Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding 2023-2024

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2023 om 11:54:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juli 2023 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2023 om 11:36:

Bergwijn zal starten als linksbuiten. Zowel Klaassen als Berghuis kunnen starten als 10. Afhankelijk van deze beslissing kan je kiezen tussen Berghuis, Chico, Godts en Daramy om op rechtsbuiten te laten starten.

Dit als Kudus wordt verkocht en geen vervanger wordt gehaald.

Ik zou Berghuis op 10 zetten, met Godts of Chico op 7. Godts voelt zich eigenlijk een linksbuiten, maar als hij het beter doet dan Chico, dan zet je gewoon Mika op 7.

Bergwijn(Daramy) - Brobbey(Rasmussen) - Godts(Conceiçao)
Berghuis(Klaassen)
Van den Boomen(Taylor) - Tahirovic(Vos)
Wijndal(Salah-Eddine) - Hato(Kaplan) - Aankoop(Aertssen) - Rensch(Sánchez)
Rulli(Gorter)

Normaal gesproken moet Brobbey beter zijn dan Rasmussen, ook al laat de voorbereiding het tegenovergestelde zien. En zolang Klaassen hier is, zal hij aan spelen toekomen, dus dan liever als stand-in dan als basisspeler.

Mogelijk halen we nog een nieuwe spits binnen. Ik hoop op iemand wie dan basisspeler wordt, want onze huidige spitsen heb ik liever op de bank dan in de basis.

Het is momenteel armoede. Ik hoop dat talenten als Vos, Godts en Hato een goed seizoen draaien en dat we spoedig weer betere tijden gaan krijgen.

Update: ik heb ook de verdediging enzo bij de opstelling gezet. Daar moet ook nog het nodige gebeuren. Ook hier weer het verhaal dat Wijndal eigenlijk beter moet zijn dan Anass, maar helaas valt Owen zwaar tegen.

Ik wil eigenlijk nog veel transfers zien, maar als je maar één aankoop kunt doen, dan is een vervanger voor Timber top prioriteit.



Conference League, here we come!


Waarschijnlijk en ik geef er niks om. Ik wil een Ajax zien dat kampioen wordt in de Nederland en CL-voetbal speelt. We moeten naar de lange termijn kijken en zo snel mogelijk weer terug komen op ons niveau.



Met deze selectie zou ik ook niet zo heel veel geld inzetten op een kampioenschap.

 

+2/-0

Waar zijn Kian Fitz-Jim en Charlie Setford? Ze doen niet mee aan de voorbereiding en ik geloof dat Setford verhuren het idee is en ook voor Kian een goed idee is. Is Charlie bij Ajax gebleven of toch vertrokken? Heb ik updates gemist rond deze twee? Dit was toch ons meest talentvolle doelman? En ik ben ook een liefhebber van Fitz-Jim. Ze zijn te goed voor JA.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2023 om 14:11:

Waar zijn Kian Fitz-Jim en Charlie Setford? Ze doen niet mee aan de voorbereiding en ik geloof dat Setford verhuren het idee is en ook voor Kian een goed idee is. Is Charlie bij Ajax gebleven of toch vertrokken? Heb ik updates gemist rond deze twee? Dit was toch ons meest talentvolle doelman? En ik ben ook een liefhebber van Fitz-Jim. Ze zijn te goed voor JA.


Fitz-Jim traint bij de meeste oefenvormen weer mee, maar nog geen volledige sessies. Komt teeug van een blessure.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 juli 2023 om 14:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2023 om 14:11:

Waar zijn Kian Fitz-Jim en Charlie Setford? Ze doen niet mee aan de voorbereiding en ik geloof dat Setford verhuren het idee is en ook voor Kian een goed idee is. Is Charlie bij Ajax gebleven of toch vertrokken? Heb ik updates gemist rond deze twee? Dit was toch ons meest talentvolle doelman? En ik ben ook een liefhebber van Fitz-Jim. Ze zijn te goed voor JA.


Fitz-Jim traint bij de meeste oefenvormen weer mee, maar nog geen volledige sessies. Komt teeug van een blessure.


Dankje.

 

+2/-0

Opstelling tegen Augsburg is als volgt, 4-3-3 punt naar voren:

Rulli; Rensch, Aertssen, Hato, Wijndal; Tahirovic, Taylor, Van den Boomen; Daramy, Brobbey, Bergwijn(c).

(bank: Gorter, Setford, Gooijer, Salah-Eddine, Vos, Klaassen, Hlynsson, Conceição, Godts, Rasmussen)

Is 4-3-3 nou echt heilig? Met het spelersmateriaal beschikbaar is het niet logischer om 3-4-3 te spelen?

............................Rulli............................
......Rensch.......Tahirovic.......Hato......
...............Van den Boomen(c)..............
..........Hlynsson......Salah-Eddine.......
...........................Taylor............................
..Daramy........Brobbey........Bergwijn..

(meer gebalanceerde bank: Gorter, Setford, Gooijer, Aertssen, Wijndal, Vos, Klaassen, Godts, Conceição, Rasmussen)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 juli 2023, 14:59:07.

 

+1/-0

Brobbey maar weer eens 1 op 1 op de keeper zonder te scoren. Ik hoop dat we voor de spits positie ook iemand gaan aanschaffen die koelbloedig is voor het doel.

 

+2/-0

Het is hemeltergend.

En dan ook weer de losse handjes van Rulli, een terugkerende kwaliteit.

 

+2/-0

En alweer achter omdat Koning Wijndal verzaakt en Rulli voor de verassing maar weer is een houdbare bal laat gaan.
God, het doet gewoon pijn aan je ogen dit...

 

+3/-0

De linkerkant ligt telkens volledig open. Wat is Wijndal aan het doen?
Dekt niemand. Geen intensiteit. Niets.

Doelpunt een blunder van Rulli, maar dat was niet de eerste keer dat Augsburg ongehinderd de 16 in kon lopen. Aertssen is niet toe aan dit niveau. Brobbey dramatisch in de afronding. Van den Boomen bevalt wel.

 

+4/-0

Rulli, Aertssen, Wijndal allemaal ondermaats. Het is ook allemaal veel te langzaam. Dit Augsburg stelt niet veel voor, zo onnodig.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 29 juli 2023 om 16:05:

Rulli, Aertssen, Wijndal allemaal ondermaats. Het is ook allemaal veel te langzaam. Dit Augsburg stelt niet veel voor, zo onnodig.

Viel mij ook op. Augsburg kun gemakkelijk over de knie leggen met hoog tempo en killersmentaliteit.

Maar ja, met wijfelende slakkenmentaliteit komt simpelweg slakkentempo.

Tja. Man. Hebben de spelers überhaupt nog wel plezier in het voetballen?

Dat is verreweg het meeste wat ik mis! Frivoliteit, acties, passjes en dat allemaal met een glimlach omdat voetballen immers zo leuk is!
🤔🤨

EDIT: 2-1 Augsburg. AFC Ajax in het seizoen 2023/2024 beroemd om zijn KKD voetbal.

In dit geval:
Koor Knapen Divisie Voetbal.

Zucht. 😑😐🙄

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 juli 2023, 16:34:56.

 

+3/-0

Volgens mij saboteren ze de boel bewust. Of omdat ze weg willen, of om versterkingen af te dwingen.

 

+3/-0

Rulli per direct naar Villareal laten gaan.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juli 2023 om 16:39:

Rulli per direct naar Villareal laten gaan.



Absoluut, wat een ongelooflijke droeftoeter is dit zeg.

 

+4/-1

Middelmaat aangevuld met wat leuke talenten, meer is het niet. Dat gecombineerd met een onervaren TD en technische staf, is dit vragen om moeilijkheden. Ik zie dit niet snel veel beter gaan.

 

+2/-0

Dit zou zomaar een seizoen kunnen worden waarin we 5e of 6e gaan eindigen.

Ik kan me geen Ajax herinneren dat zodanig ver is verwijderd van een volwaardige selectie als de huidige.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 29 juli 2023 om 17:04:

Dit zou zomaar een seizoen kunnen worden waarin we 5e of 6e gaan eindigen.

Ik kan me geen Ajax herinneren dat zodanig ver is verwijderd van een volwaardige selectie als de huidige.



Het is een schande. In minder dan twee jaar tijd is alles vernietigd wat in 10 jaar stap voor stap is opgebouwd. 4x op rij kampioen.

Laatste jaar Ten Hag stonden we gewoon virtueel 10e op de UEFA-club-ranking. 6x winst, doelsaldo 20-5 in de groepsfase CL. Doelsaldo Eredivisie: 98-19.

Onana; Mazraoui, Timber, Martinez, Tagliafico/Blind; Álvarez, Gravenberch; Antony, Berghuis, Tadic; Haller. (bank: o.a. Pasveer, Rensch, Schuurs, Taylor, Klaassen, Kudus, Neres)

Mijn hemel wat hebben we een kwaliteit ingeleverd. Dit wordt een rampjaar. We zijn zo niet eens een concurrent voor Feyenoord en PSV.

 

+2/-0

Alleen het begin was nog wel aardig. Je kon de hele wedstrijd precies zien waar je versterkingen nodig hebt. Achterin mis je kwaliteit, ervaring en een linksback van niveau. Brobbey is niet klinisch genoeg en kan niet koppen. Taylor was in de eerste helft nog wel redelijk maar geen echte aanvallende middenvelder natuurlijk. Die pass begin tweede helft op Brobbey moet gewoon goed zijn. Godts was denk ik ook de betere keuze geweest. Als je dat soort kansen mist en Rulli ook nog eens zo'n gigantische offday hebt kan je zelfs van zo'n matige tegenstander nog verliezen.

Rensch, Hato, Tahirovic en Van den Boomen vond ik nog wel ok. Op dit moment denk ik dat die vier plus Rulli en Bergwijn de meest logische kandidaten voor een basisplaats zijn. De invullingen van de rest van de posities ligt nog behoorlijk open.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 29 juli 2023 om 17:29:
Rensch, Hato, Tahirovic en Van den Boomen vond ik nog wel ok. Op dit moment denk ik dat die vier plus Rulli en Bergwijn de meest logische kandidaten voor een basisplaats zijn. De invullingen van de rest van de posities ligt nog behoorlijk open.


Op zich wel mee eens dat zij als weinigen in aanmerking komen voor een basisplaats. Maar eigenlijk heeft geen van deze spelers zich echt bewezen als meerwaarde in de Eredivisie. (Bergwijn en Rulli hebben zich natuurlijk wel al bewezen in de Eredivisie en Spaanse competitie)

Rensch: begon erg sterk als 17-jarige, maar is de laatste twee seizoenen niet goed genoeg. Nog steeds zie ik wel potentie in hem, hopelijk dit jaar eindelijk de echte doorbraak.

Hato: groot talent, maar is pas 17. Kan hij al 50 of 60 wedstrijden zijn vorm en fitheid vasthouden?

Tahirovic: leuke speler, maar nog steeds een talent en onervaren. Geen idee of hij het niveau op lange termijn aan kan.

Van den Boomen: speelde twee jaar geleden nog op het 2e niveau in Frankrijk. Goede trap en pass in huis, maar is dat voldoende? Overigens tekenend dat hij de 2e helft als aanvoerder speelde.

Rulli: lijkt mij, ondanks de foutjes, nog steeds wel een aardige keeper. Alleen de prijs-kwaliteit verhouding...

Bergwijn: ook erg duur, maar in potentie nog steeds de beste speler. Kan alleen het team niet op sleeptouw nemen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding 2023-2024