Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 40

Ik vind eerlijk gezegd, dat we geen goede en betrouwbare vleugelaanvallers hebben. Die het niveau kwartfinale EK makkelijk aan kunnen Dan moet je daar ook niet voor kiezen.

--------Depay-----------Malen-------- -

-Frenkie------Wijnaldum---------Gakpo

----------Blind-------Bazoer--------

--Van Dijk----De Ligt----De Vrij---

-------------Cillessen-----------

 

+1/-0

De route naar EK 2021...

Onderweg moet er gekozen worden wie mee gaan naar het EK. In dit deel 1 kijk ik naar de doelmannen, waarbij ik de volgende kandidaten nomineer:

- Cillessen : blijft de beste doelman bij Oranje en liet het recentelijk ook zien voor zijn club en werd zelfs speler van de speelronde
- Drommel : komt in aanmerking om als reserve-doelman mee te gaan, is goed in strafschoppen tegenhouden en kan nog doorgroeien in de tussentijd
- Stekelenburg : komt in aanmerking om als reserve-doelman mee te gaan, laat met zijn vele ervaring een hele betrouwbare indruk achter
- Marsman : kent een ijzersterk seizoen en in zekere zin houdt hij momenteel zeer zeker Bijlow op de bank en mag wat mij betreft overwogen worden als reserve-doelman voor komend EK
- Bizot : kent een minder seizoen, maar heeft zichzelf bewezen en blijft gewoon eerste keeper bij zijn club, dus kan nog altijd overwogen worden als reserve-doelman voor komend EK
- Krul : vond ik geen ijzersterke indruk maken toen hij vorig jaar een kans kreeg bij Oranje, maar kan nog altijd overwogen worden als reserve-doelman voor komend EK

Afvallers:
- Bijlow : blessureleed en moet eerst 100 miljoen procent fit zijn wil Advocaat hem weer opstellen, wat veel zegt over het goede optreden van zijn ploeggenoot en zijn kansen voor het komende EK
- Flekken : blessureleed en heeft zich nooit kunnen bewijzen bij Oranje
- Padt : is een goede doelman, maar de alternatieven zouden tot een betere selectie van drie moeten kunnen komen
- Pasveer : kent een sterk seizoen, maar voelt niet betrouwbaar genoeg wanneer het erop aankomt, verwacht ik op topniveau
- Paes : heeft veel bij Jong Utrecht gespeeld en is niet meer de absolute nummer 1 daar, dus deze hype is voorlopig gesust
- Zoet : is simpelweg al langere tijd niet goed genoeg meer en blessureleed


Ofwel, ik heb de huidige vijf doelmannen van de voorselectie plus Marsman gekozen wat betreft mijn nominaties voor het EK. Uiteindelijk zullen er drie gaan afvallen. Voor nu selecteer ik één doelman wie ik sowieso mee zal nemen:

#1 Cillessen

Enkel Stekelenburg en Drommel zou ik naast Cillessen momenteel prefereren boven Marsman, dus voor nu zeg ik dat Stekelenburg en Drommel als tweede en derde doelman mee mogen naar het EK, wat mij betreft.

#13 Stekelenburg
#23 Drommel


...wie zou jij meenemen naar het EK? :)

 

+2/-0

Voor doelmannen ligt dat bij mij puur aan de vorm en fitheid aan het eind van de competitie. Ik ben geen voorstander van het meenemen van een jonge doelman "zodat hij er aan kan ruiken". Het is een toernooi dus er moet gewoon geleverd worden. Voor hetzelfde geld raakt Cillessen geblesseerd en pakt Stekelenburg rood. Dan sta je in de kwartfinale tegen Frankrijk ineens met een bang hertje op doel die in de Eredivisie tegen de lamme en de blinde al moeite had om constant te presteren.

Kansen geven en ervaring opdoen moet maar tegen de zwakkere broeders in een kwalificatiepoule voor het WK na het EK.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 maart 2021 om 14:10:

(...) Dan sta je in de kwartfinale tegen Frankrijk ineens met een bang hertje op doel die in de Eredivisie tegen de lamme en de blinde al moeite had om constant te presteren. (...)



Onzin. Zo iemand komt niet bij het Nederlands elftal terecht.

 

+1/-0

Snap niet dat de man in vorm Weghorst er niet bij is.

 

+1/-0

Wat heeft iedereen toch met die Weghorst? Is gewoon een hele simpele spits waar je echt niet beter van gaat spelen. Vincent Janssen, Weghorst, Dost... daar worden we niet vrolijk van. En nee ook niet van Ryan Babel en Calvin Stengs... maar goed.

 

+1/-0

Ik heb de 24 koppige selectie ook bekeken en het afvallen van Weghorst is een raadsel voor mij. Zo nu en dan zie ik Wolfsburg spelen en al een hele lange tijd is hij de man daar. Ze spelen met hem als centrumspits met vleugelspelers, net zoals Oranje dat doet. De afgelopen interlands van Oranje vind ik juist dat Oranje juist heel moeilijk tot scoren komt en ook een heel stuk meer kansen mag creëren. Weghorst excelleert in BEIDE. Ondertussen mag Babel als reservespeler van Galatasaray weer wel mee, terwijl de laatste interlands hij bij zijn 100% scoringskansen de bal de tribune inschiet. Met deze selectie gaat Oranje gehandicapt het EK in. Ik hoop echt dat Weghorst mee gaat en Babel niet. Het is wederom een groot gemis dat de selectie andersom is tussen deze twee.

Het middenveld ziet er wel al redelijk behoorlijk uit. Geen Strootman en de spelers wie wel opgeroepen zijn, zijn prima keuzes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 19 maart 2021 om 15:02:

Wat heeft iedereen toch met die Weghorst? Is gewoon een hele simpele spits waar je echt niet beter van gaat spelen. Vincent Janssen, Weghorst, Dost... daar worden we niet vrolijk van. En nee ook niet van Ryan Babel en Calvin Stengs... maar goed.



Vincent Janssen is nooit zo goed en ook nooit enigszins vergelijkbaar met Weghorst geweest. Bas Dost wordt misschien al makkelijk en gauw met Wout Weghorst vergeleken, maar Wout heeft zich veel beter ontwikkeld en staat op een veel hoger niveau dan deze twee bij elkaar.

Babel en Stengs, ja... Stengs wil ik nog wel een kans geven, maar Babel is echt gekkenwerk. Hoe kan je Noa Lang niet een kans geven maar wel Ryan Babel of all people nog steeds oproepen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 maart 2021 om 14:10:

Voor doelmannen ligt dat bij mij puur aan de vorm en fitheid aan het eind van de competitie. Ik ben geen voorstander van het meenemen van een jonge doelman "zodat hij er aan kan ruiken". Het is een toernooi dus er moet gewoon geleverd worden. Voor hetzelfde geld raakt Cillessen geblesseerd en pakt Stekelenburg rood. Dan sta je in de kwartfinale tegen Frankrijk ineens met een bang hertje op doel die in de Eredivisie tegen de lamme en de blinde al moeite had om constant te presteren.

Kansen geven en ervaring opdoen moet maar tegen de zwakkere broeders in een kwalificatiepoule voor het WK na het EK.



Dan doel je zeker op Drommel als jong hertje. Hij is inderdaad de minst ervaren van de drie. Cillessen als eerste doelman lijkt inmiddels wel een zekerheid, ook weer voor komend EK. Stekelenburg lijkt een solide ervaren reservedoelman te zijn.

Krul en Bizot zie ik niet meer zo zitten als een jaar of wat geleden, over vorm gesproken. Krul vond ik juist een onzekere indruk bij Oranje maken vorig jaar; Bizot is in duidelijk mindere vorm dan vorig seizoen. Dan vind ik zowel Drommel als Marsman een betere vorm hebben.

Is Marsman overwegen als derde doelman een gekke of gedachte, of begint het realistisch te worden? Zou wel ongekend bijzonder zijn: zowel Marsman als Stekelenburg mee naar het EK door blessureleed en schorsing van respectievelijk Bijlow en Onana.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 maart 2021 om 15:29:

Hoe kan je Noa Lang niet een kans geven maar wel Ryan Babel of all people nog steeds oproepen?

Ik denk dat afgesproken is dat Lang bij Jong Oranje het EK afwerkt. Net als Koopmeiners. Die zitten er dicht tegenaan.

Maar ga er maar vanuit dat Babel t/m het EK erbij zit. En de L. de Jong ook. Wellicht dat er daarna afscheid genomen wordt, maar ik zie de Boer ze er niet nu nog uitgooien. Helaas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 19 maart 2021 om 15:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 maart 2021 om 15:29:

Hoe kan je Noa Lang niet een kans geven maar wel Ryan Babel of all people nog steeds oproepen?

Ik denk dat afgesproken is dat Lang bij Jong Oranje het EK afwerkt. Net als Koopmeiners. Die zitten er dicht tegenaan.

Maar ga er maar vanuit dat Babel t/m het EK erbij zit. En de L. de Jong ook. Wellicht dat er daarna afscheid genomen wordt, maar ik zie de Boer ze er niet nu nog uitgooien. Helaas.



Oh ja, dat vergeet ik iedere keer weer. Dat zag ik eerder vandaag nog dat Botman en Koopmeiners om die reden er niet bij zitten. Geldt inderdaad en natuurlijk ook voor Lang.

Dan hoop ik van harte dat na het Jong Oranje EK Babel Oranje mag verlaten. Gakpo zal hopelijk fit raken tegen die tijd en Lang mag ook overwogen worden ter faveure van monsieur Babel.

Ik ben benieuwd hoor. Als Babel weer minuten maakt de komende wedstrijden hoe het eruit zal zien en hoe daar vervolgens op gereflecteerd zal worden. Helaas zitten er wedstrijden tegen Letland en Gibraltar tussen. Straks scoort ie ook nog eens per ongeluk weer.

 

+1/-0

Weghorst niet selecteren is best wel lachwekkend eerlijk gezegd. Ik ben totaal geen fan van zijn voorkomen, maar hij doet het wel razend knap in de Bundesliga. Goals die hij maakt zijn over het algemeen ook niet echt intikkers ofzo. Daar tegenover zet je dan Luuk de Jong die werkelijk niks laat zien bij Sevilla en grotendeels op de bank zit daar. Enige wat ik me kan voorstellen voor keuze De Jong is omdat hij zich misschien makkelijker in z'n rol schikt dan Weghorst.

Keeperskwestie is ook nog wel eentje... Ik zou Stekelenburg in de huidige situatie er altijd bij nemen naast Cillessen. Ook zal de Steek zn rol goed kennen. Hij weet hoe het is om op de bank te zitten, maar zoals we nu zien, staat hij er wanneer het moet (voorlopig). Ik vind persoonlijk Drommel echt overschat. Bijlow is niet fit genoeg schijnbaar. Padt en Bizot niet goed genoeg, Dan blijft over Krul, die ik dan ook maar meeneem alhoewel je hiermee wel aangeeft dat het niet goed zit met je keepers in NL.

Dan Donny... Ik ben echt fan van die jongen, maar ik vind dat je hem momenteel echt niet kan selecteren en dat zijn plek op de tocht had moeten staan. Wellicht dat hij geluk heeft dat Jong Oranje EK speelt, maar als er niet snel iets verandert bij ManU en Jong Oranje is klaar, dan kan je hem niet meenemen naar het EK vind ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 19 maart 2021 om 16:45:

Weghorst niet selecteren is best wel lachwekkend eerlijk gezegd. Ik ben totaal geen fan van zijn voorkomen, maar hij doet het wel razend knap in de Bundesliga. Goals die hij maakt zijn over het algemeen ook niet echt intikkers ofzo. Daar tegenover zet je dan Luuk de Jong die werkelijk niks laat zien bij Sevilla en grotendeels op de bank zit daar. Enige wat ik me kan voorstellen voor keuze De Jong is omdat hij zich misschien makkelijker in z'n rol schikt dan Weghorst.

Keeperskwestie is ook nog wel eentje... Ik zou Stekelenburg in de huidige situatie er altijd bij nemen naast Cillessen. Ook zal de Steek zn rol goed kennen. Hij weet hoe het is om op de bank te zitten, maar zoals we nu zien, staat hij er wanneer het moet (voorlopig). Ik vind persoonlijk Drommel echt overschat. Bijlow is niet fit genoeg schijnbaar. Padt en Bizot niet goed genoeg, Dan blijft over Krul, die ik dan ook maar meeneem alhoewel je hiermee wel aangeeft dat het niet goed zit met je keepers in NL.

Dan Donny... Ik ben echt fan van die jongen, maar ik vind dat je hem momenteel echt niet kan selecteren en dat zijn plek op de tocht had moeten staan. Wellicht dat hij geluk heeft dat Jong Oranje EK speelt, maar als er niet snel iets verandert bij ManU en Jong Oranje is klaar, dan kan je hem niet meenemen naar het EK vind ik.



Allicht heb je zelfs met Krul ten opzichte van Drommel gelijk. Krul is in goede doen bij Norwich; misschien was hij in mindere doen vorig jaar. Het is niet makkelijk te vergelijken tussen hem en Drommel. Drommel is meer een belofte om de komende jaren aan zijn top te komen, vermoedelijk bij PSV eerst, hoewel dat nog flink onderhandelen over de prijs is, terwijl Krul vol met ervaring zit op hoog niveau. Ach, voor een derde doelman selectiekeuze is dat helemaal niet zo slecht, zeker als we met Stekelenburg een goede tweede doelman hebben en onze Cillessen het gewoon waar gaat maken het nog altijd in zich te hebben.

Voor de rest kan ik sowieso aansluiten bij je punten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 19 maart 2021 om 15:02:

Wat heeft iedereen toch met die Weghorst?



Hij heeft scorend vermogen ...

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 19 maart 2021 om 15:02:

(...) daar worden we niet vrolijk van. (...)



Nee, daar ga ik niet voor naar het stadion en een handtekening zal ik hem ook niet vragen als hij mij voor de voeten loopt.

Maar ja, er zijn ook 'voetballiefhebbers' die wel gecharmeerd zijn van dat gedraaf en geploeter. Hoe wil je het anders bijvoorbeeld verklaren dat er in de Kuip toeschouwers komen kijken?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 19 maart 2021 om 14:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 maart 2021 om 14:10:

(...) Dan sta je in de kwartfinale tegen Frankrijk ineens met een bang hertje op doel die in de Eredivisie tegen de lamme en de blinde al moeite had om constant te presteren. (...)



Onzin. Zo iemand komt niet bij het Nederlands elftal terecht.



Want we zitten zo lekker breed in de keepers dat we het hebben over de reserve keeper van Valencia en een oudje die de laatste vijf jaar naar volledige tevredenheid bankzitter was als beste keuzes.

Alles wat daar achter komt is of nog bij lange na niet het niveau van de Eredivisie ontstegen of is al lang en breed op z'n retour.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 maart 2021 om 21:38:

Want we zitten zo lekker breed in de keepers dat we het hebben over de reserve keeper van Valencia en een oudje die de laatste vijf jaar naar volledige tevredenheid bankzitter was als beste keuzes.

Alles wat daar achter komt is of nog bij lange na niet het niveau van de Eredivisie ontstegen of is al lang en breed op z'n retour.



Wanneer heeft er ooit in het Nederlands elftal "een bang hertje op doel gestaan die in de Eredivisie tegen de lamme en de blinde al moeite had om constant te presteren"?

 

+1/-0

Vind het meer bizar dat Lang niet geselecteerd is en Babel wel, dan Weghorst niet. Die mag er zeker bij hoor, maar ik begrijp de keuze tussen De Jong en hem op zich wel. Verschil is alleen wel dat Weghorst altijd speelt en Luuk niet. Maar Sevilla lijkt mij dan weer een betere ploeg dan Wolfsburg.

Maar Lang heeft zich in de Belgische top gevestigd en heeft zich laten zien in de CL. Babel zijn tijd is na zijn laatste periode bij Ajax gewoon voorbij. Prima gozer, maar hij speelt niet en als hij speelt, dan niet bijzonder goed.

 

+1/-0

In deel II kom ik met een voorselectie voor Oranje. De vijf gekozen doelmannen zijn dezelfde doelmannen als de meest recente voorselectie van Oranje, dus valt Marsman bij deze ook bij mij af: hij doet het erg goed dit seizoen, maar het is te weinig voor een plek bij Oranje.

De door mij gekozen veldspelers zijn deels dezelfde als F de Boer zijn keuzes, met ook redelijk wat spelers waar we het niet eens over zijn. Bij mij vallen spelers als Van Aanholt en Babel af, twee spelers waar ik het niet in zie zitten, en geef ik wat nieuwe namen een kans.

Spelers als Karsdorp en Hateboer zijn niet door mij opgenomen, aangezien Oranje in een vier mans verdediging speelt en zij meer rechtshalf dan rechtsback spelen. Het avontuur bij Oranje is dan ook behoorlijk geflopt voor Hateboer en dat lot voorzie ik ook voor Karsdorp.

3/5: Cillessen, Stekelenburg, Krul, Drommel, Bizot.
2/3: Dumfries, Geertruida, Tete.
4/6: De Ligt, De Vrij, Botman, Aké, St. Juste, Veltman.
2/3: Wijndal, Blind, Haps.
4/6: F de Jong, De Roon, Koopmeiners, Gravenberch, J Veerman, Schouten.
2/3: Wijnaldum, Van de Beek, Klaassen.
4/6: Depay, Bergwijn, Berghuis, Stengs, Gakpo, Lang.
2/3: Weghorst, L de Jong, Malen.

Ajax en AZ zijn gedeeltelijk hofleveranciers met ieder vier, kort gevolgd door Feyenoord en PSV met elk drie, wat betreft deze voorselectie. Mis ik iemand wie er absoluut bij moet, of kun jij je vinden in deze voorselectie? Welke spelers overweeg jij voor het komend EK?

 

+1/-0

Hoe zit het met Davy Pröpper? Speelt altijd goed in Oranje.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 22 maart 2021 om 13:53:

Hoe zit het met Davy Pröpper? Speelt altijd goed in Oranje.



Ik vond hem ook wel goed bij Oranje, wat inmiddels alweer een tijd geleden is. Davy Pröpper speelt niet meer zoveel bij zijn club, heeft sowieso F de Jong en De Roon voor zich, Gravenberch ontwikkelt zich erg goed, Koopmeiners ook; en deze jongens hebben allemaal wel een basisplaats bij hun club. De concurrentie is groot geworden op het middenveld bij Oranje.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal