Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Oefenduels Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 juli 2026 om 20:38:

ElSimao2 schreef op 18 juli 2026 om 20:19:

Schip ahoy schreef op 18 juli 2026 om 16:17:

Vergeet niet dat Peter Bosz exact dezelfde kritiek kreeg in de eerste seizoenshelft. Bekritiseerd omdat hij dezelfde (oude) spelers gebruikte die Frank de Boer gebruikte.

Zoiets verwacht ik bij Michel ook. En Konadu is gewoon te licht. Dus dan val je terug op Dolberg.

Welke prijzen heeft Bosz dan naar Ajax gebracht? Aangezien je hem als voorbeeld presenteert van hoe het moet.

Finaletje EL was natuurlijk niet niks. Heeft ons die 40 mln voor Sanchez opgeleverd en van daaruit konden we verder. Wel met het nodige kunst- en vliegwerk, maar toch.

Bosz speelde een beetje kamikaze, maar hij zag het wel opvallend vaak goed bij spelers. Toen hij Riedewald, Tete, El Ghazi en Bazoer ernaast zette was ik aanvankelijk pissig, maar kijk waar die spelers uiteindelijk zijn geëindigd en je kunt moeilijk stellen dat ie het verkeerd gezien heeft. Veltman op rechtsback (ipv Tete) was een goede vondst, Sinkgraven vond ik heel behoorlijk als linksback en Schöne naar rechtshalf zag hij goed. Liet ook Dolberg en Younes excelleren.

Nee, prima coach was het wel. Had graag gezien dat hij toen een tweede jaar was gebleven. Onder Keizer was het vrij armoedig het seizoen erna.

Bosz was een leuke trainer, maar hij heeft de CL misgelopen in het seizoen dat hij bij ons was en hem, door geen kampioen te worden, ook niet voor het seizoen erop veilig gesteld.

Nou is dat allemaal niet heel erg, het was alsnog een vermakelijk seizoen, maar hier wordt Bosz aangehaald als een soort van referentiepunt voor hoe het zou moeten. De ervaren klanten moeten er eerst in, want Bosz deed het ook destijds. Dat is dan een beetje aparte argumentatie, want Bosz heeft het ook niet geweldig gedaan. Met de gevestigde orde van destijds werden we afgeslacht in Rostov-on-Don en zijn aanpak heeft ook niet tot de titel geleid. Ik vind het dus wat gek om hem dus als een soort blueprint te zien.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Oefenduels Ajax