Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Gaston Avila

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Als je op papier 4-3-3 wilt blijven spelen, dan is Sosa, Hato, Sutalo en Rensch de meest logische verdediging. Sosa gaat naar voren en Hato, Sutalo en Rensch blijven achter. Onder Ten Hag vond ik dat Taylor goed gaten in de verdediging opving. Als hij tactisch gezien op de juiste manier gebruikt wordt, voegt hij best veel toe.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 november 2023 om 18:58:

Ik reageer puur op jouw stelling dat Sosa nu al zou bewijzen dat je prima met een back kunt spelen die verdedigend zo slecht is als hij. Dat is evident niet zo als je bijna alles verliest en veel tegendoelpunten krijgt. Dat jij de situatie doortrekt naar een hypothetische toekomstvisie die heel rooskleurig is, is iets anders. Maar goed, ik zie het zelf ook wel zitten in Sosa dus wat dat betreft is een discussie onnodig.

Rensch vind ik in goede doen een nuttige back voor Ajax, maar het probleem is dat hij dat niveau helaas zelden aantikt. Zoals ik zelf al aangeef is hij inderdaad nog erg jong. Helaas is hij op dit moment wel de beste optie denk ik aangezien Gaaei nog slechter is.



Heb je Martha gister gezien? Dat toont denk ik goed aan dat je (afhankelijk van de tegenstander) prima met een zeer aanvallende back kan spelen. In de praktijk is dat gewoon een extra aanvaller. Waar het om gaat is dat je spelers gebruikt op een manier dat ze meerwaarde kunnen tonen.

 

+1/-0

Het is nog erger dan ik dacht. Snapte de aankoop al niet obv wat ie bij Antwerpen liet zien, maar hier is het nog slechter. Die actie bij dat eerste tegendoelpunt zou een reden voor hemzelf moeten zijn om zichzelf af te kopen bij Ajax voor 12,5 miljoen.

 

+2/-0

Ik volg Ajax nu een krappe dertig jaar en Avila is zo langzamerhand één van de meest trieste verschijningen die ik in al die tijd in een Ajaxshirt over het veld heb zien draven. Het doet me echt denken aan figuren als Jurgen Colin, Evander Sno, Olaf Lindenbergh, Ferdi Vierklau, Robbert Schilder, Heiko Westermann. Kansloze verdedigers aan wie het spel volledig voorbij ging.

Als ik zie hoe deze meneer zich tegen werkelijk elke tegenstander in de luren laat leggen en compleet voor lul wordt gezet, krijg ik echt het schaamrood op de kaken. En dan ook nog ruzie gaan staan trappen, met een stel postbodes en stukadoors nota bene. Waar gaat dit over.

Iemand hier die hem vorig jaar bij Antwerp veelvuldig heeft zien spelen? Was er daar überhaupt iets op basis waarvan je zijn aankoop zou kunnen onderbouwen?

Wat ik dit seizoen van hem zie bij Ajax vind ik echt onvoorstelbaar. Ik dacht dat we sinds een jaar of vijf het tijdperk van dit soort onwaarschijnlijke droeftoeters voorgoed achter ons hadden gelaten, maar het brandhout is kennelijk - voor kruiwagens vol met euro's, welteverstaan - weer door de voordeur binnengehaald. Onbestaanbaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 december 2023 om 23:18:

Iemand hier die hem vorig jaar bij Antwerp veelvuldig heeft zien spelen? Was er daar überhaupt iets op basis waarvan je zijn aankoop zou kunnen onderbouwen?




Ikzelf kijk weinig Belgisch voetbal, maar elke Antwerp-supporter die ik sprak bij zijn transfer vond het zonde dat hij al vertrok. Daar gingen ze van uit dat hij een veelvoud ging opbrengen na nog minstens 1 seizoen. Zelfs nu nog geven ze aan dat hij gerust mag terugkomen, dus hij heeft daar wel iets opgebouwd.

Dus het is niet dat hij niets kan, maar zoals bij Sutalo etc., waarom komt het er in godsnaam niet uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 december 2023 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 december 2023 om 23:18:

Iemand hier die hem vorig jaar bij Antwerp veelvuldig heeft zien spelen? Was er daar überhaupt iets op basis waarvan je zijn aankoop zou kunnen onderbouwen?




Ikzelf kijk weinig Belgisch voetbal, maar elke Antwerp-supporter die ik sprak bij zijn transfer vond het zonde dat hij al vertrok. Daar gingen ze van uit dat hij een veelvoud ging opbrengen na nog minstens 1 seizoen. Zelfs nu nog geven ze aan dat hij gerust mag terugkomen, dus hij heeft daar wel iets opgebouwd.

Dus het is niet dat hij niets kan, maar zoals bij Sutalo etc., waarom komt het er in godsnaam niet uit.



In dit geval is het eigenlijk best simpel, wat er niet in zit, kan er ook niet uitkomen. Onbestaanbaar dat mensen die ervoor betaald krijgen dat niet hebben kunnen constateren. Grootste blunder van alle transfers imo

 

+1/-0

Weer werkt de media mee aan de 'bizarre' hetze tegen Mislintat. Onze Sven wordt weer eens onrecht aangedaan.

open/sluit de onderstaande quote:

'Heel bizar. Heel bizar', vertelt Overmars in gesprek met de NOS over de onderhandelingen. 'Ik zei tegen mijn collega: "Ik wil me er een beetje buiten houden. Doe jij maar het contact met de mensen die op kantoor zitten, de afwikkeling enzovoorts." Ik heb Mislintat één berichtje gestuurd: "Dit moet het zijn." Het was de snelste deal ooit. Maar voor mij was het ook moeilijk, omdat ik dacht: godver, wat halen ze in huis?!'

'Je moet iets verkopen aan de club waar je van houdt', gaat de voormalig directeur voetbalzaken van Ajax verder. 'Bij Ávila dacht ik: hij is niet een typische Ajax-speler. Hij stond zelf ook in dubio. Hij was een speler die in de spelersgroep echt geliefd was.'

Uiteindelijk besloten Overmars en Royal Antwerp de deal toch door te zetten. De Belgische club ontving 14,5 miljoen euro van Ajax. Ondanks de weerstand die het opriep bij Overmars, diende hij het belang van zijn nieuwe werkgever. 'Dat is de som die aan Ajax is voorgelegd. Vervolgens beslist Mislintat of dat bedrag voor Ávila moet worden betaald. Het is niet Marc Overmars die dat beslist.'

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Gaston Avila