Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Oefenduels Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax kent eerste tegenstander in voorbereiding op nieuwe seizoen

Ajax heeft zijn eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding op het seizoen 2026/27 officieel vastgesteld. Dat meldt de Amsterdamse club via zijn officiële kanalen. De ploeg van trainer Míchel neemt het op zaterdag 4 juli op tegen het Griekse Panathinaikos. Het duel wordt afgewerkt op Sportpark De Zanderij, de thuishaven van EFC '58 in Ermelo, en begint om 17.00 uur.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-kent-eerste-tegenstander-in-voorbereiding-op-nieuwe-seizoen

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 juni 2026, 08:49:00.

+2/-0

Ik heb het basic topic even aangepast qua titel.

Er zijn inmiddels meer data bekend van oefenwedstrijden, maar goed eerst maar eens de selectie compleet krijgen.

Zaterdag 4 juli Ajax - Panathinaikos (17.00 uur)
Vrijdag 10 juli Ajax - AEK Larnaca (18.00 uur)
Woensdag 15 juli Ajax - VfL Bochum (17.00 uur, besloten)
Zaterdag 18 juli Ajax - Olympiakos (15.30 uur, besloten)
Zondag 26 juli Ajax - Burnley (14.00 uur)
Zondag 2 augustus FC Volendam - Ajax (14.30 uur)

Dit bericht is gewijzigd op 25 juni 2026, 11:06:57.

+2/-0

Bijzonder hoe zin je weer in een nieuw seizoen kan hebben, zelf na al die waardeloze seizoenen :D
Let's go!!

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFCA1103 schreef op 24 juni 2026 om 10:58:

Bijzonder hoe zin je weer in een nieuw seizoen kan hebben, zelf na al die waardeloze seizoenen :D
Let's go!!

We worden WERELDkampioen!

+1/-0

Sevic schreef op 24 juni 2026 om 12:24:

Let's go!!

We worden WERELDkampioen!

Grappig genoeg stonden we exact 1 plekje te laag voor dat zogenaamde WK voor clubteams nog niet zo lang geleden en kijk eens naar de huidige tijd.

+1/-0

Let's go!!

De 'gifbeker' zou nu toch wel eens leeg zijn lijkt me. Afgelopen seizoen(en) was bizar slecht.

+3/-0

De opstelling voor de wedstrijd tegen Panthinaikos:

Paes; Rosa, Bouwman, Baas, Wijndal; Regeer, Steur, Berghuis; Gloukh, Konadu, Godts.

+2/-0

Zelfde spelers, zelfde probleem.

+2/-0

Weinig vertrouwen in de nieuwe trainer als Konadu speelt. Wijndal ook dus. Misschien wordt kleedkamer 2 verbouwd en maken zij daarom nog onderdeel uit van de selectie?

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 04 juli 2026 om 17:51:

Weinig vertrouwen in de nieuwe trainer als Konadu speelt. Wijndal ook dus. Misschien wordt kleedkamer 2 verbouwd en maken zij daarom nog onderdeel uit van de selectie?

Neem aan dat basis nog flink wijzigt.

+1/-0

Zijaanzij schreef op 04 juli 2026 om 17:54:

Neem aan dat basis nog flink wijzigt.

Ik hoop het. Gelukkig is nu de tour de france begonnen. Dat zijn, los van de doping, echte sportmannen.

+1/-1

Drukzetten in een nieuw systeem erin drillen kost tijd. Maar die heeft Ajax niet veel tot aan de eerste Europese kwalificatie wedstrijd...

Had het liefste een beest van een 6 erbij gehad. Zelf vind ik Regeer een slimme, prima speler, maar je hebt nul fysieke en duelkracht. Bij voorkeur heb je een alleskunner daar. Overdreven gezegd een type Kante, meer reëel een type Anita en liefste een heel goed gescoutte speler als Diarra destijds bij Vitesse. Dus een fysiek sterke speler met loopvermogen, maar wel een echte voetballer met uitstekende basistechniek en inzicht, die kan opbouwen en een goede handelingssnelheid heeft. Dus nog wel een graadje beter dan Alvarez.

Zo'n speler in de as op een plek waar je veel aan de bal komt is zo'n enorme impuls.

Dit bericht is gewijzigd op 5 juli 2026, 09:30:33.

+4/-0

Een nieuwe trainer wil alle spelers aan het werk zien die hij momenteel tot zijn beschikking heeft.
Ik heb begrepen dat de intensiteit van de training behoorlijk veel hoger ligt dan vorig seizoen. Ze hebben in de ochtend nog getraind.

Ik ben ook geen fan van Konadu, maar eerlijk is eerlijk hij scoorde prachtig.

We zullen nog een paar weken geduld moeten hebben om een eerste voorzichtig oordeel te kunnen geven.

Het is in ieder geval hoopvol dat we in ieder geval dadelijk met een selectie zitten die wel 90 minuten lang ervoor kunnen gaan.

+3/-0

We speelden met veel jeugd.
Ze spelen bij Jong Ajax.
En dat vinden ze wel best.
Want liever lui dan moe.

Wat Johnson deed leek wel op werkweigering en Amour lag blijkbaar nog op bed want stond compleet te snurken.

Ouazane en Carizzo brachten bij momenten dreiging en diepgang, de rest heeft nul creativiteit of had er geen zin in, wat nog onvergeeflijker is.

Er waren zowel in de eerste als in de tweede helft spelers waarvan ik pas na een half uur ontdekte dat ze op het veld stonden.

Mocht ik de nieuwe trainer zijn dan zou ik er een stuk of zes per direct uit de selectie zetten om een signaal af te geven aan de rest van die lamlendelingen.

+2/-1

Schip ahoy schreef op 05 juli 2026 om 08:56:

Drukzetten in een nieuw systeem erin drillen kost tijd. Maar die heeft Ajax niet veel tot aan de eerste Europese kwalificatie wedstrijd...

Had het liefste een beest van een 6 erbij gehad. Zelf vind ik Regeer een slimme, prima speler, maar je hebt nul fysieke en duelkracht. Bij voorkeur heb je een alleskunner daar. Overdreven gezegd een type Kante, meer reëel een type Anita en liefste een heel goed gescoutte speler als Diarra destijds bij Vitesse. Dus een fysiek sterke speler met loopvermogen, maar wel een echte voetballer met uitstekende basistechniek en inzicht, die kan opbouwen en een goede handelingssnelheid heeft. Dus nog wel een graadje beter dan Alvarez.

Zo'n speler in de as op een plek waar je veel aan de bal komt is zo'n enorme impuls.

Een 6 lijkt me broodnodig. Wellicht kan Mokio het, maar liefst wat ervaring op die plek. Reageer als persoon is niets op af te dingen. Qua speler komt hij tekort voor die plek, tis ook niet echt zijn positie vind ik.

Welke plek dan wel weet ik niet zo goed, maar gezien zn kwaliteiten vind ik dit geen basisspeler. Ik heb nog vrij weinig over een 6 gehoord terwijl sinds het vertrek van Henderson we al geen geschikte 6 hebben. Met een fatsoenlijke 6 hadden we heus wel hoger geëindigd dan plek 5. We hebben iig weer genoeg linksbacks.

+1/-0

Ik zag even geen ander topic hiervoor, maar hier is de training van gisteren terug bekijkbaar;

https://www.youtube.com/watch?v=E3Oqu8BzarMlink

+1/-0

Vanavond om 18.00 uur het oefenpotje tegen Larnaca. Je kunt 'm live zien via het Ajax-account op YouTube.

Hopelijk een duidelijk stijgende lijn t.o.v. die flater tegen Panathinaikos.

+2/-0

Matchday.

Ajax tegen AEK Larnaca, vanavond om: 18:00.

Die ploeg komt niet per toeval naar Hulshorst. Jordi is daar ook TD geweest in Cyprus en loodste ze toen Europa in.

Benieuwd of we Mike van der Hoorn nog zien.

Het voordeel is wel dat als er een pareltje bij AEK Larnaca blijkt te spelen je die makkelijk kan strikken. De lijntjes van Jordi naar deze Cypriotische club zijn kort.

De opstelling is bekend:

Opstelling Ajax:
Paes; Rosa, Bouwman, Baas, Wijndal; Regeer, Gloukh, Mokio; Berghuis, Konadu, Godts.

Wissels Ajax:
Reverson, Henrique, Gaaei, Johnson, Edvardsen, Klaassen, Nash, Abdalla, A. Ouazane.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 juli 2026, 17:09:47.

+2/-0

In ieder geval langer de nul.

+1/-0

Oscar had zomaar de 1-0, 2-0 en 3-0 op zn schoen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Oefenduels Ajax