Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] PEC Zwolle - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PEC Zwolle - Ajax
Zo 09/08/2026 14:30

Eerste competitiewedstrijd van het seizoen.

+3/-0

Ben benieuwd of ze vandaag de stijgende lijn een vervolg gaan geven.

Heel benieuwd naar de opstelling. Hopelijk enkele wijzigingen. In ieder geval Ter Stegen, Brandt en Henrique erin. Klaassen en Berghuis zie ik niet zo snel gewisseld worden. In ieder geval Regeer, Wijndal en Paes eruit.

+3/-0

Laten we idd hopen op een stijgende lijn. Minimale overwinning is al prima.

+1/-0

Ik hoop in ieder geval dat het verdedigend wat beter is dan afgelopen weken.... We kregen toch heel makkelijk goals tegen van ploegen die er niets van kunnen.

+3/-0

Denk niet dat Ter Stegen al onder de lat staat.

Ben vooral benieuwd naar het middenveld. Hoe gaat Michel dit invullen? Hoop in ieder geval niet dat Regeer op 6 staat, maar die kans is wel vrij groot.

+1/-0

Zolang er geen betere 6 wordt gehaald, zal Regeer waarschijnlijk opgesteld worden. Het lijkt er vooralsnog niet op alsof Mokio of Johnson het beter doen daar. Of Míchel moet opeens iets uit de hoge hoed toveren.

+2/-0

M.u.v. Gaaei of Rosa verwacht ik geen wijzigingen in de opstelling. Michel heeft een voorkeur voor oudere spelers binnen een vaste kern voor de basis. Daar wordt doorgaans weinig van afgeweken behalve bij een druk programma, blessures of schorsingen en spelers kunnen alleen doordringen tot die vaste kern door gedurende langere periode op een hoger niveau te presteren wat moeilijk is omdat hij niet graag rouleert en het wissel beleid volgens een vast stramien plaatsvindt.

Aangezien we pas net aan de gang zijn verwacht ik niet dat dit gezien wordt als een druk programma en hij zal niet met een sof willen beginnen aan de competitie dus dat zal wel het vaste soppie worden. Hopelijk niet, maar ik vrees er voor.

Ook aangezien we nu voor het eerst een tegenstander gaan treffen die wel op profniveau mee kan voor wie het de wedstrijd van het jaar is.

+3/-0

Ajax.nl
Ter Stegen, Rosa, Bouwman, Baas, Henrique, Regeer, Klaassen, Gloukh, Berghuis, Dolberg, Godts

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 augustus 2026, 13:28:23.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tolu niet, zie ajax.nl.

+1/-0

Mike1976 schreef op 09 augustus 2026 om 13:22:

Tolu niet, zie ajax.nl.

Oeps my bad niet goed gelezen

+1/-0

Mike1976 schreef op 09 augustus 2026 om 13:21:

Ajax.nl
Ter Stegen, Rosa, Bouwman, Blind, Henrique, Regeer, Klaassen, Gloukh, Berghuis, Dolberg, Godts

Blind speelt niet. Baas staat erin.

+3/-0

Ter Stegen, Rosa, Bouwman, Baas, Caio, Regeer, Klaassen, Gloukh, Berghuis, Dolberg, Godts.

Debuut van Ter Stegen dus. Geen Blind. Enerzijds logisch, want meerdere wedstrijden in 1 week. Aan de andere kant speelt hij goed en zet hij het neer. Brandt nog niet klaar om te starten, wat begrijpelijk is. Aanval verder logisch. Ga er vanuit dat Tolu wel zal invullen.

+1/-1

tackle schreef op 09 augustus 2026 om 13:28:

Mike1976 schreef op 09 augustus 2026 om 13:21:

Ajax.nl
Ter Stegen, Rosa, Bouwman, Blind, Henrique, Regeer, Klaassen, Gloukh, Berghuis, Dolberg, Godts

Blind speelt niet. Baas staat erin.

Zag het inmiddels ook. Zul je net zien dat alles fout loopt en hij er midden in staat. Dolberg snap ik ook echt niet als je Tolu hebt. Gast faalt zo vaak opzichtig in de 1-tegen-1 en de moeilijkste bal frommelt ie d'r ook afgelopen donderdag in :denk

Liever een spits die de grote kansen gewoon afmaakt ipv een kunstenaar die eens in de zoveel tijd scoort.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 augustus 2026, 13:49:03.

+2/-0

Waarom geen Blind?

+1/-1

Zijaanzij schreef op 09 augustus 2026 om 14:00:

Waarom geen Blind?

Is al 36, zal wel rust krijgen.

+1/-0

Ouazane in de basis in plaats van Godts.

+1/-0

afca1900 schreef op 09 augustus 2026 om 14:28:

Godver geen Mika

Weet je ook waarom?
Is het een teken aan de wand of..

+1/-0

Klausz schreef op 09 augustus 2026 om 14:32:

afca1900 schreef op 09 augustus 2026 om 14:28:

Godver geen Mika