Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Panathinaikos - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 augustus 2024 om 12:08:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 08 augustus 2024 om 12:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 augustus 2024 om 10:15:

Dezelfde opstelling wordt verwacht, behalve dat Farioli 'noodgedwongen' de geblesseerde Rasmussen moet vervangen door Berghuis op te stellen.

Die Italiaan en zijn opstellingen... in ieder geval speelt er nu een betere speler op rechtsbuiten.



Toch zie liever (uiteindelijk) Berghuis op het middenveld en Traore op rechtsvoor met Brobbey in de spits, maar het is lastig oordelen van de zijlijn hoe fit de spelers zijn en of ze er klaar voor zijn.


Dat zou ik ook willen; en Godts op linksbuiten. Het liefste Berghuis op de échte #10 positie, met daarachter een goed controlerend middenveld. Farioli is wel erg 1-dimensioneel met één vaste formatie en speelwijze.


Ze hebben al moeite zat met één formatie/speelwijze, maak het voorlopig maar niet te moeilijk.

 

+1/-1

Die Grieken kunnen er niet veel van. Toch krijgen ze verrassend veel ruimte na onze 0-1 om te voetballen. Er klopt organisatorisch nog steeds te weinig van bij ons. Zonder bal (met name aan onze linkerkant), maar ook in balbezit is er geen middenveld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2024 om 20:47:

Die Grieken kunnen er niet veel van. Toch krijgen ze verrassend veel ruimte na onze 0-1 om te voetballen. Er klopt organisatorisch nog steeds te weinig van bij ons. Zonder bal (met name aan onze linkerkant), maar ook in balbezit is er geen middenveld.


Taylor

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 augustus 2024 om 20:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2024 om 20:47:

Die Grieken kunnen er niet veel van. Toch krijgen ze verrassend veel ruimte na onze 0-1 om te voetballen. Er klopt organisatorisch nog steeds te weinig van bij ons. Zonder bal (met name aan onze linkerkant), maar ook in balbezit is er geen middenveld.


Taylor


Klopt, ik vroeg na 40 minuten of ie wel meedeed en toen hielp hij een goede kans om zeep door een kutschot.

 

+2/-0

Taylor staat inderdaad continu veel te diep.

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het zeker geen tegenvallende eerste helft. Qua drukzetten vind ik het een stuk beter dan tegen die Serviërs. Verdedigend niet altijd even fraai, en in balbezit moet het nog stukken beter, maar het valt me allerminst tegen in vergelijking tot vorige week.

Denk dat je met Traoré en/of Brobbey erbij voorin alweer een flinke stap vooruit gaat zetten. Akpom heeft het weer niet.

Rensch valt me ook positief op. Ik ben vaak kritisch op 'm, dus ik geef het ook graag toe als hij een goede pot speelt. Foutloze eerste helft.

 

+3/-0

Hopelijk wordt Taylor wederom tijdens de rust eraf gehaald.

Fitz-Jim bijna een tweede assist als Henderson scoorde. Sutalo blijft het ook vandaag weer gewoon goed doen. Akpom inderdaad wederom onzichtbaar. Forbs ook nog niet bijzonder sterk. Godts en Traoré (of Brobbey) worden gemist...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 augustus 2024 om 20:55:

Taylor staat inderdaad continu veel te diep.


Aangezien ie dat nu al ruim twee jaar doet, kan ik me niet voorstellen dat het opdracht van de trainers is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 08 augustus 2024 om 21:01:

Hopelijk wordt Taylor wederom tijdens de rust eraf gehaald.

Fitz-Jim bijna een tweede assist als Henderson scoorde. Sutalo blijft het ook vandaag weer gewoon goed doen. Akpom inderdaad wederom onzichtbaar. Forbs ook nog niet bijzonder sterk. Godts en Traoré (of Brobbey) worden gemist...


Sutalo speelt op zich goed ja, al leidt hij in de 11e minuut wel de eerste kans tegen in met enorm knullig balverlies. Kort daarvoor speelt Baas (meen ik) Henderson slordig in. Twee foutjes achter elkaar waarmee we eigenlijk Panathinaikos een beetje in de wedstrijd helpen. Tot dat moment bakten ze er helemaal niets van.

 

+3/-0

Wat is onze basistechniek toch bedroevend. Vrijwel alle spelers hebben moeite om de simpelste ballen niet van hun voeten af te laten stuiteren. Passing die veel te zacht is, valt mij al langer op ook binnen de jeugdopleiding dat spelers veel moeite hebben om ballen op de juiste snelheid te geven.

Hato echt mega slecht net als vorige week.

Ik vrees dat we naar de 20% verbetering zitten te kijken due een trainer man brengen en dat dit gewoon de max is ...

 

+1/-0

Dit is echt niet best. Lukt gewoon niet om de bal in de ploeg te houden tegen wat wilde nono’s.

Zelfs onze waterdrager (letterlijk) rekt tijd.

 

+1/-0

Verschrikkelijke 2e helft. Alleen maar overtredingen gemaakt, tijd gerekt en ballen weggeroeid. Echt afschuwelijk.

En wat was Hato bizar slecht vandaag. Die leverde op een zeker moment 3 keer op rij een bal in.

0-1 is een prima uitgangspunt, maar tegen zo'n matige tegenstander moet je echt voor die 0-2 gaan. Ze waren rijp voor de slacht, met 4 basisspelers die afwezig waren. Nu moet je volgende week nog aan de bak. Als het straks nog misgaat, heb je het hier laten liggen.

De eerste helft begon veelbelovend, maar het werd steeds minder. Tweede helft sloeg echt nergens meer op.

Farioli is er nog lang niet.

 

+4/-0

Zakelijke overwinning. Je hoopt op wat meer, maar je mist je mist nu eenmaal creativiteit op het middenveld en kan nog niet iedereen volledig inzetten voorin. Over het algemeen had je goed de controle over de wedstrijd en geef je de spaarzame tegenkansen vooral zelf weg. Van Panathinaikos was ik in deze wedstrijd niet onder de indruk. Vond ze ook vrij veel vieze kleine overtredinkjes maken. Die professionele overtreding op Baas zat tegen een rode kaart aan.

Akpom vond ik eigenlijk voor het eerst onder Farioli wat beter in zijn element komen. Je speelde nu fases wat meer op hun helft, en dan is hij als aanspeelpunt aanzienlijk beter dan in een geïsoleerde rol ver van het doel. Traoré deed het ditmaal aanzienlijk slechter als aanspeelpunt. Jammer dat hij er eigenlijk op een moment in kwam dat je meer bezig was om de wedstrijd uit te spelen. Ik ben benieuwd of Farioli het aandurft met Berghuis vanaf het middenveld als Traoré klaar is voor een basisplaats.

 

+1/-0

Ik verwacht nog zware klappen dit seizoen als er niet gauw wordt versterkt. Wat een slechte selectie hebben wij, zeg. Farioli perst er vooralsnog alles uit qua resultaat. Ik ben tot nu toe niet eens met zijn opstellingen, maar die man heeft ook weinig keuzes. Als hij de betere, maar niet 100% fitte spelers opstelt en ze raken geblesseerd, zitten we nog dieper in de shit.

 

+3/-0

Tis om te janken. We spelen tegen een club die 4x zo klein is als ons, in budget, in selectie, in alles.

En we mogen gewoon "blij" zijn dat we niet gelijk spelen....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 augustus 2024 om 22:22:
Jammer dat hij er eigenlijk op een moment in kwam dat je meer bezig was om de wedstrijd uit te spelen. Ik ben benieuwd of Farioli het aandurft met Berghuis vanaf het middenveld als Traoré klaar is voor een basisplaats.


Ik vond zijn eerste wissels ook apart. Haalde je helemaal uit de wedstrijd. Daarna lukte echt niks meer. En Traore en Brobbey vielen inderdaad matig tot slecht in, enige positieve is waarschijnlijk dat ze weer extra minuten in de benen hebben.

Ik hoop echt dat we nog een goede creatieve middenvelder uit de hoge hoed toveren, maar dat zal wel de linie zijn waar men niks in gaat doen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 08 augustus 2024 om 22:47:

Ik vond zijn eerste wissels ook apart. Haalde je helemaal uit de wedstrijd. Daarna lukte echt niks meer. En Traore en Brobbey vielen inderdaad matig tot slecht in, enige positieve is waarschijnlijk dat ze weer extra minuten in de benen hebben.

Ik hoop echt dat we nog een goede creatieve middenvelder uit de hoge hoed toveren, maar dat zal wel de linie zijn waar men niks in gaat doen.




Op zich vond ik het geen heel gekke wissels, alleen had ik zelf Akpom nog ietsje langer laten staan. Dan had je Traoré direct voor Berghuis kunnen brengen en had je ook niet zoveel hoeven schuiven.

Brobbey viel te kort in om een echt oordeel te kunnen vellen. Wat je wel zag was dat hij fysiek opgewassen was tegen die centrumverdedigers. Als je wat langer was blijven voetballen dan hadden hij en Traoré zich wat meer kunnen laten zien.

Een creatieve middenvelder is gewoon absolute noodzaak wat mij betreft.

 

+3/-0

Gebaseerd op de afgelopen drie wedstrijden:

Pasveer doet het naar behoren. Zolang Ramaj bij de club blijft, is het belangrijkste.

Rensch kent zowel goede momenten als mindere, zoals we gewend van hem zijn. Vandaag prima.

Sutalo is onze beste centrale verdediger deze dagen. Ik hoop op een mooi seizoen met hem.

Baas moet nog wennen op zijn nieuwe positie en maakt ons kwetsbaar voor defensieve fouten. Hato of Kaplan moet snel hier komen te spelen.

Hato maakt geen geweldige indruk op linksback. Eigenlijk wil ik hem weer centraal zien spelen.

Henderson verzaakt niet. Het is allemaal niet heel spannend verder.

Fitz-Jim is zowel goed betrokken in de aanval als de verdediging.

Taylor maakt ons kwetsbaar. Met hem heb je een gat in het middenveld. Vorige week werd het beter met Van den Boomen, maar vandaag was ook hij niet geweldig.

Berghuis laat gelijk zien hoe belangrijk hij voor ons kan zijn. Je moet er niet aan denken om Rasmussen ooit weer in de basis te zien.

Akpom is iedere wedstrijd onzichtbaar geweest. Traoré deed het beter vorige week. Hij en Brobbey lijken mij de betere spitsen.

Forbs valt iedere keer tegen. Godts heeft duidelijk mijn voorkeur.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 08 augustus 2024 om 22:28:

Ik verwacht nog zware klappen dit seizoen als er niet gauw wordt versterkt. Wat een slechte selectie hebben wij, zeg. Farioli perst er vooralsnog alles uit qua resultaat. Ik ben tot nu toe niet eens met zijn opstellingen, maar die man heeft ook weinig keuzes. Als hij de betere, maar niet 100% fitte spelers opstelt en ze raken geblesseerd, zitten we nog dieper in de shit.


Ik vind wel dat Farioli genoeg keuzes heeft. Hij kiest voor Hato op links en Baas linkscentraal; Taylor iedere keer in de basis, maar schopt spelers als Tahirovic en Vos uit de selectie: stelt Rasmussen tweemaal op tegen Vojvodina; blijft Akpom opstellen, ook al is hij iedere keer volledig onzichtbaar, terwijl meerdere spitsen op de bank zitten.

 

+1/-0

Akpom onzichtbaar? Hij was het aanspeelpunt voor de goal en ook kort daarvoor bij dat andere gevaarlijke schot van Berghuis. Hij gaf vlak voor rust de steekpass op Forbs en na een klein uur had zijn harde voorzet wel binnen mogen worden getikt. Het is niet zijn schuld dat je niet volop op de aanval speelde.

 

+2/-0

Pasveer maakte een paar simpele fouten in de 1e wedstrijd tegen de Serven. Gelukkig werden ze niet benut, maar tegen een middelmatige tot goede ploeg worden die wel benut.

Even terug on-topic:
Ik vond het wederom zwak.

- Wij schieten minder op goal dan Panathinaikos in 90 minuten voetbal
- Het lijkt erop dat we maar 10 minuten per wedstrijd geconcentreerd en ok voetballen.
- Na 20 minuten voetbal hadden wij 5 overtredingen nodig, Panathinaikos 1
- WEDEROM een hele hele hele slechte 2e helft, dit is een terugkerend patroon
- Baas gaat paar keer in de fout, Sutalo ook. Zijn beide geen zekerheidjes imo, echter op dit moment gebrek aan beter
- Taylor kan er niks van
- Akpom, Forbs voegen weinig tot niks toe
- Fitz-Jim oogt energiek, maar als je het platslaat komt er ook weinig uit
- Farioli vond dat we controle hadden in de 1e helft. Ik heb dit niet gezien
- Er staan 11 spelers op het veld, ik mis het team. Je kan elke week met extra terugkomende spelers spelen, maar het maakt geen verschil. Nu was het Berghuis en Brobbey die deel speelde. Maar je ziet dat het geen team is.

 

+1/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorronde Europa League 2024/25] Panathinaikos - Ajax