn denk ik of is het zo een groot talent dat ze meteen met het 1e team kan meedoen?

+1/-0

Ik denk wel dat ze tussen beide teams zal pendelen. Ik heb haar zien spelen op het EK, het is echt een groot talent. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ze de beste speler van het toernooi was. Ik denk dat Ajax voorsorteert op het mogelijke vertrek van speelsters. Derks was transfervrij.

+2/-0

Milicia Keijzer verlaat Ajax voor AC Milan. Ze heeft 5 jaar voor Ajax gespeeld en kwam tot 39 wedstrijden. Bij Ajax won ze 1 landstitel en 1 KNVB beker. Het laatste seizoen heeft ze weinig gespeeld wegens een blessure.

+1/-0

@Birdman, weet jij waarom de Sanders niet meer speelt? ik weet dat ze lang geblesseerd was maar zit al een tijdje weer op de bank.

+1/-0

the birdman schreef op 31 mei 2025 om 10:19:

Milicia Keijzer verlaat Ajax voor AC Milan. Ze heeft 5 jaar voor Ajax gespeeld en kwam tot 39 wedstrijden. Bij Ajax won ze 1 landstitel en 1 KNVB beker. Het laatste seizoen heeft ze weinig gespeeld wegens een blessure.

Hehe, het gaat ook bij de vrouwen om wie je kent.

+1/-0

spelbos schreef op 31 mei 2025 om 11:25:

@Birdman, weet jij waarom de Sanders niet meer speelt? ik weet dat ze lang geblesseerd was maar zit al een tijdje weer op de bank.

Waarom precies weet ik niet, ik kan alleen maar gokken. Kardinaal deed het goed naast Spitse in het centrum. Met De Klonia op rechts en Van de Velde op links stond de verdediging redelijk goed. De Reus was wat dat betreft redelijk rechtlijnig. De Sanders zat heel vaak ook niet bij de selectie, 1 keer was ze terug en kreeg minuten om dan weer afwezig te zijn. Maar dit is puur speculatief. Blessures bij de vrouwen hoor je zelden wat van. Toen Zeeman haar knie kapot draaide op de training kwam het nieuws ook pas na maanden naar buiten.

+2/-0

De volgende speler uit het talentteam heeft een 2 jarig contract getekend met een optie voor een 3e jaar. Mirte van Koppen, aanvalster, gaat het vrouwenteam versterken. Van Koppen is 19 jaar en wat ik van haar gezien heb zal ze als back up voor Danique Tolhoek gaan spelen.

+2/-0

Haha die Jonker staat zichzelf weer te verdedigen door te zeggen dat als Beerensteyn fit was Leuchter nooit zou spelen. Werkt ook lekker motiverend voor de reserves. Echt wat is het toch een dwaas van een coach.

+2/-0

Mike1976 schreef op 03 juni 2025 om 20:24:

Haha die Jonker staat zichzelf weer te verdedigen door te zeggen dat als Beerensteyn fit was Leuchter nooit zou spelen. Werkt ook lekker motiverend voor de reserves. Echt wat is het toch een dwaas van een coach.

Beerensteyn weet iets van hem denk ik. Soms scoort ze lekker, maar dat is vaak tegen zwakkere tegenstanders. Tegen de grote landen geeft ze niet thuis. Moet je nagaan als Miedema fit is, dan zit Leuchter helemaal aan het eind van de bank.
Jonker is gewoon een grappig clowntje wat je niet al te serieus moet nemen. Een coach die Grant rechtsachter zet kun je nooit serieus nemen.

+2/-0

Na Milicia Keijzer vertrekt ook Kay-Lee de Sanders naar AC Milan. Daar wordt ze verenigd met Suzanne Bakker. De Sanders kwam uit wat toen CTO Amsterdam was, een talentenschool van de KNVB in Amsterdam. De Sanders speelde 8 seizoenen in de hoofdmacht, was goed voor 146 wedstrijden en heeft 2 kampioenschappen, 4 KNVB bekers en 1 eredivisiecup gewonnen. In haar laatste seizoen was ze veel geblesseerd.

+1/-0

Hebben ze daar bij Milan geen eigen scouting ofzo? :denk

+1/-0

Mike1976 schreef op 05 juni 2025 om 17:48:

Hebben ze daar bij Milan geen eigen scouting ofzo? :denk

Volgens mij SBST
Suzanne Bakkers Scouting Team

+3/-0

Inessa Kaagman, Quinty Sabajo, Bente Jansen, Roos van der Veen en Dionne van der Wal vertrekken na dit seizoen bij Ajax vrouwen. Alle dames hadden een aflopend contract dat niet wordt verlengd. Met het stoppen van Tinie Hoekstra en het vertrek van Milicia Keijzer en Kay-Lee de Sanders zijn dat dus 8 plekken die vrijkomen. Van Schoonhoven, Colin en Derks komen over van andere clubs en een aantal speelsters vanuit het talententeam gaan deze plekken vullen. Ik hoop dat Ajax nog wel wat ervaring binnen gaat halen. Kaagman heeft over 2 periodes 146 wedstrijden gespeeld, Sabajo 100, Jansen 36, Van der Veen 16 en Van der Wal 4.

+2/-0

the birdman schreef op 06 juni 2025 om 23:10:

Inessa Kaagman, Quinty Sabajo, Bente Jansen, Roos van der Veen en Dionne van der Wal vertrekken na dit seizoen bij Ajax vrouwen. Alle dames hadden een aflopend contract dat niet wordt verlengd. Met het stoppen van Tinie Hoekstra en het vertrek van Milicia Keijzer en Kay-Lee de Sanders zijn dat dus 8 plekken die vrijkomen. Van Schoonhoven, Colin en Derks komen over van andere clubs en een aantal speelsters vanuit het talententeam gaan deze plekken vullen. Ik hoop dat Ajax nog wel wat ervaring binnen gaat halen. Kaagman heeft over 2 periodes 146 wedstrijden gespeeld, Sabajo 100, Jansen 36, Van der Veen 16 en Van der Wal 4.

Ben wel benieuwd wie jij graag ziet komen aangezien jij toch beter ingevoerd bent in het vrouwen voetbal?

+1/-0

Qua verdediging heb je wel wat mensen nodig. Moïsa van Koot is gratis op te halen bij Fortuna, als ze al niet ergens heeft getekend. Ik was bij Fortuna ook wel gecharmeerd van Isa Dekker, maar die is al vertrokken naar OHL in België. Felice Hermans van Telstar is ook een optie. En Desiree van Lunteren is misschien te verleiden tot een 3e termijn. Inzetbaar in alle linies.

+2/-0

Deau den Turk heeft haar contract verlengd en ligt nu vast tot 30-6-2026. Den Turk komt uit het talentteam en heeft 9 wedstrijden in het 1e achter haar naam. Ze is de dochter van Dennis den Turk, die nog een blauwe maandag in de Ajaxjeugd heeft gespeeld.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Ajax (v)