Uit: de pijp
Vak: 121
Forumreacties: 346
Reg.: 13 februari 2007
Favoriete opstelling: geen
wit rood wit in ons bloed
Fan van Ajax
Vak: 128
Forumreacties: 309
Reg.: 7 april 2008
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Vak: -
Forumreacties: 11.612
Reg.: 26 september 2004
Gewoon vernederd door een camping elftal uit Oostenrijk. Ze hadden zulke grote waffels over Ajax dat wij het weggaven en dat de scheidsrechter keurig floot. Nu krijg jezelf een cadeautje van de scheidsrechter en wordt in de tweede helft weggevaagd. Echt ik heb zo n schik. Hopelijk volgt er aankomend weekend weer meer ellende.
Uit: Noord-Brabant
Forumreacties: 128
Reg.: 27 februari 2002
Slechte week voor het Nederlandse voetbal.
Ajax helaas slechts een punt.
Psv vernedert
Feyenoord punt gehaald
Az makkelijke overwinning
Hopelijk pakken Feyenoord en PSV nog wat punten. Zodat de kampioen en nummer 2 CL (voorronde) kunnen spelen. Maar heb er een hard hoofd in.
Wat psv betreft. Dit is een serieuze crisis. Natuurlijk zit het wat tegen met blessures en kaarten. Maar dat wil niet zeggen dat je elftal in een keer uit elkaar moet vallen. En de verdediging standaard op 3 meter staat te dekken.
Denk als ze dit weekend weer een tik krijgen, van Bommel niet meer houdbaar is. Volgens mij spelen ze uit tegen Willem II. Dus het zou zomaar kunnen.
Forumreacties: 3.310
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:wit rood wit in ons bloed schreef op 07 november 2019 om 21:17:
Psv laat de EL weer is ouderwets lopen??
Een andere verklaring lijkt mij heel moeilijk uit te leggen.
Uit: Vleuten
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 227
Reg.: 24 augustus 2014
Jaar in jaar uit is het dezelfde liedje in Eindhoven. Europees voetbal laten lopen omdat zij volledig willen focussen op Eredivisie. Jaar in jaar uit staan zij Europees en wereldwijd voor schut. Zij worden uitgeschakeld door lachwekkende tegenstanders en lopen zo behoorlijk wat inkomsten mis. Nationaal gaat het nu ook niet lekker. Ik weet niet hoe en wat ze in Eindhoven denken, maar het is geen 'rocket science'. Laat mij even snel een resumé voor ze maken:
Jaren lag Europees voetbal vervangen voor Nationaal voetbal = inkomsten mislopen, sportiviteit en club bekendheid omlaag. Hierdoor willen sommige spelers nu al niet meer naar PSV. PSV is afhankelijk van net-niet top spelers of spelers die door de rest van de goede sub(top)-clubs vergeten of afgewezen zijn. Heel sporadisch komt het wel eens voor dat PSV een 'topper' als Lozano (voor hoever je het een topper kan noemen) binnen kan halen d.m.v. bizarre constituencies waarbij je als club op lange termijn niks aan hebt en dus in je vingers snijdt.
Verder heeft het de club gered dat zij de afgelopen jaren Nationaal kampioen zijn geworden waardoor het voor sommige bedrijven nog steeds interessant was om te investeren in zo'n club. Maar wat nou als PSV een paar jaar geen kampioen wordt en daarnaast slecht Europees blijven presteren? Dat gebeurde een paar jaar geleden en wij weten allemaal wat de gevolg daarvan was. Gemeentelijke subsidie in ruil voor grond (noem het maar hoe je het wilt ik noem het zo).
Naast het feit dat de grond onder de stadion ook niet meer te koop is, is het enige wat nog van waarde is hun inmiddels wel ouder(re) stadion. Op deze manier zoals PSV hun beleid voert zullen de vele miljoenen die in de selectie geïnvesteerd zijn snel verdwijnen. Als Bergwijn en/of Malen na hun blessure niet (meer) presteren of weer geblaseerd raken, hebben zij echt een probleem. Vorig jaar (en deels dit jaar) hebben zij hoogste netto winst van de afgelopen 10 jaar geboekt. Probleem hierbij is dat het grootste inkomsten/winst uit CL en transfers van De Jong, Angelino, Arias etc afkomstig waren. Daartegenover staat dat PSV behoorlijk gefaald heeft met hun aankoopbeleid tot nu toe. De rest van de spelers zoals Ihattaren, Lammers, Gutiérrez, Rosario, Lato, Baumgartl etc gaan het echt niet allemaal redden hoor. Zoals gezegd is PSV naar mijn mening afhankelijk van 2 man. Malen en Bergwijn. Financieel als sportief. Als ik PSV was zou ik me echt zorgen gaan maken.
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
open/sluit de onderstaande quote:Greco schreef op 08 november 2019 om 09:26:
Jaar in jaar uit is het dezelfde liedje in Eindhoven. Europees voetbal laten lopen omdat zij volledig willen focussen op Eredivisie. Jaar in jaar uit staan zij Europees en wereldwijd voor schut. Zij worden uitgeschakeld door lachwekkende tegenstanders en lopen zo behoorlijk wat inkomsten mis. Nationaal gaat het nu ook niet lekker. Ik weet niet hoe en wat ze in Eindhoven denken, maar het is geen 'rocket science'. Laat mij even snel een resumé voor ze maken:
Jaren lag Europees voetbal vervangen voor Nationaal voetbal = inkomsten mislopen, sportiviteit en club bekendheid omlaag. Hierdoor willen sommige spelers nu al niet meer naar PSV. PSV is afhankelijk van net-niet top spelers of spelers die door de rest van de goede sub(top)-clubs vergeten of afgewezen zijn. Heel sporadisch komt het wel eens voor dat PSV een 'topper' als Lozano (voor hoever je het een topper kan noemen) binnen kan halen d.m.v. bizarre constituencies waarbij je als club op lange termijn niks aan hebt en dus in je vingers snijdt.
Verder heeft het de club gered dat zij de afgelopen jaren Nationaal kampioen zijn geworden waardoor het voor sommige bedrijven nog steeds interessant was om te investeren in zo'n club. Maar wat nou als PSV een paar jaar geen kampioen wordt en daarnaast slecht Europees blijven presteren? Dat gebeurde een paar jaar geleden en wij weten allemaal wat de gevolg daarvan was. Gemeentelijke subsidie in ruil voor grond (noem het maar hoe je het wilt ik noem het zo).
Naast het feit dat de grond onder de stadion ook niet meer te koop is, is het enige wat nog van waarde is hun inmiddels wel ouder(re) stadion. Op deze manier zoals PSV hun beleid voert zullen de vele miljoenen die in de selectie geïnvesteerd zijn snel verdwijnen. Als Bergwijn en/of Malen na hun blessure niet (meer) presteren of weer geblaseerd raken, hebben zij echt een probleem. Vorig jaar (en deels dit jaar) hebben zij hoogste netto winst van de afgelopen 10 jaar geboekt. Probleem hierbij is dat het grootste inkomsten/winst uit CL en transfers van De Jong, Angelino, Arias etc afkomstig waren. Daartegenover staat dat PSV behoorlijk gefaald heeft met hun aankoopbeleid tot nu toe. De rest van de spelers zoals Ihattaren, Lammers, Gutiérrez, Rosario, Lato, Baumgartl etc gaan het echt niet allemaal redden hoor. Zoals gezegd is PSV naar mijn mening afhankelijk van 2 man. Malen en Bergwijn. Financieel als sportief. Als ik PSV was zou ik me echt zorgen gaan maken.
Uit: Hoorn
Vak: 129
Forumreacties: 2.479
Reg.: 21 januari 2011
Sterrenhemel
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 653
Reg.: 11 juli 2011
open/sluit de onderstaande quote:Greco schreef op 08 november 2019 om 09:26:
.... Als Bergwijn en/of Malen na hun blessure niet (meer) presteren of weer geblaseerd raken, hebben zij echt een probleem. Vorig jaar (en deels dit jaar) hebben zij hoogste netto winst van de afgelopen 10 jaar geboekt. Probleem hierbij is dat het grootste inkomsten/winst uit CL en transfers van De Jong, Angelino, Arias etc afkomstig waren. Daartegenover staat dat PSV behoorlijk gefaald heeft met hun aankoopbeleid tot nu toe. De rest van de spelers zoals Ihattaren, Lammers, Gutiérrez, Rosario, Lato, Baumgartl etc gaan het echt niet allemaal redden hoor. Zoals gezegd is PSV naar mijn mening afhankelijk van 2 man. Malen en Bergwijn. Financieel als sportief. Als ik PSV was zou ik me echt zorgen gaan maken.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard