Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding op het seizoen 2022-2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 juli 2022 om 19:53:

Je hebt ze al zien spelen?



Nee.
Op 30 juli, 5 november en 22 april volgend jaar zie ik ze.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 juli 2022 om 19:53:

Je hebt ze al zien spelen?



Nee.
Op 30 juli, 5 november en 22 april volgend jaar zie ik ze.


Knap dat je al geconstateerd hebt dat ze beter zijn dan Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 juli 2022 om 20:20:

Knap dat je al geconstateerd hebt dat ze beter zijn dan Ajax.



Ik weeg de ontwikkelingen bij Ajax af tegen die bij PSV.
Maar goed. Als het niet juist is krijg ik vanzelf ongelijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

Dan bedoel je vast niet Haller toch? :B (...)



Nee. Meer Gravenberch, Mazraoui en Brobbey.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

(...)

Zonder gekheid, je kan dat nu echt nog niet concluderen, ik denk dat het eerder je onvrede is over de gang van zaken tot nu toe, daar kan ik tot op zekere hoogte wel inkomen.



Zou het? Ik zal de onvrede (of tevredenheid) van anderen eens in de gaten houden de komende weken. En hoe zij dat verwoorden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 juli 2022 om 20:55:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

Dan bedoel je vast niet Haller toch? :B (...)



Nee. Meer Gravenberch, Mazraoui en Brobbey.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

(...)

Zonder gekheid, je kan dat nu echt nog niet concluderen, ik denk dat het eerder je onvrede is over de gang van zaken tot nu toe, daar kan ik tot op zekere hoogte wel inkomen.



Zou het? Ik zal de onvrede (of tevredenheid) van anderen eens in de gaten houden de komende weken. En hoe zij dat verwoorden.



Ik denk dat je misschien eerst eens moet afwachten tot einde transferperiode, scheelt meteen voorbarige conclusies. En niet alles is kut of negatief ;-)

 

+1/-0

Noem het gewoon zo als het is : Speeltuinelftal speelt onder de naam van AJAX een kansloze wedstrijd tegen Tweede Divisie Duitsers ..
Één lichtpuntje: de bijna afgeschreven Ihattaren hoefde geen moeite te doen om toch te schitteren..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 21:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 juli 2022 om 20:55:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

Dan bedoel je vast niet Haller toch? :B (...)



Nee. Meer Gravenberch, Mazraoui en Brobbey.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

(...)

Zonder gekheid, je kan dat nu echt nog niet concluderen, ik denk dat het eerder je onvrede is over de gang van zaken tot nu toe, daar kan ik tot op zekere hoogte wel inkomen.



Zou het? Ik zal de onvrede (of tevredenheid) van anderen eens in de gaten houden de komende weken. En hoe zij dat verwoorden.



Ik denk dat je misschien eerst eens moet afwachten tot einde transferperiode, scheelt meteen voorbarige conclusies. En niet alles is kut of negatief ;-)



Uiteraard niet. Woensdag komt de A-selectie terug al is het maar de vraag wat er nog van overblijft nadat Mazraoui, Gravenberch, en Haller al zijn vertrokken. De positie van Mazraoui zal nog best lastig worden om in te invullen omdat het mede afhangt of Antony wel/niet vertrekt. Zo ja, met Ihattaren hebben we een goede vervanger in huis maar zal nog een tijd nodig hebben omdat hij wedstrijdritme ontbeerd.

Hoe dan ook. Als je Alfred Schreuder heet hoop je binnen enkele weken op duidelijkheid waar je tot de eerst volgende transferwindow het mee moet doen. Hij hoopt vast niet dat hij moet wachten tot einde transferperiode die op 31 augustus afloopt. Groepsfase CL start 6 dagen later.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 02 juli 2022 om 22:27:

Noem het gewoon zo als het is : Speeltuinelftal speelt onder de naam van AJAX een kansloze wedstrijd (...)



Schreuder gaf aan dat hij in deze week de gelegenheid heeft gehad veel van de (jonge) spelers te zien. Laat dat dan de winst zijn. Hopelijk kan hij daar zijn voordeel mee doen.

Ik vind Rasmussen tegenvallen. Toen hij vorig jaar in de voorbereiding speelde zag ik er toekomst in. Nu zie ik 'stilstand' en denk ik dat hij het eerste niet gaat halen.

 

+2/-0

Mee eens. Vond Rasmussen vorig seizoen ook al niet al te sterk spelen maar zo zijn er meer.

Voor een deel heeft dit te maken met een aantal fysieke tekortkomingen, en wat uiteindelijk ook mentaal doorwerkt.

Als je ziet hoe ze het veld opkomen is het veelzeggend. Zoiets valt alvast niet te vergelijken met hoe Ajax 1 in de jaren zeventig Wembley opkwam, maar dat mag wel weer een keer gebeuren.

Helaas onder Ten Hag was hier weinig ruimte voor. Hij stelde continu de beste 11 op met resultaat maar vergat de opleiding.

Wat dat betreft heeft Schreuder op dit gebied des te meer te maken met een inhaalslag. Steekt hij er meer energie in dan Ten Hag om uiteindelijk meer jeugd in te passen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 juli 2022, 00:57:49.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 21:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 juli 2022 om 20:55:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

Dan bedoel je vast niet Haller toch? :B (...)



Nee. Meer Gravenberch, Mazraoui en Brobbey.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 02 juli 2022 om 20:18:

(...)

Zonder gekheid, je kan dat nu echt nog niet concluderen, ik denk dat het eerder je onvrede is over de gang van zaken tot nu toe, daar kan ik tot op zekere hoogte wel inkomen.



Zou het? Ik zal de onvrede (of tevredenheid) van anderen eens in de gaten houden de komende weken. En hoe zij dat verwoorden.



Ik denk dat je misschien eerst eens moet afwachten tot einde transferperiode, scheelt meteen voorbarige conclusies. En niet alles is kut of negatief ;-)



En zo is het en niet anders.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 juli 2022 om 00:52:

Wat dat betreft heeft Schreuder op dit gebied des te meer te maken met een inhaalslag. (...)



Daar heeft hij zeker mee te maken. Maar of hij er iets mee gaat doen is de vraag.

Hij gaf na de wedstrijd tegen Meppen nl. aan dat hij niet veel gaat veranderen aan de werkwijze van Ten Hag.

 

+2/-0

Zaterdag leek natuurlijk nergens op - ook de eerste helft al niet -, maar met Jong Ajax en nog Jonger Ajax is dat misschien ook niet zo gek. Geeft wel aan dat er nog veel werk te verrichten valt om een kwalitatief acceptabele selectie op poten te zetten, zodat je niet weer maar 11-13 spelers hebt waar je iets mee kunt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 04 juli 2022 om 12:33:

Zaterdag leek natuurlijk nergens op - ook de eerste helft al niet -, maar met Jong Ajax en nog Jonger Ajax is dat misschien ook niet zo gek. Geeft wel aan dat er nog veel werk te verrichten valt om een kwalitatief acceptabele selectie op poten te zetten, zodat je niet weer maar 11-13 spelers hebt waar je iets mee kunt.



Ik heb die eerste helft nog eens rustig terug gekeken.
Als je Ihattaren er 'uit knipt' was die helft natuurlijk ook gewoon slecht.

Schreuder staat ook niet voor niets 90 minuten lang aan de zijlijn aanwijzingen te geven en te corrigeren.

En ik ben benieuwd wat Ihattaren gaat presteren tegen tegenstanders van groter formaat, als ook het tempo hoger is (Salzburg, Eintracht, Shakhtar en PSV). Hoe snel is hij dan in handelen en anticiperen?
Want JeroenE heeft natuurlijk helemaal gelijk met zijn betoog hier boven.

 

+2/-0

Gaan we eindelijk eens ophouden met Klaassen op '10'. Brengt niet de benodigde creativiteit, handelingssnelheid en balvastheid op die positie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 09 juli 2022 om 15:02:

Gaan we eindelijk eens ophouden met Klaassen op '10'. Brengt niet de benodigde creativiteit, handelingssnelheid en balvastheid op die positie.



Klopt! Is gewoon een leuke reserve speler. Als Klaassen basis staat is er iets goed mis met de aanwezige kwaliteit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 juli 2022 om 15:48:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 09 juli 2022 om 15:02:

Gaan we eindelijk eens ophouden met Klaassen op '10'. Brengt niet de benodigde creativiteit, handelingssnelheid en balvastheid op die positie.



Klopt! Is gewoon een leuke reserve speler. Als Klaassen basis staat is er iets goed mis met de aanwezige kwaliteit.



Berghuis - Kudus - Taylor zou mijn middenveld zijn. Eventueel Álvarez erin (als hij blijft) voor defensieve stabiliteit. Klaassen vaste reserve.

 

+1/-1

Amsterdam, 9 juli 2022:

Ajax - NK Lokomotiva Zagreb: 3-0

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 09 juli 2022 om 16:10:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 09 juli 2022 om 15:48:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 09 juli 2022 om 15:02:

Gaan we eindelijk eens ophouden met Klaassen op '10'. Brengt niet de benodigde creativiteit, handelingssnelheid en balvastheid op die positie.



Klopt! Is gewoon een leuke reserve speler. Als Klaassen basis staat is er iets goed mis met de aanwezige kwaliteit.



Berghuis - Kudus - Taylor zou mijn middenveld zijn. Eventueel Álvarez erin (als hij blijft) voor defensieve stabiliteit. Klaassen vaste reserve.


Berghuis op 10, Taylor linkscentraal (8) en Álvarez op 6. Klaassen en Kudus, maar ook Ihattaren lijken goed genoeg voor een mooi aantal basisplaatsen. Taylor verwacht ik veel van, ondanks dat Berghuis en Klaassen allebei international zijn, zie ik Taylor ze voorbijstreven, beginnende met Klaassen. Berghuis is zowel bij Oranje als Ajax een stapje verder dan Klaassen. Klaassen blijft zijn waarde hebben: goed om erbij te hebben. Houdt de boel scherp en is uniek in zijn doelpunt gerichtheid als middenvelder zijnde.

 

+1/-0

Nog geen Antony, Ihattaren of nieuwe spits. Hoe lost Schreuder dit op?

 

+1/-0

Echt een dramatische eerste helft. Was er eigenlijk een schot op doel van Ajax zijde? Teveel terugspeelballen, te vaak te veel passes willen, zoals zo vaak gebeurde eind vorig seizoen. Geen enkele speler die echt uitsteekt tot nu toe.

EDIT: Idem dito de tweede helft. De enigen die het een beetje redelijk deden waren Kudus en Daramy. Allebei ook betrokken met het doelpunt. Het is maar een vriendschappelijke wedstrijd, maar wat ontzettend behoudend en angstig. Dat moet snel beter.

Dit bericht is gewijzigd op 15 juli 2022, 17:24:01.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding op het seizoen 2022-2023