Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

De Algemeen directeur van AFC Ajax heeft nog geen eigen topic, maar er is natuurlijk genoeg over te zeggen en schrijven.

Momenteel slaagt de directie, onder “leiding” van Edwin van der Sar er al één jaar niet in om een technisch directeur aan te stellen. Laat staan dat er überhaupt gesprekken met kandidaten zijn geweest.

In de RvC ontbreekt ook een technische man. Er wordt continue aan gerefereerd maar er wordt 0,0 actie ondernomen om deze twee posities nou eens in te vullen. Na het vertrek van Overmars hebben Edwin en H2 het technische beleid overgenomen en dit is rampzalig verlopen. Dat deze 2 mensen ĂĽberhaupt op deze key positie zitten is natuurlijk al een management blunder van de hoogste categorie.

Op dit moment lijkt niets te functioneren bij Ajax.
- de RvC is vleugellam zonder technische man;
- er is geen technisch directeur;
- er is onvrede onder de spelers;
- er is onvrede onder de supporters;
- er is onvrede onder het personeel (en daarnaast ook nog de grensoverschrijdend gedrag perikelen);
- de aangekochte spelers zijn stuk voor stuk mislukt;
- afgelopen zomer is voor €100 miljoen in de sloot gegooid;
- er is een dramatische trainer aangesteld;
- halverwege het seizoen ben je kansloos voor kampioenschap.

In elke organisatie ter wereld (profit of non-profit) zou een beleidsbepaler hiervoor verantwoordelijk worden gehouden. Maar bij AFC Ajax mogen dit soort wanbestuurders gewoon blijven zitten.

Wat mij betreft heeft van der Sar zijn beste tijd gehad bij Ajax. Dank voor bewezen diensten, maar dit is niet de trouble shooter die ons uit het moeras gaat trekken. In onrustige tijden moet een leider opstaan en het voortouw nemen en zich niet verschuilen in z’n kantoortje in de ArenA.

Los van de inhoudelijke kritiek presenteert onze Algemeen directeur zich wel erg matig naar de buitenwereld. Hij schittert door afwezigheid en als hij dan voor de camera staat heb je het idee dat er een kind uit groep 3 staat die een spreekbeurt over z’n cavia gaat geven.

Wat vinden jullie? Tijd om schoon schip te maken?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 januari 2023, 13:54:45.

 

+3/-0

Je kunt een nieuwe tuin niet laten bloeien, als je niet eerst al het onkruid weg schoffelt. Zonder disrespectvol te willen zijn richting Van der Sar en de technische managers, is het wel van belang dat zij inzien dat zij onderdeel van het probleem zijn. Het is daarmee niet logisch dat de oplossing uit hun koker gaat komen. Wat dat betreft zou het goed zijn om de tuin in de lente alvast onder handen te nemen, zodat deze straks klaar is voor het nieuwe seizoen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 30 januari 2023 om 12:32:

Je kunt een nieuwe tuin niet laten bloeien, als je niet eerst al het onkruid weg schoffelt. Zonder disrespectvol te willen zijn richting Van der Sar en de technische managers, is het wel van belang dat zij inzien dat zij onderdeel van het probleem zijn. Het is daarmee niet logisch dat de oplossing uit hun koker gaat komen. Wat dat betreft zou het goed zijn om de tuin in de lente alvast onder handen te nemen, zodat deze straks klaar is voor het nieuwe seizoen.



Mee eens. Het nieuwe seizoen is dichterbij dan we denken. Hopelijk heeft de NV het ook in de gaten?

En zoals Tadic10 eerder aangaf duurt het te lang. Vraag ik me af of de non-communicatieve vaardigen van Edwin van der Sar hier soms mee te maken hebben dat alle sollicitatiegesprekken op een mislukking is uitgelopen. Te minste volgens Edwin's eigen woorden zijn een dozijn kandidaten, mogelijk inmiddels meer? de revue gepasseerd zonder resultaat.

 

+2/-0

De onverschillige, stuitende reactie van van der Sar op de vraag: “verwijt je jezelf ook wat?” zegt mijn inziens alles.

Deze man vind zichzelf een waanzinnige bestuurder en gaat echt niet zelf opstappen. Sterker nog, waarschijnlijk duurt het invullen van de technische RVC zetel en de functie van TD zo lang, omdat dit in het belang is van van der Sar.

Verschuilen achter dat Ajax in een vacuüm zit (die hij zelf heeft gecreëerd) en over tot de orde van de dag. Mocht er iemand in de RvC komen zal dat ook wel weer een vriendje van Edwin zijn, waardoor er nog steeds geen kritische noot wordt gekraakt.

De kritiekloze RvC is al sinds het bestaan ervan een farce. Daar zitten geen clubmensen, maar patsers die er voor zichzelf zitten en alle leuke nevenactiviteiten die erbij komen. Ik noemde het eerder al een rotary clubje! Met andere woorden: daar hoeven we geen ingrepen van te verwachten.

Het zal echt van de supporters moeten komen of toonaangevende oud-spelers moeten massaal de noodbel luiden met een duidelijk verzoek aan van der Sar om op te stappen.

Ik vrees echter dat deze lulhannes met geen mogelijkheid weg te krijgen is.

 

+6/-0

Van der Sar is onze eigen Mark Rutte; niet weg te krijgen omdat 'ie denkt dat hij het goed doet.

 

+4/-0

Edwin van der Sar is in feite geen AD meer maar TD. Alleen dat hebben ze niet gecommuniceerd. Geloof me. Die Hendriks is nu AD en wordt gecontroleerd door het RvC. En Edje is lekker met Gerrie en Klaas Jan aan het sparren. The horror.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 31 januari 2023 om 10:49:

Edwin van der Sar is in feite geen AD meer maar TD. Alleen dat hebben ze niet gecommuniceerd. Geloof me. Die Hendriks is nu AD en wordt gecontroleerd door het RvC. En Edje is lekker met Gerrie en Klaas Jan aan het sparren. The horror.



Ik neem dit bloedserieus. Edwin van der Sar beschikt over een flinke dosis Ajax DNA. Ik ben ook 100% overtuigd dat Edwin het allerbeste met de club voor heeft maar het idee dat hij de TD functie er wel even aan kon plakken bleek een brug te ver. Zelf vermoed ik dat hij is gaan denken geweldig bezig te zijn. Zelfs met het idee rondloopt dat anderen dat ook vinden. De signalen zijn er al enige tijd.

Zo vond er na alle kritieken van bizarre zomeraankopen een evaluatiegesprek plaats tijdens het WK met o.a. Hamstra en Schreuder. Waarbij door het slechte spel en uitslagen Schreuder de ruimte kreeg om nogmaals vijf extra winter-aankopen te doen! Die ruimte kreeg Schreuder, hoe bizar kan het gaan. Op welke wijze is daar in godsnaam geëvalueerd is een redelijke vraag. Het geeft bovendien aan dat Schreuder in de zelfde boot zat als het duo aankoopbeleid. Totaal doorgeslagen ver weg van de realiteit maar toch vinden dat er voldoende aanknopingspunten waren om op verder te borduren.

Je mag toch aannemen dat de RvC spoedig ingrijpt. Ziet dat er snel een RvC lid voetbalzaken en een echte TD op het toneel moet verschijnen voor de volgende transferwindow, start eredivisie september. Want dit kan echt niet meer.

De situatie van der Sar lijkt enigzins een beetje op die van een oud president van Roemenie, Nicolae Ceaușescu die met zijn vrouw met een balkonscène naar een miljoen Roemenen zat te zwaaien. Opdat ze dachten dat ze geliefd waren maar in feite stond het volk er om ze te kielhalen. Zijn tijd zat er op.

 

+1/-0

Nou Edwin, al het falen kwam toch door het vacuĂĽm van de RvC? je wil toch zo graag de technische zetel in de RvC bezet hebben!? (Dat wil hij helemaal niet, maar dat terzijde).

De RvC van Volendam heeft zojuist de kandidatuur van Vice-voorzitterschap van Molenaar verworpen wegens te nauwe contacten met Wim Jonk en Ruben Jongkind.

Als je Ă©cht graag wil dat de technische RvC zetel wordt ingevuld zou ik nu direct een lijntje uitgooien. Hij is juridisch en bestuurlijk onderlegd en heeft Ajax DNA. Het was natuurlijk zelf geen geweldige voetballer, maar wel een Cruijff adept met kijk op beleid en Ajax visie. (Blind was een goede verdediger maar een waardeloze technische man, dus een goed paard maakt nog geen goede ruiter).

Of is Molenaar te kritisch voor je Edwin?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 03 februari 2023 om 16:32:

Nou Edwin, al het falen kwam toch door het vacuĂĽm van de RvC? je wil toch zo graag de technische zetel in de RvC bezet hebben!? (Dat wil hij helemaal niet, maar dat terzijde).

De RvC van Volendam heeft zojuist de kandidatuur van Vice-voorzitterschap van Molenaar verworpen wegens te nauwe contacten met Wim Jonk en Ruben Jongkind.

Als je Ă©cht graag wil dat de technische RvC zetel wordt ingevuld zou ik nu direct een lijntje uitgooien. Hij is juridisch en bestuurlijk onderlegd en heeft Ajax DNA. Het was natuurlijk zelf geen geweldige voetballer, maar wel een Cruijff adept met kijk op beleid en Ajax visie. (Blind was een goede verdediger maar een waardeloze technische man, dus een goed paard maakt nog geen goede ruiter).

Of is Molenaar te kritisch voor je Edwin?



Tja Molenaar .. Je hebt van die figuren die overal en vaak genoemd worden maar nooit de verantwoordelijkheid nemen om een positie ook werkelijk in te vullen.
Molenaar is zo iemand; vice-voorzitter van Volendam had hij wel willen worden . Een soort erebaantje!

Molenaar zou ik vergeten; deze man is op een bepaalde manier te vergelijken met een Blind : het babbelt lekker mee met Jan en Alleman maar echte visie kun je ze niet op betrappen .

Dat Molenaar pleit voor een terugkeer van schuinsmarcheerder Overmars is natuurlijk helemaal een gotspe ..!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 03 februari 2023 om 16:32:

Nou Edwin, al het falen kwam toch door het vacuĂĽm van de RvC? je wil toch zo graag de technische zetel in de RvC bezet hebben!? (Dat wil hij helemaal niet, maar dat terzijde).

De RvC van Volendam heeft zojuist de kandidatuur van Vice-voorzitterschap van Molenaar verworpen wegens te nauwe contacten met Wim Jonk en Ruben Jongkind.

Als je Ă©cht graag wil dat de technische RvC zetel wordt ingevuld zou ik nu direct een lijntje uitgooien. Hij is juridisch en bestuurlijk onderlegd en heeft Ajax DNA. Het was natuurlijk zelf geen geweldige voetballer, maar wel een Cruijff adept met kijk op beleid en Ajax visie. (Blind was een goede verdediger maar een waardeloze technische man, dus een goed paard maakt nog geen goede ruiter).

Of is Molenaar te kritisch voor je Edwin?



Normaal gesproken heeft van der Sar niets met de aanstelling van een lid van de RvC te maken.
De RvC staat boven de directie. En de bestuursraad staat weer boven de RvC.

Dat er misschien dingen geregeld worden achter de schermen dat kun je nooit uitsluiten

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 03 februari 2023 om 18:32:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 03 februari 2023 om 16:32:

Nou Edwin, al het falen kwam toch door het vacuĂĽm van de RvC? je wil toch zo graag de technische zetel in de RvC bezet hebben!? (Dat wil hij helemaal niet, maar dat terzijde).

De RvC van Volendam heeft zojuist de kandidatuur van Vice-voorzitterschap van Molenaar verworpen wegens te nauwe contacten met Wim Jonk en Ruben Jongkind.

Als je Ă©cht graag wil dat de technische RvC zetel wordt ingevuld zou ik nu direct een lijntje uitgooien. Hij is juridisch en bestuurlijk onderlegd en heeft Ajax DNA. Het was natuurlijk zelf geen geweldige voetballer, maar wel een Cruijff adept met kijk op beleid en Ajax visie. (Blind was een goede verdediger maar een waardeloze technische man, dus een goed paard maakt nog geen goede ruiter).

Of is Molenaar te kritisch voor je Edwin?



Normaal gesproken heeft van der Sar niets met de aanstelling van een lid van de RvC te maken.
De RvC staat boven de directie. En de bestuursraad staat weer boven de RvC.

Dat er misschien dingen geregeld worden achter de schermen dat kun je nooit uitsluiten




Hier staat de organisatie vermeld waaronder de voorzitter van de bestuursraad. Een keurkorps van expertises en andere nevenactiviteiten. Er ontbreekt alleen een voetbal.

https://www.ajax.nl/club/organisatie/link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 03 februari 2023 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 03 februari 2023 om 16:32:

Nou Edwin, al het falen kwam toch door het vacuĂĽm van de RvC? je wil toch zo graag de technische zetel in de RvC bezet hebben!? (Dat wil hij helemaal niet, maar dat terzijde).

De RvC van Volendam heeft zojuist de kandidatuur van Vice-voorzitterschap van Molenaar verworpen wegens te nauwe contacten met Wim Jonk en Ruben Jongkind.

Als je Ă©cht graag wil dat de technische RvC zetel wordt ingevuld zou ik nu direct een lijntje uitgooien. Hij is juridisch en bestuurlijk onderlegd en heeft Ajax DNA. Het was natuurlijk zelf geen geweldige voetballer, maar wel een Cruijff adept met kijk op beleid en Ajax visie. (Blind was een goede verdediger maar een waardeloze technische man, dus een goed paard maakt nog geen goede ruiter).

Of is Molenaar te kritisch voor je Edwin?



Tja Molenaar .. Je hebt van die figuren die overal en vaak genoemd worden maar nooit de verantwoordelijkheid nemen om een positie ook werkelijk in te vullen.
Molenaar is zo iemand; vice-voorzitter van Volendam had hij wel willen worden . Een soort erebaantje!

Molenaar zou ik vergeten; deze man is op een bepaalde manier te vergelijken met een Blind : het babbelt lekker mee met Jan en Alleman maar echte visie kun je ze niet op betrappen .

Dat Molenaar pleit voor een terugkeer van schuinsmarcheerder Overmars is natuurlijk helemaal een gotspe ..!



Molenaar was tijdens de Cruijff-revolutie wel eén van de prominente gezichten. Hij zat vandaag bij Kale en Kokkie en vind hem vaak best redelijke dingen zeggen. Heeft het Ajaxverleden ook en wat mij betreft een goede uitstraling.

Of het de juiste man zou zijn voor een functie binnen Ajax blijft echter een lastig vraagstuk. Daarbij denk ik dat het ook minder uitmaakt dan we er nu van maken. Zoals in diezelfde podcast gesteld werd hoorde je niemand over Sar toen het zo goed ging met de club. Hoe goed of hoe slecht hij het ook doet, zijn functioneren zal bij het grote publiek toch alleen maar gelijkgesteld worden aan de sportieve resultaten. Met andere woorden, wellicht verkloot ie alles wat ie doet maar als je toevallig een spits hebt die je naar de halve finale CL schiet kraait er geen haan naar.

 

+2/-0

Ik snap de twijfels onder sommigen aangaande Keje Molenaar. Wat wel duidelijk is dat Keje veel mee heeft om als Commissaris Voetbalzaken of mogelijk als TD bij Ajax aan de slag te gaan.

Maar is het dan niet opmerkelijk dat al die tijd dat Ajax op zoek is, Keje nooit een uitnodiging van Ajax heeft gekregen om te bekijken of hij in een dergelijke rol iets voor de club zou kunnen betekenen.

Dat heeft nooit plaats gevonden. Keje gaf dat afgelopen zondag aan in een voetbalprogramma van ESPN na een vraag van Hans Kraaij jr.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 00:39:

Maar is het dan niet opmerkelijk dat al die tijd dat Ajax op zoek is, Keje nooit een uitnodiging van Ajax heeft gekregen om te bekijken of hij in een dergelijke rol iets voor de club zou kunnen betekenen.

Dat heeft nooit plaats gevonden. Keje gaf dat afgelopen zondag aan in een voetbalprogramma van ESPN na een vraag van Hans Kraaij jr.


Iemand die de macht heeft gegrepen duldt geen concurrentie. Samenwerken kan vd Sar gewoon niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 04 februari 2023 om 13:26:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 00:39:

Maar is het dan niet opmerkelijk dat al die tijd dat Ajax op zoek is, Keje nooit een uitnodiging van Ajax heeft gekregen om te bekijken of hij in een dergelijke rol iets voor de club zou kunnen betekenen.

Dat heeft nooit plaats gevonden. Keje gaf dat afgelopen zondag aan in een voetbalprogramma van ESPN na een vraag van Hans Kraaij jr.


Iemand die de macht heeft gegrepen duldt geen concurrentie. Samenwerken kan vd Sar gewoon niet.



Ik las die opmerking eerder. Mischien heb je gelijk maar ik zoek nog naar gegronde aanwijzingen dat het daadwerkelijk zo is. Mogelijk dat er voorbeelden zijn die mij zijn ontgaan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 13:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 04 februari 2023 om 13:26:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 00:39:

Maar is het dan niet opmerkelijk dat al die tijd dat Ajax op zoek is, Keje nooit een uitnodiging van Ajax heeft gekregen om te bekijken of hij in een dergelijke rol iets voor de club zou kunnen betekenen.

Dat heeft nooit plaats gevonden. Keje gaf dat afgelopen zondag aan in een voetbalprogramma van ESPN na een vraag van Hans Kraaij jr.


Iemand die de macht heeft gegrepen duldt geen concurrentie. Samenwerken kan vd Sar gewoon niet.



Ik las die opmerking eerder. Mischien heb je gelijk maar ik zoek nog naar gegronde aanwijzingen dat het daadwerkelijk zo is. Mogelijk dat er voorbeelden zijn die mij zijn ontgaan?



Nou misschien door het feit dat we volgens Edwin een TD zoeken en de juiste man nog niet is gevonden terwijl nu blijkt, dat Edwin zichzelf als technische man heeft gepositioneerd met hepie & hepie als z’n prutsende leerlingen.

Ajax is een topclub met een geweldige historie en daarnaast is het gewoon een wereldmerk. Je maakt mij niet wijs dat als je een vacature zou uitzetten voor technisch directeur bij Ajax, dat er alleen een slome boer uit Groningen en een oud spits zonder enige ervaring interesse toont! Helemaal met de financiële middelen die we hadden (met nadruk op hadden) is deze functie natuurlijk een walhalla voor iedere TD die zijn cv wil opleuken. Óók voor zwaargewichten!

Maar nee, Edwin heeft niemand kunnen vinden zegt hij. Dat is toch je reinste bullshit. Hij is gewoon zelf op die positie gaan zitten met alle gevolgen van dien. In z’n eentje een zorgvuldig opgebouwde stabiele club met financiële middelen binnen één jaar helemaal naar de klote geholpen.

Nu ook weer dat gezeik met die Lucca. 10 miljoen voor een bankzittende prutser die 11 wedstrijden gemiddeld 14 minuten per wedstrijd heeft ingevallen.

Edwin moet opzouten en die H2 meenemen!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 04 februari 2023 om 14:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 13:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 04 februari 2023 om 13:26:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 00:39:

Maar is het dan niet opmerkelijk dat al die tijd dat Ajax op zoek is, Keje nooit een uitnodiging van Ajax heeft gekregen om te bekijken of hij in een dergelijke rol iets voor de club zou kunnen betekenen.

Dat heeft nooit plaats gevonden. Keje gaf dat afgelopen zondag aan in een voetbalprogramma van ESPN na een vraag van Hans Kraaij jr.


Iemand die de macht heeft gegrepen duldt geen concurrentie. Samenwerken kan vd Sar gewoon niet.



Ik las die opmerking eerder. Mischien heb je gelijk maar ik zoek nog naar gegronde aanwijzingen dat het daadwerkelijk zo is. Mogelijk dat er voorbeelden zijn die mij zijn ontgaan?



Nou misschien door het feit dat we volgens Edwin een TD zoeken en de juiste man nog niet is gevonden terwijl nu blijkt, dat Edwin zichzelf als technische man heeft gepositioneerd met hepie & hepie als z’n prutsende leerlingen.

Ajax is een topclub met een geweldige historie en daarnaast is het gewoon een wereldmerk. Je maakt mij niet wijs dat als je een vacature zou uitzetten voor technisch directeur bij Ajax, dat er alleen een slome boer uit Groningen en een oud spits zonder enige ervaring interesse toont! Helemaal met de financiële middelen die we hadden (met nadruk op hadden) is deze functie natuurlijk een walhalla voor iedere TD die zijn cv wil opleuken. Óók voor zwaargewichten!

Maar nee, Edwin heeft niemand kunnen vinden zegt hij. Dat is toch je reinste bullshit. Hij is gewoon zelf op die positie gaan zitten met alle gevolgen van dien. In z’n eentje een zorgvuldig opgebouwde stabiele club met financiële middelen binnen één jaar helemaal naar de klote geholpen.

Nu ook weer dat gezeik met die Lucca. 10 miljoen voor een bankzittende prutser die 11 wedstrijden gemiddeld 14 minuten per wedstrijd heeft ingevallen.

Edwin moet opzouten en die H2 meenemen!



Datgene kun je allemaal meenemen maar van der Sar heeft volgens mij nog niet zelf aangegeven dat hij de TD wil worden. Voor zover hij de functie als interim al meenneemt als hoofdverantwoordelijke.

Maar het blijft opmerkelijk inderdaad dat er tot dus ver niemand gevonden is die door wil bouwen wat Overmars achtergelaten heeft. Dan zou je inderdaad denken dat ook zwaargewichten zich melden omdat het een fantastische uitdaging is om de financieele kloof verder te dichten met de europese suptop, waardoor we een steeds kwalitaitef sterkere/betere selectie kunnen samenstellen. Dat was de formule die inmiddels stagneert door de slappe prestaties van H2 en v/d Sar.

Naast Keje vraag ik me af welke potentiele kandidaten ook nooit zijn gevraagd. Hetzij geinformeerd om bij Ajax ideeen uit te wisellen voor een mogelijk functie als TD. Keje kwam dan onlangs met een andere oud voetballer aanzetten, Max Huiberts. Fier Koen meldde destijds dat oud speler Edo Ophof ook in de bussiness zit en gevoetbald heeft bij Ajax. Zouden zij wel zijn geinformeerd? Ik kan hier niks over terug vinden.

Vraag me inmiddels wel af met wie dan wel Edwin van der Sar gesproken heeft? Misschien heb je wel gelijk en blijkt het met helemaal niemand, omdat hij het wel prima vind zo. Maar dan zou bijna een jaar naar het vertrek van Overmars, de RvC, of desnoods de bestuursraad een keer moeten ingrijpen. Zij moeten toch ook meegekregen hebben wat er onder hun hoede visieloos is aangekocht voor 100 miljoen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 15:42:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 04 februari 2023 om 14:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 13:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 04 februari 2023 om 13:26:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 februari 2023 om 00:39:

Maar is het dan niet opmerkelijk dat al die tijd dat Ajax op zoek is, Keje nooit een uitnodiging van Ajax heeft gekregen om te bekijken of hij in een dergelijke rol iets voor de club zou kunnen betekenen.

Dat heeft nooit plaats gevonden. Keje gaf dat afgelopen zondag aan in een voetbalprogramma van ESPN na een vraag van Hans Kraaij jr.


Iemand die de macht heeft gegrepen duldt geen concurrentie. Samenwerken kan vd Sar gewoon niet.



Ik las die opmerking eerder. Mischien heb je gelijk maar ik zoek nog naar gegronde aanwijzingen dat het daadwerkelijk zo is. Mogelijk dat er voorbeelden zijn die mij zijn ontgaan?



Nou misschien door het feit dat we volgens Edwin een TD zoeken en de juiste man nog niet is gevonden terwijl nu blijkt, dat Edwin zichzelf als technische man heeft gepositioneerd met hepie & hepie als z’n prutsende leerlingen.

Ajax is een topclub met een geweldige historie en daarnaast is het gewoon een wereldmerk. Je maakt mij niet wijs dat als je een vacature zou uitzetten voor technisch directeur bij Ajax, dat er alleen een slome boer uit Groningen en een oud spits zonder enige ervaring interesse toont! Helemaal met de financiële middelen die we hadden (met nadruk op hadden) is deze functie natuurlijk een walhalla voor iedere TD die zijn cv wil opleuken. Óók voor zwaargewichten!

Maar nee, Edwin heeft niemand kunnen vinden zegt hij. Dat is toch je reinste bullshit. Hij is gewoon zelf op die positie gaan zitten met alle gevolgen van dien. In z’n eentje een zorgvuldig opgebouwde stabiele club met financiële middelen binnen één jaar helemaal naar de klote geholpen.

Nu ook weer dat gezeik met die Lucca. 10 miljoen voor een bankzittende prutser die 11 wedstrijden gemiddeld 14 minuten per wedstrijd heeft ingevallen.

Edwin moet opzouten en die H2 meenemen!



Datgene kun je allemaal meenemen maar van der Sar heeft volgens mij nog niet zelf aangegeven dat hij de TD wil worden. Voor zover hij de functie als interim al meenneemt als hoofdverantwoordelijke.

Maar het blijft opmerkelijk inderdaad dat er tot dus ver niemand gevonden is die door wil bouwen wat Overmars achtergelaten heeft. Dan zou je inderdaad denken dat ook zwaargewichten zich melden omdat het een fantastische uitdaging is om de financieele kloof verder te dichten met de europese suptop, waardoor we een steeds kwalitaitef sterkere/betere selectie kunnen samenstellen. Dat was de formule die inmiddels stagneert door de slappe prestaties van H2 en v/d Sar.

Naast Keje vraag ik me af welke potentiele kandidaten ook nooit zijn gevraagd. Hetzij geinformeerd om bij Ajax ideeen uit te wisellen voor een mogelijk functie als TD. Keje kwam dan onlangs met een andere oud voetballer aanzetten, Max Huiberts. Fier Koen meldde destijds dat oud speler Edo Ophof ook in de bussiness zit en gevoetbald heeft bij Ajax. Zouden zij wel zijn geinformeerd? Ik kan hier niks over terug vinden.

Vraag me inmiddels wel af met wie dan wel Edwin van der Sar gesproken heeft? Misschien heb je wel gelijk en blijkt het met helemaal niemand, omdat hij het wel prima vind zo. Maar dan zou bijna een jaar naar het vertrek van Overmars, de RvC, of desnoods de bestuursraad een keer moeten ingrijpen. Zij moeten toch ook meegekregen hebben wat er onder hun hoede visieloos is aangekocht voor 100 miljoen.



Mee eens hoor! Maar zoals eerder al vaker aangegeven hoeven we geen wonderen te verwachten van de RvC. Dit zijn altijd een stel bobo’s geweest die er vooral voor zichzelf zitten.

En dan kunnen we wel denken: ja, maar ze zijn wel voor de transfer van Ocampos gaan liggen, dat hebben ze maar mooi even goed gezien. Maar tegelijkertijd hebben ze wel een verplichte optie tot koop van 10 miljoen voor een 2e spits van Pisa goedgekeurd! Dus ja, hoe capabel en consequent zijn die gasten dan?

Ik denk als je een willekeurig lid van de RvC vraagt wie een Regeer, Baas of Fitz-Jim is, dat ze niet eens weten waar je het over hebt. Vergaderen, Reünies, Gala’s, het kerstfeest, diner en champagne tijdens de wedstrijd; daarom zitten ze in de RvC. Maar er is helaas ook niemand met statuur die dit zooitje op kan schudden. Vroeger hadden we Johan, die als een olifant door die die porseleinen kast raasde en iedereen vertelde hoe het zat en hoe het moest.

 

+4/-0

Het is naar mijn mening duidelijk dat we weer een "old boys network" te maken hebben. Schreuder was een bekende, H2 was dat en Heitinga ook. Ik denk dat vrijwel de gehele voetbalwereld naar de ArenA zou kruipen om TD te worden, want met de mogelijkheden die er zijn kun je echt wat bereiken en jezelf op de kaart zetten. Het verhaal dat er helemaal niemand zou willen gaat er bij mij absoluut niet in, het lijkt mij veel logischer dat de huidige machtshebbers dat niet zien zitten. Want wellicht houdt die nieuwe en onbekende persoon er wel meningen op na die afwijken van hoe Sar het ziet? Nee dat moeten we niet hebben.

De afgelopen weken hebben we ook gelezen dat ze namen als Dalic en Gallardo benaderd zouden hebben om de nieuwe trainer te worden. Is denk ik bewust gelekt naar de media om de illusie te wekken dat er echt wel meerdere opties overwogen worden terwijl intern al lang en breed duidelijk was dat het Heitinga zou worden.

 

+3/-0

Nee Regeer, Baas of Fitz-Jim... Namens de RvC zal het wel ergens loslopen allemaal. En het zou toch niet he wat ElSimao2 ook meldt, dat er weer sprake is van een old boys netwerk, of Rotary, geef het maar een naam. Gezien de RvC weer gecontroleerd word door de Bestuursraad weet je maar nooit hoe de innige banden en andere lijntjes lopen. Dat is dan maar weer de vraag.

Laten we hopen dat we niet weer de richting uitgaan als ten tijde van Coronel. Dat een directie lid zijn eigen functioneren controleert als RvC lid. Dan zijn we werkelijk terug bij af. Wie weet ligt de weg er na toe al open? Van der Sar zou zich kunnen aanmelden voor de RvC functie Voetbalzaken. Organisatorisch was er toen destijds sprake van een ongezonde situatie die gewoon niet langer kon. Het werd door Cruijff en voetbalvrienden via de rechter uitgevochten en afgebroken. Wat een heissa, tijd, en moeite koste dat wel niet om zo'n nest van innige banden, en weer vrienden van er omheen op voetbalgedachten te brengen. Op het juiste Ajax spoor.

Dat is dan het nadeel van een grote voetbalclub vol history die aan een NV word gekoppeld als het een eigen leven gaat leiden, waarna een verkeerde afslag word genomen. Anderzijds ben ik er van overtuigd dat Ajax veel aan een NV kan hebben maar dan moeten wel de juiste poppetjes aanwezig zijn met hart voor het voetbal, Ajax en de jeugdopleiding. Voor het moment heb ik daar mijn twijfels bij. Keje Molenaar gaf onlangs te kennen dat er te weinig technische mensen in de RvC zitten die over het voetbal gaan voor een betere (verstands)houding. Dat denk ik ook en verder maar hopen dat het een keer gaat gebeuren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Algemeen directeur AFC Ajax