Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2022/2023] Ajax - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2022 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2022 om 22:50:

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.


Pierie als rechtsback?



Wie van die lijst met namen ga je anders op rechtsback zetten? En ja ik weet dat hij linksbenig is, maar de enige rechtsbenige verdediger die ik nog niet in de basis had staan is Magallan en zo sado-masochistisch ben ik nou ook weer niet. Als Rensch in geval van nood linksback kan staan dan moet Pierie maar op rechtsback. Baas is ook linksbenig, wordt over gezegd dat hij lichtgeblesseerd zou zijn en heeft minder ervaring dan Pierie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 26 juli 2022 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2022 om 22:50:

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.



Als ze in een oefenduel geen ritme mogen opdoen.....waar dan wel ?



Het is een wedstrijd om de Nederlandse supercup genoemd naar de grootste Ajacied aller tijden en de meest invloedrijke denker in de voetbalgeschiedenis. Niks geen oefenwedstrijd dus. Met zo'n instelling sta je weer met 4-0 voor schut net als vorig jaar.

 

+2/-0

Gorter

Timber - Schuurs - Blind - Wijndal

Kudus - Alvarez - Taylor

Anthony - Brobbey - Bergwijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 juli 2022 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2022 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2022 om 22:50:

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.


Pierie als rechtsback?



Wie van die lijst met namen ga je anders op rechtsback zetten? En ja ik weet dat hij linksbenig is, maar de enige rechtsbenige verdediger die ik nog niet in de basis had staan is Magallan en zo sado-masochistisch ben ik nou ook weer niet. Als Rensch in geval van nood linksback kan staan dan moet Pierie maar op rechtsback. Baas is ook linksbenig, wordt over gezegd dat hij lichtgeblesseerd zou zijn en heeft minder ervaring dan Pierie.



Alvarez heeft volgens mij vrij vaak op rechtsback gespeeld, voor Mexico. Lijkt me een veel betere optie dan Pierie daar, in ieder geval.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 26 juli 2022 om 11:47:

Als ze in een oefenduel geen ritme mogen opdoen.....waar dan wel ?



Wij deden vroeger 'partijtje', op de training.

Met de beste spelers in Nederland lijkt het mij dat je op de toekomst ook zo iets kunt regelen. Met voldoende weerstand om straks bestand te zijn tegen bijvoorbeeld een Fortuna Sittard.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 juli 2022 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2022 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2022 om 22:50:

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.


Pierie als rechtsback?



Wie van die lijst met namen ga je anders op rechtsback zetten? En ja ik weet dat hij linksbenig is, maar de enige rechtsbenige verdediger die ik nog niet in de basis had staan is Magallan en zo sado-masochistisch ben ik nou ook weer niet. Als Rensch in geval van nood linksback kan staan dan moet Pierie maar op rechtsback. Baas is ook linksbenig, wordt over gezegd dat hij lichtgeblesseerd zou zijn en heeft minder ervaring dan Pierie.


Zoals Perrfect al zei: Álvarez. Hij heeft vroeger veel goede wedstrijden op rechtsback gespeeld. We hebben genoeg alternatieven voor het middenveld.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 juli 2022 om 13:57:

Gorter

Timber - Schuurs - Blind - Wijndal

Kudus - Alvarez - Taylor

Anthony - Brobbey - Bergwijn.



Is dit de opstelling als iedereen fit is? Geen Tadic en Timber op rechtsback? Ik weet niet of Brobbey al klaar is om vanaf de aftrap te beginnen.

Wie gaan sowieso de Johan Cruijff schaal wedstrijd missen? Ik ben niet helemaal bij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2022 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 26 juli 2022 om 13:57:

Gorter

Timber - Schuurs - Blind - Wijndal

Kudus - Alvarez - Taylor

Anthony - Brobbey - Bergwijn.



Is dit de opstelling als iedereen fit is? Geen Tadic en Timber op rechtsback? Ik weet niet of Brobbey al klaar is om vanaf de aftrap te beginnen.

Wie gaan sowieso de Johan Cruijff schaal wedstrijd missen? Ik ben niet helemaal bij.


Uit de lijst van Mike op de vorige pagina, heb Timber erbij gedaan omdat hij zaterdag zou spelen.
Ik weet niet wie er beschikbaar is of niet, anders wijzigd mijn elftal wel.

 

+1/-0

Het schijnt volgens Mike Verwij dat Timber, Rensch en Klaiber de corona gevallen zijn aan de hand van de trainingen afgelopen dagen.
Ze schijnen wel alledrie mee te kunnen doen vanavond.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2022 om 14:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 26 juli 2022 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 juli 2022 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 juli 2022 om 22:50:

Afgaande op beelden van de training van vandaag zijn iig beschikbaar (geen Chinese griep):

Pasveer
Gorter
Schuurs
Pierie
Magallan
Blind
Baas
Alvarez
Taylor
Fitz-Jim
Klaassen
Hlynsson
Bergwijn
Daramy
Unuvar
Brobbey
Kudus
Rasmussen
Antony
Berghuis
Conceicao

Gorter
Pierie
Schuurs
Blind
Wijndal
Alvarez
Taylor
Klaassen
Berghuis
Bergwijn

Kudus


Dat middenveld doet nog steeds pijn aan de ogen. De verdediging ook, maar dat is niet onze basis van vorig seizoen (en ik ben bang ook dit seizoen) zoals op het middenveld.

* Pasveer, Timber, Bassey en Antony hebben 0,0 wedstrijdritme en dat vindt Schreuder schijnbaar het allerbelangrijkste dus die verwacht ik geen van allen in de basis als ze al beschikbaar zijn.


Pierie als rechtsback?



Wie van die lijst met namen ga je anders op rechtsback zetten? En ja ik weet dat hij linksbenig is, maar de enige rechtsbenige verdediger die ik nog niet in de basis had staan is Magallan en zo sado-masochistisch ben ik nou ook weer niet. Als Rensch in geval van nood linksback kan staan dan moet Pierie maar op rechtsback. Baas is ook linksbenig, wordt over gezegd dat hij lichtgeblesseerd zou zijn en heeft minder ervaring dan Pierie.


Zoals Perrfect al zei: Álvarez. Hij heeft vroeger veel goede wedstrijden op rechtsback gespeeld. We hebben genoeg alternatieven voor het middenveld.



Het moment dat Alvarez beschikbaar was stond hij er in en op zijn oude plek. Ik ben bang dat dit voor Schreuder, die toch al een reputatie heeft voor risicovermijdend voetbal, de eerste naam op elk wedstrijdformulier gaat zijn.

Wordt weer veel Alvarez - Klaassen - Taylor en Alvarez - Berghuis - Klaassen dit seizoen ben ik bang.

 

+1/-0

Die coronadiscussie kan worden gevoerd in het topic waar deze thuis hoort. Niet in een topic over de Johan Cruijff Schaal

 

+1/-0

Uit noodzaak zou ik Álvarez dan maar rechtsachter zetten. Mijn opstelling voor de JCS:

Pasveer; Álvarez, Timber, Blind, Wijndal; Taylor, Berghuis; Antony, Kudus, Bergwijn; Tadic. (supersub: Brobbey)

 

+2/-0

Bergwijn, Berghuis, Antony
Tadic
Taylor, Kudus
Wijndal, Blind, Timber, Álvarez
Pasveer

Brobbey inderdaad als supersub en hopelijk kan Bassey ook invallen. Kudus en Tadic worden als valse spitsen genoemd, maar ik zou eigenlijk dat juist met Berghuis willen uitproberen: op het middenveld is hij soms wat onzichtbaar. Tadic lijkt mij de #10 welke we zoeken en als spits heb je toch wat meer diepgang nodig dan wat hij laat zien. Kudus is een heerlijke speler en ik denk nog altijd dat hij als controlerende middenvelder het beste tot zijn recht komt. Rensch als rechtsback kan niet. Ik ben benieuwd naar Álvarez op die plek. Hij is verdedigend erg sterk.

 

+1/-0

Ik zou starten met :

Bergwijn Brobbey Anthony
Kudus Tadic Berghuis
Wijndal Blind Timber Alvarez
Pasveer

Dit zou een voorsprong op moeten leveren. Als Brobbey dan op is kunnen we daarna Taylor brengen en 1 van de drie middenvelders in de spits positioneren.Indien Bassey voor Brobbey kan invallen, kan Blind een plaatsje naar voren schuiven.
Dan moet wel of Tadic of Berghuis in de spits anders word t te traag.

Dit bericht is gewijzigd op 26 juli 2022, 22:40:06.

 

+1/-0

Als je vanavond met Blind en Rensch start achterin, dan is dat een garantie voor een nederlaag. Rensch tegen Gakpo en Blind tegen de Jong is vragen om problemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 juli 2022 om 11:36:

Als je vanavond met Blind en Rensch start achterin, dan is dat een garantie voor een nederlaag. Rensch tegen Gakpo en Blind tegen de Jong is vragen om problemen.



Blind maak ik me in verdedigend opzicht minder zorgen om. Nog minder als Bassey met de tijd er staat. Dat compenseert een hoop net als Danny Blind destijds een stuk makkelijker begon te voetballen toen Frank Rijkaard terug kwam van Milan.

Rensch daarentegen vind ik een groter probleem. Hij kan aardig voetballen maar vind hem nogal passief als verdediger. Een van de redenen waarom hij wel vaker achter de feiten aanloopt. In feite is hij gewoon te lief als verdediger. Een beetje gehaaide tegenstander ruikt dat meteen.

En dan heeft hij Mazraoui en Tagliafico als voorbeeld van dichtbij meegemaakt maar denk dat dergelijk venijn bij Rensch gewoon niet in het aard van het beestje zit.
Binnen de eerste vijf minuten alvast een pittige schouderduw aan je directe tegenstander uitdelen, effe ingrijpen met de boodschap hier ben ik. Zullen we niet snel zien. Ik heb begrepen dat hij verdedigend centraal beter uit de voeten kan maar ook daar moet je je laten gelden op zijn tijd, maar goed,

Aan de andere kant heeft Wijndal het vanavond al wat makkelijker omdat Madueke gisteren op de training een fixe enkelblessure opliep. Schijnt er alweer een paar maand uit te liggen tot mogelijk winterstop.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 30 juli 2022 om 12:41:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 juli 2022 om 11:36:

Als je vanavond met Blind en Rensch start achterin, dan is dat een garantie voor een nederlaag. Rensch tegen Gakpo en Blind tegen de Jong is vragen om problemen.



Blind maak ik me in verdedigend opzicht minder zorgen om. Nog minder als Bassey met de tijd er staat. Dat compenseert een hoop net als Danny Blind destijds een stuk makkelijker begon te voetballen toen Frank Rijkaard terug kwam van Milan.

Rensch daarentegen vind ik een groter probleem. Hij kan aardig voetballen maar vind hem nogal passief als verdediger. Een van de redenen waarom hij wel vaker achter de feiten aanloopt. In feite is hij gewoon te lief als verdediger. Een beetje gehaaide tegenstander ruikt dat meteen.

En dan heeft hij Mazraoui en Tagliafico als voorbeeld van dichtbij meegemaakt maar denk dat dergelijk venijn bij Rensch gewoon niet in het aard van het beestje zit.
Binnen de eerste vijf minuten alvast een pittige schouderduw aan je directe tegenstander uitdelen, effe ingrijpen met de boodschap hier ben ik. Zullen we niet snel zien. Ik heb begrepen dat hij verdedigend centraal beter uit de voeten kan maar ook daar moet je je laten gelden op zijn tijd, maar goed,

Aan de andere kant heeft Wijndal het vanavond al wat makkelijker omdat Madueke gisteren op de training een fixe enkelblessure opliep. Schijnt er alweer een paar maand uit te liggen tot mogelijk winterstop.


Die Madueke heeft ook veel pech.

Ik vraag me af of we Rensch niet beter kunnen verhuren. Hij staat nog altijd bekend als een groot talent, wie eigenlijk op iedere verdedigende positie uit de voeten kan, maar op dit moment voelt het nergens goed om op hem te gaan bouwen.

Blind vind ik een moeilijk verhaal: hij laat centraal achterin zien een echte spelmaker te zijn, maar we kennen zijn zwakke punten natuurlijk. Daley kan zeker nog waarde als basisspeler hebben, maar de verdediging in zijn geheel moet dan wel goed staan: elkaar goed (kunnen) aanvullen.

Bassey en Wijndal gaan hopelijk een belangrijke rol spelen bij Ajax. Ik ben benieuwd op welke positie Bassey zich gaat ontplooien, want kort door de bocht: hij gaat zowel Wijndal als Blind uitdagen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 juli 2022 om 12:50:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 30 juli 2022 om 12:41:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 30 juli 2022 om 11:36:

Als je vanavond met Blind en Rensch start achterin, dan is dat een garantie voor een nederlaag. Rensch tegen Gakpo en Blind tegen de Jong is vragen om problemen.



Blind maak ik me in verdedigend opzicht minder zorgen om. Nog minder als Bassey met de tijd er staat. Dat compenseert een hoop net als Danny Blind destijds een stuk makkelijker begon te voetballen toen Frank Rijkaard terug kwam van Milan.

Rensch daarentegen vind ik een groter probleem. Hij kan aardig voetballen maar vind hem nogal passief als verdediger. Een van de redenen waarom hij wel vaker achter de feiten aanloopt. In feite is hij gewoon te lief als verdediger. Een beetje gehaaide tegenstander ruikt dat meteen.

En dan heeft hij Mazraoui en Tagliafico als voorbeeld van dichtbij meegemaakt maar denk dat dergelijk venijn bij Rensch gewoon niet in het aard van het beestje zit.
Binnen de eerste vijf minuten alvast een pittige schouderduw aan je directe tegenstander uitdelen, effe ingrijpen met de boodschap hier ben ik. Zullen we niet snel zien. Ik heb begrepen dat hij verdedigend centraal beter uit de voeten kan maar ook daar moet je je laten gelden op zijn tijd, maar goed,

Aan de andere kant heeft Wijndal het vanavond al wat makkelijker omdat Madueke gisteren op de training een fixe enkelblessure opliep. Schijnt er alweer een paar maand uit te liggen tot mogelijk winterstop.


Die Madueke heeft ook veel pech.

Ik vraag me af of we Rensch niet beter kunnen verhuren. Hij staat nog altijd bekend als een groot talent, wie eigenlijk op iedere verdedigende positie uit de voeten kan, maar op dit moment voelt het nergens goed om op hem te gaan bouwen.

Blind vind ik een moeilijk verhaal: hij laat centraal achterin zien een echte spelmaker te zijn, maar we kennen zijn zwakke punten natuurlijk. Daley kan zeker nog waarde als basisspeler hebben, maar de verdediging in zijn geheel moet dan wel goed staan: elkaar goed (kunnen) aanvullen.

Bassey en Wijndal gaan hopelijk een belangrijke rol spelen bij Ajax. Ik ben benieuwd op welke positie Bassey zich gaat ontplooien, want kort door de bocht: hij gaat zowel Wijndal als Blind uitdagen.



Mocht Ajax een nieuwe back halen dan lijkt mij verhuur voor Rensch ook beter. Daley lijkt als speler veel op zijn vader. Waren beiden niet de snelste maar opbouwend erg sterk. Frank de Boer in de jaren 90 soortgelijk verhaal. Van Gaal was sterk om de beste kwaliteiten van spelers naar boven te halen, en de mindere zo goed waar mogelijk te camoufleren. Voor bovengenoemde was het daarom fijn dat op de flanken snelle spelers om hun heen stonden waaronder Michael Reiziger op rechts, links Winston Bogarde. Rijkaard meer in de voorstoppers rol zoals Alvarez nu speelt. Rijkaard ruimde eigenlijk in zijn eentje van alles en nog wat op van wat niet goed ging.

Bassey is linksbenig en zal eerder de plek van Blind overnemen centraal. Als ik Schreuder was zou ik het per wedstrijd bekijken wie je opstelt omdat het simpelweg kan.

Speelt Ajax bijvoorbeeld woensdag vanwege de stand een beladen CL duel tegen een tegenstander die over twee snelle spitsen beschikt, zou ik Bassey eerder opstellen dan Blind. In dat geval zal Blind de competitie wedstrijd voorafgaand spelen, Bassey op de Bank.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 30 juli 2022 om 12:41:

Binnen de eerste vijf minuten alvast een pittige schouderduw aan je directe tegenstander uitdelen, effe ingrijpen met de boodschap hier ben ik. (...)



Ik vind dit altijd zo'n onzin en brevet van onvermogen.
Pak een bal af! Daarmee laat je zien wie de betere is.

En als dat afpakken met een schouderduw samen gaat is het prima.
Op de manier zoals bijvoorbeeld Neeskens, Rijkaard en Davids dat deden.

Een goede aanvaller lacht om een schouderduw. De volgende aanval lok je de verdediger weer in in zo'n situatie en speel je hem met een schijnbeweging uit.
Voorbeelden te over van Olsen, van Basten, Schip, etc., etc., etc.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Johan Cruijff Schaal - 2022/2023] Ajax - PSV