Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 48 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48

Ik moet nog maar zien of Koeman 433 gaat spelen, ik verwacht het eigenlijk niet

Ik denk dat hij gewoon met 5 verdedigers gaat spelen, 2 winbacks en 3 centrale verdedigers.
3 middenvelders, waarvan 1 nummer 10, en dan 2 spitsen.

Verwacht dan Malen en Depay in de spits met Wijnaldum erachter. Eerste backup voor zowel 10 of als vrije spits zal waarschijnlijk Simons zijn met wellicht Gakpo.

Vanwege dit systeem zie ik hem eventueel Bergwijn ook wel selecteren als backup van 1 van de 2 spitsen..

Ik verwacht vanwege het systeem dat Brobbey amper minuten gaat maken. Zou er zelfs niet van staan te kijken als hij een van de afvallers gaat worden.

Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn persoonlijke voorkeur, maar wel wat ik verwacht dat Koeman gaat doen.

 

+1/-0

Marten de Roon mist dus definitief het EK door zijn blessure. Sneu voor die jongen, want met 33 jaar was dit normaal gesproken zijn laatste toernooi.

Gravenberch vermoedelijk zijn vervanger in de selectie. Daar word je alleen maar sterker van, denk ik. De Roon was in zijn hoogtijdagen al geen speler waarmee je hoge ogen gooit op zo'n toernooi, laat staan op z'n 33e.

Mijn droommiddenveld bij Oranje zou bestaan uit De Jong, Gravenberch en Simons. Dat middenveld komt weer een stapje dichterbij hierdoor. Maar Koeman zal wel Reijnders en Wijnaldum opstellen. Een creatieveling als Simons moet van hem sowieso aan de zijkanten staan, veel te bang om in de as balverlies te lijden.

Koeman is zo'n trainer die alleen in staat is een leuke, gedurfde opstelling te maken als hij daartoe door blessures en schorsingen wordt gedwongen. Zolang het kan, zal hij altijd grijze muizen en de oude garde blijven opstellen. Kluivert mag niet mee, maar Wijnaldum wel. Yeah, right.

 

+2/-0

Kluivert is een buitenspeler.

Ik denk dat hij zonder buitenspelers gaat spelen. 5-3-2 met wingbacks en 1 '10' achter 2 spitsen in een soort vrije rol.

In die opstelling is er helemaal geen ruimte voor Kluivert. Los daarvan weet ik ook niet op basis waarvan Kluivert geselecteerd moeten worden.

Simons zal wel in aanmerking komen voor de positie van '10' of als een van de 2 spitsen.

Ik verwacht Depay - Malen, met Wijnaldum erachter.

Dan heb je centraal op het middenveld 2 plekken, waarvan eentje normaliter sowieso voor De Jong is. 2e plek zou wel eens Koopmijners kunnen worden. Verwacht dus niet dat we veel Gravenbergh gaan zien (als hij al niet af valt)

Als dat echt het systeem is dan is dat ook niet het systeem waar Brobbey optimaal rendement heeft. Die is dan ook nog niet per se zeker van zijn plek.


De Roon valt dus af, normaal ook een van de 4 keepers.
Moeten er dus nog 2 afvallen. Ik gok dat dit zal gan tussen Gravenbergh/Q Timber en Bergwijn/Brobbey,

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 mei 2024 om 03:13:

Marten de Roon mist dus definitief het EK door zijn blessure. Sneu voor die jongen, want met 33 jaar was dit normaal gesproken zijn laatste toernooi.

Gravenberch vermoedelijk zijn vervanger in de selectie. Daar word je alleen maar sterker van, denk ik. De Roon was in zijn hoogtijdagen al geen speler waarmee je hoge ogen gooit op zo'n toernooi, laat staan op z'n 33e.

Mijn droommiddenveld bij Oranje zou bestaan uit De Jong, Gravenberch en Simons. Dat middenveld komt weer een stapje dichterbij hierdoor. Maar Koeman zal wel Reijnders en Wijnaldum opstellen. Een creatieveling als Simons moet van hem sowieso aan de zijkanten staan, veel te bang om in de as balverlies te lijden.

Koeman is zo'n trainer die alleen in staat is een leuke, gedurfde opstelling te maken als hij daartoe door blessures en schorsingen wordt gedwongen. Zolang het kan, zal hij altijd grijze muizen en de oude garde blijven opstellen. Kluivert mag niet mee, maar Wijnaldum wel. Yeah, right.


Toen ik Atalanta Juve keek, was het eigenlijk vrij duidelijk dat de blessure van De Roon zodanig ernstig was dat hij het EK ging missen. Natuurlijk waagt subjectieve Koeman alsnog een poging hier, maar doet dat niet voor Zirkzee wiens blessure wél meevalt, wie momenteel de beste Nederlandse spits is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 08:14:

Kluivert is een buitenspeler.

Ik denk dat hij zonder buitenspelers gaat spelen. 5-3-2 met wingbacks en 1 '10' achter 2 spitsen in een soort vrije rol.

In die opstelling is er helemaal geen ruimte voor Kluivert. Los daarvan weet ik ook niet op basis waarvan Kluivert geselecteerd moeten worden.

Simons zal wel in aanmerking komen voor de positie van '10' of als een van de 2 spitsen.

Ik verwacht Depay - Malen, met Wijnaldum erachter.

Dan heb je centraal op het middenveld 2 plekken, waarvan eentje normaliter sowieso voor De Jong is. 2e plek zou wel eens Koopmijners kunnen worden. Verwacht dus niet dat we veel Gravenbergh gaan zien (als hij al niet af valt)

Als dat echt het systeem is dan is dat ook niet het systeem waar Brobbey optimaal rendement heeft. Die is dan ook nog niet per se zeker van zijn plek.


De Roon valt dus af, normaal ook een van de 4 keepers.
Moeten er dus nog 2 afvallen. Ik gok dat dit zal gan tussen Gravenbergh/Q Timber en Bergwijn/Brobbey,


Kluivert speelt met name op 10 tegenwoordig. Hij heeft Wijnaldum, Simons, Koopmeiners en Timber voor zich in de ogen van Koeman.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 mei 2024 om 08:34:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 08:14:

Kluivert is een buitenspeler.

Ik denk dat hij zonder buitenspelers gaat spelen. 5-3-2 met wingbacks en 1 '10' achter 2 spitsen in een soort vrije rol.

In die opstelling is er helemaal geen ruimte voor Kluivert. Los daarvan weet ik ook niet op basis waarvan Kluivert geselecteerd moeten worden.

Simons zal wel in aanmerking komen voor de positie van '10' of als een van de 2 spitsen.

Ik verwacht Depay - Malen, met Wijnaldum erachter.

Dan heb je centraal op het middenveld 2 plekken, waarvan eentje normaliter sowieso voor De Jong is. 2e plek zou wel eens Koopmijners kunnen worden. Verwacht dus niet dat we veel Gravenbergh gaan zien (als hij al niet af valt)

Als dat echt het systeem is dan is dat ook niet het systeem waar Brobbey optimaal rendement heeft. Die is dan ook nog niet per se zeker van zijn plek.


De Roon valt dus af, normaal ook een van de 4 keepers.
Moeten er dus nog 2 afvallen. Ik gok dat dit zal gan tussen Gravenbergh/Q Timber en Bergwijn/Brobbey,


Kluivert speelt met name op 10 tegenwoordig. Hij heeft Wijnaldum, Simons, Koopmeiners en Timber voor zich in de ogen van Koeman.


Koeman durft niet met Simons op 10 te spelen en Koopmeiners en Timber zijn geen 10en.

Alles om de basisplaats van vriendje Gini een vanzelfsprekendheid te maken.

 

+2/-0

Dat Koeman met wijnaldum als '10' achter de 2 spitsen gaat spelen is wel duidelijk.

Kan daar eventueel ook Simons of Gakpo nog neerzetten.

Dus die positie zal in zijn ogen wel voldoende bezet zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 23:56:

Dat Koeman met wijnaldum als '10' achter de 2 spitsen gaat spelen is wel duidelijk.

Kan daar eventueel ook Simons of Gakpo nog neerzetten.

Dus die positie zal in zijn ogen wel voldoende bezet zijn.


Als je kijkt naar de interlands van de afgelopen 2-3 jaar, dan was het vaak niet best, maar de weinige wedstrijden waarin we 'gewoon' 4-3-3 speelden met twee vleugelspelers en een 10 waren met afstand de beste wedstrijden. Al die 5-3-2 potjes waren eigenlijk niet om aan te gluren.

Simons en Veerman zouden mijn twee opties voor op 10 zijn. Voorin zou ik Gakpo, Brobbey, Malen, Zirkzee, Kluivert, Stengs en Dallinga meenemen. Bergwijn en -huis hebben het in mijn ogen totaal niet verdiend na dit seizoen en Memphis heb ik wel een keer gezien.

Je moet er toch niet aan denken dat die Memphis straks ook nog topscorer aller tijden wordt omdat ie altijd op het veld staat en alle penalty's mag nemen...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 mei 2024 om 22:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 mei 2024 om 08:34:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 08:14:

Kluivert is een buitenspeler.

Ik denk dat hij zonder buitenspelers gaat spelen. 5-3-2 met wingbacks en 1 '10' achter 2 spitsen in een soort vrije rol.

In die opstelling is er helemaal geen ruimte voor Kluivert. Los daarvan weet ik ook niet op basis waarvan Kluivert geselecteerd moeten worden.

Simons zal wel in aanmerking komen voor de positie van '10' of als een van de 2 spitsen.

Ik verwacht Depay - Malen, met Wijnaldum erachter.

Dan heb je centraal op het middenveld 2 plekken, waarvan eentje normaliter sowieso voor De Jong is. 2e plek zou wel eens Koopmijners kunnen worden. Verwacht dus niet dat we veel Gravenbergh gaan zien (als hij al niet af valt)

Als dat echt het systeem is dan is dat ook niet het systeem waar Brobbey optimaal rendement heeft. Die is dan ook nog niet per se zeker van zijn plek.


De Roon valt dus af, normaal ook een van de 4 keepers.
Moeten er dus nog 2 afvallen. Ik gok dat dit zal gan tussen Gravenbergh/Q Timber en Bergwijn/Brobbey,


Kluivert speelt met name op 10 tegenwoordig. Hij heeft Wijnaldum, Simons, Koopmeiners en Timber voor zich in de ogen van Koeman.


Koeman durft niet met Simons op 10 te spelen en Koopmeiners en Timber zijn geen 10en.

Alles om de basisplaats van vriendje Gini een vanzelfsprekendheid te maken.


Koeman heeft Simons meermaals op 10 gezet; Koopmeiners speelt bij Atalanta meestal op 10; en Timber speelt ook regelmatig op 10 bij Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 mei 2024 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 mei 2024 om 22:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 mei 2024 om 08:34:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 08:14:

Kluivert is een buitenspeler.

Ik denk dat hij zonder buitenspelers gaat spelen. 5-3-2 met wingbacks en 1 '10' achter 2 spitsen in een soort vrije rol.

In die opstelling is er helemaal geen ruimte voor Kluivert. Los daarvan weet ik ook niet op basis waarvan Kluivert geselecteerd moeten worden.

Simons zal wel in aanmerking komen voor de positie van '10' of als een van de 2 spitsen.

Ik verwacht Depay - Malen, met Wijnaldum erachter.

Dan heb je centraal op het middenveld 2 plekken, waarvan eentje normaliter sowieso voor De Jong is. 2e plek zou wel eens Koopmijners kunnen worden. Verwacht dus niet dat we veel Gravenbergh gaan zien (als hij al niet af valt)

Als dat echt het systeem is dan is dat ook niet het systeem waar Brobbey optimaal rendement heeft. Die is dan ook nog niet per se zeker van zijn plek.


De Roon valt dus af, normaal ook een van de 4 keepers.
Moeten er dus nog 2 afvallen. Ik gok dat dit zal gan tussen Gravenbergh/Q Timber en Bergwijn/Brobbey,


Kluivert speelt met name op 10 tegenwoordig. Hij heeft Wijnaldum, Simons, Koopmeiners en Timber voor zich in de ogen van Koeman.


Koeman durft niet met Simons op 10 te spelen en Koopmeiners en Timber zijn geen 10en.

Alles om de basisplaats van vriendje Gini een vanzelfsprekendheid te maken.


Koeman heeft Simons meermaals op 10 gezet; Koopmeiners speelt bij Atalanta meestal op 10; en Timber speelt ook regelmatig op 10 bij Feyenoord.


Koeman heeft Simons alleen op 10 gezet tegen ploegen als Gibraltar en Schotland. In de grote wedstrijden, tegen bijvoorbeeld Frankrijk, Duitsland of België, moest alles wat eventueel balverlies kan lijden door een creatieve, gewaagde pass, zo ver mogelijk aan de buitenkant plaatsnemen.

Koopmeiners en Timber hebben een te lage handelingssnelheid om in het Nederlands elftal op 10 te spelen. In de speelstijl van Atalanta komt Koopmeiners goed uit de verf, maar met zo'n hoge intensiteit en lopende spelers speelt het Nederlands elftal absoluut niet.

Als Koeman kans wil maken op een leuk toernooi, moet hij z.s.m. naar 4-3-3 met een creatieve 10 en technische buitenspelers schakelen. De spelers heeft hij ervoor, hij moet ze alleen durven opstellen. Doet hij dat niet, dan overleeft hij waarschijnlijk wel de groepsfase, maar strandt hij vroeg in de KO-fase. Neemt hij een gok, dan heeft hij in ieder geval een kans op eremetaal.

Zo zie ik het, althans.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 mei 2024 om 11:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 mei 2024 om 11:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 mei 2024 om 22:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 mei 2024 om 08:34:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 08:14:

Kluivert is een buitenspeler.

Ik denk dat hij zonder buitenspelers gaat spelen. 5-3-2 met wingbacks en 1 '10' achter 2 spitsen in een soort vrije rol.

In die opstelling is er helemaal geen ruimte voor Kluivert. Los daarvan weet ik ook niet op basis waarvan Kluivert geselecteerd moeten worden.

Simons zal wel in aanmerking komen voor de positie van '10' of als een van de 2 spitsen.

Ik verwacht Depay - Malen, met Wijnaldum erachter.

Dan heb je centraal op het middenveld 2 plekken, waarvan eentje normaliter sowieso voor De Jong is. 2e plek zou wel eens Koopmijners kunnen worden. Verwacht dus niet dat we veel Gravenbergh gaan zien (als hij al niet af valt)

Als dat echt het systeem is dan is dat ook niet het systeem waar Brobbey optimaal rendement heeft. Die is dan ook nog niet per se zeker van zijn plek.


De Roon valt dus af, normaal ook een van de 4 keepers.
Moeten er dus nog 2 afvallen. Ik gok dat dit zal gan tussen Gravenbergh/Q Timber en Bergwijn/Brobbey,


Kluivert speelt met name op 10 tegenwoordig. Hij heeft Wijnaldum, Simons, Koopmeiners en Timber voor zich in de ogen van Koeman.


Koeman durft niet met Simons op 10 te spelen en Koopmeiners en Timber zijn geen 10en.

Alles om de basisplaats van vriendje Gini een vanzelfsprekendheid te maken.


Koeman heeft Simons meermaals op 10 gezet; Koopmeiners speelt bij Atalanta meestal op 10; en Timber speelt ook regelmatig op 10 bij Feyenoord.


Koeman heeft Simons alleen op 10 gezet tegen ploegen als Gibraltar en Schotland. In de grote wedstrijden, tegen bijvoorbeeld Frankrijk, Duitsland of België, moest alles wat eventueel balverlies kan lijden door een creatieve, gewaagde pass, zo ver mogelijk aan de buitenkant plaatsnemen.

Koopmeiners en Timber hebben een te lage handelingssnelheid om in het Nederlands elftal op 10 te spelen. In de speelstijl van Atalanta komt Koopmeiners goed uit de verf, maar met zo'n hoge intensiteit en lopende spelers speelt het Nederlands elftal absoluut niet.

Als Koeman kans wil maken op een leuk toernooi, moet hij z.s.m. naar 4-3-3 met een creatieve 10 en technische buitenspelers schakelen. De spelers heeft hij ervoor, hij moet ze alleen durven opstellen. Doet hij dat niet, dan overleeft hij waarschijnlijk wel de groepsfase, maar strandt hij vroeg in de KO-fase. Neemt hij een gok, dan heeft hij in ieder geval een kans op eremetaal.

Zo zie ik het, althans.


Ik heb zonet de Europa League finale teruggekeken, om vervolgens hier te lezen dat Koopmeiners een te lage handelingssnelheid heeft voor Oranje. Daar is niks van waar. Hij handelt heel snel.

Misschien gebruikt Koeman Simons verkeerd, aangezien hij het beste is als #10.

 

+1/-0

QT, Maatsen, De Roon en Olij afgevallen!!!

Maatsen ivm Aké, Blind en V/d Ven hebben de voorkeur!!

QT heeft nog weken nodig om te herstellen, dus daarom wél Gravenberch mee! Enkel voor Frenkie en Memphis uitzondering!

De Roon was al bekend vanwege blessure!

Olij was volgens verwachting!!!!!

 

+1/-0

Maatsen laten afvallen is natuurlijk gewoon zodat er geen echte concurrent voor Blind mee is voor LWB.
Ake en VD Ven zijn meer centrumverdedigers.

Vriendjespolitiek huize Blind/Koeman dit. Blind moet en zal alles gaan spelen. Zou me niks verbazen als hij hem nog aanvoerder maakt ook.

Bah.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 29 mei 2024 om 16:40:

Maatsen laten afvallen is natuurlijk gewoon zodat er geen echte concurrent voor Blind mee is voor LWB.
Ake en VD Ven zijn meer centrumverdedigers.

Vriendjespolitiek huize Blind/Koeman dit. Blind moet en zal alles gaan spelen. Zou me niks verbazen als hij hem nog aanvoerder maakt ook.

Bah.


Van Dijk is aanvoerder en speelt natuurlijk ook! Maar inderdaad. Vriendjespolitiek met Daley... we vliegen eruit vanwege deze keuze, hands down.

 

+1/-0

Echt walgelijk die Koeman!!

Een fitte Zirkzee maakt een goede kans?

Koeman: kans.

Zo denigrerend!!!!!! Hij waardeert Zirkzee niet. Hij wilt al zijn lieffelingetjes!!!!!

 

+1/-0

Blind en Aké mee als enige opties voor linksback is een lachertje. Blind speelt letterlijk het hele seizoen als centrale verdediger bij Girona. Die kun je best op basis daarvan meenemen, maar neem 'm dan mee voor zijn eigen positie.

Aké heeft nog wel de drive om linksback te spelen, maar Koeman gebruikt hem doorgaans centraal.

Je had natuurlijk altijd Maatsen moeten meenemen i.p.v. iemand als Geertruida. Die gaat uiteraard geen minuut spelen, tenzij er 2 concurrenten geblesseerd uitvallen.

Ergens hoop ik dat we er in de groepsfase hard uitvliegen zodat Koeman nog voor 1 juli plaats mag maken. Je hebt best een leuke generatie voetballers nu en het wordt volledig om zeep geholpen. Zó zonde. Je kunt prima voor een podiumplek gaan als je ziet wat voor materiaal we hebben. Maar met deze keuzes wordt het onmogelijk om 4, 5 wedstrijden op rij te winnen. Dan vlieg je er zomaar uit tegen landjes als Denemarken of Polen.

 

+3/-0

Maatsen speelt geweldig. Koeman heeft stront in zijn ogen. Ongelooflijk dat zowel Hummels als Maatsen het EK mist. Een klein wonder dat het 0-0 bij rust is. Dortmund had een legioen aan kansen. Wederom dominant in de CL, maar slechts vijfde in de 1. Bundesliga.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 juni 2024 om 22:01:

Maatsen speelt geweldig. Koeman heeft stront in zijn ogen. Ongelooflijk dat zowel Hummels als Maatsen het EK mist. Een klein wonder dat het 0-0 bij rust is. Dortmund had een legioen aan kansen. Wederom dominant in de CL, maar slechts vijfde in de 1. Bundesliga.


Sowieso gaat het alle perken te buiten dat je als land één speler in de basis hebt tijdens de CL-finale en dat je die nu net niet oproept voor je nationale elftal. En dan één of andere hansworst die in de Bassie & Adriaancompetitie in de zandbak speelt als basisspeler meenemen.

Wat dat betreft valt het nog mee dat hij Klaassen niet selecteerde. 'Haalt altijd een 7, had ook flinke concurrentie bij Inter, maar geeft altijd alles en heeft veel ervaring op topniveau,' ik had het Koeman allemaal zo zien zeggen.

 

+1/-0

Maatsen maakt dan weer wel fataal balverlies in de 2e helft. Zo verliest Dortmund met 0-2. Real Madrid blijft CL-finales winnen.

 

+1/-0

Gezien alles, zou ik de volgende spelers meenemen:

Cillessen, Flekken, Verbruggen (dm)
Dumfries, Geertruida (ra)
De Ligt, De Vrij (rcv)
Van Dijk, Van de Ven (lcv)
Aké, Maatsen (la)
Reijnders, Schouten (rcm)
Gravenberch, De Jong, Veerman (lcm)
Kluivert, Koopmeiners, Simons (cam)
Frimpong, Malen (rb)
Brobbey, Weghorst, Zirkzee (sp)
Gakpo, Summerville (lb)

(Dikgedrukt zie je een voorbeeld opstelling.)

Frimpong is geen echte rechtsbuiten, maar ook geen rechtsback. Voor de vormgeving hem ergens moeten neerzetten, aangezien hij een rechtshalf is. O.a. Kluivert, Simons en Summerville kunnen allemaal eventueel op rechtsbuiten gezet worden.

Bergwijn, Bijlow, Blind, Depay en Wijnaldum heb ik gepasseerd. Botman, Hartman, De Roon, Timber, Timber en Wieffer vanwege blessureleed afgevallen (niet dat ze allemaal mee zouden gaan, maar sommigen wel). Bizot om privé-redenen afgehaakt, want anders koos ik hem i.p.v. Cillessen.

Ik: Maatsen
Koeman: Blind

Ik: Zirkzee
Koeman: Depay

Ik: Kluivert
Koeman: Wijnaldum

Ik: Cillessen
Koeman: Bijlow

Ik: Summerville
Koeman: Bergwijn

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 48 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal