Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 62 63 64 65 66

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 september 2020 om 14:12

Soit, hopeloos off-topic hier.



Fair enough. Zoals ik al zei, misschien is het een idee om er een topic over te openen. Sommige mensen denken dus dat het allemaal wel meevalt, maar naar mijn mening hebben we een enorm probleem in Nederland. We kunnen en mogen er niet voor wegkijken. Of het nou Vladimir Putin of het meest heilige boontje was die de vinger op de zere plek zou leggen, het probleem is er.

 

+2/-0

“ There are two ways to be fooled . One is to believe what isn’t true .
The other is to refuse to accept what is true .. “ - Sören Kierkegaard ..

Het ‘verbreden/vervuilen’ van deze discussie door de inbreng van andere onderwerpen is een poging om het gebrek aan relevante argumenten te maskeren .

Het Covid-19 virus is onomstotelijk onder ons en als we dat niet net zo aanpakken als het pokken-virus (dat door wetenschappelijke aanpak en vaccinatie is uitgeroeid ) zal dat corona-virus nog lange tijd slachtoffers maken; ook onder familie, vrienden,bekenden, ouderen, jongeren.. of ze nou links ,rechts , believers of non- believers zijn..

Dit bericht is gewijzigd op 14 september 2020, 17:11:08.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 14 september 2020 om 14:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 14 september 2020 om 13:22:

Ook voor hoge pieten als Demmink? En wat betreft straffen voor ernstige vergrijpen, is Nederland zowat het lachertje van de wereld.



Als het onomstotelijk bewezen zou zijn geweest: Ja.

Het is niet zo dat omdat er veel over geschreven is geweest, geldt waar rook is is vuur en dan zal het wel waar zijn. Want dan worden we inderdaad zoals Renemar het beschrijft een bananenrepubliek.

En inderdaad is het nogal off-topic.

De teller Coronadoden (wereldwijd) staat nu op 924.814 op 29.030.058 besmettingen. Dat is toch (wereldwijd gezien) 1 dode per 31 besmettingen.

Vind ik persoonlijk behoorlijk ernstig. Maar goed onze eigen mening heeft natuurlijk veel meer waarde dan de moeite om onszelf even opzij te zetten en anderen even een beetje te helpen :)



En jij gelooft weer heilig in de cijfers. Geregistreerde besmettingen. En al die mensen die besmet zijn waarvan ze het niet weten.
En al die mensen die zogenaamd aan Covid-19 zijn gestorven, maar in werkelijkheid aan iets anders. Alleen in mijn directe omgeving 3 mensen, waarbij de doodsverklaring niet klopt.
Eentje was zwaar hartpatient en de andere twee waren in eind fase ******. Dus totaal niet meer immuun voor wat dan ook.

De nieuwe trucendoos is open getrokken. We zijn opeens maar voor korte tijd immuun. Hoor het Mark en Hugootje nog zeggen. Samen met van Dissel. We moeten immuniteit opbouwen.
Wat een lachwekkende soep serie. GTST verbleekt bij al deze onzin.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 14 september 2020 om 16:58:

“ There are two ways to be fooled . One is to believe what isn’t true .
The other is to refuse to accept what is true .. “ - Sören Kierkegaard ..

Het ‘verbreden/vervuilen’ van deze discussie door de inbreng van andere onderwerpen is een poging om het gebrek aan relevante argumenten te maskeren .

Het Covid-19 virus is onomstotelijk onder ons en als we dat niet net zo aanpakken als het pokken-virus (dat door wetenschappelijke aanpak en vaccinatie is uitgeroeid ) zal dat corona-virus nog lange tijd slachtoffers maken; ook onder familie, vrienden,bekenden, ouderen, jongeren.. of ze nou links ,rechts , believers of non- believers zijn..



De griep nog veel meer. En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten en anderzins ernstige gevolgen worden even makkelijk aan de kant geschoven.

Waar zijn alle ziekenhuis opnames nu? Hoeveel liggen er op de IC. In ieder geval niet meer dan bij een gewone griep.

En het is geen pandemie. De truc daarvan is dat het aantal doden er niet meer toe doet. Als het corrupte en incompetente WHO beslist dat het een pandemie is, dan wordt het zo gekwalificeerd.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2020 om 18:32:

En al die mensen die zogenaamd aan Covid-19 zijn gestorven, maar in werkelijkheid aan iets anders.



Mag ik dat aantal ongezien wegstrepen tegen het aantal doden waarvan de reden niet is vastgesteld omdat daarvoor de vereiste kennis ontbrak? En dan heb ik het met name over ontwikkelingslanden.

Vast wel :)

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2020 om 18:32:

Alleen in mijn directe omgeving 3 mensen, waarbij de doodsverklaring niet klopt.
Eentje was zwaar hartpatient en de andere twee waren in eind fase ******. Dus totaal niet meer immuun voor wat dan ook.



Zijn ze overleden aan ****** of aan hartfalen? Zo niet dan ligt de doodsoorzaak ook niet daar. Dat is hoe telling werkt. Zonder Corona hadden ze misschien nu nog geleeft, ook al was hun lot al lang bepaald geweest.

Die drie personen zeggen als getal alleen iets over kwetsbaarheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2020 om 18:49:

En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten en anderzins ernstige gevolgen worden even makkelijk aan de kant geschoven.




Dat is echt onzin die er ergens is bijgehaald. Je gaat niet dood aan eenzaamheid, en als je aanleg hebt voor psychische klachten kun je die klachten ook krijgen als februari ineens 29 dagen heeft.

Doden die iets anders onder de leden hebben horen niet mee te doen in de telling, maar doden vanuit psychische klachten ineens wel!?

Hoe kan dat nou.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2020 om 18:49:

(...) En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten (...)



Bedoel je niet 'eenzaamheid en andere psychische klachten'?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 september 2020 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2020 om 18:49:

(...) En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten (...)



Bedoel je niet 'eenzaamheid en andere psychische klachten'?



Eenzaamheid is geen psychische aandoening.
Het zit niet in je hoofd dat je eenzaam bent, je kunt gewoon daadwerkelijk niemand om je heen hebben. Geen vrienden en geen familie hebben.

Dat is niet iets wat je bij een psycholoog oplost.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 14 september 2020 om 23:05:

Eenzaamheid is geen psychische aandoening. (...)



Wie heeft het over een aandoening?!

Er staat toch duidelijk 'klachten' in de quote van Tackle.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 september 2020 om 23:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 14 september 2020 om 23:05:

Eenzaamheid is geen psychische aandoening. (...)



Wie heeft het over een aandoening?!

Er staat toch duidelijk 'klachten' in de quote van Tackle.



Ik neem aan dat Potter de term ‘ psychische klachten’ serieus neemt en het daarom ‘aandoeningen’ noemt ..

Tackle gebruikt de term ‘ psychische klachten’ waarschijnlijk meer in de zin van : we leven in een 1,5 meter samenleving en daarom heb ik geen leven meer of : er zijn geen BBQ aanmaakblokjes en nu ga ik dood..

De realiteit is nu eenmaal dat je dood bespoedigt wordt door een ongezonde leefstijl, de aanwezigheid van virussen , genetische aanleg, roekeloosheid en een gebrek aan liefde ..

Btw. Van complotdenken wordt je ook niet oud ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 14 september 2020 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2020 om 18:49:

En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten en anderzins ernstige gevolgen worden even makkelijk aan de kant geschoven.




Dat is echt onzin die er ergens is bijgehaald. Je gaat niet dood aan eenzaamheid, en als je aanleg hebt voor psychische klachten kun je die klachten ook krijgen als februari ineens 29 dagen heeft.

Doden die iets anders onder de leden hebben horen niet mee te doen in de telling, maar doden vanuit psychische klachten ineens wel!?

Hoe kan dat nou.



Over onzin gesproken.

 

+1/-0

Precies dat.

En Koen had twee termen in zijn quote "(...) En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten (...)" aan elkaar gekoppeld door er het woord "andere" tussen te plaatsen. Daardoor hadden de termen eenzaamheid en "andere psychische klachten" ineens een verband.

En zo werkt het niet. Eenzaamheid kan zeer ernstige psychische klachten veroorzaken maar is op zichzelf geen aandoening.

En inderdaad, van een maandje binnen blijven gaat echt niemand dood. En als de situatie waarin familie niet bij hun ouders in verpleeghuizen mocht komen, hier een soort van aanleiding of voorbeeld van was...... de eenzaamheid die door de mensen in verpleeghuizen word/werd ervaren, is niet ineens nieuw als gevolg van de maatregelen,,,,, die mensen zijn al veel langer eenzaam. Zij zitten daar maar, en het bezoek gaat uiteindelijk tóch weer naar hun eigen huis.

Amber Brantsen (de NOS nieuwslezeres) schreef onlangs een boek over haar anorexia en de extreme eenzaamheid die zij gevoeld heeft. Een pakkende quote uit dat boek is "Maar de ergste eenzaamheid is als je onder de mensen bent. Dat iedereen doorgaat met leven, terwijl jij voor je gevoel staat te schreeuwen en niemand dat opmerkt. Ik heb dat vaak gedacht als ik in de metro zat, terug naar huis. ‘Hallo, het gaat mis met mij, zien jullie dat niet?!’ En dat iedereen gewoon op z’n telefoon zat. Dat is echt eenzaamheid."

De eenzaamheid van mensen in verpleeghuizen is er niet door de maatregelen. Die eenzaamheid is er altijd al.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 september 2020 om 10:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 14 september 2020 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2020 om 18:49:

En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten en anderzins ernstige gevolgen worden even makkelijk aan de kant geschoven.




Dat is echt onzin die er ergens is bijgehaald. Je gaat niet dood aan eenzaamheid, en als je aanleg hebt voor psychische klachten kun je die klachten ook krijgen als februari ineens 29 dagen heeft.

Doden die iets anders onder de leden hebben horen niet mee te doen in de telling, maar doden vanuit psychische klachten ineens wel!?

Hoe kan dat nou.



Over onzin gesproken.



Dat is het niet.

Iedereen heeft triggers voor psychische klachten. En die triggers zorgen niet altijd voor dezelfde duidelijk aanwijsbare klachten.

Maar ik snap ook wel dat er vanalles word bijgehaald om de neven schade groter te willen laten lijken dan de kwaal. Maar dan komen we weer terug op mijn post van gisteren of eergisteren: 1 op de 31 zieken (wereldwijd) overlijd. Vanuit humanitair en medemenselijk oogpunt zou dat alleen al reden genoeg moeten zijn om ons even een paar maanden rustig te houden.

Wat er nu binnen de samenleving gebeurd is wat mij betreft ook geen signaal van die samenleving naar de Allumni, maar juist een signaal hoe het moreel van die samenleving in elkaar zit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 september 2020, 11:15:44.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 15 september 2020 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 september 2020 om 23:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 14 september 2020 om 23:05:

Eenzaamheid is geen psychische aandoening. (...)



Wie heeft het over een aandoening?!

Er staat toch duidelijk 'klachten' in de quote van Tackle.



Ik neem aan dat Potter de term ‘ psychische klachten’ serieus neemt en het daarom ‘aandoeningen’ noemt ..

Tackle gebruikt de term ‘ psychische klachten’ waarschijnlijk meer in de zin van : we leven in een 1,5 meter samenleving en daarom heb ik geen leven meer of : er zijn geen BBQ aanmaakblokjes en nu ga ik dood..

De realiteit is nu eenmaal dat je dood bespoedigt wordt door een ongezonde leefstijl, de aanwezigheid van virussen , genetische aanleg, roekeloosheid en een gebrek aan liefde ..

Btw. Van complotdenken wordt je ook niet oud ..



Die laatste zin zegt alles over je niveau van discussieren. Iemand uitmaken voor complotdenker, omdat diegene niet dezelfde mening heeft als die van jou. Typisch iets van de gevestigde politiek die aan de macht is en de MSM.

Er zijn geen BBQ aanmaakblokjes en nu ga ik ik dood. Wat een diep triest niveau van je gelijk proberen te halen. Zelfs als het sarcastisch is bedoeld. Jij hebt totaal geen benul wat in de samenleving speelt en hoeveel mesnen er met lichte tot zware psychische klachten er nu zijn. En hoeveel bedrijven er nog gaan omvallen en daardoor dramatisch oplopende werkeloosheid. Dit is nog maar het begin van de ellende.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 september 2020 om 11:10
En hoeveel bedrijven er nog gaan omvallen en daardoor dramatisch oplopende werkeloosheid. Dit is nog maar het begin van de ellende.



Wat weer kan leiden tot dingen als zelfmoord. Vrees ook het ergste. De criminelen gaan net zo lang door totdat alleen de grote jongens over zullen blijven. De kleine man met een zaak moet en zal vernietigd worden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 september 2020, 11:46:33.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 september 2020 om 11:10:

(...) Jij hebt totaal geen benul wat in de samenleving speelt en hoeveel mensen er met lichte tot zware psychische klachten er nu zijn. (...)



Door omstandigheden heb ik daar ook wat meer inzicht in gekregen. Al vóór het Corona-tijdperk. Er speelt op (dat) medisch vlak heel veel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 september 2020 om 11:10:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 15 september 2020 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 september 2020 om 23:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 14 september 2020 om 23:05:

Eenzaamheid is geen psychische aandoening. (...)



Wie heeft het over een aandoening?!

Er staat toch duidelijk 'klachten' in de quote van Tackle.



Ik neem aan dat Potter de term ‘ psychische klachten’ serieus neemt en het daarom ‘aandoeningen’ noemt ..

Tackle gebruikt de term ‘ psychische klachten’ waarschijnlijk meer in de zin van : we leven in een 1,5 meter samenleving en daarom heb ik geen leven meer of : er zijn geen BBQ aanmaakblokjes en nu ga ik dood..

De realiteit is nu eenmaal dat je dood bespoedigt wordt door een ongezonde leefstijl, de aanwezigheid van virussen , genetische aanleg, roekeloosheid en een gebrek aan liefde ..

Btw. Van complotdenken wordt je ook niet oud ..



Die laatste zin zegt alles over je niveau van discussieren. Iemand uitmaken voor complotdenker, omdat diegene niet dezelfde mening heeft als die van jou. Typisch iets van de gevestigde politiek die aan de macht is en de MSM.

Er zijn geen BBQ aanmaakblokjes en nu ga ik ik dood. Wat een diep triest niveau van je gelijk proberen te halen. Zelfs als het sarcastisch is bedoeld. Jij hebt totaal geen benul wat in de samenleving speelt en hoeveel mesnen er met lichte tot zware psychische klachten er nu zijn. En hoeveel bedrijven er nog gaan omvallen en daardoor dramatisch oplopende werkeloosheid. Dit is nog maar het begin van de ellende.



Eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 september 2020 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 september 2020 om 18:49:

(...) En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten (...)



Bedoel je niet 'eenzaamheid en andere psychische klachten'?



Dat bedoel ik ja.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 september 2020 om 11:00:

Precies dat.

En Koen had twee termen in zijn quote "(...) En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten (...)" aan elkaar gekoppeld door er het woord "andere" tussen te plaatsen. Daardoor hadden de termen eenzaamheid en "andere psychische klachten" ineens een verband.

En zo werkt het niet. Eenzaamheid kan zeer ernstige psychische klachten veroorzaken maar is op zichzelf geen aandoening.

En inderdaad, van een maandje binnen blijven gaat echt niemand dood. En als de situatie waarin familie niet bij hun ouders in verpleeghuizen mocht komen, hier een soort van aanleiding of voorbeeld van was...... de eenzaamheid die door de mensen in verpleeghuizen word/werd ervaren, is niet ineens nieuw als gevolg van de maatregelen,,,,, die mensen zijn al veel langer eenzaam. Zij zitten daar maar, en het bezoek gaat uiteindelijk tóch weer naar hun eigen huis.

Amber Brantsen (de NOS nieuwslezeres) schreef onlangs een boek over haar anorexia en de extreme eenzaamheid die zij gevoeld heeft. Een pakkende quote uit dat boek is "Maar de ergste eenzaamheid is als je onder de mensen bent. Dat iedereen doorgaat met leven, terwijl jij voor je gevoel staat te schreeuwen en niemand dat opmerkt. Ik heb dat vaak gedacht als ik in de metro zat, terug naar huis. ‘Hallo, het gaat mis met mij, zien jullie dat niet?!’ En dat iedereen gewoon op z’n telefoon zat. Dat is echt eenzaamheid."

De eenzaamheid van mensen in verpleeghuizen is er niet door de maatregelen. Die eenzaamheid is er altijd al.



De eenzaamheid onder ouderen boven de 75 is meer dan verdubbeld door het Corona beleid.
Volgens jou geen enkel probleem, want het was er toch al.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 september 2020 om 14:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 15 september 2020 om 11:00:

Precies dat.

En Koen had twee termen in zijn quote "(...) En het aantal doden door eenzaamheid en psychische klachten (...)" aan elkaar gekoppeld door er het woord "andere" tussen te plaatsen. Daardoor hadden de termen eenzaamheid en "andere psychische klachten" ineens een verband.

En zo werkt het niet. Eenzaamheid kan zeer ernstige psychische klachten veroorzaken maar is op zichzelf geen aandoening.

En inderdaad, van een maandje binnen blijven gaat echt niemand dood. En als de situatie waarin familie niet bij hun ouders in verpleeghuizen mocht komen, hier een soort van aanleiding of voorbeeld van was...... de eenzaamheid die door de mensen in verpleeghuizen word/werd ervaren, is niet ineens nieuw als gevolg van de maatregelen,,,,, die mensen zijn al veel langer eenzaam. Zij zitten daar maar, en het bezoek gaat uiteindelijk tóch weer naar hun eigen huis.

Amber Brantsen (de NOS nieuwslezeres) schreef onlangs een boek over haar anorexia en de extreme eenzaamheid die zij gevoeld heeft. Een pakkende quote uit dat boek is "Maar de ergste eenzaamheid is als je onder de mensen bent. Dat iedereen doorgaat met leven, terwijl jij voor je gevoel staat te schreeuwen en niemand dat opmerkt. Ik heb dat vaak gedacht als ik in de metro zat, terug naar huis. ‘Hallo, het gaat mis met mij, zien jullie dat niet?!’ En dat iedereen gewoon op z’n telefoon zat. Dat is echt eenzaamheid."

De eenzaamheid van mensen in verpleeghuizen is er niet door de maatregelen. Die eenzaamheid is er altijd al.



De eenzaamheid onder ouderen boven de 75 is meer dan verdubbeld door het Corona beleid.
Volgens jou geen enkel probleem, want het was er toch al.



Ik heb nooit gezegd dat eenzaamheid geen probleem is. Ik heb volgens mij juist de indruk geprobeerd te wekken dat dit inderdaad iets anders is dan het gevoel hebben dat je niet kunt BBQ'en.

In de troonrede staat exact dit:

"Voor al die gevoelens van stress, eenzaamheid en verlies moet ruimte zijn en erkenning. Binnenkort geven we daar in het hele Koninkrijk in verbondenheid uitdrukking aan onder de noemer ’aandacht voor elkaar’."

Dat is de enige passage waarin eenzaamheid (1x) wordt genoemd.

Volgens de laatst beschikbare cijfers ligt de eenzaamheid onder gescheiden mensen en niet westerse allochtonen hoger (22%) dan bij 85+ (15%).

Als die cijfers het afgelopen jaar sterk zijn veranderd is het van belang om alle omstandigheden mee te nemen. Misschien zit die eenzaamheid wel niet in het kortstondig niet krijgen van bezoek maar is misschien hun partner of een ander familielid wel overleden aan Corona.

Nog steeds is het veel te kort door de bocht om te stellen dat die eenzaamheid door de Corona maatregelen komen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 66 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 62 63 64 65 66

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Coronavirus