Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding 2023-2024

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Weet iemand waarom er geen wedstrijden meer gespeeld wordt tegen amateurteams? Vroeger werd het seizoen zo officieel afgetrapt en was het een ideale gelegenheid om wat wedstrijdritme op te doen. Maar als je nu naar het voorbereidingsschema kijkt, zijn het alleen maar kleppers, muv Den Bosch. Geen idee of dit vorig seizoen ook al het geval was, maar dit viel mij toch op.

Lijkt mij als nieuwe coach ook niet ideaal om zo in te stappen.

Programma:
08/07/2023: FC Den Bosch - Ajax: 2-2
18/07/2023: Ajax - Shakhtar Donetsk
22/07/2023: RSC Anderlecht - Ajax
29/07/2023: FC Augsburg - Ajax
06/08/2023: Borussia Dortmund - Ajax

Dat zijn ook maar 5 oefenwedstrijden om je voor te bereiden op het seizoen. Dus als coach zaken uitproberen in wedstrijd format is ook geen evidentie.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 juli 2023, 11:17:01.

 

+2/-0

Enkel de eerste helft met een half oog zitten kijken en vond het wel aangenaam. Het tempo lag redelijk hoog, er was drang vooruit en er werd bij vlagen aardig gecombineerd. Ik was al vergeten hoe dat voelde, na het stroperige spel van afgelopen seizoen. Die pass van van den Boomen bij die afgekeurde goal was enorm knap, laat ons hopen dat hij dit nog vaak laat zien.

Tweede helft was een kopie van afgelopen seizoen. Traag, stroperig, geen creativiteit en geen oplossingen. Bassey en Wijndal gigantische miskopen, Daramy mag terug naar Kopenhagen en Taylor, nja, die mag hopelijk de tribune voorlopig warm houden.

Bassey die de bal verliest achterin waardoor Sjakhtar 1:1 doorkan met Pasveer was weer exemplarisch. Ongelooflijk dat ze die 23 miljoen voor deze clown hebben geweigerd. Die is nog geen tiende van dat bedrag waard.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 18 juli 2023 om 19:45:

Enkel de eerste helft met een half oog zitten kijken en vond het wel aangenaam. Het tempo lag redelijk hoog, er was drang vooruit en er werd bij vlagen aardig gecombineerd. Ik was al vergeten hoe dat voelde, na het stroperige spel van afgelopen seizoen. Die pass van van den Boomen bij die afgekeurde goal was enorm knap, laat ons hopen dat hij dit nog vaak laat zien.

Tweede helft was een kopie van afgelopen seizoen. Traag, stroperig, geen creativiteit en geen oplossingen. Bassey en Wijndal gigantische miskopen, Daramy mag terug naar Kopenhagen en Taylor, nja, die mag hopelijk de tribune voorlopig warm houden.

Bassey die de bal verliest achterin waardoor Sjakhtar 1:1 doorkan met Pasveer was weer exemplarisch. Ongelooflijk dat ze die 23 miljoen voor deze clown hebben geweigerd. Die is nog geen tiende van dat bedrag waard.



Heb de wedstrijd niet gezien, maar hoe was Aertssen? Ben daar wel benieuwd naar. Uiteraard moeten we een RCV halen, maar zou Aertssen al goed genoeg zijn als back-up?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 18 juli 2023 om 20:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 18 juli 2023 om 19:45:

Enkel de eerste helft met een half oog zitten kijken en vond het wel aangenaam. Het tempo lag redelijk hoog, er was drang vooruit en er werd bij vlagen aardig gecombineerd. Ik was al vergeten hoe dat voelde, na het stroperige spel van afgelopen seizoen. Die pass van van den Boomen bij die afgekeurde goal was enorm knap, laat ons hopen dat hij dit nog vaak laat zien.

Tweede helft was een kopie van afgelopen seizoen. Traag, stroperig, geen creativiteit en geen oplossingen. Bassey en Wijndal gigantische miskopen, Daramy mag terug naar Kopenhagen en Taylor, nja, die mag hopelijk de tribune voorlopig warm houden.

Bassey die de bal verliest achterin waardoor Sjakhtar 1:1 doorkan met Pasveer was weer exemplarisch. Ongelooflijk dat ze die 23 miljoen voor deze clown hebben geweigerd. Die is nog geen tiende van dat bedrag waard.



Heb de wedstrijd niet gezien, maar hoe was Aertssen? Ben daar wel benieuwd naar. Uiteraard moeten we een RCV halen, maar zou Aertssen al goed genoeg zijn als back-up?


Eerste twintig minuten kwam Shakhtar er een aantal keer goed doorheen. Zag er niet heel solide uit. Na het eerste doelpunt was het verzet gebroken.

 

+1/-0

Aertssen was prima. Vond de rechterkant een stuk meer solider dan de linkerkant. Rensch was misschien wel de beste speler van de eerste helft, waar Salah-Eddine en Wijndal verdedigend kwetsbaar waren. Kudus en Bergwijn krijgen veel lof maar vond ik niet eens zo enorm goed spelen. Ze waren alleen wel bij de goals betrokken, dus goed gedaan.

De zwakke tweede helft is niet zo vreemd je noodgedwongen met twee linkspoten centraal achterin moet spelen en ook nog een linksbuiten rechts voorin. Taylor deed het overigens heel behoorlijk, op het missen van een kans of twee na. Verder mocht Brobbey er wel weer wat energie in steken en had ik medelijden met Godts, die weinig had aan Wijndal achter zich. Vraag me ook af waarom Misehouy er niet bij was. Die zou ik boven Hlynsson verkiezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 juli 2023 om 19:36:

Aertssen was prima. Vond de rechterkant een stuk meer solider dan de linkerkant. Rensch was misschien wel de beste speler van de eerste helft, waar Salah-Eddine en Wijndal verdedigend kwetsbaar waren. Kudus en Bergwijn krijgen veel lof maar vond ik niet eens zo enorm goed spelen. Ze waren alleen wel bij de goals betrokken, dus goed gedaan.

De zwakke tweede helft is niet zo vreemd je noodgedwongen met twee linkspoten centraal achterin moet spelen en ook nog een linksbuiten rechts voorin. Taylor deed het overigens heel behoorlijk, op het missen van een kans of twee na. Verder mocht Brobbey er wel weer wat energie in steken en had ik medelijden met Godts, die weinig had aan Wijndal achter zich. Vraag me ook af waarom Misehouy er niet bij was. Die zou ik boven Hlynsson verkiezen.



Volgens mij ben jij echt de enige (Taylor) fan/supporter die dat vindt. Taylor komt gewoon tekort voor Ajax.

Verhuren en hopen dat hij zich nog verder ontwikkelt. Ik denk het echter niet.

 

+1/-0

Zaterdag 22 juli aftrap om 13:30 uur tegen anderlecht

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 19 juli 2023 om 20:56:

Zaterdag 22 juli aftrap om 13:30 uur tegen anderlecht



Waar kun je deze wedstrijd bekijken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 19 juli 2023 om 21:12:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 19 juli 2023 om 20:56:

Zaterdag 22 juli aftrap om 13:30 uur tegen anderlecht



Waar kun je deze wedstrijd bekijken?



Ziggo zendt alle oefenwedstrijden van Ajax uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 juli 2023 om 20:07:

Volgens mij ben jij echt de enige (Taylor) fan/supporter die dat vindt. Taylor komt gewoon tekort voor Ajax.

Verhuren en hopen dat hij zich nog verder ontwikkelt. Ik denk het echter niet.



De enige waag ik te betwijfelen. Het klopt wel dat het momenteel populair is om Taylor af te kraken. Supporters hebben altijd behoefte aan zondebokken. Op dit moment zijn dat Taylor en Rensch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 19 juli 2023 om 21:12:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 19 juli 2023 om 20:56:

Zaterdag 22 juli aftrap om 13:30 uur tegen anderlecht



Waar kun je deze wedstrijd bekijken?



Als je de trip wil en kan maken, ik denk dat er nog kaartjes zijn. Kost 15 euro denk ik en gezien de banden tussen beide clubs zijn er weinig problemen om in de thuisvakken plaats te nemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 juli 2023 om 22:19:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 juli 2023 om 20:07:

Volgens mij ben jij echt de enige (Taylor) fan/supporter die dat vindt. Taylor komt gewoon tekort voor Ajax.

Verhuren en hopen dat hij zich nog verder ontwikkelt. Ik denk het echter niet.



De enige waag ik te betwijfelen. Het klopt wel dat het momenteel populair is om Taylor af te kraken. Supporters hebben altijd behoefte aan zondebokken. Op dit moment zijn dat Taylor en Rensch.



Het is geen kwestie van een zondebok zoeken. Of de behoefte eraan hebben. Het is een feitelijke constatering. Hij speelde vorig seizoen niet goed en trekt deze lijn nu door.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 juli 2023 om 14:12:

Het is geen kwestie van een zondebok zoeken. Of de behoefte eraan hebben. Het is een feitelijke constatering. Hij speelde vorig seizoen niet goed en trekt deze lijn nu door.



Hebben we dezelfde wedstrijd gezien? Er was een kans waarbij hij als tweebenige speler met rechts had moeten schieten in plaats van met links, maar verder vond ik hem weinig fout doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 juli 2023 om 18:16:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 juli 2023 om 14:12:

Het is geen kwestie van een zondebok zoeken. Of de behoefte eraan hebben. Het is een feitelijke constatering. Hij speelde vorig seizoen niet goed en trekt deze lijn nu door.



Hebben we dezelfde wedstrijd gezien? Er was een kans waarbij hij als tweebenige speler met rechts had moeten schieten in plaats van met links, maar verder vond ik hem weinig fout doen.



Ik bekijk hem obejectief en jij kijkt meer door een Taylor bril. Jij bent fan van hem en dat is prima, maar dat doet niets af van het feit dat hij de lijn doortrekt.

Ik neem ook de wedstrijden van jong Oranje mee en daar was hij ook niet goed. Hij is gewoon stil blijven staan in zijn ontwikkeling. Een potentiele eeuwig talent type.

 

+2/-0

Ik denk dat ik Van den Boomen prefereer over Taylor. Van den Boomen gepaard met Tahirovic, met Taylor en Vos als alternatieven, voor positie 8 en 6 respectievelijk.

Berghuis op 10, met Klaassen als alternatief. Misehouy komt wanneer hij komt. Hlynsson verhuren dan maar? Fitz-Jim ook?

Het liefste Klaassen verkopen en een creatieve #10 halen. Álvarez ga ik vanuit dat hij nog verkocht wordt.

De nieuwe #10 als basisspeler, waardoor Berghuis alternatief wordt, wat hij ook is voor positie 7. Misehouy kan dan zijn kansen krijgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 juli 2023 om 22:19:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 19 juli 2023 om 20:07:

Volgens mij ben jij echt de enige (Taylor) fan/supporter die dat vindt. Taylor komt gewoon tekort voor Ajax.

Verhuren en hopen dat hij zich nog verder ontwikkelt. Ik denk het echter niet.



De enige waag ik te betwijfelen. Het klopt wel dat het momenteel populair is om Taylor af te kraken. Supporters hebben altijd behoefte aan zondebokken. Op dit moment zijn dat Taylor en Rensch.


Naast Taylor en Rensch, ook Bassey, Sánchez, Wijndal, Klaassen, Berghuis, Bergwijn, Chico, Daramy, Pasveer, Brobbey, Rulli (door mij) en voorheen Van den Boomen. De reeds vertrokken Tadic ook. Lucca ook nog afgelopen seizoen.

We hebben een slecht seizoen achter de rug. Weinig spelers ontkomen afgekraakt te worden.

 

+2/-0

Er is wel een verschil tussen iemand bekritiseren of er een zondebok van maken vind ik. Bij een zondebok worden slechte momenten uitvergroot en goede momenten nooit benoemd. Ook krijgen ze soms de schuld van iets wat helemaal hun fout niet is. Taylor, Rensch en eerder Veltman zijn goede voorbeelden van zondebokken. Een speler als Wijndal heeft er gewoon te weinig energie in gestoken en wordt dus terecht bekritiseerd. Ook de kritiek op het spel van Bassey zijn spel is gewoon terechte kritiek.

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 juli 2023 om 21:28:

Ik bekijk hem obejectief en jij kijkt meer door een Taylor bril. Jij bent fan van hem en dat is prima, maar dat doet niets af van het feit dat hij de lijn doortrekt.

Ik neem ook de wedstrijden van jong Oranje mee en daar was hij ook niet goed. Hij is gewoon stil blijven staan in zijn ontwikkeling. Een potentiele eeuwig talent type.



Vind het niet echt van objectiviteit getuigen als je iemand die het voor een speler opneemt gelijk een fan noemt. Benoem nou eens wat hij in afgelopen wedstrijd precies verkeerd deed dan. Zijn wedstrijden in Jong Oranje zijn niet relevant.

Of hij stilstaat in zijn ontwikkeling weet ik niet. Wel is het zo dat hij een van de talenten is die al een stuk meer ervaring in Ajax 1 hadden gehad als Ajax niet zo'n goed team had gehad de voorgaande jaren.

 

+1/-0

Zit te kijken naar Anderlecht - Ajax, en het is nog niet best. Laat de RCV maar snel komen. De backs zijn ook niet geweldig.

Verder kan een middenveld met Klaassen en Taylor gewoon niet. Van den Boomen is echt een aanwinst trouwens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 22 juli 2023 om 14:19:

Zit te kijken naar Anderlecht - Ajax, en het is nog niet best. Laat de RCV maar snel komen. De backs zijn ook niet geweldig.

Verder kan een middenveld met Klaassen en Taylor gewoon niet. Van den Boomen is echt een aanwinst trouwens.



Snap niet dat wederom Klaassen en Taylor worden opgesteld.
Een lang jaar als dat zo blijft iig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klausz schreef op 22 juli 2023 om 14:23:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 22 juli 2023 om 14:19:

Zit te kijken naar Anderlecht - Ajax, en het is nog niet best. Laat de RCV maar snel komen. De backs zijn ook niet geweldig.

Verder kan een middenveld met Klaassen en Taylor gewoon niet. Van den Boomen is echt een aanwinst trouwens.



Snap niet dat wederom Klaassen en Taylor worden opgesteld.
Een lang jaar als dat zo blijft iig.



Tahirovic op 6 en Taylor op 10. Dat zou ik wel eens willen proberen. Ja, of ook Taylor wisselen voor Chico en dan Kudus op 10.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding 2023-2024