Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] PEC Zwolle - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Tolu eerste spits aub. Zijn aanwezigheid alleen al!

+3/-1

Gelukkig nog geen spoilers. Was even snel naar de supermarkt om het bier aan te vullen dus de wedstrijd op pauze gezet. Zie nu Michel druk bezig met instructies voor paar spelers. Deze meneer spreekt nauwelijks Engels. Je ziet hem denken met ogen dicht, hoe leg ik het uit. Sorry, maar dit vind ik echt matig. Mogelijk is het een hele goede trainer maar het gaat veel langer duren voordat de spelers hem begrijpen dan bij iemand die wel makkelijk is met Nederlands/Engels. De Spaanstalige spelers kan hij wel goed bereiken. Dat is dan weer een klein voordeel.

+1/-0

Tolu bewijst gelijk zijn waarde met zijn kracht. Legt hem mooi panklaar. En prachtig beheerst ingeschoten door Mokio. Ze mogen alleen wel wat meer tempo erin gooien.

Je speelt tegen 10 man!

+5/-1

Bij mij staat het nog 0-0 in minuut 70. Maar goed om te weten dat ik moet blijven kijken voor een goal van Ajax. Door een goal van die lange Afrikaan dus? Mie Toe houdt van bbc, dus ook leuk voor hem.

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 augustus 2026 om 16:22:

Bij mij staat het nog 0-0 in minuut 70. Maar goed om te weten dat ik moet blijven kijken voor een goal van Ajax. Door een goal van die lange Afrikaan dus? Mie Toe houdt van bbc, dus ook leuk voor hem.

Wat een idiote post.

+3/-1

s0lido schreef op 09 augustus 2026 om 16:26:

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 augustus 2026 om 16:22:

Wat een idiote post.

Wij hadden toch een deal: jij reageert niet meer op mij. Stoppen nu, je valt mij lastig.

+1/-2

Gefeliciteerd allemaal.

+1/-0

Na een goed begin hield het niet over vandaag. Hoewel ik ook het idee had dat we hem er met 11 tegen 11 wel uit zouden trekken, hielp het natuurlijk dat Zwolle rood kreeg. Vanaf de rode kaart tot de 0-1 was het prima, de goal zat er ook echt aan te komen. Daarna zakte het weer ver weg.

Uitstekende assist van Tolu bij de eerste goal. Lekker ingeschoten van Mokio. Tweede goal goed uitgespeeld, maar dat mocht ook wel. Het was juist de 0-1 heel zwak met het uitspelen van deze wedstrijd.

+2/-0

Zijaanzij schreef op 09 augustus 2026 om 16:32:

Gefeliciteerd allemaal.

Ondanks de trainer en de basis :I

+1/-0

Bij vlagen een zeer bedenkelijk niveau. Er moet nog heel veel gebeuren. Voorbereiding heeft veel zand in de ogen gestrooid.

Hopelijk beseffe een aantal spelers zich dat ze voor 100% inzet moeten tonen. En sommige ontbreekt het gewoon aan kwaliteit.

+2/-1

Gefeliciteerd allemaal.

Bij mij nu minuut 83 en 0-1 voor ons aller Ajax. Dit loopt goed af dus. Ga even sushi bestellen.

Groetjes aan tackle, Sevic, Simao en solido.

+1/-1

Duidelijk is dat Regeer er geen klote van kan, Berghuis rijp is voor een bijrol en dat Tolu op dit moment je beste spits is (moeilijk te verdedigen). Klaassen had het vandaag ook niet. Hopelijk is Brandt snel topfit zodat hij diens plek kan innemen en verder zou ik Mokio op Regeers plek neerzetten. Bouwman is ook nog niet klaar voor een basisplaats. Hem zou ik proberen te verhuren.

+2/-1

s0lido schreef op 09 augustus 2026 om 16:38:

Duidelijk is dat Regeer er geen klote van kan, Berghuis rijp is voor een bijrol en dat Tolu op dit moment je beste spits is (moeilijk te verdedigen). Klaassen had het vandaag ook niet. Hopelijk is Brandt snel topfit zodat hij diens plek kan innemen en verder zou ik Mokio op Regeers plek neerzetten. Bouwman is ook nog niet klaar voor een basisplaats. Hem zou ik proberen te verhuren.

Moet nog wat bij. Da's duidelijk.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 augustus 2026 om 16:36:

Gefeliciteerd allemaal.

Bij mij nu minuut 83 en 0-1 voor ons aller Ajax. Dit loopt goed af dus. Ga even sushi bestellen.

Eet smakelijk.

+2/-0

Gelukkig is in jouw parallelle universum het verloop hetzelfde!

Is sushi weer een codewoord voor wat anders?

+1/-0

Mie Toe schreef op 09 augustus 2026 om 16:52:

Gelukkig is in jouw parallelle universum het verloop hetzelfde!

Is sushi weer een codewoord voor wat anders?

Bedoel je jouw codewoord BBC?

+1/-0

De ploeg zag er aan het begin ineens een stuk minder scherp uit. Ik zag ook best veel harde balaanrakingen. Na een minuut of tien kwam er wel meer grip, maar Zwolle had inmiddels toch ook wel wat vertrouwen. Al creëren ze uiteindelijk maar 1 kans volgens mij, die direct een gigantische was. Je mag niet klagen dat Ter Stegen daar nog knap de bal tegen weet te houden. Ook die domme rode kaart was een meevaller.

Een verzachtende omstandigheid is wel dat Godts op het allerlaatste moment niet kon starten. Dan heb je totaal geen snelle dribbelaars op de vleugels. Ouazane vulde het ook niet helemaal in zoals de bedoeling was volgens mij, want er was nauwelijks overlap in de eerste helft. Daarnaast was Berghuis weer een gevaar voor eigen ploeg soms met de voor hem zo kenmerkende voorzetten en passes met een hoog risico op een onderschepping.

Veruit de zwakste speler was overigens Regeer, die echt schandalig slecht was in de eerste helft. Bouwman had ook weer meerdere slordigheden. De wissels van Michel waren wel prima gelukkig. Je zag gelijk al een verschil met Godts in de ploeg, en Mokio en Tolu vielen ook goed in. Wel fijn om zo'n beer van een targetman te hebben die de bal even goed klaarlegt voor Mokio. Hij is ook behoorlijk snel voor zo'n type spits. Vond Ajax het na de 0-1 wel slecht uitspelen. Zwolle kon met een man meer zelfs nog een slotoffensiefje opzetten.

+3/-0

Eigenlijk raar om dit te zeggen, maar Wijndal werd in aanvallend opzicht ook gemist op de linkerflank.

+2/-1

thomas83 schreef op 09 augustus 2026 om 16:54:

Zwolle kon met een man meer zelfs nog een slotoffensiefje opzetten.

Heel hinderlijk dat. Heeft ook niets met Zwolle te maken, maar puur op de intuïtie dat je de wedstrijd uit wil spelen als je 1-0 voor komt in de laatste minuten. Is misschien ook wel een gevolg van jarenlang zwak spel, moeilijk winnen en een jaar met Farioli waarin dit zelfs het uitgangspunt was.

Dan krijg je automatisch dat jij in een reactie modus komt, terwijl de tegenstander alle energie levert om voor die laatste kans te strijden. Het hele voordeel van 11 tegen 10 is dan ook weg omdat jij niet de juiste energie levert. Dat komt niet door arrogantie of onwil, maar gewoon een verkeerde instelling om te willen consolideren en de wedstrijd uit te spelen. Spelers vragen van zichzelf niet meer om met maximale intensiteit vrij te lopen, diep te gaan en druk te zetten want de hersens zeggen 'voorsprong vasthouden en het balletje rondtikken'.

Ik hoop ook echt dat Michel hier woest om wordt en die jongens duidelijk maakt dat je in zo'n situatie gewoon vol voor de 2-0 moet gaan en druk op de bal moet houden. Dan blijft je numerieke voordeel ook daadwerkelijk in stand.

+1/-0

Zijaanzij schreef op 09 augustus 2026 om 16:47:

Gefeliciteerd allemaal.

Eet smakelijk.

Bedankt. Ik word vaak uitgelachen maar ik hou niet van vis, wel van Sushi. Dus ik bestel loempia’s, kipstukken, vegetarische sushi en sushi van kip. Erg duur, maar wel lekker. Varken, vis, lam en rund lust ik niet. Vega en kip!

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] PEC Zwolle - Ajax