Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding 2023-2024

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 juli 2023 om 17:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 22 juli 2023 om 17:03:

Overigens mag die Gorter ook snel vertrekken. Die tweede goal is volledig zijn schuld, terwijl nu Aertsen door iedereen de zwarte piet krijgt toebedeeld.



Nou leg eens uit waarom Gorter de schuld moet krijgen? Dit kan ik totaal niet volgen.

Als ie gewoon ‘los’ roept gebeurt er niks en pakt ie de bal op. Totaal geen coaching/communicatie.

 

+3/-1

Eerste helft was Ajax echt nergens. Het middenveld is volledig uit balans als je met Klaassen en Taylor speelt, want die leunen veel te dicht bij de 16 aan. Van den Boomen had amper afspeelmogelijkheden, waardoor het weer FdB voetbal werd. Toen Klaassen eruit ging en Taylor wat lager ging spelen, stond het daar veel beter. Hoe het elftal stond begin tweede helft, was veel leuker om naar te kijken. De bal ging sneller rond en er werden kansen gecreëerd. Het is jammer dat er veel te weinig kwaliteit is, want Ajax had daar makkelijk naar 2 of 3-1 kunnen uitlopen. Ik vond het middenveld met Tahirovic en van den Boomen een veel betere combinatie alleszins dan wat er voor rust op het veld stond.

De linkerkant blijft problematisch zo te zien. Wijndal brengt niet wat er gevraagd wordt en dat lijkt einde verhaal en Steijn is blijkbaar niet tevreden over Salah-Eddine (was ik vandaag ook niet kapot van trouwens). Daar zal met het vertrek van Bassey toch 1-2 spelers moeten bijkomen.

Groot punt van kritiek, die maniertjes en dat opgefokt gedrag moet er toch echt uit. Die gele kaart van Klaassen hoort niet bij Ajax, Taylor die een onnozele gele kaart pakt en die tackle van Rensch was in een gewone wedstrijd wellicht rood geweest, ipv geel. Typisch voor een ploeg die zonder vertrouwen speelt en die aan het worstelen is, maar ze mogen er wel eens een gesprek over hebben intern.

 

+7/-0

Ik heb alleen de 2e helft kunnen zien.

Gek genoeg vond ik Ajax aanvallend zeer goed spelen, vooral in de eerste 20 minuten van de 2e helft. Direct snel naar voren, moeilijke/riskante oplossingen durven in plaats van eindeloos gebrei, en veel kansen gecreeerd.

Dat Van den Boomen, een transfervrije speler van Toulouse, gewoon veruit de meest creatieve middenvelder van dit elftal is, zegt veel over hoe andere middenvelders spelen. Volgens mij ligt het niet eens zozeer aan kwaliteit op het middenveld, maar aan een jaar van Schreuderbal (helaas voortgezet door Heitinga), dwz, eindeloos gebrei, eindeloos balletjes breed en terug, glaciaal tempo, niet de moeilijke oplossingen durven (en/of mogen) zoeken. Dat maakt spelers kapot, dat zal tijd duren voordat ze weer normaal kunnen voetballen.

Wat Steijn nu probeert te doen, lijkt veel op het voetbal dat Bosz in 2016 erin bracht: fysiek sterker in de duels (ja, tegen Anderlecht misschien een beetje te sterk), hoog druk zetten, en direct en snel naar voren en met lef aanvallen. Ik was misschien nog nooit zo wanhopig als deze zomer over een nieuw seizoen (zelfs in 2000-1 had ik hoop dat Adriaanse Ajax weer naar boven kon brengen), maar de speelstijl met de bal biedt toch een sprankje hoop, vind ik tenminste (de verdediging is weer een andere vraag).

 

+4/-0

Voorlopig is dit mijn opstelling van de voorbereiding, er vanuit gaande dat Kudus ook nog weg gaat.

Rulli
Gooijer
Pion
Hato
ASE
Tahirovich
vd Boomen
Hlynsson
Godts
Rasmussen
Bergwijn


Een "paar" in -en uitgaande transfers zouden niet ongelegen komen ...

 

+1/-0

Na een slechte eerste helft met een 1-2 achterstand heeft het 'nieuwe' team het rechtgetrokken. Conclusie is dat Klaassen en Taylor niets te zoeken hebben in Ajax 1. Houden het spel alleen maar op. Brobbey matig.

Van de Boomen een absolute aanwinst. Godts een groot talent. Bergwijn ziet er frisser uit. Tahirovic ook talentvol.

Er zullen echt spelers bij moeten. Minimaal een CV rechts. Linksback. Een spits, liefste twee. En nog een buitenspeler.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2023 om 18:54:

Voorlopig is dit mijn opstelling van de voorbereiding, er vanuit gaande dat Kudus ook nog weg gaat.

Rulli
Gooijer
Pion
Hato
ASE
Tahirovich
vd Boomen
Hlynsson
Godts
Rasmussen
Bergwijn


Een "paar" in -en uitgaande transfers zouden niet ongelegen komen ...



Dan eindig je op max 4-5e plaats.

 

+2/-0

De spelers lijken fitter te worden. Dat is goed om te zien en het voornaamste doel van de voorbereiding, met name in de eerste weken. Wel jammer dat Vos geblesseerd is, waardoor je zonder verdedigende middenvelder moest spelen in de eerste helft. Dat was te zien. Daramy en Conceicao vielen me erg tegen voor rust. Bergwijn en Godts deden het dan een stuk beter. Je zag nu ook veel betere samenwerking met de backs in vergelijking met de wedstrijd van afgelopen weekend. Interessant dat Godts een vrij groot deel van zijn wedstrijd op rechtsbuiten speelde. Dat deed hij nog vrij goed.

Tahirovic begint een goede indruk op met te maken. Hij is een echte middenvelder, die overal opduikt en alles wel redelijk goed lijkt te beheersen. Bij Van den Boomen vind ik het goed om te zien dat hij voor een speler die maar 1 echt groot wapen heeft niet heel voorspelbaar voetbalt. Hij probeert overal op het veld aanspeelbaar te zijn. Verder hielp het voor het team ook wel dat Kudus niet meedeed denk ik.

 

+2/-1

3-5 tegen een derdeklasser uit Duitsland.

Benieuwd hoe de vlag erbij hangt als we mogen aantreden tegen Augsburg en Dortmund.

 

+1/-0

Wederom geen eerste keus verdediging tegen Unterhaching. Zal moeilijk worden om ervoor te zorgen dat ze aan elkaar gewend raken. Timber weg, waarschijnlijk Alvarez en Bassey weg, misschien zelfs Wijndal weg. Er blijft dan niet veel over, en wat er over blijft is, zoals deze wedstrijd laat zien, (nog) niet goed genoeg.

Ik heb alleen de highlights gezien, maar Godts zag er goed uit op rechtsbuiten.

 

+1/-0

Tweede helft was wel ok.
Wel de zaak om snel vervangers aan te trekken zodat ze nog mee kunnen in de voorbereiding.

 

+1/-0

Goed om te weten dat Godts een optie is op rechtsbuiten, aangezien we een teveel aan linksbuitens hebben en een tekort aan rechtsbuitens.

Bergwijn wilt per se op links en de concurrentie op rechts is zwak, tenzij je Kudus meetelt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2023 om 18:54:

Voorlopig is dit mijn opstelling van de voorbereiding, er vanuit gaande dat Kudus ook nog weg gaat.

Rulli
Gooijer
Pion
Hato
ASE
Tahirovich
vd Boomen
Hlynsson
Godts
Rasmussen
Bergwijn


Een "paar" in -en uitgaande transfers zouden niet ongelegen komen ...


Alsnog Hlynsson? Doet hij het zo goed?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2023 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2023 om 18:54:

Voorlopig is dit mijn opstelling van de voorbereiding, er vanuit gaande dat Kudus ook nog weg gaat.

Rulli
Gooijer
Pion
Hato
ASE
Tahirovich
vd Boomen
Hlynsson
Godts
Rasmussen
Bergwijn


Een "paar" in -en uitgaande transfers zouden niet ongelegen komen ...


Alsnog Hlynsson? Doet hij het zo goed?


De alternatieven zijn Klaassen die verstoppertje speelt en Taylor die geen specifieke kwaliteiten heeft m.u.v. de vedette uithangen.

Dus dan maar Hlynsson die zich niet verstopt en zich wel gewoon normaal gedraagd.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 juli 2023 om 12:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2023 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2023 om 18:54:

Voorlopig is dit mijn opstelling van de voorbereiding, er vanuit gaande dat Kudus ook nog weg gaat.

Rulli
Gooijer
Pion
Hato
ASE
Tahirovich
vd Boomen
Hlynsson
Godts
Rasmussen
Bergwijn


Een "paar" in -en uitgaande transfers zouden niet ongelegen komen ...


Alsnog Hlynsson? Doet hij het zo goed?


De alternatieven zijn Klaassen die verstoppertje speelt en Taylor die geen specifieke kwaliteiten heeft m.u.v. de vedette uithangen.

Dus dan maar Hlynsson die zich niet verstopt en zich wel gewoon normaal gedraagd.


Je vergeet Berghuis en eventueel Misehouy.

Ik volg geen Jong Ajax, maar ik zie wel dat Hlynsson veel goals en assists heeft gegeven. De meesten zien Misehouy als het grotere talent, maar is nog erg jong.

Berghuis is onze beste #10, tenzij we Kudus meerekenen. Helaas zal Klaassen de voorkeur krijgen boven de jeugd. Ik hoop echt dat Besiktas ofzo nog voor hem langskomt.

Oh ja, eens dat Taylor geen #10 is.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2023 om 13:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 juli 2023 om 12:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2023 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2023 om 18:54:

Voorlopig is dit mijn opstelling van de voorbereiding, er vanuit gaande dat Kudus ook nog weg gaat.

Rulli
Gooijer
Pion
Hato
ASE
Tahirovich
vd Boomen
Hlynsson
Godts
Rasmussen
Bergwijn


Een "paar" in -en uitgaande transfers zouden niet ongelegen komen ...


Alsnog Hlynsson? Doet hij het zo goed?


De alternatieven zijn Klaassen die verstoppertje speelt en Taylor die geen specifieke kwaliteiten heeft m.u.v. de vedette uithangen.

Dus dan maar Hlynsson die zich niet verstopt en zich wel gewoon normaal gedraagd.


Je vergeet Berghuis en eventueel Misehouy.

Ik volg geen Jong Ajax, maar ik zie wel dat Hlynsson veel goals en assists heeft gegeven. De meesten zien Misehouy als het grotere talent, maar is nog erg jong.

Berghuis is onze beste #10, tenzij we Kudus meerekenen. Helaas zal Klaassen de voorkeur krijgen boven de jeugd. Ik hoop echt dat Besiktas ofzo nog voor hem langskomt.

Oh ja, eens dat Taylor geen #10 is.


Berghuis wordt "gewoon" rechtsbuiten, zeker omdat Kudus wordt verkocht en de vooruitzichten op versterkingen nou niet heel best zijn.

Misehouy komt pas net kijken. Mensen zeggen dan wel dat het des Ajax is want "goed genoeg is oud genoeg". Kijk maar naar Seedorf en de Ligt!

Ja en in wat voor team kwamen zij terecht? Wereldtop en Europese (sub)top. Dan is het makkelijk instappen.

Het elftal van vorig seizoen was al slecht laat staan de aankomende uitgeklede variant er van. Dan maak je jeugdspelers gewoon kapot als je ze de druk oplegt dat zij het elftal moeten gaan dragen in een elftal vol met spelers zoals zijzelf die amper volwassen zijn.

Ook deed Misehouy het best goed, maar de uitblinker van Jong Ajax was hij nou ook weer niet.

Steijn staat nou niet bepaald bekend om zijn voorliefde voor jonge spelers. Wanneer hij bij zijn vorige clubs binnenkwam werden jongens van 25-30 gehaald en daaromheen werd het elftal opgebouwd. Niet de beste spelers, maar de "betrouwbaarste". Vrijwel een geheel elftal aan jeugd gaat hij nooit aan beginnen en al zeker niet tegen de echte tegenstanders. Daarom ook dat Klaassen steeds aanvoerder is. Dat type spelers maakt Steijn belangrijk.

Stel dat de selectie zo zou blijven als dat hij nu is dan kiest Steijn voor de spelers die het langste bij Ajax spelen en/of de meeste ervaring hebben. Niet perse voor wie het meest heeft laten zien in de voorbereiding.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 juli 2023 om 14:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2023 om 13:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 juli 2023 om 12:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2023 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2023 om 18:54:

Voorlopig is dit mijn opstelling van de voorbereiding, er vanuit gaande dat Kudus ook nog weg gaat.

Rulli
Gooijer
Pion
Hato
ASE
Tahirovich
vd Boomen
Hlynsson
Godts
Rasmussen
Bergwijn


Een "paar" in -en uitgaande transfers zouden niet ongelegen komen ...


Alsnog Hlynsson? Doet hij het zo goed?


De alternatieven zijn Klaassen die verstoppertje speelt en Taylor die geen specifieke kwaliteiten heeft m.u.v. de vedette uithangen.

Dus dan maar Hlynsson die zich niet verstopt en zich wel gewoon normaal gedraagd.


Je vergeet Berghuis en eventueel Misehouy.

Ik volg geen Jong Ajax, maar ik zie wel dat Hlynsson veel goals en assists heeft gegeven. De meesten zien Misehouy als het grotere talent, maar is nog erg jong.

Berghuis is onze beste #10, tenzij we Kudus meerekenen. Helaas zal Klaassen de voorkeur krijgen boven de jeugd. Ik hoop echt dat Besiktas ofzo nog voor hem langskomt.

Oh ja, eens dat Taylor geen #10 is.


Berghuis wordt "gewoon" rechtsbuiten, zeker omdat Kudus wordt verkocht en de vooruitzichten op versterkingen nou niet heel best zijn.

Misehouy komt pas net kijken. Mensen zeggen dan wel dat het des Ajax is want "goed genoeg is oud genoeg". Kijk maar naar Seedorf en de Ligt!

Ja en in wat voor team kwamen zij terecht? Wereldtop en Europese (sub)top. Dan is het makkelijk instappen.

Het elftal van vorig seizoen was al slecht laat staan de aankomende uitgeklede variant er van. Dan maak je jeugdspelers gewoon kapot als je ze de druk oplegt dat zij het elftal moeten gaan dragen in een elftal vol met spelers zoals zijzelf die amper volwassen zijn.

Ook deed Misehouy het best goed, maar de uitblinker van Jong Ajax was hij nou ook weer niet.

Steijn staat nou niet bepaald bekend om zijn voorliefde voor jonge spelers. Wanneer hij bij zijn vorige clubs binnenkwam werden jongens van 25-30 gehaald en daaromheen werd het elftal opgebouwd. Niet de beste spelers, maar de "betrouwbaarste". Vrijwel een geheel elftal aan jeugd gaat hij nooit aan beginnen en al zeker niet tegen de echte tegenstanders. Daarom ook dat Klaassen steeds aanvoerder is. Dat type spelers maakt Steijn belangrijk.

Stel dat de selectie zo zou blijven als dat hij nu is dan kiest Steijn voor de spelers die het langste bij Ajax spelen en/of de meeste ervaring hebben. Niet perse voor wie het meest heeft laten zien in de voorbereiding.



Dat laatste denk ik dus echt niet. Jij baseert dat vanwege zijn handelen in het verleden bij andere clubs.
Ajax is een ander verhaal. Godts en de Vos gaan sowieso een kans krijgen.

Het valt en staat trouwens echt bij wat er nog aangekocht wordt. Met deze selectie worden we echt geen kampioen. Zelfs een tweede plaats zal dan moeilijk worden.

 

+1/-1

Bergwijn zal starten als linksbuiten. Zowel Klaassen als Berghuis kunnen starten als 10. Afhankelijk van deze beslissing kan je kiezen tussen Berghuis, Chico, Godts en Daramy om op rechtsbuiten te laten starten.

Dit als Kudus wordt verkocht en geen vervanger wordt gehaald.

Ik zou Berghuis op 10 zetten, met Godts of Chico op 7. Godts voelt zich eigenlijk een linksbuiten, maar als hij het beter doet dan Chico, dan zet je gewoon Mika op 7.

Bergwijn(Daramy) - Brobbey(Rasmussen) - Godts(Conceiçao)
Berghuis(Klaassen)
Van den Boomen(Taylor) - Tahirovic(Vos)
Wijndal(Salah-Eddine) - Hato(Kaplan) - Álvarez(Aertssen) - Rensch(Sánchez)
Rulli(Gorter)

Normaal gesproken moet Brobbey beter zijn dan Rasmussen, ook al laat de voorbereiding het tegenovergestelde zien. En zolang Klaassen hier is, zal hij aan spelen toekomen, dus dan liever als stand-in dan als basisspeler.

Mogelijk halen we nog een nieuwe spits binnen. Ik hoop op iemand wie dan basisspeler wordt, want onze huidige spitsen heb ik liever op de bank dan in de basis.

Het is momenteel armoede. Ik hoop dat talenten als Vos, Godts en Hato een goed seizoen draaien en dat we spoedig weer betere tijden gaan krijgen.

Update: Ik heb ook de verdediging enzo bij de opstelling gezet. Daar moet ook nog het nodige gebeuren. Ook hier weer het verhaal dat Wijndal eigenlijk beter moet zijn dan Anass, maar helaas valt Owen zwaar tegen.

Ik wil eigenlijk nog veel transfers zien, maar als je maar één aankoop kunt doen, dan is een vervanger voor Timber top prioriteit.

Update II: Hoewel Bassey zo ongeveer al weg is en Kudus vrij zeker ook verkocht wordt, lijkt Edson het nog zwaar te krijgen om een club te vinden. Om deze reden zet ik hem op de plek van Timber, zolang hij nog niet vertrokken is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 juli 2023, 11:52:42.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2023 om 11:36:

Bergwijn zal starten als linksbuiten. Zowel Klaassen als Berghuis kunnen starten als 10. Afhankelijk van deze beslissing kan je kiezen tussen Berghuis, Chico, Godts en Daramy om op rechtsbuiten te laten starten.

Dit als Kudus wordt verkocht en geen vervanger wordt gehaald.

Ik zou Berghuis op 10 zetten, met Godts of Chico op 7. Godts voelt zich eigenlijk een linksbuiten, maar als hij het beter doet dan Chico, dan zet je gewoon Mika op 7.

Bergwijn(Daramy) - Brobbey(Rasmussen) - Godts(Conceiçao)
Berghuis(Klaassen)
Van den Boomen(Taylor) - Tahirovic(Vos)
Wijndal(Salah-Eddine) - Hato(Kaplan) - Aankoop(Aertssen) - Rensch(Sánchez)
Rulli(Gorter)

Normaal gesproken moet Brobbey beter zijn dan Rasmussen, ook al laat de voorbereiding het tegenovergestelde zien. En zolang Klaassen hier is, zal hij aan spelen toekomen, dus dan liever als stand-in dan als basisspeler.

Mogelijk halen we nog een nieuwe spits binnen. Ik hoop op iemand wie dan basisspeler wordt, want onze huidige spitsen heb ik liever op de bank dan in de basis.

Het is momenteel armoede. Ik hoop dat talenten als Vos, Godts en Hato een goed seizoen draaien en dat we spoedig weer betere tijden gaan krijgen.

Update: ik heb ook de verdediging enzo bij de opstelling gezet. Daar moet ook nog het nodige gebeuren. Ook hier weer het verhaal dat Wijndal eigenlijk beter moet zijn dan Anass, maar helaas valt Owen zwaar tegen.

Ik wil eigenlijk nog veel transfers zien, maar als je maar één aankoop kunt doen, dan is een vervanger voor Timber top prioriteit.



Conference League, here we come!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juli 2023 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2023 om 11:36:

Bergwijn zal starten als linksbuiten. Zowel Klaassen als Berghuis kunnen starten als 10. Afhankelijk van deze beslissing kan je kiezen tussen Berghuis, Chico, Godts en Daramy om op rechtsbuiten te laten starten.

Dit als Kudus wordt verkocht en geen vervanger wordt gehaald.

Ik zou Berghuis op 10 zetten, met Godts of Chico op 7. Godts voelt zich eigenlijk een linksbuiten, maar als hij het beter doet dan Chico, dan zet je gewoon Mika op 7.

Bergwijn(Daramy) - Brobbey(Rasmussen) - Godts(Conceiçao)
Berghuis(Klaassen)
Van den Boomen(Taylor) - Tahirovic(Vos)
Wijndal(Salah-Eddine) - Hato(Kaplan) - Aankoop(Aertssen) - Rensch(Sánchez)
Rulli(Gorter)

Normaal gesproken moet Brobbey beter zijn dan Rasmussen, ook al laat de voorbereiding het tegenovergestelde zien. En zolang Klaassen hier is, zal hij aan spelen toekomen, dus dan liever als stand-in dan als basisspeler.

Mogelijk halen we nog een nieuwe spits binnen. Ik hoop op iemand wie dan basisspeler wordt, want onze huidige spitsen heb ik liever op de bank dan in de basis.

Het is momenteel armoede. Ik hoop dat talenten als Vos, Godts en Hato een goed seizoen draaien en dat we spoedig weer betere tijden gaan krijgen.

Update: ik heb ook de verdediging enzo bij de opstelling gezet. Daar moet ook nog het nodige gebeuren. Ook hier weer het verhaal dat Wijndal eigenlijk beter moet zijn dan Anass, maar helaas valt Owen zwaar tegen.

Ik wil eigenlijk nog veel transfers zien, maar als je maar één aankoop kunt doen, dan is een vervanger voor Timber top prioriteit.



Conference League, here we come!


Waarschijnlijk en ik geef er niks om. Ik wil een Ajax zien dat kampioen wordt in de Nederland en CL-voetbal speelt. We moeten naar de lange termijn kijken en zo snel mogelijk weer terug komen op ons niveau.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2023 om 11:54:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juli 2023 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juli 2023 om 11:36:

Bergwijn zal starten als linksbuiten. Zowel Klaassen als Berghuis kunnen starten als 10. Afhankelijk van deze beslissing kan je kiezen tussen Berghuis, Chico, Godts en Daramy om op rechtsbuiten te laten starten.

Dit als Kudus wordt verkocht en geen vervanger wordt gehaald.

Ik zou Berghuis op 10 zetten, met Godts of Chico op 7. Godts voelt zich eigenlijk een linksbuiten, maar als hij het beter doet dan Chico, dan zet je gewoon Mika op 7.

Bergwijn(Daramy) - Brobbey(Rasmussen) - Godts(Conceiçao)
Berghuis(Klaassen)
Van den Boomen(Taylor) - Tahirovic(Vos)
Wijndal(Salah-Eddine) - Hato(Kaplan) - Aankoop(Aertssen) - Rensch(Sánchez)
Rulli(Gorter)

Normaal gesproken moet Brobbey beter zijn dan Rasmussen, ook al laat de voorbereiding het tegenovergestelde zien. En zolang Klaassen hier is, zal hij aan spelen toekomen, dus dan liever als stand-in dan als basisspeler.

Mogelijk halen we nog een nieuwe spits binnen. Ik hoop op iemand wie dan basisspeler wordt, want onze huidige spitsen heb ik liever op de bank dan in de basis.

Het is momenteel armoede. Ik hoop dat talenten als Vos, Godts en Hato een goed seizoen draaien en dat we spoedig weer betere tijden gaan krijgen.

Update: ik heb ook de verdediging enzo bij de opstelling gezet. Daar moet ook nog het nodige gebeuren. Ook hier weer het verhaal dat Wijndal eigenlijk beter moet zijn dan Anass, maar helaas valt Owen zwaar tegen.

Ik wil eigenlijk nog veel transfers zien, maar als je maar één aankoop kunt doen, dan is een vervanger voor Timber top prioriteit.



Conference League, here we come!


Waarschijnlijk en ik geef er niks om. Ik wil een Ajax zien dat kampioen wordt in de Nederland en CL-voetbal speelt. We moeten naar de lange termijn kijken en zo snel mogelijk weer terug komen op ons niveau.


Eens. Of het nou Conference of Europa League wordt maakt mij ook niks uit.

Het enige zorgelijke is wmb de tegenstander waarvan en de manier waarop je verliest. Als dat een echt kleine tegenstander is en/of met dikke cijfers dan staan Mislintat en Steijn gelijk onder nog grotere druk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding 2023-2024