Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2022/2023] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Zaterdag 30 juli 2022, 20.00u:

Ajax - PSV

 

+1/-0

Zal wel wat worden, Corona gevallen inde selectie amper ingespeelde basisspelers… gelukkig is het ‘slechts’ de JCS.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

owen schreef op 23 juli 2022 om 23:46:

(...) amper ingespeelde basisspelers (...)



Wie zijn dat eigenlijk, de basisspelers?

 

+3/-1

Vooralsnog heeft Schreuder weinig keus en zal waarschijnlijk starten met Rensch, Schuurs, Blind, Wijndal. Geen Timber omdat hij nog geen wedstrijd heeft gespeeld.

Middenveld Alvarez, Klaassen, Kudus/Taylor.

Voorhoede Bergwijn, Brobbey, Berghuis.

Geen Antony, ook nog geen wedstrijd gespeeld. Laatste met Ajax was dacht ik mij 15 mei uit tegen Vitesse.

 

+1/-0

Brobbey nog niet echt getraind dus ik denk dat hij met Kudus op 9 start.

 

+1/-0

Ik lees dat Brobbey voorlopig geen vaste basisspeler kan zijn, omdat hij dat nog niet gewend is. Eigenlijk wisten wij dat ook al. De aankopen zijn allemaal jong, met genoeg talent en dus stuk voor stuk wel Ajax waardig, lijkt mij.

Tadic en Kudus als vaste spitsen, Brobbey langzaam brengen, dus eerst als stormram en hopelijk voor einde seizoen fit genoeg als basisspeler. Oorspronkelijk zei Schreuder twee spitsen te willen hebben, of: eentje en misschien zelfs twee.

Ik hoop van harte op die tweede spits. Dat zit allemaal toch net wat lekkerder. Strand Larsen voldoet aan het geschetste profiel van jong, lang, kopsterk, balvast en scoort makkelijk. Zirkzee lijkt inmiddels niet meer zo waarschijnlijk.

 

+2/-0

Juist. Dat lijkt mij dan ook een reëlere keuze. Tadic of Kudus. In Oostenrijk scheen Schreuder nogal gecharmeerd te zijn van Kudus in de spits.

Maar wat word daadwerkelijk het vaste team dit seizoen..? Is mij nog niet helemaal duidelijk. Wel welk spelersmateriaal Schreuder komende jaren des te meer afhankelijk van zal zijn; Gorter, Timber, Bassey, Wijndal, Rensch, Regeer, Kudus, Taylor, Bergwijn, Antony, Ihattaren en Conceicao.

(Helaas en voorlopig Ihattaren nog als vraagteken. Word het voor Antony zijn laatste seizoen, mogelijk ook Timber?)

Tis verder te hopen dat dit seizoen wat meer spelers uit Ajax II speelminuten krijgen waardoor de kloof volgend jaar kleiner is.
Ten Hag liet dit veelal na behalve in de laatste fase. Hij stelde zelfs tegen amateurs KNVB beker meestal dezelfde 11 op die voor de CL werden opgesteld. Ik heb dat nooit begrepen met zo'n grote selectie.

Aanstaande dinsdag heeft Ajax alleen nog Shaktar Donetsk als tegenstander ter voorbereiding van de JC schaal. Het ziet er na uit dat een half dozijn spelers niet verder zullen komen dan 45 tot 60 minuten. Volgens mij heeft tot dus ver alleen Klaassen tegen RB Salzburg de hele wedstrijd gespeeld. De rest niet.

 

+2/-0

Mooie oefenwedstrijd, meer niet. PSV zal ook geen volle bak gaan aangezien ze dinsdag tegen Monaco moeten presteren.

Het belangrijkste is dat we fit zijn wanneer de competitie weer begint.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 juli 2022 om 10:55:

(...) Strand Larsen voldoet aan het geschetste profiel van jong, lang, kopsterk, balvast en scoort makkelijk. (...)



Wie heeft dat gezegd?

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Patdaddy schreef op 24 juli 2022 om 12:18:

(...)

Het belangrijkste is dat we fit zijn wanneer de competitie weer begint.



Dat is al een week later. Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?! :denk

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 12:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 juli 2022 om 10:55:

(...) Strand Larsen voldoet aan het geschetste profiel van jong, lang, kopsterk, balvast en scoort makkelijk. (...)



Wie heeft dat gezegd?



Kiki

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Patdaddy schreef op 24 juli 2022 om 12:18:

(...)

Het belangrijkste is dat we fit zijn wanneer de competitie weer begint.



Dat is al een week later. Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?! :denk



Volgens mij is geen enkel team (competitie)wedstrijdfit dus wat dat betreft maakt het niet uit. Dan moet kwaliteit de doorslag geven.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 juli 2022 om 13:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Patdaddy schreef op 24 juli 2022 om 12:18:

(...)

Het belangrijkste is dat we fit zijn wanneer de competitie weer begint.



Dat is al een week later. Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?! :denk



Volgens mij is geen enkel team (competitie)wedstrijdfit dus wat dat betreft maakt het niet uit. Dan moet kwaliteit de doorslag geven.



PSV heeft een beter aanloop gehad maar uiteindelijk piste ze daarmee vorig jaar naast de pot. Geen titel en uitgeschakeld voorronden CL.

Ajax heeft desondanks weer een korte en mindere aanloop periode maar dan nog zou het zowel van Fortuna uit als Groningen thuis moeten kunnen winnen. Vervolgens Sparta uit. 28/8 Utrecht uit, vandaag over 5 week.

De tijd die Schreuder nog over heeft om een goed elftal na zijn hand te zetten die aan de CL kan beginnen op 6 september.

 

+1/-0

Deze wedstrijd leeft absoluut niet bij mij, zoals eigenlijk de hele voorbereiding niet. Laat eerst de speelcontouren en de selectie maar duidelijk zijn. Ik hoop dat we zo snel als mogelijk de sluiting van de transfer window hebben want dan kan het wat mij betreft echt beginnen. Als Antony zo nodig met modder moet gaan gooien, laat gaan, laat gaan voor een goede prijs. ETH laat in ieder geval dan helemaal niks van zijn legacy over. Als Schreuder prestaties zou behalen, dat is dan een mooie bijkomstigheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 24 juli 2022 om 18:10:

(...) Laat eerst de speelcontouren en de selectie maar duidelijk zijn. (...)



Dat had al lang duidelijk moeten zijn. Het is waardeloos zoals het nu gaat.

 

+3/-0

Mee eens. Het word sowieso een raar voetbal jaar. Ten eerste geen fijne instap voor Schreuder. Aantal spelers begonnen laat en moeten klaargestoomd worden in een krap tijdsbestek. Terwijl de meeste competities vroeger dan normaal starten loopt de transferwindow gewoon door t/m 31 augustus.

Mede mogelijk gemaakt door een stel grapjassen bij de FIFA die het interessant vonden om vanaf half november een WK in Quatar te organiseren met de finale een week voor eerste kerstdag. Om die redenen speelt Ajax ogenschijnlijk zijn laatste competitiewedstrijd van dit jaar op 22 oktober tegen RKC. Eerst volgende 14 januari thuis tegen Twente.

 

+2/-0

Het is voor PSV meer een wedstrijd die ze willen winnen van Ajax dan andersom.
Maar als Ajax zijnde moet je voor elke prijs gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 juli 2022 om 20:03:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 24 juli 2022 om 18:10:

(...) Laat eerst de speelcontouren en de selectie maar duidelijk zijn. (...)



Dat had al lang duidelijk moeten zijn. Het is waardeloos zoals het nu gaat.


Helemaal mee eens. Ook wat JCtheBest ook aanhaalt dat het seizoen door een WK gesplit wordt, gewoon weg onbegrijpelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 24 juli 2022 om 20:28:

(...) Mede mogelijk gemaakt door een stel grapjassen bij de FIFA die het interessant vonden om vanaf half november een WK in Quatar te organiseren (...)



Dat waren geen grapjassen. Dat waren corrupte zakkenvullers die niet dachten in het belang van het voetbal maar aan het belang van hun zelf.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 24 juli 2022 om 21:17:

(...) Maar als Ajax zijnde moet je voor elke prijs gaan.



Ja. En je er goed op voorbereiden.
En dat doe je niet door enerzijds wedstrijden te spelen met o.a. Maggalán, Klaiber en Pirie, en anderzijds de Coronaregels te negeren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2022/2023] Ajax - PSV