open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 30 juli 2022 om 13:43:
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 30 juli 2022 om 12:41:
Binnen de eerste vijf minuten alvast een pittige schouderduw aan je directe tegenstander uitdelen, effe ingrijpen met de boodschap hier ben ik. (...)
Ik vind dit altijd zo'n onzin en brevet van onvermogen.
Pak een bal af! Daarmee laat je zien wie de betere is.
En als dat afpakken met een schouderduw samen gaat is het prima.
Op de manier zoals bijvoorbeeld Neeskens, Rijkaard en Davids dat deden.
Een goede aanvaller lacht om een schouderduw. De volgende aanval lok je de verdediger weer in in zo'n situatie en speel je hem met een schijnbeweging uit.
Voorbeelden te over van Olsen, van Basten, Schip, etc., etc., etc.
Vak: -
Forumreacties: 3.295
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC: Kian Fitz-Jim
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 juli 2022 om 12:50:
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 30 juli 2022 om 12:41:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 30 juli 2022 om 11:36:
Als je vanavond met Blind en Rensch start achterin, dan is dat een garantie voor een nederlaag. Rensch tegen Gakpo en Blind tegen de Jong is vragen om problemen.
Blind maak ik me in verdedigend opzicht minder zorgen om. Nog minder als Bassey met de tijd er staat. Dat compenseert een hoop net als Danny Blind destijds een stuk makkelijker begon te voetballen toen Frank Rijkaard terug kwam van Milan.
Rensch daarentegen vind ik een groter probleem. Hij kan aardig voetballen maar vind hem nogal passief als verdediger. Een van de redenen waarom hij wel vaker achter de feiten aanloopt. In feite is hij gewoon te lief als verdediger. Een beetje gehaaide tegenstander ruikt dat meteen.
En dan heeft hij Mazraoui en Tagliafico als voorbeeld van dichtbij meegemaakt maar denk dat dergelijk venijn bij Rensch gewoon niet in het aard van het beestje zit.
Binnen de eerste vijf minuten alvast een pittige schouderduw aan je directe tegenstander uitdelen, effe ingrijpen met de boodschap hier ben ik. Zullen we niet snel zien. Ik heb begrepen dat hij verdedigend centraal beter uit de voeten kan maar ook daar moet je je laten gelden op zijn tijd, maar goed,
Aan de andere kant heeft Wijndal het vanavond al wat makkelijker omdat Madueke gisteren op de training een fixe enkelblessure opliep. Schijnt er alweer een paar maand uit te liggen tot mogelijk winterstop.
Die Madueke heeft ook veel pech.
Ik vraag me af of we Rensch niet beter kunnen verhuren. Hij staat nog altijd bekend als een groot talent, wie eigenlijk op iedere verdedigende positie uit de voeten kan, maar op dit moment voelt het nergens goed om op hem te gaan bouwen.
Blind vind ik een moeilijk verhaal: hij laat centraal achterin zien een echte spelmaker te zijn, maar we kennen zijn zwakke punten natuurlijk. Daley kan zeker nog waarde als basisspeler hebben, maar de verdediging in zijn geheel moet dan wel goed staan: elkaar goed (kunnen) aanvullen.
Bassey en Wijndal gaan hopelijk een belangrijke rol spelen bij Ajax. Ik ben benieuwd op welke positie Bassey zich gaat ontplooien, want kort door de bocht: hij gaat zowel Wijndal als Blind uitdagen.
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
Man van de Wedstrijd Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC: -
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 30 juli 2022 om 13:59:
Ja voetballend moet altijd de oplossing zijn maar voor een verdediger gaat het ook om de manier hoe je het doet. Ik vind daarin Rensch gewoon te lief voor zijn tegenstander. Hij zit toch niet op zaalvoetbal? Zet maar eens een keer een stevig blok. Laat in ieder geval zien dat je er bent. Dat mis ik te vaak bij hem als verdediger.
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 30 juli 2022 om 14:23:
open/sluit de onderstaande quote:
Ik mis vaak zo'n omzetting tijdens de wedsrijd.
Dus niet alleen rouleren op positie maar ook van positie (of systeem).
Forumreacties: 2.464
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
4-3-3 (zowel met de punt naar voren als achteren), 3-4-3 (zowel diamant als géén), 4-4-2 (zowel diamant als géén), 4-5-1, 3-5-2, 5-4-1 (zowel diamant als géén), 5-3-2... hoe meer formaties we ons eigen kunnen maken, hoe beter. Hoeven géén tien te zijn, maar wel een aantal.
Sowieso:
4-3-3 met punt naar voren
4-3-3 met punt maar achteren
3-4-3 minstens één variant
4-4-2 minstens één variant
4-2-4 kan ook interessant zijn
Vermoedelijke opstelling PSV: Benítez; Hoever, Teze, Obispo, Max; Sangaré, Veerman, Til; Bakayoko, De Jong, Gakpo.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Gorter; Rensch, Timber, Blind, Wijndal; Álvarez, Klaassen, Berghuis; Antony, Tadic, Bergwijn.
Ik ben benieuwd naar Benítez en Rensch versus Gakpo klinkt inderdaad erg spannend voor ons. Álvarez op rechtsback uitproberen is wellicht vanavond een goede wedstrijd voor. Toch weer het exacte middenveld Álvarez, Berghuis en Klaassen. Ik hoop steeds vaker en meer Kudus en Taylor daar te zien. Tadic als centrumspits: ook dit wil ik goed gaan observeren hoe dat hedendaags uitpakt.
Goed doelpunt van Bergwijn. En ik geloof dat je Álvarez en Rensch beter van posities kunt wisselen. Gakpo deed een poortje bij Rensch en Álvarez probeerde het half wegglijdend te redden. Toen Rensch twee jaar geleden goed voor ons speelde, zag ik een nummer 6 in hem. Je kon het zien bij de aanval van de 1-0.
Uit: Hilversum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.740
Reg.: 19 november 2001
Forumreacties: 3.654
Reg.: 10 juli 2003
Terechte tussenstand. Verdedigend erbarmelijk en aanvallend slordig. PSV kan er ook nog niet veel van, maar gooi wat hoge ballen erin en succes gegarandeerd; niemand doet ook maar enige moeite een voorzet eruit te halen en luchtduels zijn zowel voor de spelers als keeper teveel gevraagd. Nee, ik word hier nog lang niet warm van.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 30 juli 2022 om 20:52:
PSV wordt kampioen. Niet omdat wij goed of slecht zijn, maar omdat die snelheid, kracht en luchtmacht de rest van de competitie te machtig gaat zijn.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 30 juli 2022 om 20:53:
Terechte tussenstand. Verdedigend erbarmelijk en aanvallend slordig. PSV kan er ook nog niet veel van, maar gooi wat hoge ballen erin en succes gegarandeerd; niemand doet ook maar enige moeite een voorzet eruit te halen en luchtduels zijn zowel voor de spelers als keeper teveel gevraagd. Nee, ik word hier nog lang niet warm van.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.069
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 juli 2022 om 20:54:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 30 juli 2022 om 20:52:
PSV wordt kampioen. Niet omdat wij goed of slecht zijn, maar omdat die snelheid, kracht en luchtmacht de rest van de competitie te machtig gaat zijn.
Vergeet Benítez niet en dat de beste verdediging normaal gesproken kampioen wordt. Blind is goed aan de bal, maar we missen Martinez in de luchtduels zoals net.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2022/2023] Ajax - PSV