Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 02 december 2022 om 09:48:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 01 december 2022 om 12:35:

Oranje heeft nu drie keer geprobeerd te verliezen van ,met alle respect, derde-wereldvoetballanden maar met de U.S. of A. gaat dat prima lukken.
Die Amerikanen hebben tenminste een topsportmentaliteit , wat ik ook altijd van Dest heb gezegd hier .

Van Gaal is een bejaarde angsthaas geworden die zijn spelers rollator-voetbal laat spelen; laat Koeman het maandag a.s. maar weer overnemen..!



Da's dan mooi meegenomen. Gaan we voor het eerst beleven dat de Oranje leeuwen flink aan de bak mogen als het op mentaliteit, teamspirrit en fysiek aankomt. Gisteren zag je het ook weer bij de wedstrijd Canada vs Marroko. Zowel Amerika als Canada zijn voetballend minder maar hebben kennelijk een geslaagde Navy Seal training ondergaan om dat gedeelte te compenseren.


Canada verdienden wel wat punten; zeker tegen België.

 

+1/-0

Van Gaal heeft hèt excuus gevonden: Oranje wordt géén wereldkampioen dankzij de Airconditioning…!

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 december 2022 om 15:53:

Van Gaal heeft hèt excuus gevonden: Oranje wordt géén wereldkampioen dankzij de Airconditioning…!


Dan heb je niet goed geluisterd want hij zegt dat het geen f**k uitmaakt en dat hij er zelf ook totaal geen last van heeft. Je bent weer lekker dingen aan het zoeken die er niet zijn.

Ps. Ik maak mij eigen voor morgen totaal geen zorgen, Nederland wint gewoon.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 02 december 2022 om 15:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 december 2022 om 15:53:

Van Gaal heeft hèt excuus gevonden: Oranje wordt géén wereldkampioen dankzij de Airconditioning…!


Dan heb je niet goed geluisterd want hij zegt dat het geen f**k uitmaakt en dat hij er zelf ook totaal geen last van heeft. Je bent weer lekker dingen aan het zoeken die er niet zijn.

Ps. Ik maak mij eigen voor morgen totaal geen zorgen, Nederland wint gewoon.



Hij zegt het niet letterlijk,maar benoemd het ( net zoals : wij hebben Depay nodig om kampioen te worden) zodat er later naar verwezen kan worden.. : het zat ook niet mee,hè..

Ik zoek alvast een goede whisky uit om morgen jouw voorspelling te vieren 👍🏻

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 december 2022 om 16:19:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 02 december 2022 om 15:57:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 december 2022 om 15:53:

Van Gaal heeft hèt excuus gevonden: Oranje wordt géén wereldkampioen dankzij de Airconditioning…!


Dan heb je niet goed geluisterd want hij zegt dat het geen f**k uitmaakt en dat hij er zelf ook totaal geen last van heeft. Je bent weer lekker dingen aan het zoeken die er niet zijn.

Ps. Ik maak mij eigen voor morgen totaal geen zorgen, Nederland wint gewoon.



Hij zegt het niet letterlijk,maar benoemd het ( net zoals : wij hebben Depay nodig om kampioen te worden) zodat er later naar verwezen kan worden.. : het zat ook niet mee,hè..

Ik zoek alvast een goede whisky uit om morgen jouw voorspelling te vieren 👍🏻


De pers haalt het weer aan, met o.a. pipse gezichten dan moet je toch antwoorden, lijkt mij. Van Gaal zegt "letterlijk", 26 - 11 = 15 en wij hebben geen 15 griep gevallen, dus geen probleem.

Dat Depay een probleem is lijkt mij logisch, staat tweede op de topscoorders ranglijst aller tijden.

 

+1/-1

Dit WK is toch genieten, man. Wat zijn die laatste groepswedstrijden leuk en spannend :)

 

+2/-0

Zuid Korea terecht door, spelen mooi en leuk voetbal. Misschien moet Ajax daar eens gaan scouten, spelers met discipline.

 

+4/-0

Zuid-Korea en Japan hebben het zwaar verdiend door te gaan. Spelen niet het beste voetbal, maar zijn uiterst gedisciplineerd, werken keihard, doen niet aan spelbederf of matennaaierij en zijn nette en respectvolle mensen ook nog. Gunfactor.

 

+1/-0

Heb toch wel een beetje moeite met die wedstrijden waar min of meer de B-keus wordt opgesteld en die dan uiteindelijk van grote invloed kan zijn op de rest van de groep en dus verloop van de rest van het toernooi. Ik snap de gedachte erachter wel, maar voelt niet helemaal ok voor mij.

 

+1/-0

Nog één goal van de Zwitsers en Brazilië zat aan de andere kant van het schema, met eerst in de achtste finale tegen Portugal.

 

+1/-0

Dit WK is stiekem toch wel heel leuk aan het worden. Behalve de verrassende uitslagen is dit toernooi toch ook vooral het afscheid van een groot aantal sterren, die voor de laatste keer een WK spelen. Om dit te illustreren heb ik zogenaamde veteranenelftallen gemaakt. Een 1e, 2e en 3e elftal. De minimumleeftijd was 33 jaar. Met naam, land, leeftijd en interlands (bij aanvang).

EERSTE TEAM

Neuer (Duitsland, 36, 114)

Dani Alves (Brazilië, 39, 124)
Pepe (Portugal, 39, 129)
Thiago Silva (Brazilië, 38, 109)

Busquets (Spanje, 34, 139)
Modric (Kroatië, 37, 155)

Müller (Duitsland, 33, 118)
Messi (Argentinië, 35, 165)
Ronaldo (Portugal, 37, 191)

Lewandowski (Polen, 34, 134)
Suárez (Uruguay, 35, 134)

 

+2/-0

TWEEDE TEAM

Lloris (Frankrijk, 35, 139)

Alderweireld (België, 33, 124)
Godin (Uruguay, 36, 159)
Vertonghen (België, 35, 142)
Alba (Spanje, 33, 87)

Bale (Wales, 33, 108)
Guardado (Mexico, 36, 178)
Di Maria (Argentinië, 34, 124)
Perisic (Kroatië, 33, 116)

Benzema (Frankrijk, 34, 97)
Cavani (Uruguay, 35, 133)

 

+2/-0

DERDE TEAM

Navas (Costa Rica, 35, 107)

Caceres (Uruguay, 35, 115)
Otamendi (Argentinië, 34, 93)
Moreno (Mexico, 34, 128)
Nagatomo (Japan, 36, 138)

Witsel (België, 33, 127)
Gueye (Senegal, 33, 96)

Ruiz (Costa Rica, 37, 146)
Mertens (België, 35, 107)
Tadic (Servië, 34, 91)

Giroud (Frankrijk, 36, 114)


Eervolle vermeldingen (spelers die vrijwel zeker hun laatste eindtoernooi spelen):

Ochoa (Mexico, 37, 131), Schmeichel (Denemarken, 36, 86), Muslera (Uruguay, 36, 133), Rui Patricio (Portugal, 34, 105), Walker (Engeland, 32, 70), Kjaer (Denemarken, 33, 121), Glik (Polen, 34, 99), Yoshida (Japan, 34, 122), Blind (Nederland, 32, 94), Hutchinson (Canada, 39, 98), Borges (Costa Rica, 34, 155), Valencia (Ecuador, 33, 74) en Hazard (België, 31, 123).

Er zijn nog een paar andere dertigers zoals Van Dijk (31), Gündogan (32), Eriksen (30), De Bruyne (31) en Griezmann (31), maar die zie ik het volgende EK nog wel halen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 december 2022, 02:49:46.

 

+1/-0

Gaan we nog meer verrassingen krijgen of stellen de gerenommeerde landen orde op zaken in de knock-out fase? Potentiële kwartfinale met krakers:

Nederland - Argentinië
Kroatië - Brazilië
Engeland - Frankrijk
Spanje - Portugal

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 03 december 2022 om 02:56:

Gaan we nog meer verrassingen krijgen of stellen de gerenommeerde landen orde op zaken in de knock-out fase? Potentiële kwartfinale met krakers:

Nederland - Argentinië
Kroatië - Brazilië
Engeland - Frankrijk
Spanje - Portugal



Het zou een mooi affice zijn maar heb geen flauw idee. Zo hebben we met dit WK denk ik meer verrassingen dan ooit voorbij zien komen van sterk geachtte landen die snel werden uitgeschakeld waaronder Duitsland en Belgie.

Ik denk dat Oranje en Engeland een bittere pil hebben aan resp. Amerika en Senegal. Ik vind Zwitserland een vrij goed elftal hebben die mogelijk Portugal verrast. Valt ook niet uit te sluiten dat Kroatie door Japan word verslagen.

Spanje vind ik lastig. Denk dat Marokko vooral de eerste helft of vroeg in de tweede de meeste kans maakt. Ziyech met zijn traptechniek is een goed wapen. Mogelijk loopt het uit op een verlenging? Maar ook dan maakt Spanje de meeste kans omdat ik vind dat Marokko met de groepsfase behoorlijke slijtageslagen heeft geleverd. Ze zaten er conditioneel het vaakst doorheen en als dat opbreekt ben je weinig tot niks meer in staat.

Argentinie, Brazilie en Frankrijk acht ik de meeste kans tot kwarfinale door respetievelijk Australie, Zuid Korea en Polen te verslaan. We gaan in ieder geval mooie wedstrijden zien.

 

+2/-0

Zo Blind bleef ff hangen, wat een vent he.

 

+1/-0

Drie minuten gespeeld en Blind heeft zijn grootste kwaliteit alweer geëtaleerd; buitenspel opheffen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 03 december 2022 om 16:04:

Drie minuten gespeeld en Blind heeft zijn grootste kwaliteit alweer geëtaleerd; buitenspel opheffen.



Op z'n dooie akkertje lopen. Haal die vent er toch uit. Ook dat schot daarna.

 

+2/-0

Zelden zo ordinair Oranje counter voetbal gezien, maar we staan wel gewoon 2-0 voor. Zeg het maar.....

 

+2/-0

Ongelooflijk absoluut niet tevreden over Blind en Klaassen maar zij hebben wel een belangrijk aandeel in de 2-0. Trouwens zoals van te voren voorspeld is dit VS niet veel. Ze doen zo ongeveer alles verkeerd bij die 2-0.

Blind is overal te laat zoals gewoonlijk en Klaassen levert alles in. Maar goed als je 2-0 voorstaat kan ik weinig zeggen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Ajax Forum » Buitenlandse competities » WK 2022