Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Gaston Avila

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax, Royal Antwerp FC en Gaston Avila hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de verdediger naar Ajax. De 21-jarige Argentijn tekent een contract tot en met 30 juni 2028. Avila stond bij de Belgische club nog tot en met medio 2027 onder contract. Ajax betaalt een transfersom van € 12,5 miljoen aan Royal Antwerp FC. Dit bedrag kan middels variabelen oplopen tot maximaal € 14,4 miljoen.



https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-gaston-avila/link

 

+1/-0

Heb hem vorig jaar een keer of zes zien spelen en werd er niet warm van. Vind dit dan ook een dure aankoop, hopelijk geen Sanchez 2 voor een Bandé-achtig bedrag. Maar ik laat me graag verrassen.

 

+1/-0

Ben ook niet kapot van deze speler.
Aan de andere kant: we zullen in ieder geval een agressieve speler krijgen met een winnaarsmentaliteit (ook lomp trouwens). Dat is al 100% winst vergeleken met die slappe hap die er nu rondloopt!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 22 augustus 2023 om 22:00:

Ben ook niet kapot van deze speler.
Aan de andere kant: we zullen in ieder geval een agressieve speler krijgen met een winnaarsmentaliteit (ook lomp trouwens). Dat is al 100% winst vergeleken met die slappe hap die er nu rondloopt!



Zeker waar die winnaarsmentaliteit. De hier alom bewierookte Nico zat er ook wel eens naast met verdedigen, maar met een centrum Sutalo en Hato zit het daar wel goed. Afwachten wat die Deense back gaat brengen. Als die het goed doet dan hebben we een goede verdediging.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 augustus 2023 om 22:08:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 22 augustus 2023 om 22:00:

Ben ook niet kapot van deze speler.
Aan de andere kant: we zullen in ieder geval een agressieve speler krijgen met een winnaarsmentaliteit (ook lomp trouwens). Dat is al 100% winst vergeleken met die slappe hap die er nu rondloopt!



Zeker waar die winnaarsmentaliteit. De hier alom bewierookte Nico zat er ook wel eens naast met verdedigen, maar met een centrum Sutalo en Hato zit het daar wel goed. Afwachten wat die Deense back gaat brengen. Als die het goed doet dan hebben we een goede verdediging.


Vooral te hopen dat er eens aan balans wordt gedacht. Vorig seizoen was de verdediging vaak onderbezet bij counters omdat iedereen zonder coordinatie maar naar voren rende. Avila is verdedigend beter en Gaaei aanvallend. Dan moet Avila dus defensiever denken en niet door de coach gedwongen worden om de hyperaanvallende wingback uit te gaan hangen.

 

+2/-0

Ik ben eigenlijk best wel enthousiast over deze aankoop. Ik vind hem verdedigend solide, maar hij is redelijk slim in de opbouw en heeft een goede trap. Toen Lisandro Martinez net bij ons kwam gaf hij af en toe ook van die mooie cross passes.

Een centrum met Hato-Sutalo is verdedigend goed en, vooral met Hato, opbouwend erg sterk. Van Gaaei verwacht ik vooral aanvallend meerwaarde, terwijl Avila dan de balans kan bewaken. Lijkt mij een hele complete verdediging.

 

+4/-0

Hoe lang duurt het eigenlijk voor een werkvergunning binnen is?
Ajax heeft nu 3 wachtende spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Emmy schreef op 24 augustus 2023 om 05:49:

Hoe lang duurt het eigenlijk voor een werkvergunning binnen is?
Ajax heeft nu 3 wachtende spelers.



Dat ligt aan een aantal factoren. Komt hij van buiten de EU. Heeft hij al eerder binnen de EU een werkvergunning gehad. En uiteraard hoe snel zijn ze bij de uitvoerende instantie.
In de regel max 2 weken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Emmy schreef op 24 augustus 2023 om 05:49:

Hoe lang duurt het eigenlijk voor een werkvergunning binnen is?
Ajax heeft nu 3 wachtende spelers.


Nope, Sutalo mag al meetrainen want is EU burger. Zowel hij als Avila mogen echter niet spelen tegen Ludogoretz omdat ze al kwalificaties Europees voetbal hebben gespeeld met hun vorige clubs.

Alleen Akpom duurt weer belachelijk lang. Is gewoon in Engeland geboren toen ze lid waren van de EU. Kane naar Bayern en speelde een dag later al de wedstrijd om de Supercup.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 24 augustus 2023 om 14:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Emmy schreef op 24 augustus 2023 om 05:49:

Hoe lang duurt het eigenlijk voor een werkvergunning binnen is?
Ajax heeft nu 3 wachtende spelers.


Nope, Sutalo mag al meetrainen want is EU burger. Zowel hij als Avila mogen echter niet spelen tegen Ludogoretz omdat ze al kwalificaties Europees voetbal hebben gespeeld met hun vorige clubs.

Alleen Akpom duurt weer belachelijk lang. Is gewoon in Engeland geboren toen ze lid waren van de EU. Kane naar Bayern en speelde een dag later al de wedstrijd om de Supercup.



Klopt niet wat je zegt over Avila. Avila wacht ook op de werkvergunning en als die vandaag binnenkomt dan kan hij nog ingeschreven worden voor volgende week, Deadline is vanavond middernacht.
Dat geldt ook voor Akpom. Vergunning op tijd binnen kunnen ze hem inschrijven.

 

+2/-0

Wellicht is Siemerink de vergunningen aan het regelen. Dan kan het nog wel even duren.

 

+4/-0

Gewoon even 12 miljoen afgetikt voor een speler die waarschijnlijk wisselspeler is en blijft. Alleen bij blessures van Hato of Sosa komt hij aan spelen toe. In Rotterdam zijn ze al blij als er 10 miljoen bij elkaar geschraapt kan worden voor een Japanse recordaankoop.

 

+1/-0

De tijd van elf vaste basisspelers is al een paar decennia voorbij. Vind het in principe gewoon een prima aankoop puur sportief gezien. Wel is er wellicht wat te veel betaald. Vind hem heel erg op Martinez lijken in zijn spel, maar die kostte bijna de helft minder en was al wat constanter heb ik het idee. Maar goed, het was op het moment dat hij kwam overduidelijk dat er achterin wat bij moest. Zelfs Jong Ajax had (en heeft) amper verdedigers.

 

+2/-1

Avila met Martinez vergelijken is een belediging voor die laatste. Martinez was en is echt een slimme voetballer, met pot bovendien. Dit is een een weinig verfijnde pitbull die bovendien vaak te laat komt.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 19 september 2023 om 22:24:

Avila met Martinez vergelijken is een belediging voor die laatste. Martinez was en is echt een slimme voetballer, met pot bovendien. Dit is een een weinig verfijnde pitbull die bovendien vaak te laat komt.



Ik zou eerder de vergelijking met Tagliafico maken. Veel pit en soms gaat het mis.

Vaak te laat komen zegt mij niks, onder Ten Hag was er ook een periode dat de pressing niet goed was. Als hij in een naar behoren functionerend team terecht was gekomen en hij valt na een paar maanden nog uit de toon dan ben ik het er mee eens, maar nu kun je de nieuwe spelers nog niet beoordelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 september 2023 om 22:46:

Ik zou eerder de vergelijking met Tagliafico maken. Veel pit en soms gaat het mis.



De pit en de gedeelde nationaliteit zijn de enige overeenkomsten. Tagliafico is een echte back en Avila meer een centrale verdediger met een goede pass die ook op linksback kan spelen.

 

+1/-0

Avila met Martinez vergelijken gaat mij echt te ver. Martinez was voor een verdediger voetballend zo goed, dat hij zelfs wel eens op 6 werd gezet.

 

+2/-0

Ik krijg de indruk dat je hem nooit eerder hebt zien spelen. Wat heeft Martinez voetballend laten zien in die schaarse paar potjes dat hij op linksback stond?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 september 2023 om 14:18:

Ik krijg de indruk dat je hem nooit eerder hebt zien spelen. Wat heeft Martinez voetballend laten zien in die schaarse paar potjes dat hij op linksback stond?


Dan zit je er goed naast, want tegen Fortuna heb ik hem zien spelen. :-)

Voor de beoordeling van voetballende capaciteiten maakt het overigens weinig uit of iemand linksback staat, of links centraal in de verdediging. De techniek, balbehandeling en passing van een speler wordt niet opeens veel minder afhankelijk van op welke positie je hem zet.

Het is ook niet voor niets dat Van Bommel hem het eerste halfjaar niet nodig had en Avila in het tweede elftal van Antwerp moest spelen. Hij is gehaald als CV en door Van Bommel op linksback gezet. Bij Martinez ging het juist andersom.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 20 september 2023 om 16:01:

Dan zit je er goed naast, want tegen Fortuna heb ik hem zien spelen. :-)

Voor de beoordeling van voetballende capaciteiten maakt het overigens weinig uit of iemand linksback staat, of links centraal in de verdediging. De techniek, balbehandeling en passing van een speler wordt niet opeens veel minder afhankelijk van op welke positie je hem zet.

Het is ook niet voor niets dat Van Bommel hem het eerste halfjaar niet nodig had en Avila in het tweede elftal van Antwerp moest spelen. Hij is gehaald als CV en door Van Bommel op linksback gezet. Bij Martinez ging het juist andersom.



Nou, ik denk dat de positie waar je speelt wel echt uitmaakt. Een opbouwend sterke centrale verdediger met een goede inspeelpass kan centraal veel beter zijn ei kwijt. Als je op links uitkomt dan ben je al zeer beperkt in je mogelijkheden. Niet voor niets wordt opbouwen via de backs ontmoedigd, door Cruijff in elk geval.

De situatie van Avila in zijn eerste maanden bij Antwerp zegt me niet zo heel veel. Martinez, Alvarez en Neres waren ook niet direct onomstreden basisspelers. Misschien had Antwerp de luxe om hem niet meteen te hoeven brengen. Dat lijkt me in het geval van veel jonge aankopen juist de ideale situatie. Laat ze eerst maar acclimatiseren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Gaston Avila