Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

Geweldige finale met een terechte winnaar. Dat gejank om omkoping, etc.. ga toch weg, neem een pilletje en wees objectief. Argentinië speelde Frankrijk 80 minuten weg, daarna kwamen ze in de problemen en hebben op karakter en met passie de titel binnengehaald.

Ook ik was kwaad om hun gedrag tijdens de wedstrijd tegen Nederland, maar andersom hoorde je inderdaad niets wat de spelers van Oranje flikten. Messi en Argentinië zijn terecht wereldkampioen, al vond ik Mbappe vandaag MOTM.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 14 december 2022 om 21:14:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 14 december 2022 om 13:54:

Hij eindigt op 177 interlands



Als ik Messi was zou ik bij een wereldtitel meteen stoppen. Na al die jaren toch goud, dat is nog eens echt stoppen op het hoogtepunt.



Eerst de CL met PSG, he? Er moet altijd wel iets zijn om hem *nog* niet als de beste ooit te zien.

 

+1/-0

Volledig mee eens. Een terechte winnaar van het toernooi. Frankrijk viel heel erg tegen overigens. Ik vond het een boeiende finale!

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 18 december 2022 om 19:48:

Volledig mee eens. Een terechte winnaar van het toernooi. Frankrijk viel heel erg tegen overigens. Ik vond het een boeiende finale!



Vanaf de nederlaag tegen Saudi-Arabië zag je dat Argentinië scherper was dan ooit en er echt alles aan hebben gedaan om dit toernooi te winnen. Ze speelden bij vlagen mooi voetbal en als het moest (best vaak dus) gooiden ze er de beuk in.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 december 2022 om 20:23:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 december 2022 om 20:20:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 december 2022 om 20:19:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 december 2022 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 december 2022 om 19:56:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 december 2022 om 19:54:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 december 2022 om 19:50:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 18 december 2022 om 19:47:

Geweldige finale met een terechte winnaar. Dat gejank om omkoping, etc.. ga toch weg, neem een pilletje en wees objectief. Argentinië speelde Frankrijk 80 minuten weg, daarna kwamen ze in de problemen en hebben op karakter en met passie de titel binnengehaald.


Tuurlijk ze hebben NL die slecht in vorm waren o momenten weggespeeld, alleen wel een schijt penalty gekregen, die ze nu ook weer kregen.....

Je bent denk ik nog heel jong! In de eerste minuten hadden ze al drie gele kaarten moeten krijgen en ja ik heb schijt aan analysten.



Ik ben inmiddels 40 en heb Argentinië als klein kind meegemaakt eind jaren 80/begin 90. En wat analisten betreft, daar zap ik altijd weg. Verder kijk ik zo objectief mogelijk naar wedstrijden, wie er ook speelt en probeer ik voorgaande wedstrijden/beslissingen te vergeten. Zou je ook eens moeten doen.


Natuurlijk niet, ze mochten lekker hakken en zagen dit toernooi. Zonder bestraft te worden..... Ga toch weg... Messi had gewoon rood moeten krijgen tegen NL voor die handsbal, geen discussie mogelijk!!!!!! En dan trek je mijn objectiviteit in twijfel, proest.... De heilig verklaarde mag alles doen van de fans..... Moet je voorstellen als een Feyenoorder dit tegen ons doet, dan brandt de wereld af, jullie zijn helemaal van het padje af...



Grappig dat juist een Ajacied nu het gedrag vertoont van een Feyenoorder, PSV of een ander random ED club die altijd maar klagen dat Ajax wordt bevoordeeld, etc.


Overduidelijker kun je ze niet krijgen........ Had je geen VAR voor nodig.... Ik moet echt lachen om je goed praterij......



Leuk dat je goed praten ziet in een post waar geen enkele sprake is van goedpraterij. Niveautje discussiëren, hoor.


Ik heb het al diverse malen duidelijk uitgelegd, een smash bal compleet in vrij zicht boven het hoofd, als een scheidsrechter dat niet bestraft dan houdt het op..... En dat maakt nog niet uit maar wel penaltys om lucht en geplaatste voetjes geven.



En wat dacht je van die overtreding bij de dug-out, was al roodwaardig, en vervolgens de bal de dug-out in rammen. Was ook geel.

Argentinië is gewoon onterecht in het toernooi gehouden met een reeks aan dubieuze beslissingen. Penalty's die er geen waren, zelfs in de finale.

 

+2/-3

TEAM OF THE TOURNAMENT (voor mij):

Wojciech Szszesny (Polen)

Achraf Hakimi (Marokko)
Harry Maguire (Engeland)
Josko Gviardiol (Kroatië)
Theo Hernández (Frankrijk)

Antoine Griezmann (Frankrijk)
Jude Bellingham (Engeland)
Adrien Rabiot (Frankrijk)
Bruno Fernandes (Portugal)

Lionel Messi (c) (Argentinië)
Kylian Mbappé (Frankrijk)


Gakpo viel als laatste er nipt buiten ten faveure van Rabiot. En de uitstekende prestaties van o.a. Szszesny, Maguire, Bellingham en Fernandes moeten niet vergeten worden vind ik.

Mijn uitverkiezingen:

Gouden bal: Lionel Messi
Zilveren bal: Kylian Mbappé
Bronzen bal: Antoine Griezmann
Beste keeper: Wojciech Szszesny
Talent van het toernooi: Jude Bellingham

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 december 2022, 21:21:34.

 

+3/-1

Wat is Lloris toch slecht in strafschoppen tegenhouden. Ik hoopte stiekem op Frankrijk. De wedstrijd is gelukkig spectaculair geworden. Argentinië is echt een ploeg vol met aanstellers, of zoals ze op het veld zouden zeggen: matennaaiers.

 

+2/-1

Geweldige finale en wat mij betreft de juiste winnaar.

Messi is een aantal keer goed weggekomen, maar het lijkt mij dat deze wedstrijd aangetoond heeft dat er van een complot om Messi kampioen te maken geen sprake is. Frankrijk kreeg ook 2 penalties kort voor tijd die ze in leven gehouden heeft. Schiet Muani die bal er op het einde in dan was Frankrijk kampioen. Sta je dan met je complot...

Ook leuk voor Tagliafico en Martinez natuurlijk. Toch een beetje onze jongens

 

+5/-1

Volgens mij was Argentinië gewoon beter en moeten mensen hier niet zo janken.
De penalty van Frankrijk was het eerste schot op doel. Na 80 minuten. Dat hoort zeker allemaal bij het complot?
Argentinië was elke pot de bovenliggende partij. Hoogstaand was het niet, maar daar hebben ze ook de selectie niet voor. Ze hebben in elk geval niet zo laf gespeeld als bijvoorbeeld Frankrijk (die toch veel meer te kiezen hebben).

Dit Argentinië was ook echt een team. Met name bij balverlies was het toch knap wat ze deden. De verdedigers en middenvelders namen veel risico's door veel naar voren te stappen en de duels fel aan te gaan. Dit hebben ze het hele toernooi gedaan en tegenstanders hadden het er zichtbaar moeilijk mee. NL creëerde ook geen kut totdat ze opportunistisch lange ballen gingen pompen op Weghorst en De Jong.
Frankrijk kreeg ook pas een boost door de penalty. Kroatië kon aanvallend geen vuist maken (wel op het middenveld). Zo kun je doorgaan.

Argentinië heeft terecht dit WK gewonnen. Het calimerogedrag in NL is te triest voor woorden. Zo zouden o.a. de penalty's onterecht zijn? Ok? Dus je mag een tegenstander aantikken, neerhalen zonder de bal te spelen? Kijk hier op https://www.youtube.com/watch?v=98jx1yNB82E 3:26 eens naar het moment met Dumfries. Dit is gewoon een 100 % penalty. Er valt niks tegen in te brengen. Gewoon slecht gedaan van Dumfries. Net zoals Dembele vandaag... of de penalty met Alvarez..dat is toch dom van de keeper?!
Bovendien dwingt Argentinië dit soort momenten af doordat ze aanvallend toch iets goed doen. Daar zijn sommigen blind voor. Want de FIFA heeft de rode loper uitgelegd en rolt de bal er bijna zelf in. Ja heus.

Dat ze er soms hard invliegen en zich emotioneel gedragen klopt. Het zijn ook niet allemaal lieverdjes. Schijnbaar bestaan de andere teams uit allemaal ideale schoonzonen. Tja als je dat denkt ben je niet eerlijk bezig.

Hoeveel ballen heeft Julian Alvarez afgesnoept van tegenstanders? Hoe vaak heeft hij tegenstanders opgejaagd? Het is veelzeggend. Zeker als je weet dat Messi verdedigend weinig doet. Ze hebben als team geknokt om alle gaten dicht te lopen. En ze lieten het nooit afweten in de duels. Terwijl het niet de meest fysieke ploeg is. Heb je die gasten van Frankrijk gezien? Die mogen het toch nooit afleggen zou je zeggen? Ja precies. De Argentijnen waren vastberaden.

Nee in NL blijven ze lekker hangen in de nederlaag. Niks laten zien tegen Argentinië maar wel huilie huilie doen. Zeker als het Ajax fans zijn is het helemaal onbegrijpelijk. Je zou je kapot moeten schamen dat je de standaard zo laag legt.

Van het huidige Ajax kunnen we alleen maar dromen dat ze met dezelfde inzet en passie spelen als de Argentijnen. Dat zou al een flink stuk schelen.

Voor de rest: petje af naar Messi. Ongekend wat hij heeft laten zien. Zelfs op deze leeftijd en met deze druk op zijn schouders. Telkens weer. Net zoals de strafschop vandaag. Je zag de spanning op het gezicht en dan flikt hij het toch als het erom gaat. Zeer knap. Ik kijk voetbal voor spelers zoals Messi. Elk moment dat ik hem aan de bal zie is puur genot. Het duurt niet lang meer en zijn carrière zit erop. Dat gaat een flink gat achterlaten.

 

+8/-3

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 18 december 2022 om 21:41:

Volgens mij was Argentinië gewoon beter en moeten mensen hier niet zo janken.
De penalty van Frankrijk was het eerste schot op doel. Na 80 minuten. Dat hoort zeker allemaal bij het complot?
Argentinië was elke pot de bovenliggende partij. Hoogstaand was het niet, maar daar hebben ze ook de selectie niet voor. Ze hebben in elk geval niet zo laf gespeeld als bijvoorbeeld Frankrijk (die toch veel meer te kiezen hebben).

Dit Argentinië was ook echt een team. Met name bij balverlies was het toch knap wat ze deden. De verdedigers en middenvelders namen veel risico's door veel naar voren te stappen en de duels fel aan te gaan. Dit hebben ze het hele toernooi gedaan en tegenstanders hadden het er zichtbaar moeilijk mee. NL creëerde ook geen kut totdat ze opportunistisch lange ballen gingen pompen op Weghorst en De Jong.
Frankrijk kreeg ook pas een boost door de penalty. Kroatië kon aanvallend geen vuist maken (wel op het middenveld). Zo kun je doorgaan.

Argentinië heeft terecht dit WK gewonnen. Het calimerogedrag in NL is te triest voor woorden. Zo zouden o.a. de penalty's onterecht zijn? Ok? Dus je mag een tegenstander aantikken, neerhalen zonder de bal te spelen? Kijk hier op https://www.youtube.com/watch?v=98jx1yNB82E 3:26 eens naar het moment met Dumfries. Dit is gewoon een 100 % penalty. Er valt niks tegen in te brengen. Gewoon slecht gedaan van Dumfries. Net zoals Dembele vandaag... of de penalty met Alvarez..dat is toch dom van de keeper?!
Bovendien dwingt Argentinië dit soort momenten af doordat ze aanvallend toch iets goed doen. Daar zijn sommigen blind voor. Want de FIFA heeft de rode loper uitgelegd en rolt de bal er bijna zelf in. Ja heus.

Dat ze er soms hard invliegen en zich emotioneel gedragen klopt. Het zijn ook niet allemaal lieverdjes. Schijnbaar bestaan de andere teams uit allemaal ideale schoonzonen. Tja als je dat denkt ben je niet eerlijk bezig.

Hoeveel ballen heeft Julian Alvarez afgesnoept van tegenstanders? Hoe vaak heeft hij tegenstanders opgejaagd? Het is veelzeggend. Zeker als je weet dat Messi verdedigend weinig doet. Ze hebben als team geknokt om alle gaten dicht te lopen. En ze lieten het nooit afweten in de duels. Terwijl het niet de meest fysieke ploeg is. Heb je die gasten van Frankrijk gezien? Die mogen het toch nooit afleggen zou je zeggen? Ja precies. De Argentijnen waren vastberaden.

Nee in NL blijven ze lekker hangen in de nederlaag. Niks laten zien tegen Argentinië maar wel huilie huilie doen. Zeker als het Ajax fans zijn is het helemaal onbegrijpelijk. Je zou je kapot moeten schamen dat je de standaard zo laag legt.

Van het huidige Ajax kunnen we alleen maar dromen dat ze met dezelfde inzet en passie spelen als de Argentijnen. Dat zou al een flink stuk schelen.

Voor de rest: petje af naar Messi. Ongekend wat hij heeft laten zien. Zelfs op deze leeftijd en met deze druk op zijn schouders. Telkens weer. Net zoals de strafschop vandaag. Je zag de spanning op het gezicht en dan flikt hij het toch als het erom gaat. Zeer knap. Ik kijk voetbal voor spelers zoals Messi. Elk moment dat ik hem aan de bal zie is puur genot. Het duurt niet lang meer en zijn carrière zit erop. Dat gaat een flink gat achterlaten.



Hier sluit ik me helemaal bij aan. In Nederland heeft Messi afgedaan omdat ie boos was in een interview, maar voor mij heeft hij tijdens dit WK aangetoond wat voor uitzonderlijke speler hij is. Zo belangrijk is hij op dit podium nog niet geweest, inderdaad met geen geweldige medespelers op een aantal na.

Duidelijk gewoon een overwinning voor het voetbal dit. Argentinië is fysiek zwak en defensief uiterst gammel, dus moet men voetballen en dat is ook wat men doet. Helaas soms met iets teveel theater en domme acties, maar puur voetbaltechnisch hebben ze het prima gedaan.

Ik was zelfs voor Argentinië toen ze tegen Nederland speelden. Met het type voetbal dat wij spelen wil ik niet eens kampioen worden. Het valt me inderdaad op dat meerdere old-school Ajax-supporters er zo over denken.

 

+6/-1

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 18 december 2022 om 21:41:

Volgens mij was Argentinië gewoon beter en moeten mensen hier niet zo janken.
De penalty van Frankrijk was het eerste schot op doel. Na 80 minuten. Dat hoort zeker allemaal bij het complot?
Argentinië was elke pot de bovenliggende partij. Hoogstaand was het niet, maar daar hebben ze ook de selectie niet voor. Ze hebben in elk geval niet zo laf gespeeld als bijvoorbeeld Frankrijk (die toch veel meer te kiezen hebben).

Dit Argentinië was ook echt een team. Met name bij balverlies was het toch knap wat ze deden. De verdedigers en middenvelders namen veel risico's door veel naar voren te stappen en de duels fel aan te gaan. Dit hebben ze het hele toernooi gedaan en tegenstanders hadden het er zichtbaar moeilijk mee. NL creëerde ook geen kut totdat ze opportunistisch lange ballen gingen pompen op Weghorst en De Jong.
Frankrijk kreeg ook pas een boost door de penalty. Kroatië kon aanvallend geen vuist maken (wel op het middenveld). Zo kun je doorgaan.

Argentinië heeft terecht dit WK gewonnen. Het calimerogedrag in NL is te triest voor woorden. Zo zouden o.a. de penalty's onterecht zijn? Ok? Dus je mag een tegenstander aantikken, neerhalen zonder de bal te spelen? Kijk hier op https://www.youtube.com/watch?v=98jx1yNB82E 3:26 eens naar het moment met Dumfries. Dit is gewoon een 100 % penalty. Er valt niks tegen in te brengen. Gewoon slecht gedaan van Dumfries. Net zoals Dembele vandaag... of de penalty met Alvarez..dat is toch dom van de keeper?!
Bovendien dwingt Argentinië dit soort momenten af doordat ze aanvallend toch iets goed doen. Daar zijn sommigen blind voor. Want de FIFA heeft de rode loper uitgelegd en rolt de bal er bijna zelf in. Ja heus.

Dat ze er soms hard invliegen en zich emotioneel gedragen klopt. Het zijn ook niet allemaal lieverdjes. Schijnbaar bestaan de andere teams uit allemaal ideale schoonzonen. Tja als je dat denkt ben je niet eerlijk bezig.

Hoeveel ballen heeft Julian Alvarez afgesnoept van tegenstanders? Hoe vaak heeft hij tegenstanders opgejaagd? Het is veelzeggend. Zeker als je weet dat Messi verdedigend weinig doet. Ze hebben als team geknokt om alle gaten dicht te lopen. En ze lieten het nooit afweten in de duels. Terwijl het niet de meest fysieke ploeg is. Heb je die gasten van Frankrijk gezien? Die mogen het toch nooit afleggen zou je zeggen? Ja precies. De Argentijnen waren vastberaden.

Nee in NL blijven ze lekker hangen in de nederlaag. Niks laten zien tegen Argentinië maar wel huilie huilie doen. Zeker als het Ajax fans zijn is het helemaal onbegrijpelijk. Je zou je kapot moeten schamen dat je de standaard zo laag legt.

Van het huidige Ajax kunnen we alleen maar dromen dat ze met dezelfde inzet en passie spelen als de Argentijnen. Dat zou al een flink stuk schelen.

Voor de rest: petje af naar Messi. Ongekend wat hij heeft laten zien. Zelfs op deze leeftijd en met deze druk op zijn schouders. Telkens weer. Net zoals de strafschop vandaag. Je zag de spanning op het gezicht en dan flikt hij het toch als het erom gaat. Zeer knap. Ik kijk voetbal voor spelers zoals Messi. Elk moment dat ik hem aan de bal zie is puur genot. Het duurt niet lang meer en zijn carrière zit erop. Dat gaat een flink gat achterlaten.



Perfect verwoord. Ik weet bijv. zelf ook hoe ik reageerde na de nederlaag van Oranje (ook gewoon te zien in mijn posts na de wedstrijd), maar daarin blijven hangen zou nergens op slaan. Op gegeven moment moet je alle emoties opzij zetten en dingen objectief bekijken, vooral als Ajacied, omdat wij ook vaak te horen krijgen hoe onze club wordt bevoordeeld, etc.. Dan zie je dat er dingen gezegd zijn en gebeurden door beide partijen en dat de Argentijnen toch terecht hun gram haalden. Andersom was het wellicht ook gebeurd als Nederland uiteindelijk had gewonnen. De finale was 80 minuten eenzijdig, maar we zijn alsnog getrakteerd op een spektakelstuk, met dank aan Mbappe. Genieten, man. Argentinië terecht winnaar, Messi terecht beste speler van het toernooi. Mooie afsluiter van dit WK. Oh ja, geweldige support ook.

En dat gezeik (waar ik ook ff aan meedeed) om de handsbal van Messi: als hij daar geel voor had gekregen, had hij later in de wedstrijd nooit nog een keer geel gepakt. Fout van de scheids, maar niet cruciaal voor de wedstrijd of het toernooi. Ik vind het jammer dat er zo een hetze is gecreëerd op basis van precies niets.

 

+2/-1

Dat Frankrijk dit potje verliest ligt natuurlijk compleet aan de spelopvatting van Didier Deschamps .
Zet er een coach neer die met deze top- selectie met iets meer aanvallende intenties speelt dan wordt Frankrijk de komende 10 jaar nog 3 keer kampioen..!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 december 2022 om 21:19:

Geweldige finale en wat mij betreft de juiste winnaar.

Messi is een aantal keer goed weggekomen, maar het lijkt mij dat deze wedstrijd aangetoond heeft dat er van een complot om Messi kampioen te maken geen sprake is. Frankrijk kreeg ook 2 penalties kort voor tijd die ze in leven gehouden heeft. Schiet Muani die bal er op het einde in dan was Frankrijk kampioen. Sta je dan met je complot...

Ook leuk voor Tagliafico en Martinez natuurlijk. Toch een beetje onze jongens



Complot niet nee, maar het is toch wel overduidelijk dat er instructies zijn geweest om de "grotere" spelers zoveel mogelijk te ontzien? (Niet enkel bij Argentinië trouwens, Neymar trapte tegen Kroatië ook al na zonder enige gevolgen). Arbitrage op dit toernooi was al even bedroevend als de locatie waar het gehouden werd.

Er zijn dit toernooi 3 rode kaarten gevallen voor veldspelers. Vincent Aboubakar kreeg zijn 2e geel omdat hij zijn shirt uittrok, dus dan blijven er in principe nog 2 rode kaarten over. De keeper van Wales kreeg er 1 en dan Cheddira een 2e geel in 90'+3'. Dat zijn 2 rode kaarten op 64 wedstrijden. Statistisch gezien is het quasi onmogelijk om 64 wedstrijden af te werken en maar 2 rode kaarten te incasseren. Dat zou betekenen dat in de Eredivisie 7 speeldagen afgewerkt worden met 2 rode kaarten. Geen idee hoe je toegang krijgt tot die dataset, maar je zal al ver moeten teruggaan om met zo'n gemiddeldes af te komen denk ik.

Argentinië mag in elk geval niet mopperen over de arbitrage, want ze zijn op veel momenten tijdens het toernooi wel handig in het zadel geholpen. Als je bekijkt welke overtredingen er allemaal weggewuifd werden op het veld en als je dat dan afzet tegen de fouten waar ze een strafschop voor krijgen, is het wel een beetje lachwekkend. Als je ziet hoe die fase van Gvardiol de dag ervoor weggewuifd wordt en dan vergelijkt met Di Maria, dan kan je toch niet ontkennen dat ze ontzettend veel meeval gehad hebben dit toernooi?

Het was sowieso al een triest toernooi en Argentinië heeft zich daaraan moeiteloos aangepast. Ze hebben op veel momenten gewoon teveel arbitrage dwalingen in hun voordeel gehad om echt van een verdiende winnaar te spreken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 19 december 2022 om 14:06:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 december 2022 om 21:19:

Geweldige finale en wat mij betreft de juiste winnaar.

Messi is een aantal keer goed weggekomen, maar het lijkt mij dat deze wedstrijd aangetoond heeft dat er van een complot om Messi kampioen te maken geen sprake is. Frankrijk kreeg ook 2 penalties kort voor tijd die ze in leven gehouden heeft. Schiet Muani die bal er op het einde in dan was Frankrijk kampioen. Sta je dan met je complot...

Ook leuk voor Tagliafico en Martinez natuurlijk. Toch een beetje onze jongens



Complot niet nee, maar het is toch wel overduidelijk dat er instructies zijn geweest om de "grotere" spelers zoveel mogelijk te ontzien? (Niet enkel bij Argentinië trouwens, Neymar trapte tegen Kroatië ook al na zonder enige gevolgen). Arbitrage op dit toernooi was al even bedroevend als de locatie waar het gehouden werd.

Er zijn dit toernooi 3 rode kaarten gevallen voor veldspelers. Vincent Aboubakar kreeg zijn 2e geel omdat hij zijn shirt uittrok, dus dan blijven er in principe nog 2 rode kaarten over. De keeper van Wales kreeg er 1 en dan Cheddira een 2e geel in 90'+3'. Dat zijn 2 rode kaarten op 64 wedstrijden. Statistisch gezien is het quasi onmogelijk om 64 wedstrijden af te werken en maar 2 rode kaarten te incasseren. Dat zou betekenen dat in de Eredivisie 7 speeldagen afgewerkt worden met 2 rode kaarten. Geen idee hoe je toegang krijgt tot die dataset, maar je zal al ver moeten teruggaan om met zo'n gemiddeldes af te komen denk ik.

Argentinië mag in elk geval niet mopperen over de arbitrage, want ze zijn op veel momenten tijdens het toernooi wel handig in het zadel geholpen. Als je bekijkt welke overtredingen er allemaal weggewuifd werden op het veld en als je dat dan afzet tegen de fouten waar ze een strafschop voor krijgen, is het wel een beetje lachwekkend. Als je ziet hoe die fase van Gvardiol de dag ervoor weggewuifd wordt en dan vergelijkt met Di Maria, dan kan je toch niet ontkennen dat ze ontzettend veel meeval gehad hebben dit toernooi?

Het was sowieso al een triest toernooi en Argentinië heeft zich daaraan moeiteloos aangepast. Ze hebben op veel momenten gewoon teveel arbitrage dwalingen in hun voordeel gehad om echt van een verdiende winnaar te spreken.



Sluit ik me helemaal bij aan. Ik vond dit WK toch behoorlijk tegenvallen en heb te weinig echt goed voetbal gezien. Er werd teveel gespeeld net de instelling om niet te verliezen ipv te willen winnen. Niet 1 team stak er bovenuit ,te wisselvallig was het allemaal. Het enige positieve vond ik dat er meer blessuretijd werd bijgeteld zoals het eigenlijk altijd hoort te zijn. Hopelijk wordt dit nu overal toegepast.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 december 2022 om 20:47:

TEAM OF THE TOURNAMENT (voor mij):
Wojciech Szszesny (Polen)

Achraf Hakimi (Marokko)
Harry Maguire (Engeland)
Josko Gviardiol (Kroatië)
Theo Hernández (Frankrijk)

Antoine Griezmann (Frankrijk)
Jude Bellingham (Engeland)
Adrien Rabiot (Frankrijk)
Bruno Fernandes (Portugal)

Lionel Messi (c) (Argentinië)
Kylian Mbappé (Frankrijk)


Gakpo viel als laatste er nipt buiten ten faveure van Rabiot. En de uitstekende prestaties van o.a. Szszesny, Maguire, Bellingham en Fernandes moeten niet vergeten worden vind ik.

Mijn uitverkiezingen:

Gouden bal: Lionel Messi
Zilveren bal: Kylian Mbappé
Bronzen bal: Antoine Griezmann
Beste keeper: Wojciech Szszesny
Talent van het toernooi: Jude Bellingham


Ik vind dat de doelman van Argentinië en Amrabat niet mogen ontbreken. Martínez is in twee strafschoppen series de held gebleken en Amrabat is zo ongeveer de beste speler van het WK geweest, of anders één van de beteren. Rabiot en de Poolse doelman eruit voor deze twee, zou ik zeggen. Ik weet het: je zei "voor mij".

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022