Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.441
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik ben wel benieuwd naar die bron dan. Volgens mij heeft hij nooit direct gezegd dat hij niet op linksback wil spelen. Hooguit heeft hij een voorkeur voor spelen in het centrum uitgesproken. Dat mag natuurlijk.
Farioli zei overigens laatst dat het nog twee of drie maanden gaat duren met zijn blessure:
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/farioli-hoopt-dat-berghuis-bijtekent-iedereen-die-hierbij-betrokken-is-zit-bijna-op-een-lijnlink
Mijn nieuwsgierigheid naar hem is wel groot, want ook vorig jaar zag ik al een interessant soort Martinez light in hem. Een verdediger die altijd fel erop zit en een fantastische trap in zijn linker heeft kan natuurlijk veel waarde hebben voor een ploeg als Ajax. Zijn kwaliteiten sluiten ook helemaal aan bij het voetbal dat Farioli wil spelen. Ik ben benieuwd of hij ook als inverted back zou kunnen spelen.
Weet trouwens niet of ik het hier weleens gezegd heb, maar wat ik ook erg waardeer aan Avila is dat hij zelfs na zo'n rampseizoen en middenin een zwaar revalidatieproces nog regelmatig op de club te zien is met een zeer positieve houding. Er was op Ajax TV bijvoorbeeld van de zomer een filmpje toen de spelers de nieuwe kleding moeten passen of spelersfoto's moesten maken of iets dergelijks, en je kon echt totaal niet aan hem merken dat hij in een kutsituatie zit. Ook op de teamfoto staat hij er met een big smile bij. Prima gast volgens mij. En ik denk dat hij echt wat zou kunnen toevoegen aan het team als speler. Het is slim van Farioli om hem betrokken te houden bij de spelersgroep.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.483
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 03 december 2024 om 20:01:
Ik ben wel benieuwd naar die bron dan. Volgens mij heeft hij nooit direct gezegd dat hij niet op linksback wil spelen. Hooguit heeft hij een voorkeur voor spelen in het centrum uitgesproken. Dat mag natuurlijk.
Farioli zei overigens laatst dat het nog twee of drie maanden gaat duren met zijn blessure:
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/farioli-hoopt-dat-berghuis-bijtekent-iedereen-die-hierbij-betrokken-is-zit-bijna-op-een-lijnlink
Mijn nieuwsgierigheid naar hem is wel groot, want ook vorig jaar zag ik al een interessant soort Martinez light in hem. Een verdediger die altijd fel erop zit en een fantastische trap in zijn linker heeft kan natuurlijk veel waarde hebben voor een ploeg als Ajax. Zijn kwaliteiten sluiten ook helemaal aan bij het voetbal dat Farioli wil spelen. Ik ben benieuwd of hij ook als inverted back zou kunnen spelen.
Weet trouwens niet of ik het hier weleens gezegd heb, maar wat ik ook erg waardeer aan Avila is dat hij zelfs na zo'n rampseizoen en middenin een zwaar revalidatieproces nog regelmatig op de club te zien is met een zeer positieve houding. Er was op Ajax TV bijvoorbeeld van de zomer een filmpje toen de spelers de nieuwe kleding moeten passen of spelersfoto's moesten maken of iets dergelijks, en je kon echt totaal niet aan hem merken dat hij in een kutsituatie zit. Ook op de teamfoto staat hij er met een big smile bij. Prima gast volgens mij. En ik denk dat hij echt wat zou kunnen toevoegen aan het team als speler. Het is slim van Farioli om hem betrokken te houden bij de spelersgroep.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.441
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 03 december 2024 om 20:32:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 03 december 2024 om 20:01:
De bron is het AD, voor wat het waard is:
Bij de laatste wedstrijd van Ajax, uit tegen RKC Waalwijk, experimenteerde Maurice Steijn met Gaston Avila als centrale verdediger en Jorrel Hato als linksback. Dat had een reden, vertelt journalist Maarten Wijffels in de Voetbalpodcast van het Algemeen Dagblad: Avila en Steijn hadden een discussie over de positie van de Argentijn.
Steijn was ervan overtuigd dat Avila door Sven Mislintat was gehaald om de linksbackpositie te versterken. "Wat ik begreep is dat Steijn tegen Avila zei: Jij bent linksback. Avila zou daarop hebben geantwoord: No no no, ik speel centraal. Steijn vroeg zich daarna openlijk af waarom ze hem dan hadden gehaald, want hij was ervan overtuigd dat Avila linksback was. De Argentijn is alleen zelf overtuigd dat hij centrale verdediger is."
Staat inderdaad niet met zoveel woorden dat hij geweigerd heeft om linksback te spelen. En het is van horen zeggen, en dan ook nog een gesprek met ratje Steijn als gespreksdeelnemer - ik zou het allemaal niet serieus nemen.
We hebben Avila toen tegen Hercules waarschijnlijk de slechtste wedstrijd uit zijn carrière zien spelen. Werd in de luren gelegd door een stel veredelde elektriciëns en ging daarna nog met die gasten staan bekvechten ook. Dat schept geen lekker beeld. Ik was toen zelf ook heel kritisch op 'm.
Maar net als jij ben ik nu wel benieuwd naar hem, zodra hij hersteld is. Op basis van zijn speelstijl zie ik er wel een waardevolle inverted back in. Ik weet zeker dat hij daar ook prima wil spelen, zeker als Farioli een duidelijk plan met hem heeft. We kunnen wel een gemotiveerde gozer op linksback gebruiken, want vriend Owen is tot op heden nou niet direct een lekkere invaller gebleken.
Ajax Forum » Spelers » Gaston Avila