Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ze zullen het wel weer gooien op vechtlust en mentaliteit maar allejezus wat een zaadpot. Tegen dit Psv,die je de genadeklap uit kunt delen, zo een kutpot spelen. Niks lukte en totaal geen idee zat er in het spel. Je komt echt goed weg dat die 2-0 afgekeurd wordt. Uiteindelijk vooral opgelucht met een punt en daar komen we goed mee weg. Het voetbal moet echt weer terug komen.

 

+2/-0

Conclusies:

-Zelfs tegen een ultra slecht Ajax weet Psv voor de 12de keer achter elkaar geen topwedstrijd te winnen.
-Is Makkelie de nieuwe Nijhuis voor Schmidt
- Is Dumfries de absolute schwalbekoning vd Eredivisie
-scoort Malen wederom niet in een grote wedstrijd

En wij hebben niks te klagen na deze zaadpot en verwelkomen Ihattaren bij de grootste club van Nederland :B

 

+4/-0

En alweer geen lange, overtuigende reeks goede wedstrijden onder Ten Hag. Het is altijd even een opleving na een aankoop, of na wat er gebeurde met Haller en Onana. Een soort reactie vanuit de groep.

Dat heeft in totaal 2 wedstrijden geduurd: eerste helft PSV en Lille uit.

Daarna overleef je tegen Lille, maar met meer geluk dan wijsheid en nu weer tegen PSV. Het zit er bij Ten Hag gewoon niet in. Zelfs met enorm goed materiaal in diepte en breedte is het steeds minimaal qua spel.

Vraag me af of Overmars Ihattaren wil hebben. Vond hem echt geweldig vorig jaar en van mij mag hij komen, maar wel benieuwd naar welk 'onprofessioneel gedrag' hij zou hebben laten zien.

 

+1/-0

Waarom zou je Ihattaren willen? Een talent van 19 jaar met 10 kilo overgewicht? Profvoetballer of amateur?

En Malen was anders heel belangrijk voor PSV uit bij Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 28 februari 2021 om 16:56:

Conclusies:

-Zelfs tegen een ultra slecht Ajax weet Psv voor de 12de keer achter elkaar geen topwedstrijd te winnen.
-Is Makkelie de nieuwe Nijhuis voor Schmidt
- Is Dumfries de absolute schwalbekoning vd Eredivisie
-scoort Malen wederom niet in een grote wedstrijd

En wij hebben niks te klagen na deze zaadpot en verwelkomen Ihattaren bij de grootste club van Nederland :B



Mee eens. Ajax heeft vandaag punten van zichzelf verloren. Niemand maar dan ook niemand haalde zijn niveau en dat is nog zacht uitgerukt. Van Steek tot Brobbey speelde iedereen zeer slecht. Ik kan iedereen individueel gaan beoordelen, maar ik denk dat we allemaal wel weten hoe dat gaat uitpakken. Het belangrijkste is dat wij gelijkgespeeld hebben. De manier waarop dat is gegaan dwing je ook af als as kampioen.

Ihattaren welkom. Welke nummer zou je graag willen ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 28 februari 2021 om 16:24:

We zijn wel een beetje PSV de laatste tijd. Je hoort me niet klagen (want LEKKER, vooral tégen PSV), (...)



Punten pakken op zijn Duits tegen Duitsers, het heeft wel wat.

Verder is het natuurlijk een grote teleurstelling.

 

+2/-0

Dit middenveld heeft gewoon te weinig voetbal. Gravenberch in vorm is al geen spelmaker, dus in deze vorm kan je het al helemaal niet van hem verwachten. Blind moet het spel verdelen, en dat gaat gewoon niet (altijd) vanaf linksback. Dus wat mij betreft Blind weer naar het middenveld, Gravenberch even banken en wellicht Kudus in plaats van Klaassen of Alvarez en dan gewoon je tegenstanders stuk spelen.

 

+1/-0

Ik denk/hoop dat veel weer op zijn plek valt als Nico terug is. Blind kan dan weer naar de as van het veld waardoor hij daar meer voetbal kan brengen. Afhankelijk van de vorm en fitheid zou ik Kudus meer met Gravenberch afwisselen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 17:06:

(...) Het zit er bij Ten Hag gewoon niet in. Zelfs met enorm goed materiaal in diepte en breedte is het steeds minimaal qua spel. (...)



Dat Ten Hag niet het maximale er uit haalt ben ik je eens.
Maar dat 'enorm goed materiaal' zie ik niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2021 om 18:46:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 17:06:

(...) Het zit er bij Ten Hag gewoon niet in. Zelfs met enorm goed materiaal in diepte en breedte is het steeds minimaal qua spel. (...)



Dat Ten Hag niet het maximale er uit haalt ben ik je eens.
Maar dat 'enorm goed materiaal' zie ik niet.


Mjah, ik denk dat dit laatste wel beïnvloed wordt door een matige pot hoor.

Kijk eens naar hoeveel aankopen er op het veld staan en kijk ook vooral dat het bijna allemaal record aankopen zijn of daar dicht tegen aan zitten.

Haller is de record aankoop, Antony een hele dure - zeker voor zijn leeftijd - Neres een hele dure - idem - Klaassen een hele dure, Alvarez vrijwel net zo duur, Tadic was destijds bijna een record aankoop net als Blind.

Het is een cumulatie van enorme investeringen. Je mag echt wel verwachten dat die zich vertalen naar beter spel. Dat was ook uitdrukkelijk de reden dat Blind en Tadic voor zulke bedragen en vooral voor hun salarissen werden gehaald, nl. om het spelpeil omhoog te krijgen en te houden.

Nou kun je niet iedere wedstrijd dat dit niet gebeurde, concluderen dat TH te weinig rendement eruit haalt. Maar goed spelen is de uitzondering, moeizaam spel de norm.

TH was degene die nog uitriep dat als Ajax op 100% intensiteit speelt, PSV geen kans heeft. Nou, laat het dan tenminste een helft zien. Je kunt nieuwe mensen inzetten, dus die wedstrijd van donderdag mag geen excuus zijn voor een gehele wedstrijd die matig is.

 

+2/-0

Geen goede wedstrijd van Ajax zijde maar wat een lekkere punt is dit zeg.
Dikke onvoldoende voor het team, het begon goed maar zakte heel ver weg.
Zal de hele week wel over Tadic en Domfries gaan.

 

+2/-0

Zonder Mazraoui / Nico lever je wel wat defensieve zekerheid, voetbal en ervaring in. Rensch en Timber doen het super, maar spelen de laatste tijd enorm veel wedstrijden en dat kan toch z'n tol gaan eisen. Dan heb je op het middenveld ook nog eens een Gravenberch die totaal uit vorm is, dus heb je verder met Alvarez en Klaassen geen voetbal. Succes daarmee.

Ik ben intens blij met het behaalde punt, want nu is de strijd wel gestreden wat betreft de Eredivisie-troon. PSV kan zelfs tegen het superzwakke Ajax van vandaag niet winnen, dat moet pijnlijk zijn (goed zichtbaar bij Dumfries).

Ik zal het nogmaals zeggen: de beste wedstrijden van Ajax waren de wedstrijden met Blind op het middenveld en Gravenberch buiten de basiself. Gravenberch kan wat mij betreft banken, hij voegt al weken totaal niets toe.

Lille en PSV waren zwakke wedstrijden, tijd om weer te voetballen!

Op naar Heerenveen! Hup AJAX.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 19:38:

(...)

Kijk eens naar hoeveel aankopen er op het veld staan en kijk ook vooral dat het bijna allemaal record aankopen zijn of daar dicht tegen aan zitten.

Haller is de record aankoop, Antony een hele dure - zeker voor zijn leeftijd - Neres een hele dure - idem - Klaassen een hele dure, Alvarez vrijwel net zo duur, Tadic was destijds bijna een record aankoop net als Blind.

Het is een cumulatie van enorme investeringen. (...)



Ik kijk niet naar Ajax om dure aankopen of investeringen te zien.
Ik wil goed voetbal zien. En daar (be)oordeel ik op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2021 om 19:50:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 19:38:

(...)

Kijk eens naar hoeveel aankopen er op het veld staan en kijk ook vooral dat het bijna allemaal record aankopen zijn of daar dicht tegen aan zitten.

Haller is de record aankoop, Antony een hele dure - zeker voor zijn leeftijd - Neres een hele dure - idem - Klaassen een hele dure, Alvarez vrijwel net zo duur, Tadic was destijds bijna een record aankoop net als Blind.

Het is een cumulatie van enorme investeringen. (...)



Ik kijk niet naar Ajax om dure aankopen of investeringen te zien.
Ik wil goed voetbal zien. En daar (be)oordeel ik op.


Als het goed is wil iedereen dat laatste. Maar daarvoor zijn investeringen gedaan en flink ook. Ik zie te veel van dit soort kwartjes die de goede kant opvallen, terwijl het spel ondermaats is. Ik zie het eigenlijk al 4 jaar, op het 2e seizoen na.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 20:11:

Als het goed is wil iedereen dat laatste. Maar daarvoor zijn investeringen gedaan en flink ook. (...)



Ik mis in jouw uitleg nog steeds de link tussen 'enorm goed materiaal' en de investeringen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2021 om 21:42:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 20:11:

Als het goed is wil iedereen dat laatste. Maar daarvoor zijn investeringen gedaan en flink ook. (...)



Ik mis in jouw uitleg nog steeds de link tussen 'enorm goed materiaal' en de investeringen.


Ik wilde nog toevoegen aan mijn vorige post dat ik aannam dat die link er zo verschrikkelijk dik bovenop ligt, dat die geen toelichting behoeft.

Maar ok.

Jij kunt helemaal niemand beoordelen als je de omstandigheden niet meeweegt. En de kwaliteit van het materiaal is een van de voornaamste. En die is enorm goed door de talloze aankopen in het hoge segment.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 21:57:

(...)

Jij kunt helemaal niemand beoordelen als je de omstandigheden niet meeweegt. (...)



Jawel hoor, dat gaat heel goed!

Of leg anders eens uit welke omstandigheden meespelen als iemand nauwelijks iets met rechts of links kan? Of traag is? Of geen passeerbeweging beheerst?

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 21:57:

(...) En de kwaliteit van het materiaal is een van de voornaamste. En die is enorm goed door de talloze aankopen in het hoge segment.



Ik begrijp niet waarom je de kwalificatie 'enorm goed' gebruikt. Ik zie het niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 28 februari 2021 om 14:35:

PSV is kansloos. Ik heb het na 4 minuten al gezien



Wat is dit weer voor een rare conclusie?!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2021 om 22:29:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 21:57:

(...)

Jij kunt helemaal niemand beoordelen als je de omstandigheden niet meeweegt. (...)



Jawel hoor, dat gaat heel goed!

Of leg anders eens uit welke omstandigheden meespelen als iemand nauwelijks iets met rechts of links kan? Of traag is? Of geen passeerbeweging beheerst?

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 28 februari 2021 om 21:57:

(...) En de kwaliteit van het materiaal is een van de voornaamste. En die is enorm goed door de talloze aankopen in het hoge segment.



Ik begrijp niet waarom je de kwalificatie 'enorm goed' gebruikt. Ik zie het niet.


Heel bijzonder, maar dan zou ik zeggen: dan niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] PSV - Ajax