Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2022/2023] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 25 juli 2022 om 09:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 22:28:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 24 juli 2022 om 21:17:

(...) Maar als Ajax zijnde moet je voor elke prijs gaan.



Ja. En je er goed op voorbereiden.
En dat doe je niet door enerzijds wedstrijden te spelen met o.a. Maggalán, Klaiber en Pirie, en anderzijds de Coronaregels te negeren.



Die regels moeten weg. Voor de griep hebben we ook geen regels buiten uitzieken.



Normaal gesproken zeker. Alleen voor topsport zou je in bepaalde omstandigheden uitzonderingen kunnen maken om een uitbraak beter uit te sluiten. In meer sporten gebeurt het. Neem ook de wielrenners.

Ajax zat in Oostenrijk in de middle of knowhere. Ook nog eens in een controleerbare bubbel maar liet alles en iedereen toe met als eindresultaat dat het trainingskamp moest worden afgebroken. Best wel slordig eigenlijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 25 juli 2022 om 10:33:

Normaal gesproken zeker. Alleen voor topsport zou je in bepaalde omstandigheden uitzonderingen kunnen maken om een uitbraak beter uit te sluiten. (...)



Niet alleen voor topsport. Overal waar je een uitbraak uit wil sluiten.

Een ziekenhuis kom bijvoorbeeld je nog steeds niet in zonder mondkapje.

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 25 juli 2022 om 10:33:

(...)

Ajax zat in Oostenrijk in de middle of knowhere. Ook nog eens in een controleerbare bubbel maar liet alles en iedereen toe met als eindresultaat dat het trainingskamp moest worden afgebroken. Best wel slordig eigenlijk.



Onproffesioneel noem ik dat.
In de topsport gaat het om details. Alle details!

 

+1/-1

Ajax had niet zo dom moeten zijn om naar Oostenrijk te vliegen

 

+1/-0

Als Magallan, Pierie en Klaiber de coronagevallen zijn dan is er toch niets aan de hand.

 

+2/-0

Zullen we het weer hebben over de JCS? :)

Ondanks het feit dat je met een half B-elftal speelt moet je natuurlijk wel winnen. Niet per se om de JCS, maar vooral omdat je thuis niet op je flikker wil krijgen van PSV (zoals vorig jaar).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 25 juli 2022 om 11:41:

Zullen we het weer hebben over de JCS? :)

Ondanks het feit dat je met een half B-elftal speelt moet je natuurlijk wel winnen. Niet per se om de JCS, maar vooral omdat je thuis niet op je flikker wil krijgen van PSV (zoals vorig jaar).



Waarom speelt Ajax met een half B-elftal?
Denk dat Schreuder met een zo sterk mogelijk team voor de dag komt.

Ik ben een beetje bang voor de visie van Schreuder, heb het vermoeden dat hij nog net wat meer zekerheid wil inbouwen dan Ten Hag. Hij stelde laatst een middenveld Klaassen - Taylor - Alvaerz op. Dat is toch behoorlijk zorgwekkend.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 25 juli 2022 om 11:45:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 25 juli 2022 om 11:41:

Zullen we het weer hebben over de JCS? :)

Ondanks het feit dat je met een half B-elftal speelt moet je natuurlijk wel winnen. Niet per se om de JCS, maar vooral omdat je thuis niet op je flikker wil krijgen van PSV (zoals vorig jaar).



Waarom speelt Ajax met een half B-elftal?
Denk dat Schreuder met een zo sterk mogelijk team voor de dag komt.



Oh sorry, wat ik bedoel is dat een elftal met o.a. Schuurs, Rensch, Klaassen i.c.m. het gemis van een fitte Antony en een spits niet bepaald je A-elftal is. Natuurlijk staat er een zo sterk mogelijk elftal, maar niet per se je beste 11.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 25 juli 2022 om 11:45:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 25 juli 2022 om 11:41:

Zullen we het weer hebben over de JCS? :)

Ondanks het feit dat je met een half B-elftal speelt moet je natuurlijk wel winnen. Niet per se om de JCS, maar vooral omdat je thuis niet op je flikker wil krijgen van PSV (zoals vorig jaar).



Waarom speelt Ajax met een half B-elftal?
Denk dat Schreuder met een zo sterk mogelijk team voor de dag komt.

Ik ben een beetje bang voor de visie van Schreuder, heb het vermoeden dat hij nog net wat meer zekerheid wil inbouwen dan Ten Hag. Hij stelde laatst een middenveld Klaassen - Taylor - Alvaerz op. Dat is toch behoorlijk zorgwekkend.



Uit zijn laatste interview blijkt dat niet. Hij wil aanvallend spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 25 juli 2022 om 12:09:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 25 juli 2022 om 11:45:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 25 juli 2022 om 11:41:

Zullen we het weer hebben over de JCS? :)

Ondanks het feit dat je met een half B-elftal speelt moet je natuurlijk wel winnen. Niet per se om de JCS, maar vooral omdat je thuis niet op je flikker wil krijgen van PSV (zoals vorig jaar).



Waarom speelt Ajax met een half B-elftal?
Denk dat Schreuder met een zo sterk mogelijk team voor de dag komt.

Ik ben een beetje bang voor de visie van Schreuder, heb het vermoeden dat hij nog net wat meer zekerheid wil inbouwen dan Ten Hag. Hij stelde laatst een middenveld Klaassen - Taylor - Alvaerz op. Dat is toch behoorlijk zorgwekkend.



Uit zijn laatste interview blijkt dat niet. Hij wil aanvallend spelen.




Als dat aanvallende voetbal eruit bestaat dat Klaassen naast de spits uitkomt en daarachter twee mensen de controle moeten bewaken dan weet ik genoeg.

 

+3/-0

Ik vond Klaassen best goed spelen in de voorbereiding, vond hem balvast en versnelde het spel meerdere malen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 22:25:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 24 juli 2022 om 20:28:

(...) Mede mogelijk gemaakt door een stel grapjassen bij de FIFA die het interessant vonden om vanaf half november een WK in Quatar te organiseren (...)



Dat waren geen grapjassen. Dat waren corrupte zakkenvullers die niet dachten in het belang van het voetbal maar aan het belang van hun zelf.



Nee uiteindelijk niet. Denk dat we de helft van de bagger niet weten.

Wat we wel weten is dat Sepp Blatter en Michel Platini onlangs door de Zwitserse rechtbank vrijgesproken zijn voor hun activiteiten binnen de FIFA. Toen destijds kwam de media nog met overzichten dat er van alles niet klopte, maar enfin,

Het schijnt dat Blatter in het verleden wel eens vaker gezien werd in kringen van invloedrijke personen die deel uitmaakten van de Grand Lodge Alpina of voluit 'Schweizerische Grossloge Alpina'. Onder meer Bill Clinton en Henry Kissinger vlogen in het verleden wel eens over om op één van de luxe resorts die de Lodge rijk is wat bij te babbelen onder het genot van de beste wijnen.

Nu wil ik niks beweren. Maar in hoeverre is er sprake van een toevalligheid dat lieden in exclusieve gezelschappen wel eens vaker de dans ontspringen. Mogelijk heb je een troef in de hand waarmee op zijn tijd wel eens een steekpenning over het hoofd word gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 25 juli 2022 om 12:34:

Ik vond Klaassen best goed spelen in de voorbereiding, vond hem balvast en versnelde het spel meerdere malen.



Zeker waar en net als Blind al eerder begonnen omdat het liefhebbers zijn. Geld ook voor Tadic. Ook al leveren ze na de jaren vorderen sportief in. Zie je hoe belangrijk zij zijn om er bij te hebben. Zowel binnen als buiten het veld. Voor de balans in het team, overzicht, temporiseren, rust aan de bal etc..

Moet met Klaassen nog denken aan het moment dat hij samen met Blind op het veld vol ongeloof stonden te kijken naar de fratsen van Onana. (De kan mij het schelen houding) Vervolgens was het snel met Onana gedaan en zo hoort het.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 25 juli 2022 om 12:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 22:25:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 24 juli 2022 om 20:28:

(...) Mede mogelijk gemaakt door een stel grapjassen bij de FIFA die het interessant vonden om vanaf half november een WK in Quatar te organiseren (...)



Dat waren geen grapjassen. Dat waren corrupte zakkenvullers die niet dachten in het belang van het voetbal maar aan het belang van hun zelf.



Nee uiteindelijk niet. Denk dat we de helft van de bagger niet weten.

Wat we wel weten is dat Sepp Blatter en Michel Platini onlangs door de Zwitserse rechtbank vrijgesproken zijn voor hun activiteiten binnen de FIFA. Toen destijds kwam de media nog met overzichten dat er van alles niet klopte, maar enfin,

Het schijnt dat Blatter in het verleden wel eens vaker gezien werd in kringen van invloedrijke personen die deel uitmaakten van de Grand Lodge Alpina of voluit 'Schweizerische Grossloge Alpina'. Onder meer Bill Clinton en Henry Kissinger vlogen in het verleden wel eens over om op één van de luxe resorts die de Lodge rijk is wat bij te babbelen onder het genot van de beste wijnen.

Nu wil ik niks beweren. Maar in hoeverre is er sprake van een toevalligheid dat lieden in exclusieve gezelschappen wel eens vaker de dans ontspringen. Mogelijk heb je een troef in de hand waarmee op zijn tijd wel eens een steekpenning over het hoofd word gezien.



Geen zinnig denkend mens gaat een WK in Qatar houden, een staatje met 300.000 inwoners waar het gemiddeld 43 graden is.
Als je het in Saudie Arabië zou houden, los van de politieke waanzin die daar heerst, zou je nog kunnen zeggen: voetbal promoten voor tientallen miljoenen inwoners.
In Qatar wonen net zoveel mensen als in Eindhoven, dit is lachwekkend.

Uiteraard heeft dit alleen maar te maken met poen, 99% van de mensen is hier gevoelig voor. Als ze mij een miljoen geven om tijdens de stemming een bordje 'qatar' boven mijn hoofd te houden dan wist ik het ook wel.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 25 juli 2022 om 11:41:

Als Magallan, Pierie en Klaiber de coronagevallen zijn dan is er toch niets aan de hand.



Jawel. Zij kunnen anderen besmetten.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 25 juli 2022 om 11:45:

Waarom speelt Ajax met een half B-elftal?
Denk dat Schreuder met een zo sterk mogelijk team voor de dag komt. (...)



Op dit moment is het 'sterkst mogelijke team' een B-elftal! :\(

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 25 juli 2022 om 11:45:

(...)

Ik ben een beetje bang voor de visie van Schreuder, heb het vermoeden dat hij nog net wat meer zekerheid wil inbouwen dan Ten Hag. Hij stelde laatst een middenveld Klaassen - Taylor - Alvaerz op. Dat is toch behoorlijk zorgwekkend.



Omdat in de wedstrijden bij Ziggo goed de aanwijzingen van Schreuder te horen waren, heb ik daar eens op gelet. Wat hij daar spelers nog moet aangeven baart mij grote zorgen.

Ik hoorde dingen die ik zelf tegen B- en C-jeugd aangeef.

 

+3/-0

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 juli 2022, 23:02:03.

 

+3/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2022 om 22:50:

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.


Pierie als rechtsback?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2022 om 22:50:

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.



Als ze in een oefenduel geen ritme mogen opdoen.....waar dan wel ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 26 juli 2022 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2022 om 22:50:

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.



Als ze in een oefenduel geen ritme mogen opdoen.....waar dan wel ?



Tja das een goeie. Ik verwacht dat Timber en Antony vanavond hun eerste speelminuten maken. Minuut of 20 a 30 misschien? Bijster veel meer zal het wel niet worden. En hoop dat we Bassey nog effe aan het werk zien.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2022/2023] Ajax - PSV