Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43

Heel jammer dat Farioli met zijn staf weggaan.
Ik wens ze het allerbeste toe want ze hebben de club weer porem gegeven.
Benieuwd wie hen gaan opvolgen.

Zou Reiziger met Bogarde geen optie zijn?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 19 mei 2025 om 12:11:

Reiziger heeft alleen ervaring als trainer van jeugdelftallen of als assistent. Denk je echt dat het een goed plan is hem bij Ajax zijn eerste klus als hoofdtrainer op het hoogste niveau te geven?

Prima gozer om in je technische staf te hebben hoor - maar als assistent. Net als Bogarde.

+3/-0

Volgens VI.nl zijn Ten Hag en Simonis de topkandidaten. Om te huilen als het echt waar is.

+2/-0

s0lido schreef op 19 mei 2025 om 12:57:

Volgens VI.nl zijn Ten Hag en Simonis de topkandidaten. Om te huilen als het echt waar is.

Ten Hag zou ik een valkuil vinden. Die kon destijds excelleren dankzij een excellente selectie met een steengoede aanvoerder. Pas vanaf de entree van Tadic ging het lopen. In Engeland er geen reet van gebakken natuurlijk. Ook niet bijster lekker in de communicatie en hij heeft irritante trekjes als het gaat om aankoopbeleid, met het willen doordouwen van spelers uit zijn eigen netwerk.

Bovendien zou Ten Hag het zelf niet moeten willen. Enorm afbraakrisico. Als je niet direct kampioen wordt, zit je op een teleurstellend spoor. Hij heeft alleen maar iets te verliezen.

Simonis, ja dat vind ik een interessante trainer, maar dit seizoen kan een outlier zijn. Laten we wel wezen: dit was zijn eerste seizoen als hoofdcoach in het betaalde voetbal. Eén goed seizoen zou geen ticket voor het hoofdtrainerschap bij Ajax moeten zijn.

Een buitenlandse trainer, een outsider, is me eigenlijk goed bevallen dit seizoen. De media-aandacht gaat dan vooral uit naar 'die rare [nationaliteit invullen]', waarmee de spelersgroep mooi uit de wind blijft, sowieso in de eerste maanden. Een buitenlandse coach kijkt ook wat objectiever naar de selectie met minder oog voor status, kan ik me zo voorstellen.

Ajax-DNA bestaat niet. Gewoon goed voetballen en winnen, dan vinden we het al gauw Ajax-DNA.

+3/-0

Sevic schreef op 19 mei 2025 om 12:52:

spelbos schreef op 19 mei 2025 om 12:11:

Reiziger heeft alleen ervaring als trainer van jeugdelftallen of als assistent. Denk je echt dat het een goed plan is hem bij Ajax zijn eerste klus als hoofdtrainer op het hoogste niveau te geven?

Prima gozer om in je technische staf te hebben hoor - maar als assistent. Net als Bogarde.

De push voor Reiziger is niks dan emotie.

+2/-0

Ik ben hem dankbaar voor wat hij gepresteerd heeft, maar ben er niet rouwig om dat hij vertrekt. Ik heb geen zin meer om elk weekend met samengeknepen billen naar de wedstrijd te kijken, zelfs tegen de laagst geklasseerde clubs thuis in De Arena. De club moet nou een stuk wijzer zijn wat fitheid betreft van de spelers, teambuilding en het belang van een georganiseerde verdediging.

Dit bericht is gewijzigd op 19 mei 2025, 14:13:25.

+2/-0

Johan Nahoj schreef op 19 mei 2025 om 13:56:

Ik ben hem dankbaar voor wat hij gepresteerd heeft, maar ben er niet rouwig om dat hij vertrekt. Ik heb geen zin meer om elk weekend met samengeknepen billen naar de wedstrijd te kijken, zelfs tegen de laagst geklasseerde clubs thuis in De Arena. De club moet nou een stuk wijzer zijn wat fitheid betreft van de spelers, teambuilding en het belang een georganiseerde verdediging.

Eens. De grote vooruitgang in discipline, teamgeest, fitheid etc is niets minder dan een keiharde veroordeling van de trainers van de afgelopen jaren en de keuzes die Ajax daarin gemaakt heeft. Dit soort aspecten zijn het minimale dat je van een staf mag verwachten, het is geen hogere wiskunde. Het moet de basis zijn waarop aanvallend dominant voetbal gebouwd wordt.

+1/-0

Vindt het toch vrij knap wat Simonis heeft gepresteerd met dat materiaal. Beker en 7e in competitie. Wat Ten Hag heeft gepresteerd met zijn materiaal is ondermaats.

+1/-0

3LittleBirds schreef op 19 mei 2025 om 15:35:

Vindt het toch vrij knap wat Simonis heeft gepresteerd met dat materiaal. Beker en 7e in competitie. Wat Ten Hag heeft gepresteerd met zijn materiaal is ondermaats.

Maar het is wel op basis van één seizoen. En dat bij een kleine club waar niets moet en alles mag. Ajax is een club waar alles MOET en ongeacht hoe het gaat valt heel Nederland alsnog over je heen.

Dergelijke druk kan slechts een enkeling aan.

+1/-0

Bij Simonis heb ik een Steijn gevoel bij. Die presteerde 1 seizoen leuk met Sparta en werd gehaald.

+1/-0

En als hij dat nu nog eens twee seizoenen volhoudt, is het wellicht een goede trainer voor Ajax.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli