Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 36 37 38 39 40

Ik zou dit elftal een kans geven:

Depay, Weghorst
Berghuis
Danjuma, F de Jong, Wijnaldum, Dumfries
Van Dijk, De Ligt, Timber
Flekken

 

+1/-0

Dus 5-3-2 met een #10... Flekken 1e doelman.

Blind/Aké, Van Dijk/De Ligt, Timber/De Vrij

Timber geblesseerd afgehaakt, Van Dijk zal altijd spelen en Blind lijkt de voorkeur te krijgen boven Aké, dus tegen Denemarken mogelijk Blind, Van Dijk en De Vrij. Tsjah, Blind... ik kies liever iemand anders.

Dumfries is de ideale rechter vleugelverdediger.

Malen wordt door sommigen als ideaal gezien als één van de twee spitsen, maar ik zou gewoon voor Depay en Weghorst gaan wanneer ze beiden fit zijn. Danjuma verdient ook een plekje, maar past niet makkelijk in een 5-3-2 of misschien als één van de twee spitsen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 06 maart 2022 om 15:43:

Ik zou dit elftal een kans geven:

Depay, Weghorst
Berghuis
Danjuma, F de Jong, Wijnaldum, Dumfries
Van Dijk, De Ligt, Timber
Flekken



Ik vraag me serieus af wat mensen in die Wijnaldum zien. Over de top en iemand die zichzelf enorm overschat en ook nog eens een stoorzender is in het team.

 

+3/-0

Er zaten een paar mooie aanvallen tussen, maar ik vind het verdedigend nog niet heel solide ogen. Een goede ploeg maakt gehakt van dit NL elftal is mijn indruk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 26 maart 2022 om 22:32:

(...) Een goede ploeg maakt gehakt van dit NL elftal is mijn indruk.



Ja, die gedachte had ik ook.

Kijk eens naar Blind bij de 2de goal van de Denen. Iedere tegenstander gaat gebruik maken van die zwakte. Daar ligt een rode loper voor ze.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 26 maart 2022 om 22:32:

Er zaten een paar mooie aanvallen tussen, maar ik vind het verdedigend nog niet heel solide ogen. Een goede ploeg maakt gehakt van dit NL elftal is mijn indruk.


Ja, waar ligt het aan?

1. De Ligt is kwetsbaar als rechter centrale verdediger in deze formatie.

2. Koopmeiners rechts centraal oogt ook kwetsbaar.

3. Hoewel Blind een goede assist gaf, was hij verdedigend kwetsbaar.

 

+1/-0

Wat mij vooral opviel: in de opbouw zijn veel spelers niet gewend aan het systeem, dus ze verwachten medespelers op een andere plek dan waar ze zijn. Vervolgens is er de overname van de tegenpartij en sta je helemaal verkeerd. Denemarken deed daar te weinig mee.
Verder heb ik me alsvanouds aan Depay zitten ergeren omdat die het spel zo enorm vertraagd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 maart 2022 om 10:32:

Wat mij vooral opviel: in de opbouw zijn veel spelers niet gewend aan het systeem, dus ze verwachten medespelers op een andere plek dan waar ze zijn. Vervolgens is er de overname van de tegenpartij en sta je helemaal verkeerd. Denemarken deed daar te weinig mee.
Verder heb ik me alsvanouds aan Depay zitten ergeren omdat die het spel zo enorm vertraagd.


Denk je dat Oranje beter kan presenteren zonder Depay, of moeten we zijn gedrag voor lief nemen? Er waren veel complimenten richting de samenwerking tussen hem, Bergwijn en Berghuis. Wel mag Berghuis leren kansen afronden. Bergwijn doet dat een stukken beter, wat ironisch is aangezien bij de Spurs juist zelden.

 

+1/-0

Depay moet vooral even met zijn voeten op de grond gezet worden. Als ie zijn spel in dienst van het team zet is het een nuttige speler. Nu een stoorzender mijns inziens. Meer oog voor z'n medespelers heeft ie nodig.

Berghuis vond ik bij vlagen goed/voldoende spelen, maar wel wat slordig. Beetje onwennig in deze rol, wat logisch is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 maart 2022 om 12:02:

Depay moet vooral even met zijn voeten op de grond gezet worden. Als ie zijn spel in dienst van het team zet is het een nuttige speler. Nu een stoorzender mijns inziens. Meer oog voor z'n medespelers heeft ie nodig.

Berghuis vond ik bij vlagen goed/voldoende spelen, maar wel wat slordig. Beetje onwennig in deze rol, wat logisch is.


Hoe zou een aanval met Danjuma, Weghorst en Bergwijn eruit zien? Ja, dan denk ik weer aan een 4-3-3 formatie. Je kunt zelfs Depay nog op 10 zetten dan...

Sowieso denk ik dat als je een centrum met Van Dijk en De Ligt neerzet, met Dumfries als rechtsback, dat je de verdediging het sterkst neerzet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 maart 2022 om 10:32:

Wat mij vooral opviel: in de opbouw zijn veel spelers niet gewend aan het systeem (...)



Mijn inziens is dat de basis voor het disfunctioneren van velen:
spelen in een systeem waarmee alle vrijheden en individuele, specifieke kwaliteiten van spelers aan banden wordt gelegd.

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 maart 2022 om 10:32:

(...) Verder heb ik me alsvanouds aan Depay zitten ergeren omdat die het spel zo enorm vertraagd.



Dat deed me meteen denken aan de opmerking van Tackle :B :

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 26 maart 2022 om 11:21:

Ik vraag me serieus af wat mensen in die Wijnaldum zien. Over de top en iemand die zichzelf enorm overschat en ook nog eens een stoorzender is in het team.



En ik ben het met jullie beide eens.

 

+5/-0

:B Ja, over Wijnaldum kan ik hetzelfde zeggen inderdaad. Overschatte speler. Ik vind een 532, 352, 3412 oid overigens op zich wel een optie met deze spelers, maar dan moeten ze het wel beter invullen. Deed Dumfries bijvoorbeeld mee gisteren of was ie er alleen om moeilijk te kijken op de teamfoto?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 maart 2022 om 14:52:

:B Ja, over Wijnaldum kan ik hetzelfde zeggen inderdaad. Overschatte speler. Ik vind een 532, 352, 3412 oid overigens op zich wel een optie met deze spelers, maar dan moeten ze het wel beter invullen. Deed Dumfries bijvoorbeeld mee gisteren of was ie er alleen om moeilijk te kijken op de teamfoto?


Ja gej dat uitgerekend Dumfries niet opvalt. Ik denk door een moeizame samenwerking met Koopmeiners en dat de aanvallers erg centraal gericht waren opgesteld.

 

+1/-0

Volgens mij stond hij veel te diep en ging De Ligt dus rechtsback staan en combineren met Koopmeiners. Ofzo, want dat kun je eigenlijk in het stadion veel beter zien. Maar moeilijk kijken dat ging hem prima af...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 27 maart 2022 om 17:06:

Volgens mij stond hij veel te diep en ging De Ligt dus rechtsback staan en combineren met Koopmeiners. Ofzo, want dat kun je eigenlijk in het stadion veel beter zien. Maar moeilijk kijken dat ging hem prima af...


Ja zoiets ja... daarom ben ik benieuwd naar een 4-3-3 weer. Dan zet je gewoon Van Dijk en De Ligt centraal, met Dumfries als rechtsback. Als je Koopmeiners blijft opstellen naast F de Jong, dan zou ik Timber op linksback zetten wanneer hij er weer bij is.

 

+2/-0

1 Flekken
2 Dumfries
3 De Ligt
4 Van Dijk
5 Wijndal
6 Koopmeiners
7 Bergwijn
8 F de Jong
9 Weghorst
10 Depay
11 Danjuma
12 Timber
13 De Vrij
14 Aké
15 Malacia
16 Gravenberch
17 Berghuis
18 Vilhena
19 L de Jong
20 Wijnaldum
21 Gakpo
22 Cillessen
23 Bijlow
24 Frimpong
25 Klaassen

Wie missen we bij deze selectie?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 maart 2022 om 23:57:

1 Flekken
2 Dumfries
3 De Ligt
4 Van Dijk
5 Wijndal
6 Koopmeiners
7 Bergwijn
8 F de Jong
9 Weghorst
10 Depay
11 Danjuma
12 Timber
13 De Vrij
14 Aké
15 Malacia
16 Gravenberch
17 Berghuis
18 Vilhena
19 L de Jong
20 Wijnaldum
21 Gakpo
22 Cillessen
23 Bijlow
24 Frimpong
25 Klaassen

Wie missen we bij deze selectie?



Een goede keeper, nog wat goede verdedigers, middenvelders en aanvallers.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Een goede keeper, nog wat goede verdedigers, middenvelders en aanvallers.



De vraag was: WIE missen we en niet WAT missen we.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 29 maart 2022 om 12:30:

Een goede keeper, nog wat goede verdedigers, middenvelders en aanvallers.



De vraag was: WIE missen we en niet WAT missen we.


Ja, nu moet ik raden wie Fier Koen bedoelt...

Drommel, Hateboer, Botman, Blind, De Roon, Veerman, Van de Beek, Malen en Lang?

 

+1/-0

De linksback positie is een probleem...

Wijndal, Vilhena, Timber, Malacia, Frimpong, Blind en Aké zijn allemaal opties.

Wijndal en Malacia zijn de twee echte linksbacks. Blind blijft door trainer en bondscoach als optie gezien. Aké kan daar ook spelen. Timber is de beste verdediger van allemaal en kan overal uit de voeten. Frimpong is een rechtsback met ook linksback ervaring. Vilhena kan overal spelen wat betreft het middenveld en de linkerzijde, inclusief linksback.

Ikzelf zou Blind laten afvallen en Aké zien als een reserve optie voor deze positie. Wijndal, Vilhena, Timber en Malacia zijn de vier wie ik zou overwegen als basis linksback.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal