Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding 2023-2024

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 29 juli 2023 om 17:39:

Op zich wel mee eens dat zij als weinigen in aanmerking komen voor een basisplaats. Maar eigenlijk heeft geen van deze spelers zich echt bewezen als meerwaarde in de Eredivisie. (Bergwijn en Rulli hebben zich natuurlijk wel al bewezen in de Eredivisie en Spaanse competitie)

Rensch: begon erg sterk als 17-jarige, maar is de laatste twee seizoenen niet goed genoeg. Nog steeds zie ik wel potentie in hem, hopelijk dit jaar eindelijk de echte doorbraak.

Hato: groot talent, maar is pas 17. Kan hij al 50 of 60 wedstrijden zijn vorm en fitheid vasthouden?

Tahirovic: leuke speler, maar nog steeds een talent en onervaren. Geen idee of hij het niveau op lange termijn aan kan.

Van den Boomen: speelde twee jaar geleden nog op het 2e niveau in Frankrijk. Goede trap en pass in huis, maar is dat voldoende? Overigens tekenend dat hij de 2e helft als aanvoerder speelde.

Rulli: lijkt mij, ondanks de foutjes, nog steeds wel een aardige keeper. Alleen de prijs-kwaliteit verhouding...

Bergwijn: ook erg duur, maar in potentie nog steeds de beste speler. Kan alleen het team niet op sleeptouw nemen.



Rensch heeft zoals je zelf al min of meer zegt eerder al bewezen goed genoeg te zijn. Ik vind hem deze voorbereiding over het algemeen redelijk spelen. In twee of drie wedstrijden behoorde hij tot de betere spelers. Hij is op dit moment verder dan Mazraoui op die leeftijd was. Ik vind hem ook een echte Ajaxvoetballer, en ik denk dat hij nog veel beter kan met een goede centrale verdediger en rechtsbuiten erbij, zeker als je ook wat ervaring kan halen op die posities.

Hato zal het niet een heel seizoen alleen af kunnen inderdaad. Grote vraag is of Kaplan goed genoeg is. Bij Tahirovic moeten we het ook nog over een langere periode zien. Heb wel het idee dat hij een volwassen speler met een vrij hoge ondergrens is. Geen super spectaculaire speler misschien, maar wel een teamspeler die alle facetten van het spel redelijk lijkt te beheersen. Daarnaast hebben we met Vos ook nog een toptalent op die positie.

Van den Boomen zal denk ik een waardevolle speler zijn zolang hij kan doen waar hij goed in is. Dat hij een laatbloeier is heb ik op zich niet zo'n boodschap aan. Op dit moment is hij minimaal goed genoeg voor in de breedte lijk mij. Ben ook blij met een speler van zijn leeftijd in de selectie.

 

+3/-0

Het gaat op heel veel fronten mis, en dat is zorgelijk. Als je de spelers individueel bekijkt moet Ajax mee kunnen doen om de titel, al moet ik met pijn in mijn hart toegeven dat PSV en Feyenoord een betere selectie hebben. Maar op het veld gaat er zo verschrikkelijk veel mis en is pijnlijk duidelijk dat spelers elkaar niet complimenteren. We verwachten van onze backs dat ze opkomen en aanvallend meedoen, maar in deze voorbereiding zie je telkens goals vallen omdat de tegenstanders daar gebruik van maken, vooral over de kant van Wijndal. Dan is het makkelijk om Wijndal de schuld te geven (en hij moet ook echt wel verbeteren), maar waar zijn de controlerende middenvelders? Allemaal leuk en aardig dat Van den Boomen een aardige trap heeft over 40 meter, maar ik wil hem ook ballen zien onderscheppen en de balans zien bewaken. Met zijn leeftijd moet hij daar veel meer oog voor hebben. Waar is de pressing gebleven waardoor tegenstanders niet eens meer in de buurt van onze 16 komen? Helemaal weg.

Ik hoop dat Ajax Sutalo kan halen, maar daar is het probleem niet mee opgelost. We missen spelers met felheid, maar vooral met spelinzicht en coachend vermogen.

 

+1/-0

Do 3 aug.
Club vriendschappelijk
Chelsea 02:30 Borussia Dortmund

Zo 6 aug.
Club vriendschappelijk
Borussia Dortmund 17:00 Ajax

Als je dit zo ziet, is de kans vrij groot dat we tegen een B team gaan spelen. En dat is misschien maar goed ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 31 juli 2023 om 08:46:

Do 3 aug.
Club vriendschappelijk
Chelsea 02:30 Borussia Dortmund

Zo 6 aug.
Club vriendschappelijk
Borussia Dortmund 17:00 Ajax

Als je dit zo ziet, is de kans vrij groot dat we tegen een B team gaan spelen. En dat is misschien maar goed ook.



Lijkt mij juist niet goed. Laat Dortmund maar los gaan en ons met 5-0 van het veld afspelen. Anders denken de heren op het veld straks weer dat er niets aan de hand is. Zet de druk er maar op. Als Ajax met het "basis" team speelt en kopje onder gaat, gaan jonge spelers die er net achter zitten alleen maar meer hun best doen om een basisplek te krijgen, wat wellicht een vuurtje aanwakkert. Laat het maar gebeuren :)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 31 juli 2023 om 08:46:

Do 3 aug.
Club vriendschappelijk
Chelsea 02:30 Borussia Dortmund

Zo 6 aug.
Club vriendschappelijk
Borussia Dortmund 17:00 Ajax

Als je dit zo ziet, is de kans vrij groot dat we tegen een B team gaan spelen. En dat is misschien maar goed ook.


Vaag schrikkeljaar ofzo? Binnen drie dagen is het twee keer donderdag? :P

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 31 juli 2023 om 09:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 31 juli 2023 om 08:46:

Do 3 aug.
Club vriendschappelijk
Chelsea 02:30 Borussia Dortmund

Zo 6 aug.
Club vriendschappelijk
Borussia Dortmund 17:00 Ajax

Als je dit zo ziet, is de kans vrij groot dat we tegen een B team gaan spelen. En dat is misschien maar goed ook.



Lijkt mij juist niet goed. Laat Dortmund maar los gaan en ons met 5-0 van het veld afspelen. Anders denken de heren op het veld straks weer dat er niets aan de hand is. Zet de druk er maar op. Als Ajax met het "basis" team speelt en kopje onder gaat, gaan jonge spelers die er net achter zitten alleen maar meer hun best doen om een basisplek te krijgen, wat wellicht een vuurtje aanwakkert. Laat het maar gebeuren :)



Met team van zaterdag gaan we er dik af in Dortmund. Als ze gas geven tenminste.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 31 juli 2023 om 13:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 31 juli 2023 om 09:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 31 juli 2023 om 08:46:

Do 3 aug.
Club vriendschappelijk
Chelsea 02:30 Borussia Dortmund

Zo 6 aug.
Club vriendschappelijk
Borussia Dortmund 17:00 Ajax

Als je dit zo ziet, is de kans vrij groot dat we tegen een B team gaan spelen. En dat is misschien maar goed ook.



Lijkt mij juist niet goed. Laat Dortmund maar los gaan en ons met 5-0 van het veld afspelen. Anders denken de heren op het veld straks weer dat er niets aan de hand is. Zet de druk er maar op. Als Ajax met het "basis" team speelt en kopje onder gaat, gaan jonge spelers die er net achter zitten alleen maar meer hun best doen om een basisplek te krijgen, wat wellicht een vuurtje aanwakkert. Laat het maar gebeuren :)



Met team van zaterdag gaan we er dik af in Dortmund. Als ze gas geven tenminste.



Dat denk ik ook, maar dat geeft toch niet? Hopelijk staan de heren die het hoog in hun bol hebben dan weer met beide benen op de grond. Als je bij Ajax speelt moet je de ambitie hebben om kampioen te worden en Champions League te spelen. Dortmund is Champions League niveau, als je tegen hen van de mat gespeeld wordt, is dat hopelijk een trigger om harder te werken.

 

+1/-0

Dit wordt een echte test tegen Dortmund. Ben bang dat dit niet goed afloopt.

 

+1/-0

Dit wordt een héél lang seizoen!
Ik denk dat we in de winterstop al op alle fronten eruit liggen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:21:

Dit wordt een héél lang seizoen!
Ik denk dat we in de winterstop al op alle fronten eruit liggen.



Zolang Klaassen en Taylor samen opgesteld blijven wel...
De volgende trainer die het dood leuk blijft doen, anders mag meneer gewoon wel weer weg van mij.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:21:

Dit wordt een héél lang seizoen!
Ik denk dat we in de winterstop al op alle fronten eruit liggen.



Zou kunnen, we zijn immers bezig aan een nieuw project. Slechtste voorbereiding ooit qua resultaat? We hebben maar 2 potjes gewonnen, waarvan 1 tegen een derdeklasser uit Duitsland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klausz schreef op 06 augustus 2023 om 18:25:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:21:

Dit wordt een héél lang seizoen!
Ik denk dat we in de winterstop al op alle fronten eruit liggen.



Zolang Klaassen en Taylor samen opgesteld blijven wel...
De volgende trainer die het dood leuk blijft doen, anders mag meneer gewoon wel weer weg van mij.



Eens, en dan geniet Klaassen nog enige sympathie omdat hij de ballen uit z’n broek loopt om z’n onkunde te maskeren. Die Taylor, daar wordt ik echt knettergek van. Wie geeft deze knul een reality check dat hij geen gearriveerde vedette is?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Klausz schreef op 06 augustus 2023 om 18:25:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:21:

Dit wordt een héél lang seizoen!
Ik denk dat we in de winterstop al op alle fronten eruit liggen.



Zolang Klaassen en Taylor samen opgesteld blijven wel...
De volgende trainer die het dood leuk blijft doen, anders mag meneer gewoon wel weer weg van mij.



Eens, en dan geniet Klaassen nog enige sympathie omdat hij de ballen uit z’n broek loopt om z’n onkunde te maskeren. Die Taylor, daar wordt ik echt knettergek van. Wie geeft deze knul een reality check dat hij geen gearriveerde vedette is?



Als Steijn Taylor en Klaassen tegen Heracles in de basis zet weten we genoeg. Dan wordt het een lang en ergerlijk seizoen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Klausz schreef op 06 augustus 2023 om 18:25:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:21:

Dit wordt een héél lang seizoen!
Ik denk dat we in de winterstop al op alle fronten eruit liggen.



Zolang Klaassen en Taylor samen opgesteld blijven wel...
De volgende trainer die het dood leuk blijft doen, anders mag meneer gewoon wel weer weg van mij.



Eens, en dan geniet Klaassen nog enige sympathie omdat hij de ballen uit z’n broek loopt om z’n onkunde te maskeren. Die Taylor, daar wordt ik echt knettergek van. Wie geeft deze knul een reality check dat hij geen gearriveerde vedette is?



Met Rensch erbij dan graag... Die blijft dezelfde fouten maken, ongelooflijk.

Het is wat Tackle zegt, volgende week weten we het maar kan me toch niet voorstellen dat je Klaassen na deze voorbereiding in je eerste elf opneemt.
Man man man.

 

+4/-0

Heb maar met een half oog gekeken. Logische uitlag, al zaten er nog wel een aantal goeie momenten in. Bij 1-1 moet Kudus altijd scoren natuurlijk, maar om 1 of andere reden verprutst hij het nog. Echt een bizarre speler. Wisselt geniale momenten af met momenten waarvan je je afvraagt of hij ooit al op een voetbalveld gestaan heeft.

Bergwijn gaat vrij veel dreiging van uit, heb de indruk dat er wel een klik is met de trainer en hij wel graag met veel vrijheid speelt. Hij vult het nog naar behoren in ook.

Alleen jammer van weer dat opstootje op het einde. Was echt nergens voor nodig en leidt alleen maar af.

edit>
En kan er iemand een wekker op het shirt van Rensch naaien die om de paar minuten een signaal afgeeft? Staat eerst te slapen, waardoor een speler van Dortmund erdoor kan en schiet dan nog bijna in eigen doel, zonder dat er veel druk was.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 augustus 2023 om 18:49:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Klausz schreef op 06 augustus 2023 om 18:25:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:21:

Dit wordt een héél lang seizoen!
Ik denk dat we in de winterstop al op alle fronten eruit liggen.



Zolang Klaassen en Taylor samen opgesteld blijven wel...
De volgende trainer die het dood leuk blijft doen, anders mag meneer gewoon wel weer weg van mij.



Eens, en dan geniet Klaassen nog enige sympathie omdat hij de ballen uit z’n broek loopt om z’n onkunde te maskeren. Die Taylor, daar wordt ik echt knettergek van. Wie geeft deze knul een reality check dat hij geen gearriveerde vedette is?



Als Steijn Taylor en Klaassen tegen Heracles in de basis zet weten we genoeg. Dan wordt het een lang en ergerlijk seizoen.



Een lang en ergerlijk seizoen wordt het sowieso!
Maar als Steijn echt een eikel is en zout in de wonden wilt strooien stelt hij inderdaad deze 2 prutsers op.

 

+2/-0

Moeten nog zeker 4 a 5 spelers bijkomen. Centrum, beide backplaatsen, eerste spits en een middenvelder.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 augustus 2023 om 18:49:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Klausz schreef op 06 augustus 2023 om 18:25:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 06 augustus 2023 om 18:21:

Dit wordt een héél lang seizoen!
Ik denk dat we in de winterstop al op alle fronten eruit liggen.



Zolang Klaassen en Taylor samen opgesteld blijven wel...
De volgende trainer die het dood leuk blijft doen, anders mag meneer gewoon wel weer weg van mij.



Eens, en dan geniet Klaassen nog enige sympathie omdat hij de ballen uit z’n broek loopt om z’n onkunde te maskeren. Die Taylor, daar wordt ik echt knettergek van. Wie geeft deze knul een reality check dat hij geen gearriveerde vedette is?



Als Steijn Taylor en Klaassen tegen Heracles in de basis zet weten we genoeg. Dan wordt het een lang en ergerlijk seizoen.


Dit is de laatste wedstrijd voor het seizoen officieel begint. Taylor en aanvoerder Klaassen staan in de basis. Grote kans dat zij, met Tahirovic, beginnen tegen Heracles. Het alternatief is Van den boomen. In ieder geval een erg statisch, traag en weinig creatief middenveld.

En de spelers in de verdediging zouden niet misstaan in Jong Ajax: Rensch - Aertssen - Hato - Saleh Edinne. Schandalig dat hiermee het seizoen wordt ingegaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 augustus 2023 om 18:54:

Heb maar met een half oog gekeken. Logische uitlag, al zaten er nog wel een aantal goeie momenten in. Bij 1-1 moet Kudus altijd scoren natuurlijk, maar om 1 of andere reden verprutst hij het nog. Echt een bizarre speler. Wisselt geniale momenten af met momenten waarvan je je afvraagt of hij ooit al op een voetbalveld gestaan heeft.

Bergwijn gaat vrij veel dreiging van uit, heb de indruk dat er wel een klik is met de trainer en hij wel graag met veel vrijheid speelt. Hij vult het nog naar behoren in ook.

Alleen jammer van weer dat opstootje op het einde. Was echt nergens voor nodig en leidt alleen maar af.

edit>
En kan er iemand een wekker op het shirt van Rensch naaien die om de paar minuten een signaal afgeeft? Staat eerst te slapen, waardoor een speler van Dortmund erdoor kan en schiet dan nog bijna in eigen doel, zonder dat er veel druk was.



Dortmund heeft een betere ploeg en daarom dus inderdaad een logische uitslag, maar als je deze wedstrijd vergelijkt met die van Anderlecht en Augsburg zit er toch wel een beetje vooruitgang in. Maar ik kan niet ontkennen dat er nog heel veel werk aan de winkel is.

Brobbey maakte het enige doelpunt aan onze kant, maar had er eigenlijk nog 1 moeten maken. Een echte afmaker is hij niet. Gaat in een seizoen echt never nooit 25 doelpunten maken.

 

+2/-0

Aertssen speelde een goede pot. Misschien zelfs onze beste speler vandaag geweest. Hij zat er vaak goed tussen, inclusief een keer de keeper gered op de lijn. Dat gezegd hebbende: Rulli was ook erg goed. Dankzij deze twee gingen we met 1-1 de rust in. Ook dankzij een goede goal en assist van Brobbey en Bergwijn. Ze vinden elkaar best goed, maar zeker Brobbey mist veel te veel 100% kansen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding 2023-2024