Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding op het seizoen 2022-2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Er zullen nog wat versterkingen bijkomen, maar van dit elftal (Gorter; Rensch, Schuurs, Blind, Wijndal; Alvarez, Taylor; Berghuis, Klaassen, Tadic; Bergwijn) zullen er toch een hoop in de basis gaan starten dit jaar. Dan is dit vertoonde spel verontrustend. Bijzonder pover.

 

+1/-0

Eind van de maand moeten we er pas staan.
Dit soort wedstrijden zijn er om te finetunen en helaas worden deze wedstrijden live uitgezonden waardoor er door een groep supporters al kritiek geleverd wordt.
We zullen zien hoe ver we zijn voor de JC schaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 15 juli 2022 om 17:53:

Eind van de maand moeten we er pas staan.
Dit soort wedstrijden zijn er om te finetunen en helaas worden deze wedstrijden live uitgezonden waardoor er door een groep supporters al kritiek geleverd wordt.
We zullen zien hoe ver we zijn voor de JC schaal.



Ja, dit was geen graadmeter. Eupen was zo goed als topfit. Morgen over een week spelen zij de eerste competitieronde waar de vaste spelers van Ajax afgelopen woensdag voor het eerst op het trainingsveld verschenen, uitgezonderd Blind en Klaassen. Het maakt nogal wat verschil.

Aanstaande dinsdag tegen Red Bull Salzburg. Zullen ze weer 45 tot 60 minuten spelen. Dan hopelijk met Timber en Antony in de gelederen. Het viel me op dat Ihhataren afwezig was. Is hij geblesseerd? of hikte hij er tegen aan dat ze hem aan de kant houden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 15 juli 2022 om 17:53:

Eind van de maand moeten we er pas staan. (...)



Dat is al over twee weken.

Hoe moet dat lukken als je o.a. nog steeds oefent met een achterhoede met Klaiber, Magallán en Pirie. Geen spits hebt.
Door Paderborn voor schut gezet wordt en een week later geen enkele verbetering toont tegen een Belgische kelderclub.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 juli 2022 om 18:55:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 15 juli 2022 om 17:53:

Eind van de maand moeten we er pas staan. (...)



Dat is al over twee weken.

Hoe moet dat lukken als je o.a. nog steeds oefent met een achterhoede met Klaiber, Magallán en Pirie. Geen spits hebt.
Door Paderborn voor schut gezet wordt en een week later geen enkele verbetering toont tegen een Belgische kelderclub.


Daar zijn de oefenwedstrijden voor. De ploeg moet weer aan elkaar wennen en weer vastigheden krijgen.
De schifting in de selectie zal nog wel plaatsvinden, daar is nog 2 weken voor.

 

+2/-0

Klaiber, Mangallán en Pierie zijn die miskopen waarvan vantevoren duidelijk was dat ze zouden gaan mislukken. Ik hoop dat we ze alle drie nog verkopen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 juli 2022 om 19:10:

Daar zijn de oefenwedstrijden voor. De ploeg moet weer aan elkaar wennen en weer vastigheden krijgen.
De schifting in de selectie zal nog wel plaatsvinden, daar is nog 2 weken voor.



Ah. Dus jij denkt dat er nog tijd genoeg is?
Dat denk ik dus niet.

En waarom ze twee weken voor een belangrijke wedstrijd nog spelen met afgeserveerde spelers ontgaat mij volledig. Sterker, waarom trekken ze die nog een Ajaxshirt aan?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 juli 2022 om 23:26:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 juli 2022 om 19:10:

Daar zijn de oefenwedstrijden voor. De ploeg moet weer aan elkaar wennen en weer vastigheden krijgen.
De schifting in de selectie zal nog wel plaatsvinden, daar is nog 2 weken voor.



Ah. Dus jij denkt dat er nog tijd genoeg is?
Dat denk ik dus niet.

En waarom ze twee weken voor een belangrijke wedstrijd nog spelen met afgeserveerde spelers ontgaat mij volledig. Sterker, waarom trekken ze die nog een Ajaxshirt aan?



Simpel, eerst waren alle internationals er nog niet en aangezien je in de opbouw zit speelt niemand in het begin 90 min en heb je dus iedereen nodig. Dan nog een aantal die verhuurd/ verkocht zijn/worden. Niet alles is ingewikkeld B)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 juli 2022 om 03:21:

Simpel, eerst waren alle internationals er nog niet en aangezien je in de opbouw zit speelt niemand in het begin 90 min en heb je dus iedereen nodig. (...)



Hoeveel mensen heeft Ajax in dienst?

Je maakt mij niet wijs dat ze niet drie gasten kunnen vinden die ook achterin een bal over de zijlijn kunnen schieten.

En er loopt zeker iemand rond, die net zoals Magallán bij de tegengoal van Eupen, te traag is om een spits bij te houden.

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 juli 2022 om 03:21:

(...) Niet alles is ingewikkeld (...)



Waar wek ik de indruk dat het ingewikkeld is?!
Dat is niet de bedoeling. Voor mij zijn de te nemen beslissingen juist heel simpel en logisch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 juli 2022 om 13:43:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 juli 2022 om 03:21:

Simpel, eerst waren alle internationals er nog niet en aangezien je in de opbouw zit speelt niemand in het begin 90 min en heb je dus iedereen nodig. (...)



Hoeveel mensen heeft Ajax in dienst?

Je maakt mij niet wijs dat ze niet drie gasten kunnen vinden die ook achterin een bal over de zijlijn kunnen schieten.

Vast wel,maar deze spelers kom je nog altijd makkelijker vanaf om ze in the picture te zien stuntelen dan enorm goed op de tribune te zitten B)



open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 juli 2022 om 03:21:

(...) Niet alles is ingewikkeld (...)



Waar wek ik de indruk dat het ingewikkeld is?!
Dat is niet de bedoeling. Voor mij zijn de te nemen beslissingen juist heel simpel en logisch.



Geloof ik meteen, alleen jouw logica kan anders zijn dan de logica van een ander. Maar das logisch :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 juli 2022 om 14:11:

Vast wel,maar deze spelers kom je nog altijd makkelijker vanaf om ze in the picture te zien stuntelen dan enorm goed op de tribune te zitten. (...)



Ik zou dat niet ten koste laten gaan van een kampioenschap en de voorbereiding daar op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 juli 2022 om 14:46:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 juli 2022 om 14:11:

Vast wel,maar deze spelers kom je nog altijd makkelijker vanaf om ze in the picture te zien stuntelen dan enorm goed op de tribune te zitten. (...)



Ik zou dat niet ten koste laten gaan van een kampioenschap en de voorbereiding daar op.



Ik ook niet en Ajax evenmin, het is zoeken naar iets wat er niet is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 juli 2022 om 15:02:

Ik ook niet en Ajax evenmin, het is zoeken naar iets wat er niet is.



Precies! Daarom begrijp ik de technische staf niet. Dat ze blijven zoeken bij die drie naar iets dat er niet is.

 

+1/-0

Eerste helft Red Bull Salzburg - Ajax 1-2 tussenstand.

Gorter (C): heeft zich nog niet kunnen onderscheiden

Rensch (D): slordig aan de bal, lijkt een grote gok met hem als basisspeler
Schuurs (D): matig, traag, loopt veel achteruit
Blind (C): wordt op snelheid geklopt, wel met zijn positiespel belangrijk
Wijndal (B ): had het lastig, maar daarna een paar cruciale ingrepen

Álvarez (C): knokt, doet weinig verkeerd, maar mag wel meer aanwezig zijn
Taylor (A): uitblinker, zijn tweebenigheid is wel heel fijn
Kudus (B ): speelt goed, als allrounder duikt hij overal op

Berghuis (B ): wat onzichtbaar, maar in het combinatiespel prima
Tadic (C): gebrek aan snelheid wordt steeds meer een factor
Bergwijn (A): begon op rechts, daarna op links en speelt daar fantastisch

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 juli 2022, 19:35:03.

 

+1/-0

Voor mij zijn oefenwedstrijden voornamelijk om dingen uit te proberen en voor de trainer om spelers te beoordelen. Daarbij zullen ze klaar gestoomd worden om er conditioneel goed voor te staan. Positief resultaat is mooi, maar positieve punten uit een wedstrijden halen is nu belangrijker.

Voor wat betreft het beoordelen, zakte Klaiber wederom door het ijs. Die heeft niets te zoeken bij Ajax.

Gorter begint toch in zijn rol te groeien en greep vaker zeer goed in.

Eerste helft niet gezien. Kan ik dan ook niet over oordelen.

 

+1/-0

Dinsdag 19 juli, Bramberg am Wildkogel, 18.30u:

Red Bull Salzburg - Ajax: 2-3

 

+1/-0

Het zijn slechts oefenwedstrijden. Toch zijn voor mij al een paar dingen duidelijk.

Doel: Gorter is een serieuze concurrent voor Pasveer
Verdediging: op rechts is Rensch een grote gok
Middenveld: Taylor klaar voor de basis, Kudus maakt ook indruk, Klaassen moet reserve
Aanval: mits Antony blijft, beste aanval => Antony rechts, Bergwijn links, Tadic/Brobbey centraal

Dit bericht is gewijzigd op 20 juli 2022, 00:21:21.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 20 juli 2022 om 00:16:

Het zijn slechts oefenwedstrijden. Toch zijn voor mij al een paar dingen duidelijk. (...)



De toekomst bij Ajax voor Klaiber, Schuurs, Magallán en Pirie lijkt mij ook duidelijk. Rasmussen moet ook oppassen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 juli 2022 om 00:21:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 20 juli 2022 om 00:16:

Het zijn slechts oefenwedstrijden. Toch zijn voor mij al een paar dingen duidelijk. (...)



De toekomst bij Ajax voor Klaiber, Schuurs, Magallán en Pirie lijkt mij ook duidelijk. Rasmussen moet ook oppassen.


Geef hem nog wat tijd, de rest ben ik wel met je eens.

Echt vriendschappelijk was deze wedstrijd niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Voorbereiding op het seizoen 2022-2023