Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Panathinaikos - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2024 om 22:47:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 augustus 2024 om 22:22:
Jammer dat hij er eigenlijk op een moment in kwam dat je meer bezig was om de wedstrijd uit te spelen. Ik ben benieuwd of Farioli het aandurft met Berghuis vanaf het middenveld als Traoré klaar is voor een basisplaats.


Ik vond zijn eerste wissels ook apart. Haalde je helemaal uit de wedstrijd. Daarna lukte echt niks meer. En Traore en Brobbey vielen inderdaad matig tot slecht in, enige positieve is waarschijnlijk dat ze weer extra minuten in de benen hebben.

Ik hoop echt dat we nog een goede creatieve middenvelder uit de hoge hoed toveren, maar dat zal wel de linie zijn waar men niks in gaat doen.


Als we Taylor verkopen, want we hebben te veel middenvelders, of zowel Taylor als Van den Boomen, en we vervangen ze met een goede creatieve middenvelder, dan kan je een stap vooruit zetten. Stel je eens voor: je speelde deze wedstrijden met een écht goede speler op de plek van Taylor...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 augustus 2024 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2024 om 22:47:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 augustus 2024 om 22:22:
Jammer dat hij er eigenlijk op een moment in kwam dat je meer bezig was om de wedstrijd uit te spelen. Ik ben benieuwd of Farioli het aandurft met Berghuis vanaf het middenveld als Traoré klaar is voor een basisplaats.


Ik vond zijn eerste wissels ook apart. Haalde je helemaal uit de wedstrijd. Daarna lukte echt niks meer. En Traore en Brobbey vielen inderdaad matig tot slecht in, enige positieve is waarschijnlijk dat ze weer extra minuten in de benen hebben.

Ik hoop echt dat we nog een goede creatieve middenvelder uit de hoge hoed toveren, maar dat zal wel de linie zijn waar men niks in gaat doen.


Als we Taylor verkopen, want we hebben te veel middenvelders, of zowel Taylor als Van den Boomen, en we vervangen ze met een goede creatieve middenvelder, dan kan je een stap vooruit zetten. Stel je eens voor: je speelde deze wedstrijden met een écht goede speler op de plek van Taylor...


Ik denk ook dat Taylor op dit moment de belangrijkste dissonant is om te vervangen. Zelf vind ik het opvallend dat Mannsverk nog geen enkele kans krijgt. Die heeft toch vrij veel voetballend vermogen en heeft vorig jaar ook best leuke wedstrijden gespeeld, voor zover mogelijk.

Ik zou Mannsverk graag eens in plaats van Taylor zien. Die kruipt in ieder geval niet steeds tegen de verdediging van de tegenstander aan, zoekt voetballende oplossingen vooruit en kan een man voorbijkomen. Ik denk dat je dan wat meer grip op het middenveld krijgt. Dat was gisteren tijdens de tweede helft het grote probleem en de reden dat je in een hotseknots-overtredingenwedstrijd terechtkomt.

Uiteraard ben ik ook helemaal voor de aankoop van een écht goede, creatieve middenvelder, maar zolang die er niet is: Mannsverk.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 augustus 2024 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2024 om 22:47:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 augustus 2024 om 22:22:
Jammer dat hij er eigenlijk op een moment in kwam dat je meer bezig was om de wedstrijd uit te spelen. Ik ben benieuwd of Farioli het aandurft met Berghuis vanaf het middenveld als Traoré klaar is voor een basisplaats.


Ik vond zijn eerste wissels ook apart. Haalde je helemaal uit de wedstrijd. Daarna lukte echt niks meer. En Traore en Brobbey vielen inderdaad matig tot slecht in, enige positieve is waarschijnlijk dat ze weer extra minuten in de benen hebben.

Ik hoop echt dat we nog een goede creatieve middenvelder uit de hoge hoed toveren, maar dat zal wel de linie zijn waar men niks in gaat doen.


Als we Taylor verkopen, want we hebben te veel middenvelders, of zowel Taylor als Van den Boomen, en we vervangen ze met een goede creatieve middenvelder, dan kan je een stap vooruit zetten. Stel je eens voor: je speelde deze wedstrijden met een écht goede speler op de plek van Taylor...


Ik denk ook dat Taylor op dit moment de belangrijkste dissonant is om te vervangen. Zelf vind ik het opvallend dat Mannsverk nog geen enkele kans krijgt. Die heeft toch vrij veel voetballend vermogen en heeft vorig jaar ook best leuke wedstrijden gespeeld, voor zover mogelijk.

Ik zou Mannsverk graag eens in plaats van Taylor zien. Die kruipt in ieder geval niet steeds tegen de verdediging van de tegenstander aan, zoekt voetballende oplossingen vooruit en kan een man voorbijkomen. Ik denk dat je dan wat meer grip op het middenveld krijgt. Dat was gisteren tijdens de tweede helft het grote probleem en de reden dat je in een hotseknots-overtredingenwedstrijd terechtkomt.

Uiteraard ben ik ook helemaal voor de aankoop van een écht goede, creatieve middenvelder, maar zolang die er niet is: Mannsverk.


Ja, ik zou ook liever Mannsverk dan Taylor zien. Ook zou ik Vos en Tahirovic in de selectie willen hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 augustus 2024 om 11:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 augustus 2024 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2024 om 22:47:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 augustus 2024 om 22:22:
Jammer dat hij er eigenlijk op een moment in kwam dat je meer bezig was om de wedstrijd uit te spelen. Ik ben benieuwd of Farioli het aandurft met Berghuis vanaf het middenveld als Traoré klaar is voor een basisplaats.


Ik vond zijn eerste wissels ook apart. Haalde je helemaal uit de wedstrijd. Daarna lukte echt niks meer. En Traore en Brobbey vielen inderdaad matig tot slecht in, enige positieve is waarschijnlijk dat ze weer extra minuten in de benen hebben.

Ik hoop echt dat we nog een goede creatieve middenvelder uit de hoge hoed toveren, maar dat zal wel de linie zijn waar men niks in gaat doen.


Als we Taylor verkopen, want we hebben te veel middenvelders, of zowel Taylor als Van den Boomen, en we vervangen ze met een goede creatieve middenvelder, dan kan je een stap vooruit zetten. Stel je eens voor: je speelde deze wedstrijden met een écht goede speler op de plek van Taylor...


Ik denk ook dat Taylor op dit moment de belangrijkste dissonant is om te vervangen. Zelf vind ik het opvallend dat Mannsverk nog geen enkele kans krijgt. Die heeft toch vrij veel voetballend vermogen en heeft vorig jaar ook best leuke wedstrijden gespeeld, voor zover mogelijk.

Ik zou Mannsverk graag eens in plaats van Taylor zien. Die kruipt in ieder geval niet steeds tegen de verdediging van de tegenstander aan, zoekt voetballende oplossingen vooruit en kan een man voorbijkomen. Ik denk dat je dan wat meer grip op het middenveld krijgt. Dat was gisteren tijdens de tweede helft het grote probleem en de reden dat je in een hotseknots-overtredingenwedstrijd terechtkomt.

Uiteraard ben ik ook helemaal voor de aankoop van een écht goede, creatieve middenvelder, maar zolang die er niet is: Mannsverk.



Mannsverk zie ik meer als een optie voor de positie van Henderson, die er wat mij betreft ook wel uit mag. Tuurlijk, hij is best betrouwbaar en werkt hard, maar er ging gisteren ook bij hem weer voetballend zoveel mis dat mij zijn meerwaarde toch een beetje ontgaat.

Taylor, Branco, Fitz-Jim en Hlynsson vind ik eigenlijk eén pot nat en eigenlijk allemaal niet echt denderend. Dus helemaal eens dat die voetballende middenvelder er koste wat het kost moet komen.

Het kan zijn dat ze Berghuis voor die positie op het oog hebben als Traoré fit genoeg is om als rechtsbuiten in de basis te beginnen, maar dat is naar mijn mening niet de oplossing.

 

+2/-0

Ik zou nog liever Taylor verkopen dan Bergwijn eigenlijk. Het zou gelijk een aantal problemen oplossen.
A) ik verwacht dat het middenveld beter zal gaan lopen. Mijn middenveld zou zijn Berghuis - Mannsverk - Henderson
B ) je kunt Vos weer doorschuiven als back-up van Mannsverk (met Fitz-Jim/vd Boomen als vervangers voor de andere twee) dus je verliest geen groot talent

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFCA1103 schreef op 09 augustus 2024 om 11:54:

Ik zou nog liever Taylor verkopen dan Bergwijn eigenlijk. Het zou gelijk een aantal problemen oplossen.
A) ik verwacht dat het middenveld beter zal gaan lopen. Mijn middenveld zou zijn Berghuis - Mannsverk - Henderson
B ) je kunt Vos weer doorschuiven als back-up van Mannsverk (met Fitz-Jim/vd Boomen als vervangers voor de andere twee) dus je verliest geen groot talent


De eventuele verkoop van Bergwijn staat toch los van de eventuele verkoop van Taylor?

Als er een club komt die Taylor voor een fatsoenlijk bedrag wil overnemen, zou ik dat sowieso doen. We hebben nog altijd een surplus aan middenvelders. Zoals jij al aangeeft hebben we er onlangs een aantal naar Jong Ajax gezet omdat we er te veel hebben. Volgens mij is elke middenvelder bij ons op dit moment wel te koop bij een goed bod.

Berghuis en Henderson op één middenveld vind ik om twee redenen niet handig:
1. Ze zijn nu 32 en 34, later dit seizoen 33 en 35. Henderson is sowieso al traag en Berghuis is geen loper. Tegen teams die gas geven op het middenveld, met diepgaande spelers, ga je in de problemen komen. Dan zou de derde middenvelder (in jouw voorbeeld Mannsverk, in de praktijk ook vaak Taylor) dat allemaal moeten compenseren. Dat gaat niet gebeuren.
2. Het contract van Berghuis loopt over 10 maanden af. Henderson heeft nog een contract tot medio 2026, maar het is maar de vraag of hij op z'n 36e nog een rol van betekenis speelt. Als je nu met die twee gaat spelen, weet je zeker dat je over een jaar je hele middenveld weer opnieuw kunt opbouwen. Je kunt dat proces verzachten door nu al één van de twee geleidelijk door te selecteren.

Ik zou zelf spelen met Mannsverk, Henderson en Fitz-Jim, met als schaduwmiddenveld Tahirovic, Vos en Hlynsson. Berghuis zou ik als rechtsbuiten gebruiken zolang Traoré nog niet 100% fit is. Van den Boomen staat bij mij hoog op het lijstje van wenselijke verkopen, gezien zijn relatief hoge salaris en lange resterende contractduur.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Panathinaikos - Ajax