Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Amerikaanse verkiezingen

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Aanstaande dinsdag vind dan het eerste debat tussen Biden en Trump plaats. Gaat echt een trieste vertoning worden denk ik.

Ben vooral benieuwd naar de periode tussen verkiezingsdag en inauguratiedag. Het is nu al chaos in de VS, maar het kan nog wel eens veel erger worden.

Volgen jullie dit ook een beetje?

 

+1/-0

Ja, ik ben erg benieuwd hoe de komende maanden verlopen. Het is welbeschouwd te gek voor woorden wat er daar allemaal gebeurt. Van het saboteren van de nationale posterijen tot het ronduit uitschelden en tot op het bot beledigen van collega politici en van het met ordinair, bruut machtsvertoon schoonvegen van straten vol vreedzame protestanten tot het structureel voorliegen van de eigen achterban.

En het beangstigende is dat een groot deel van die achterban het geen reet lijkt te interesseren en blind op Trump stemt. Mocht iemand nog afvragen hoe het in de jaren dertig in Duitsland zo ver heeft kunnen komen: kijk even over de oceaan.

Ik verwacht dat de Reps werkelijk alles uit de kast gaan trekken om een machtsoverdracht te voorkomen. 100% dat een nederlaag van Trump naar het Hooggerechtshof wordt gebracht. En als je je bedenkt dat Trump daar inmiddels drie van de negen rechters persoonlijk benoemd heeft, voorzie ik taferelen die je echt alleen van een bananenrepubliek mag verwachten.

Je kunt je opwinden over wat er in Wit-Rusland gebeurt - en dat doe ik ook - maar de US is net zo hard op weg. En als het zo ver komt, mag ik toch hopen dat de VN actie onderneemt. Wat daar gebeurt, kan al een hele tijd niet, en de grens is bijna bereikt wat mij betreft.

Je kunt alleen maar medelijden hebben met weldenkende Amerikanen die onvrijwillig onderdeel worden gemaakt van zo'n verziekt systeem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 september 2020 om 19:47:

Ja, ik ben erg benieuwd hoe de komende maanden verlopen. Het is welbeschouwd te gek voor woorden wat er daar allemaal gebeurt. Van het saboteren van de nationale posterijen tot het ronduit uitschelden en tot op het bot beledigen van collega politici en van het met ordinair, bruut machtsvertoon schoonvegen van straten vol vreedzame protestanten tot het structureel voorliegen van de eigen achterban.

En het beangstigende is dat een groot deel van die achterban het geen reet lijkt te interesseren en blind op Trump stemt. Mocht iemand nog afvragen hoe het in de jaren dertig in Duitsland zo ver heeft kunnen komen: kijk even over de oceaan.

Ik verwacht dat de Reps werkelijk alles uit de kast gaan trekken om een machtsoverdracht te voorkomen. 100% dat een nederlaag van Trump naar het Hooggerechtshof wordt gebracht. En als je je bedenkt dat Trump daar inmiddels drie van de negen rechters persoonlijk benoemd heeft, voorzie ik taferelen die je echt alleen van een bananenrepubliek mag verwachten.

Je kunt je opwinden over wat er in Wit-Rusland gebeurt - en dat doe ik ook - maar de US is net zo hard op weg. En als het zo ver komt, mag ik toch hopen dat de VN actie onderneemt. Wat daar gebeurt, kan al een hele tijd niet, en de grens is bijna bereikt wat mij betreft.

Je kunt alleen maar medelijden hebben met weldenkende Amerikanen die onvrijwillig onderdeel worden gemaakt van zo'n verziekt systeem.



Als je in Nederland rondkijkt en de rest van Europa, dan doet mij dat ook heel erg denken aan de jaren 30 in Duitsland. Overheden die als een tiran alle andersdenkenden het zwijgen op willen leggen en idiote maatregelen nemen die door de massa ook nog eens worden geaccepteerd onder het mom van veiligheid.

Er is NIETS geleerd van het verleden. Net zoals de Nederlanders massaal de Nazi's steunden (waar we liever niet mee geconfronteerd worden) is nu blijkbaar ook weer alles geoorloofd om minderheden te onderdrukken.

Ik wacht op de eerste die openlijk oproept om mensen die geen vaccin wensen te nemen uit te sluiten van de samenleving. Wellicht door ze te verplichten zich met een button (à la Jodenster) zich te moeten presenteren in het publieke domein, zodat iedereen kan zien dat diegene niet is gevaccineerd. Of misschien gewoon simpelweg de toegang verbieden tot openbare gelegenheden zoals zwembaden, sportverenigingen, bibliotheken, restaurants, cafés, bioscopen, theaters en zelfs winkels.

Je zult een paar grondwetten moeten negeren, maar daar zal de massa vast niet moeilijk over doen. De aankomende spoedwet had zo uit de hoed van Joseph Goebbels kunnen komen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 september 2020, 21:39:20.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 september 2020 om 19:47:

Ja, ik ben erg benieuwd hoe de komende maanden verlopen. Het is welbeschouwd te gek voor woorden wat er daar allemaal gebeurt. Van het saboteren van de nationale posterijen tot het ronduit uitschelden en tot op het bot beledigen van collega politici en van het met ordinair, bruut machtsvertoon schoonvegen van straten vol vreedzame protestanten tot het structureel voorliegen van de eigen achterban.

En het beangstigende is dat een groot deel van die achterban het geen reet lijkt te interesseren en blind op Trump stemt. Mocht iemand nog afvragen hoe het in de jaren dertig in Duitsland zo ver heeft kunnen komen: kijk even over de oceaan.

Ik verwacht dat de Reps werkelijk alles uit de kast gaan trekken om een machtsoverdracht te voorkomen. 100% dat een nederlaag van Trump naar het Hooggerechtshof wordt gebracht. En als je je bedenkt dat Trump daar inmiddels drie van de negen rechters persoonlijk benoemd heeft, voorzie ik taferelen die je echt alleen van een bananenrepubliek mag verwachten.

Je kunt je opwinden over wat er in Wit-Rusland gebeurt - en dat doe ik ook - maar de US is net zo hard op weg. En als het zo ver komt, mag ik toch hopen dat de VN actie onderneemt. Wat daar gebeurt, kan al een hele tijd niet, en de grens is bijna bereikt wat mij betreft.

Je kunt alleen maar medelijden hebben met weldenkende Amerikanen die onvrijwillig onderdeel worden gemaakt van zo'n verziekt systeem.



En die weldenkende Amerikanen zijn dan de democraten. :D

 

+4/-0

Er zijn ZAT Republikeinen die Trump en zijn kornuiten meer dan zat zijn.. Weldenkend is toch heel iets anders dan een politieke voorkeur hebben? Dit is precies het polariserende denken dat Trump zo heeft aangejaagd. Knap dat hij daar zelfs aan deze kant van de grote plas succes mee oogst..

Dit bericht is gewijzigd op 28 september 2020, 11:58:32.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 28 september 2020 om 11:49:

Er zijn ZAT Republikeinen die Trump en zijn kornuiten meer dan zat zijn.. Weldenkend is toch heel iets anders dan een politieke voorkeur hebben? Dit is precies het polariserende denken dat Trump zo heeft aangejaagd. Knap dat hij daar zelfs aan deze kant van de grote plas succes mee oogst..



Ik geef alleen aan dat democraten idioten zijn met een kandidaat die niet alles op een rijtje heeft. Welke weldenkende mensen komen met zo'n aftandse clown op de proppen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 28 september 2020 om 12:11:

Welke weldenkende mensen komen met zo'n aftandse clown op de proppen?



Dat is toch ook wat Robbert zegt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 28 september 2020 om 11:49:

Er zijn ZAT Republikeinen die Trump en zijn kornuiten meer dan zat zijn.. Weldenkend is toch heel iets anders dan een politieke voorkeur hebben? Dit is precies het polariserende denken dat Trump zo heeft aangejaagd. Knap dat hij daar zelfs aan deze kant van de grote plas succes mee oogst..




Het leuke is dat al die democraten denken dat als Trump maar weg is dat alles weer rustig en normaal wordt, het maakt niet uit wie er president word, al word het een bejaarde man van 77.
Ze vragen zich echter totaal niet af hoe het überhaupt mogelijk is geweest dat Trump president kon worden, die onvrede onder de bevolking was al lang aanwezig en Trump werd en is voor een groot deel van die mensen nog steeds hun houvast.
Eigenlijk is in Nederland precies hetzelfde aan de hand, alleen door ons kiesstelsel waardoor er altijd compromissen worden gesloten valt het (nog) niet zoveel op.
Hier is er onderhuids ook vanalles aan de hand.
Al zouden wij hier een 2 partijen structuur hebben met aan de ene kant een type Trump en de andere kant een type Biden of Hillary Clinton dan zal het me niks verbazen als het type Trump ook zal winnen.
In Nederland horen we ook nog maar 1 verhaal op tv en in de kranten, mensen trekken dat niet meer en terecht

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 27 september 2020 om 21:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 september 2020 om 19:47:

Ja, ik ben erg benieuwd hoe de komende maanden verlopen. Het is welbeschouwd te gek voor woorden wat er daar allemaal gebeurt. Van het saboteren van de nationale posterijen tot het ronduit uitschelden en tot op het bot beledigen van collega politici en van het met ordinair, bruut machtsvertoon schoonvegen van straten vol vreedzame protestanten tot het structureel voorliegen van de eigen achterban.

En het beangstigende is dat een groot deel van die achterban het geen reet lijkt te interesseren en blind op Trump stemt. Mocht iemand nog afvragen hoe het in de jaren dertig in Duitsland zo ver heeft kunnen komen: kijk even over de oceaan.

Ik verwacht dat de Reps werkelijk alles uit de kast gaan trekken om een machtsoverdracht te voorkomen. 100% dat een nederlaag van Trump naar het Hooggerechtshof wordt gebracht. En als je je bedenkt dat Trump daar inmiddels drie van de negen rechters persoonlijk benoemd heeft, voorzie ik taferelen die je echt alleen van een bananenrepubliek mag verwachten.

Je kunt je opwinden over wat er in Wit-Rusland gebeurt - en dat doe ik ook - maar de US is net zo hard op weg. En als het zo ver komt, mag ik toch hopen dat de VN actie onderneemt. Wat daar gebeurt, kan al een hele tijd niet, en de grens is bijna bereikt wat mij betreft.

Je kunt alleen maar medelijden hebben met weldenkende Amerikanen die onvrijwillig onderdeel worden gemaakt van zo'n verziekt systeem.



En die weldenkende Amerikanen zijn dan de democraten. :D



Nee, gewoon weldenkende mensen... los van hun politieke voorkeur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 28 september 2020 om 15:31:

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 28 september 2020 om 11:49:

Er zijn ZAT Republikeinen die Trump en zijn kornuiten meer dan zat zijn.. Weldenkend is toch heel iets anders dan een politieke voorkeur hebben? Dit is precies het polariserende denken dat Trump zo heeft aangejaagd. Knap dat hij daar zelfs aan deze kant van de grote plas succes mee oogst..




Het leuke is dat al die democraten denken dat als Trump maar weg is dat alles weer rustig en normaal wordt, het maakt niet uit wie er president word, al word het een bejaarde man van 77.
Ze vragen zich echter totaal niet af hoe het überhaupt mogelijk is geweest dat Trump president kon worden, die onvrede onder de bevolking was al lang aanwezig en Trump werd en is voor een groot deel van die mensen nog steeds hun houvast.
Eigenlijk is in Nederland precies hetzelfde aan de hand, alleen door ons kiesstelsel waardoor er altijd compromissen worden gesloten valt het (nog) niet zoveel op.
Hier is er onderhuids ook vanalles aan de hand.
Al zouden wij hier een 2 partijen structuur hebben met aan de ene kant een type Trump en de andere kant een type Biden of Hillary Clinton dan zal het me niks verbazen als het type Trump ook zal winnen.
In Nederland horen we ook nog maar 1 verhaal op tv en in de kranten, mensen trekken dat niet meer en terecht


Helemaal mee eens hoor, het is echt een in en in verrot politiek systeem in een land met zóveel tegenstellingen; Trump legt het allemaal wat meer bloot. Maar dit woekert daar natuurlijk al heel lang..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 september 2020 om 19:47:
met ordinair, bruut machtsvertoon schoonvegen van straten vol vreedzame protestanten



Zo vreedzaam zijn die protesten niet, hoor. :D Of vind jij het normaal en vredig dat protestanten dingen doen zoals willekeurige mensen terroriseren in een willekeurig restaurant of een pand van een klein bedrijf in de fik steken?

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 september 2020 om 19:47:
En het beangstigende is dat een groot deel van die achterban het geen reet lijkt te interesseren en blind op Trump stemt. Mocht iemand nog afvragen hoe het in de jaren dertig in Duitsland zo ver heeft kunnen komen: kijk even over de oceaan.



open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 27 september 2020 om 20:51:
Als je in Nederland rondkijkt en de rest van Europa, dan doet mij dat ook heel erg denken aan de jaren 30 in Duitsland. Overheden die als een tiran alle andersdenkenden het zwijgen op willen leggen en idiote maatregelen nemen die door de massa ook nog eens worden geaccepteerd onder het mom van veiligheid.



Wat er in de VS of in Europa gaande is heeft weinig of niks met het Nazisme te maken. Je zou wellicht bepaalde dingen kunnen rijmen, maar daar blijft het wel bij.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 september 2020, 22:12:47.

 

+1/-0

Heb het nog niet gezien, maar als ik mensen moet geloven was het een enorme shit-show gisteren. Zoiets had ik ook wel verwacht. Ga zo even kijken denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 30 september 2020 om 14:35:

Heb het nog niet gezien, maar als ik mensen moet geloven was het een enorme shit-show gisteren. Zoiets had ik ook wel verwacht. Ga zo even kijken denk ik.



Was één grote genante vertoning. De debat leider moeten ze nooit meer die rol geven. Hij keek ernaar en deed vervolgens niets.

 

+1/-0

Mij interesseert het maar weinig meer wat daar gebeurt.

Toen het land zich in onderstaande richting ging ontwikkelen ben ik afgehaakt:



forumillustratie

 

+1/-0

Eén groot circus daar. Mijn hemel zeg.

 

+1/-0

Een schande wat daar gebeurt in een zgn beschaafd westers land. Fraude met stemmen op grote schaal. Stembiljetten aangevraagd van mensen die alle vele jaren geleden zijn gestorven. 200.000 stemmen per post in een staat die opeens te voorschijn komen en allemaal voor Biden.

De democraten grijpen de macht weer met corruptie en bedrog.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 05 november 2020 om 22:47:

Een schande wat daar gebeurt in een zgn beschaafd westers land. Fraude met stemmen op grote schaal. Stembiljetten aangevraagd van mensen die alle vele jaren geleden zijn gestorven. 200.000 stemmen per post in een staat die opeens te voorschijn komen en allemaal voor Biden.

De democraten grijpen de macht weer met corruptie en bedrog.



Precies dit. Maar hoe dieper je op ingaat en hoe meer je erover praat hoe meer mensen je een slechte verliezer noemen. Schandalig.

 

+2/-0

Goede hoop dat Biden wint. Blij als de wereld eindelijk verlost is van Trump.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robbertb schreef op 05 november 2020 om 23:52:

Goede hoop dat Biden wint. Blij als de wereld eindelijk verlost is van Trump.



Je ziet Trump als een 'clown' en jij bent blij als deze z.s.m. weg is... ik zou het fijn vinden als jij je mening toe zou willen lichten waarom jij blij bent dat de wereld bijna verlost is van Trump.... laat me raden jij bent een Obama fan toch?

 

+1/-0

Ben je echt geinteresseerd in hoe ik over Trump denk? Of gewoon op zoek naar een internet fittie? Want je begint al lekker neutraal.
Nee ik ben helemaal geen Obama fan. En ja ik vind Trump een karikatuur van een president. Omdat hij
- aperte leugens verspreidt (cijfers over Corona, aanprijzen van Hydrochorloxine, beweren dat post stemmen tot fraude leidt terwijl steeds wordt aangegeven dat hier geen bewijs voor is- en zelf ook niets van bewijs aanleveren- om maar wat voorbeelden te noemen)
- omdat hij polariseert. er zijn helemaal geen aanwijzingen voor een of andere aantifa beweging in USA. Maar meneer blijft die maar aandragen als vijand omdat dat de rechtse bewegingen lekker opjut
- omdat hij gewoonweg domme, gevaarlijke, ongefundeerde dingen roept (bleek injecteren bijvoorbeeld)
- omdat hij ontkent dat ons klimaat verslechtert en omwille van de economie allerlei milieubeschermende maatregelen schrapt en uit het klimaatakkoord stapt
- Omdat hij met de inhoud (en misschien ook wel de veelheid aan) twiterberichten een toon aanslaat en een eindeloze stroom ongefundeerde bagger de wereld in helpt die een president onwaardig is.

En dan nog de hele zweem van corruptie die rond deze man hangt. Maar goed, dat is vrij subjectief- want niet bewezen.
Ik stoor me aan hem en hoe minder hij in beeld komt, hoe beter.

Ik ben niet pro Democraten, ben niet pro republikeinen. Ik ben vooral tegen de kwal Trump.

En schieten maar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Amerikaanse verkiezingen