Het duurt allemaal weer veel te lang naar mijn gevoel.
Jaros is gehuurd, Rijkhoff verhuurd, Ugwu vertrokken, Klaassen en Pasveer hun contracten zijn verlengd. Ben je niet onder de indruk tot zover?
Berghuis en Klaassen hun contracten zijn verlengd tot medio 2027. Als ze komend seizoen enorm tegenvallen, zit je er nogmaals een volledig seizoen aanvast. Niemand zou ze willen. Als je ze slechts een 1-jarig contract had gegeven en ze gaven je genoeg reden voor een extra seizoen hadden ze wederom hun handtekeningen gezet. Dit is een vorm van wanbeleid. Ook Henderson kreeg een meerjarig contract wie we nu proberen gratis te dumpen ergens. Als je hem een korter contract had gegeven, was je hem nu al kwijt en dat scheelt veel salaris, dus kon je alweer investeren. Nu moet je wachten.
Ook Traoré zitten we aan vast. Niemand wilt hem en hij verdient meer dan dubbel zoveel als toen hij vroeger bij ons speelde. Hij kwam via een vrije transfer naar ons toe, dus je wist al dat niemand hem wilde. Het aantal spelers die niks meer waard zijn (als ze vertrekken is dat voor niks, of je zit vast aan ze) nemen enkel toe onder Kroes. Van den Boomen kwam ook doodleuk als vrije transfer binnen waarbij Mislintat ook hem te veel jaren en salaris gaf. Het beleid van Mislintat en de man zelf werd enorm aangevallen door Kroes en dat doet hij nog steeds. Wie echter zijn voorganger constant zwart aan het maken is, heeft waarschijnlijk zelf een gebrek aan inhoud, want anders heb je het niet nodig om je zo als een klein kind te gedragen.
Nog steeds wacht ik op nader bericht waarom een u19-basisspeler zomaar gedumpt werd. Ik kan dit niet plaatsen. Al die ouwe zakken mogen blijven en een aantal zelfs tot medio 2027, maar een talent vertrekt ineens zonder (oogwaarschijnlijk) goede reden. De contuïniteit is ver te zoeken en talenten worden weggedaan op de verkeerde momenten, maar oudere spelers mogen nog jaren blijven en die verdienen relatief hoge salarissen. Berghuis viel afgelopen seizoen al enorm door de mand. Hij is nu 33 en een half jaar oud en is een vleugelspeler wie amper kan lopen en zijn scorendvermogen is flink afgenomen. Nu zit je aan hem vast tot hij 35 en een half is. Geef die man een rollater of begin een gehandicaptenteam speciaal voor hem. Hopelijk komt er alsnog een MLS-team voor hem langs, maar dat is hopen op geluk. Het wanbeleid is er sowieso.
Klaassen wie ruim 32 jaar oud is, maar ook bijna 34 en een half jaar mag worden als speler van Ajax dankzij Kroes en het nieuwe contract. Een speler kan flink aftakelen in de tussentijd. Met Pasveer doet men het beter om per seizoen te kijken. Dat kon je ook makkelijk met Klaassen en Berghuis doen. Ik blijf het bizar vinden dat Berghuis zolang Ajacied mag blijven; zeker na afgelopen seizoen (zelfs Traoré is beter dan hem). Waarom denkt iemand als Kroes dat je Klaassen en Berghuis een meerjarige contractverlenging moet aanbieden? Ik zie enkel de nadelen. En wat ging er in hem om toen Ugwu naar Volendam vertrok? Ik volg die man voor geen meter.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 juli 2025, 09:20:58.
Het duurt allemaal weer veel te lang naar mijn gevoel.
Ik denk dat je 24 uur na de eerste grote uitgaande transfer ineens de bevestiging van de komst van Moro krijgt. Die deal is gewoon rond op voorwaarde van financiering, verwacht ik.
Hato, Taylor, Brobbey - iets uit dat lijstje gaat echt nog wel vertrekken. En dan stapt Moro direct op het vliegtuig. Wellicht die Montiel ook, al verwacht ik dat ze daarvoor eerst Mannsverk en/of Henderson willen wegdoen.
Eriksen is overigens officieel transfervrij. Ik had hem toch maar snel vastgelegd als nieuwe nummer 10, met een contract voor 1 jaar + optie voor een extra jaar. Eventueel kun je volgend jaar dan Spertsyan transfervrij ophalen. Dat lijntje zou je nu al kunnen uitgooien. Mag formeel niet, maar in Rusland nemen ze het sowieso niet zo nauw met internationale regels en afspraken.
Ik vrees echter dat een dergelijke mate van selectieplanning en vooruitziend vermogen aan onze Utrechtse veldmaarschalk niet besteed is.
+3/-0
Deze normale topic is open en bestaat uit 211 pagina's: 1234 ... 207208209210 211