Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 36 37 38 39 40

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 19 mei 2021 om 21:20:

(...) Maar als je ziet wat hij uit Robert Muhren heeft gehaald.... (...)



Help me even herinneren. Heeft Robert Muhren al iets in de eredivisie gepresteerd?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 mei 2021 om 16:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 mei 2021 om 15:21:

Ik ben het grotendeels eens. Wat betreft Veltman en Timber zou ik ze beiden meenemen. Ik laat liever Tete, Karsdorp, Hateboer en Van Aanholt thuis. Stel je gaat voor Depay in de spits, dan zijn Gakpo en Berghuis de beste vleugels, ja. Ik vind Depay het beste als linksbuiten en zou graag een Oranje met Weghorst in de spits zien.



Ik denk dat ik liever gewoon een echte rechtsback als Karsdorp meeneem in plaats van Veltman. Karsdorp doet het op clubniveau weer goed. Weghorst zou prima zijn om mee te nemen, maar ik vind het wel jammer dat hij amper is uitgeprobeerd in Oranje. Nu weet je niet goed of hij wel een klik met de ploeg heeft.


Veltman speelt helft van de wedstrijden als rechtsback. Karsdorp speelt meer rechtshalf dan rechtsback. Mij lijkt het een keuze tussen formatie voor wie je wilt gaan hier. Je kunt ze ook allebei meenemen.

 

+1/-0

Hoe komen we erbij dat Karsdorp het goed doet? Zijn club staat zevende in de Serie A, kansloos door de nummer 15 uit de beker gegooid en is afgeslacht door Manchester United......

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 mei 2021 om 21:25:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 19 mei 2021 om 21:20:

(...) Maar als je ziet wat hij uit Robert Muhren heeft gehaald.... (...)



Help me even herinneren. Heeft Robert Muhren al iets in de eredivisie gepresteerd?



Tuurlijk dat kan je wel zeggen en dan is de objectieve repliek:
Hij heeft in de eredivisie gespeelt en ook gescoord voor zijn clubs maar het was niet heel erg overtuigend. Zie zijn stats.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_M%C3%BChrenlink


Maar heb je enig idee hoeveel clubs hem nu willen?
Ook vanuit de eredivisie?
Hij heeft 36 goals gemaakt in 36 wedstrijden afgelopen seizoen.

Dat betekend dat deze man nu 'aan' is en rijp is geworden op oudere leeftijd.
Net als een goede wijn. En sommige speler worden nou eenmaal echt goed op oudere leeftijd.

Ik vermoed dat als Muhren bij Cambuur blijft onder Henk de Jong dat hij
volgend seizoen 20 goals maakt voor Cambuur.

De prestaties van Muhren zijn de verdienste van De Jong.

Waarom? De Jong is zo'n typische trainer die het beste haalt uit elke speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 mei 2021 om 21:33:

(...) Je kunt ze ook allebei meenemen.



Ik zou ze allebei thuis laten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 mei 2021 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 mei 2021 om 21:33:

(...) Je kunt ze ook allebei meenemen.



Ik zou ze allebei thuis laten.


Zoals ik al een paar posten geleden zei, een rechterflank met Mazraoui, Dest en Ziyech had graniet geleverd, nu zitten we met slappe pudding.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 19 mei 2021 om 21:37:

Maar heb je enig idee hoeveel clubs hem nu willen? (...)



Nee. En daar voel ik mee heel prettig bij.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 mei 2021 om 21:12:

Dan hebben ze netjes de taken uitgevoerd die ze opgedragen hebben gekregen.
Dat is dan weer niet zo intelligent.

Als ze op eigen initiatief handelen kunnen die twee best samen.
Een middenveld is groot.



Vind dit wel heel vergezocht. Je kan natuurlijk geen team laten functioneren door simpelweg elf goede spelers bij elkaar te gooien.

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 mei 2021 om 21:33:

Veltman speelt helft van de wedstrijden als rechtsback. Karsdorp speelt meer rechtshalf dan rechtsback. Mij lijkt het een keuze tussen formatie voor wie je wilt gaan hier. Je kunt ze ook allebei meenemen.



Misschien, maar hij heeft natuurlijk ook een groot deel van zijn carrière "echt" rechtsback gespeeld. Volgens mij ziet het er op papier gewoon wat anders uit maar speelt hij in de praktijk gewoon altijd als aanvallende back. Als Karsdorp niet echt als rechtsback heeft gespeeld dan heeft Timber dat misschien ook wel niet, gezien de manier waarop de backs bij Ajax spelen. Dat is ook niet zo heel traditioneel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 19 mei 2021 om 21:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 mei 2021 om 21:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 mei 2021 om 21:33:

(...) Je kunt ze ook allebei meenemen.



Ik zou ze allebei thuis laten.


Zoals ik al een paar posten geleden zei, een rechterflank met Mazraoui, Dest en Ziyech had graniet geleverd, nu zitten we met slappe pudding.




De aanwezigheid van Hakim Ziyech had echt een verschil gemaakt ook omdat hij hele grote stappen heeft gezet bij Ajax en een hele goede band heeft met Frenkie, de Ligt, Donny, Veltman en nog wat andere spelers die er rond lopen.
Ziyech is eigenlijk die creatieve speler die dit team mist.

Verder betreft je betoog over Dest en Mazraoui.
Oranje heeft genoeg andere voetballers die hun rol kunnen vervullen.

Ik hou van een Mazroui in topvorm....Dest heb ik niks mee...

Je opmerking over 'graniet' vind ik best wel bijzonder aangezien ze alle 3 beste wel flegmatieke spelers en verdedigend juist niet super.

Dest vind ik verdedigend echt heel matig en Mazraoui is aanvallend vooral goed al heeft hij ook een goede slidingtackle.

Dumfries, Janmaat, veltman als rechtsback is op zich niks mis mee.
Daar ligt niet een issue.

De enige die echt een verschil zou maken bij Oranje is Hakim Ziyech.
Een gemis voor het team, de fans en elke coach.



Oranje kan in sommige wedstrijden als iedereen er is met een 3 mans verdediging spelen van GRANIET.


Blind --- Frenkie de Jong

De Vrij -- Van Dijk --- De ligt

------------keeper-------------------


En dan heb je nog J. Timber die je ook nog daarbij kan zetten.
Betreft verdediging staat Oranje als een huis. 2 van de beste verdedigers van de wereld staan daar normaal gesproken.


Met Daley Blind en Frenkie de Jong ervoor heb je zoveel intelligentie en voetbalgogme, dat je daarmee ook echt tegen de beste van de beste kan voetballen.

Fantaseer even mee, als je dan nog Hakim Ziyech en Donny van de Beek en Depay, Wijnaldum in topvorm hebt gaat er echt een heel stuk beter uit zien.


---------- Depay-------------


Wijnaldum---Van den Beek---Ziyech


-------Blind ---- Frenkie de Jong ------


----De Vrij -- Van Dijk --- De ligt----


------------keeper-------------------


Note: er staan nu 10 spelers op het veld en er is nog plaats voor 1 iemand.
Maar als je dit team ziet, dan zie ik:


* Verdediging van Graniet
* Middenveld met ontzettend veel voetbalintelligentie
* Aanval met heel veel voetbal, slimheid en goals


Dan heb je nog 1 plek over en die kan je geven aan de beste speler in vorm van dat moment die het team sterker maakt en niet slechter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Met de spelers die je tot je beschikking hebt en gezien het feit dat veel clubteams van de internationals in een 3-5-2 systeem spelen, zou ik voor de volgende opstelling gaan. Ook zodat je veel spelers in hun kracht kan zetten in dit systeem:

Cillessen
De Ligt
De Vrij
Ake
Dumfries
Klaassen
F. de Jong
Wijnaldum
Wijndal
Depay
Malen


De Vrij speelt bij Inter eigenlijk altijd in 3-5-2, maar ook Juve en City doen dit met enige regelmaat. Ake uiteraard onder voorbehoud dat hij minuten gaat maken. Zit ondertussen wel weer op de bank.

Met drie verdedigers achter je kunnen Dumfries en Wijndal hopelijk wat fanatieker aanvallen zonder dat je gelijk geslacht wordt in de omschakeling.

De keuze Klaassen, Frenkie en Wijnaldum is dat ze alle drie niet vies zijn om veel werk te verzetten en tevens ook nog eens de kwaliteit hebben om voor de goal te kunnen komen (tegenwoordig). Kortom ze zijn er niet vies van vuile meters maken, maar kunnen allen ook aanvallend veel betekenen.

Depay hoop ik dan in een wat vrijere zwervende rol te zien zoals hij eigenlijk altijd al doet. Hierdoor moeten verdedigers keuzes maken. In die gaten kan dan als eerste Malen duiken die die kwaliteiten heeft, maar dus ook alle middenvelders.

12. Stekelenburg
13. Krul
14. Van Aanholt
15. Karsdorp (verrassing ja, maar speelt alles bij AS Roma en doet dat behoorlijk behalve de twee komende donderdagen natuurlijk :D)
16. Veltman
17. De Roon
18. Gravenberch
19. Gakpo (vind ik ook sterk spelen momenteel)
20. Stengs
21. Berghuis
22. L. de Jong
23. Weghorst



Tijdje terug postte ik deze selectie. Meesten zijn geselecteerd behalve Stengs. Hiervoor zou ik El Ghazi in de plaats zetten. Doet het erg goed in de Premier League en is daar een harde werker geworden.

Harde werkers gaat een beetje de key worden dit toernooi denk ik en zou ik op inzetten als je ver wilt komen. Het team loopt niet over van wereldsterren en veel hebben weinig ervaring of zijn niet de grootste talenten. Daarom zou ik in een 5-3-2/3-5-2 formatie spelen met een middenveld dat hard wil werken en ook daadwerkelijk de inhoud heeft om dit te kunnen doen. Ook hoop ik dat het team wellicht nog iets fitter is dan de absolute toplanden die veel spelers in de absolute top hebben lopen en veel wedstrijden hebben gespeeld met hun clubs. Als laatste zou ik onderstaande spelers meenemen om de selectie aan te vullen.

24. Van de Beek
25. Timber
26. Blind mits fit anders St. Juste (eigenlijk Struijk van Leeds maar niet in voorselectie)

Dit bericht is gewijzigd op 20 mei 2021, 17:10:06.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 20 mei 2021 om 14:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Met de spelers die je tot je beschikking hebt en gezien het feit dat veel clubteams van de internationals in een 3-5-2 systeem spelen, zou ik voor de volgende opstelling gaan. Ook zodat je veel spelers in hun kracht kan zetten in dit systeem:

Cillessen
De Ligt
De Vrij
Ake
Dumfries
Klaassen
F. de Jong
Wijnaldum
Wijndal
Depay
Malen


De Vrij speelt bij Inter eigenlijk altijd in 3-5-2, maar ook Juve en City doen dit met enige regelmaat. Ake uiteraard onder voorbehoud dat hij minuten gaat maken. Zit ondertussen wel weer op de bank.

Met drie verdedigers achter je kunnen Dumfries en Wijndal hopelijk wat fanatieker aanvallen zonder dat je gelijk geslacht wordt in de omschakeling.

De keuze Klaassen, Frenkie en Wijnaldum is dat ze alle drie niet vies zijn om veel werk te verzetten en tevens ook nog eens de kwaliteit hebben om voor de goal te kunnen komen (tegenwoordig). Kortom ze zijn er niet vies van vuile meters maken, maar kunnen allen ook aanvallend veel betekenen.

Depay hoop ik dan in een wat vrijere zwervende rol te zien zoals hij eigenlijk altijd al doet. Hierdoor moeten verdedigers keuzes maken. In die gaten kan dan als eerste Malen duiken die die kwaliteiten heeft, maar dus ook alle middenvelders.

12. Stekelenburg
13. Krul
14. Van Aanholt
15. Karsdorp (verrassing ja, maar speelt alles bij AS Roma en doet dat behoorlijk behalve de twee komende donderdagen natuurlijk :D)
16. Veltman
17. De Roon
18. Gravenberch
19. Gakpo (vind ik ook sterk spelen momenteel)
20. Stengs
21. Berghuis
22. L. de Jong
23. Weghorst



Tijdje terug postte ik deze selectie. Meesten zijn geselecteerd behalve Stengs. Hiervoor zou ik El Ghazi in de plaats zetten. Doet het erg goed in de Premier League en is daar een harde werker geworden.

Harde werkers gaat een beetje de key worden dit toernooi denk ik en zou ik op inzetten als je ver wilt komen. Het team loopt niet over van wereldsterren en veel hebben weinig ervaring of zijn niet de grootste talenten. Daarom zou ik in een 5-3-2/3-5-2 formatie spelen met een middenveld dat hard wil werken en ook daadwerkelijk de inhoud heeft om dit te kunnen doen. Ook hoop ik dat het team wellicht nog iets fitter is dan de absolute toplanden die veel spelers in de absolute top hebben lopen en veel wedstrijden hebben gespeeld met hun clubs. Als laatste zou ik onderstaande spelers meenemen om de selectie aan te vullen.

24. Van de Beek
25. Timber
26. Blind mits fit anders St. Juste (eigenlijk Struijk van Leeds maar niet in voorselectie)






Deze opstelling van je is op zich best goed bedacht.

--------------- Malen ----- Depay ------------------


Wijndal --Wijnaldum - De Jong -- Klaassen-- Dumfries

----------Ake --- De Ligt ---- De Vrij---------------

------------------ Cillessen ---------



Je moet wat en veel spelers zijn ontzettend uit vorm, dus het is misschien wijs om net als WK 2014 een slimmere tactiek/opstelling te maken.
Frenkie de Jong moet vooral op zijn beste positie gebruikt worden, inclusief Depay.

Het enige wat ik anders zou doen, mits fit is Daley Blind voor bv een Wijndal.
Ben benieuwd of Frank de Boer het licht gaat zien zoals Louis van Gaal in 2014 en Koeman in 2018.

4-3-3 is alleen maar weggelegd voor je team als je tegen grote ploegen speelt als je uitstekende spelers hebt voor op het middenveld en de aanval.

Speel je met dit Oranje tegen Belgie, Spanje, Frankrijk, dan moet je de Louis van Gaal tactiek van 2014 toe gaan passen of wat Koeman soms deed met Oranje.

 

+1/-0

Met Mazraoui, Dest en Ziyech had je gewoon 4-3-3 kunnen spelen en Mazraoui en Ziyech tonen zeker graniet, als je dat niet ziet sorry......... Dest is een goede substitute.....Waarom wordt Cillessen boven Stekelenburg gekozen, Stekelenburg heeft meer gekeept dan Jasper en de helft van het aantal doelpunten tegen gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 20 mei 2021 om 21:09:

Met Mazraoui, Dest en Ziyech had je gewoon 4-3-3 kunnen spelen en Mazraoui en Ziyech tonen zeker graniet, als je dat niet ziet sorry......... Dest is een goede substitute.....Waarom wordt Cillessen boven Stekelenburg gekozen, Stekelenburg heeft meer gekeept dan Jasper en de helft van het aantal doelpunten tegen gehad.


Ik weet niet wat ik hier mis, maar waarom noem je nou drie buitenlanders? Ziyech had eigenlijk al gekozen voor oranje wat mij betreft en nooit een dilemma ervaren - anders hadden we dat al gehoord - maar de andere twee maken die keuze zonder kinnesinne. Dest vind ik trouwens erg overschat. Slecht gezien van Koeman.

Er staat een selectie waar me redelijk mee voor de dag kunnen komen als de groep als eenheid speelt. Zat wedstrijden onder Koeman gehad, zoals Frankrijk thuis. Maar ook de potten tegen Duitsland.

De sfeer is wel uitgesproken zuur hier. Laat de Boer nou maar zijn laatste kans grijpen. Ik heb wel de hoop dat hij iets kan neerzetten.

 

+1/-0

De Boer gaat geen 352 spelen, maar 532.

Dat wordt dus een verdedigingslinie met spelers die -als het zo uitkomt- een goal kunnen maken. Da kom je uit op een verdediging Dumfries - De Vrij - De Ligt - Blind - Hateboer.

Volgens mij wordt het dus:

Cillessen

Dumfries
De Vrij
De Ligt
Blind
Hateboer

Klaassen
De Jong
Wijnaldum

Depay
Bergwijn

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 21 mei 2021 om 09:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 20 mei 2021 om 21:09:

Met Mazraoui, Dest en Ziyech had je gewoon 4-3-3 kunnen spelen en Mazraoui en Ziyech tonen zeker graniet, als je dat niet ziet sorry......... Dest is een goede substitute.....Waarom wordt Cillessen boven Stekelenburg gekozen, Stekelenburg heeft meer gekeept dan Jasper en de helft van het aantal doelpunten tegen gehad.


Ik weet niet wat ik hier mis, maar waarom noem je nou drie buitenlanders? Ziyech had eigenlijk al gekozen voor oranje wat mij betreft en nooit een dilemma ervaren - anders hadden we dat al gehoord - maar de andere twee maken die keuze zonder kinnesinne. Dest vind ik trouwens erg overschat. Slecht gezien van Koeman.

Er staat een selectie waar me redelijk mee voor de dag kunnen komen als de groep als eenheid speelt. Zat wedstrijden onder Koeman gehad, zoals Frankrijk thuis. Maar ook de potten tegen Duitsland.

De sfeer is wel uitgesproken zuur hier. Laat de Boer nou maar zijn laatste kans grijpen. Ik heb wel de hoop dat hij iets kan neerzetten.


Je hebt gelijk hoor maar ik had Ziyech er graag bij gehad. Dan had je in iedere linie een top veldspeler gehad en dat maakt het wel makkelijker. Maar goed dat is niet zo en we moeten het doen met wat we hebben. Als ik er over nadenk dan we drie topspelers, BLind hoort er ook gewoon bij. Maar aan de andere kant mis je wel weer van Dijk.

Ik hoop dat De Boer er een beetje vechtmentaliteit/spirit in krijgt. Er zitten zat spelers in de seletie die de werkmentaliteit hebben. Ik zou ook Maaarten boven Japser verkiezen omdat hij rustiger is en zeer goede trap heeft. Dat is een heel groot wapen als je met lopers speelt.

Aan de Boer zelf heb ik geen hekel, de man heeft Ajax succes gebracht en hij is de medegrondlegger van de huidige situatie. Je zult hem ook nooit een verkeerd woord over Ajax horen zeggen. Kijk Bosz wees de functie af en nu krijgt Frank de kans. We zitten in een soort overgangssituatie om weer naar volwassenheid te groeien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 mei 2021 om 12:21:

(...) Ik hoop dat De Boer er een beetje vechtmentaliteit/spirit in krijgt. Er zitten zat spelers in de seletie die de werkmentaliteit hebben. (...)



Voor de liefhebbers: in het weekend van 14-15 augustus begint ook Feijenoord weer aan het seizoen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 mei 2021 om 12:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 mei 2021 om 12:21:

(...) Ik hoop dat De Boer er een beetje vechtmentaliteit/spirit in krijgt. Er zitten zat spelers in de seletie die de werkmentaliteit hebben. (...)



Voor de liefhebbers: in het weekend van 14-15 augustus begint ook Feijenoord weer aan het seizoen.


Ik bedoel eigenlijk meer zo n wedstrijd als Nederland-Duitsland in 88 ;) Dat was namelijk een wedstrijd onder flinke hoogspanning en eigenlijk helemaal niegt hoogstaand.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 mei 2021 om 13:14:

Ik bedoel eigenlijk meer zo n wedstrijd als Nederland-Duitsland in 88 ;) Dat was namelijk een wedstrijd onder flinke hoogspanning en eigenlijk helemaal niegt hoogstaand.



Meen je dat laatste zinsdeel?!

Ik vind dat nog altijd een van de beste wedstrijden die ik ooit van Nederland heb gezien. Omdat ze op een gegeven moment in de wedstrijd superieur werden aan Duitsland.

Luister ook naar het commentaar (lees: bevestiging) van Ten Napel na de penalty van Koeman ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 mei 2021 om 14:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 mei 2021 om 13:14:

Ik bedoel eigenlijk meer zo n wedstrijd als Nederland-Duitsland in 88 ;) Dat was namelijk een wedstrijd onder flinke hoogspanning en eigenlijk helemaal niegt hoogstaand.



Meen je dat laatste zinsdeel?!

Ik vind dat nog altijd een van de beste wedstrijden die ik ooit van Nederland heb gezien. Omdat ze op een gegeven moment in de wedstrijd superieur werden aan Duitsland.

Luister ook naar het commentaar (lees: bevestiging) van Ten Napel na de penalty van Koeman ...


Misschien verwoord ik mij niet helemaal goed. Je wist op gegeven moment een ding vanavond gaat het gewoon gebeuren omdat iedereen tot op het bot gemotiveerd was. Die wedstrijd had alles en het was niet zo dat hij echt vloeiend doorliep want er gebeurde vanalles. Het was een boeiend schouwspel.

Dat probeerde ik ook in mijn eerdere stukje uit te leggen, gewoon 100% focus en erop klappen. Nederland heeft echt genoeg voetballend vermogen om tegenstanders pijn te doen maar dat niet gebeuren als je oeverloos rond gaat spelen. En ik versta onder werklust de bal bij verlies zo snel mogelijk weer terugwinnen. En bij zo n invuling/gedachte kun je al gelijk een streep halen door Promes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 21 mei 2021 om 14:52:

Dat probeerde ik ook in mijn eerdere stukje uit te leggen, gewoon 100% focus en erop klappen. Nederland heeft echt genoeg voetballend vermogen om tegenstanders pijn te doen maar dat niet gebeuren als je oeverloos rond gaat spelen. En ik versta onder werklust de bal bij verlies zo snel mogelijk weer terugwinnen. En bij zo n invuling/gedachte kun je al gelijk een streep halen door Promes.



Aha. Dan zitten we weer op één lijn. ;)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal