Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Oefenduels Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Je zou er bijna aan denken om Fitz-Jim naast Mokio te zetten, maar goed, zijn contract...

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 17 juli 2026 om 13:03:

Je zou er bijna aan denken om Fitz-Jim naast Mokio te zetten, maar goed, zijn contract...

Gloukh/Bounida/Ouazane doe niet aan verdedigen, Klaassen doet aan schijnverdedigen, Fitz-Jim deinst terug als een tegenstander zijn lichaam gebruikt en Mokio vergeet nog weleens te verdedigen. Dat wordt een complete gatenkaas vrees ik.

+2/-0

Dolberg toch in de basis in de basis straks tegen Olympiakos.

Opstelling Ajax:
Paes; Rosa, Bouwman, Blind, Wijndal; Regeer, Klaassen, Gloukh; Berghuis, Dolberg, Godts.

Wissels Ajax:
Heerkens, Reverson, Gaaei, Muzungu, Kaplan, Johnson, Konadu, Edvardsen, Henrique, Ouazane, Carrizo, Abdalla, Nash.

+1/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 18 juli 2026 om 14:35:

Opstelling Ajax:
Paes; Rosa, Bouwman, Blind, Wijndal; Regeer, Klaassen, Gloukh; Berghuis, Dolberg, Godts.

Wissels Ajax:
Heerkens, Reverson, Gaaei, Muzungu, Kaplan, Johnson, Konadu, Edvardsen, Henrique, Ouazane, Carrizo, Abdalla, Nash.

Brrrrrr :\(

Je zou zeggen dat je minder dan een week voor een do-or-die wedstrijd met de beoogde basis begint en minstens 60 minuten laat staan. Blind, Wijndal, Regeer, Klaassen én Berghuis basis, als tegen Vojvodina die rotzooi er weer in staat terwijl er gewoon betere spelers beschikbaar zijn dan mag Michel van mij gelijk weer wieberen en Jordi erbij. Geduld is bij mij wel op. Als dit de zoveelste trainer is die voor "ervaring" kiest ipv kwaliteit en talent meteen wegwezen.

+3/-0

Mike1976 schreef op 18 juli 2026 om 14:58:

Opstelling Ajax:

Wissels Ajax:

Je zou zeggen dat je minder dan een week voor een do-or-die wedstrijd met de beoogde basis begint en minstens 60 minuten laat staan. Blind, Wijndal, Regeer, Klaassen én Berghuis basis, als tegen Vojvodina die rotzooi er weer in staat terwijl er gewoon betere spelers beschikbaar zijn dan mag Michel van mij gelijk weer wieberen en Jordi erbij. Geduld is bij mij wel op. Als dit de zoveelste trainer is die voor "ervaring" kiest ipv kwaliteit en talent meteen wegwezen.

We kunnen pas in november een conclusie trekken. Echt niet eerder. Je zal dus toch nog even geduld moeten hebben :-).

+1/-0

Mike1976 schreef op 18 juli 2026 om 14:58:

Opstelling Ajax:

Wissels Ajax:

Vergeet niet dat Peter Bosz exact dezelfde kritiek kreeg in de eerste seizoenshelft. Bekritiseerd omdat hij dezelfde (oude) spelers gebruikte die Frank de Boer gebruikte.

Maar een nieuw systeem van drukzetten met nieuwe spelers kost tijd. Dat gaat niet samen met het per se kwalificeren voor een Europees toernooi, dat van levensbelang is voor de financiele gezondheid van de club. Zeker na deze investeringen. De druk zit er mega op.

Begrijp het volledig dat Michel dan voor ervaring kiest. Kostte Bosz de hele eerste seizoenshelft om de opbouw te verbeteren. Drukzetten kwam er pas tweede seizoenshelft in.

Zoiets verwacht ik bij Michel ook. En Konadu is gewoon te licht. Dus dan val je terug op Dolberg.

+2/-0

Carrizo laat zich zien! Ouzane ook trouwens.

+2/-0

Schip ahoy schreef op 18 juli 2026 om 16:17:

Begrijp het volledig dat Michel dan voor ervaring kiest.

De "ervaring" die het keer op keer niet waargemaakt heeft bedoel je?

+2/-1

Johnson is geweldig.

+3/-0

Wat nog niet veel over te zeggen. We krijgen wel weinig doelpunten tegen. Dat lijkt me een positief punt.

+1/-0

Tot de zestien zag het er aardig uit maar we missen duidelijk stootkracht voorin.
Het staat beter dan vorig seizoen.

+1/-0

Zijaanzij schreef op 18 juli 2026 om 17:42:

Wat nog niet veel over te zeggen. We krijgen wel weinig doelpunten tegen. Dat lijkt me een positief punt.

De tegenstanders stelden dan ook weinig voor en alsnog creëren we in drie oefenwedstrijden vrijwel niets.

Dit bericht is gewijzigd op 18 juli 2026, 18:04:30.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 18 juli 2026 om 17:37:

Begrijp het volledig dat Michel dan voor ervaring kiest.

De "ervaring" die het keer op keer niet waargemaakt heeft bedoel je?

Ja, die. Het is voor een nieuwe coach logisch om daarmee te beginnen. Die wil ze na zijn trainingen zelf aan het werk zien of ze zijn tactiek oppakken. Werkelijk niets vreemds aan.

En je ziet dat ze langzaam stappen zetten.

Dat is de verdienste van Michel, die dus helemaal niets geks doet. Verlaagt de druk op de jonge spelers ook imo. Carrizo, Johnson en Ouzane hebben niets te verliezen en kunnen vrijuit invallen. Je zag het resultaat. Ontstaat vanzelf meer schwung en geloof in dat team door de aanpak.

Zoals gezegd, ik geloof er in.

+2/-0

Vergeet niet dat Peter Bosz exact dezelfde kritiek kreeg in de eerste seizoenshelft. Bekritiseerd omdat hij dezelfde (oude) spelers gebruikte die Frank de Boer gebruikte.

Zoiets verwacht ik bij Michel ook. En Konadu is gewoon te licht. Dus dan val je terug op Dolberg.

Welke prijzen heeft Bosz dan naar Ajax gebracht? Aangezien je hem als voorbeeld presenteert van hoe het moet.

+1/-1

ElSimao2 schreef op 18 juli 2026 om 20:19:

Welke prijzen heeft Bosz dan naar Ajax gebracht? Aangezien je hem als voorbeeld presenteert van hoe het moet.

Finaletje EL was natuurlijk niet niks. Heeft ons die 40 mln voor Sanchez opgeleverd en van daaruit konden we verder. Wel met het nodige kunst- en vliegwerk, maar toch.

Bosz speelde een beetje kamikaze, maar hij zag het wel opvallend vaak goed bij spelers. Toen hij Riedewald, Tete, El Ghazi en Bazoer ernaast zette was ik aanvankelijk pissig, maar kijk waar die spelers uiteindelijk zijn geëindigd en je kunt moeilijk stellen dat ie het verkeerd gezien heeft. Veltman op rechtsback (ipv Tete) was een goede vondst, Sinkgraven vond ik heel behoorlijk als linksback en Schöne naar rechtshalf zag hij goed. Liet ook Dolberg en Younes excelleren.

Nee, prima coach was het wel. Had graag gezien dat hij toen een tweede jaar was gebleven. Onder Keizer was het vrij armoedig het seizoen erna.

+3/-0

Kiki schreef op 18 juli 2026 om 17:38:

Johnson is geweldig.

Ja je kunt nu eigenlijk niet met goed fatsoen nog een 'nieuwe 6' gaan halen. Deze gozer gaat doorbreken en moet je nu de ruimte gaan geven.

+2/-0

Sevic schreef op 18 juli 2026 om 20:39:

Kiki schreef op 18 juli 2026 om 17:38:

Johnson is geweldig.

Ja je kunt nu eigenlijk niet met goed fatsoen nog een 'nieuwe 6' gaan halen. Deze gozer gaat doorbreken en moet je nu de ruimte gaan geven.

Na die Future cup was ik ervan overtuigd dat hij snel zou doorbreken. Maar goed, hopelijk alsnog. Of was je sarcastisch?

+1/-0

ElSimao2 schreef op 18 juli 2026 om 20:19:

Serieus? Ik dacht dat Bosz de prijzendiscussie met glans in zijn voordeel heeft beslecht.

Ajax had echt geen selectie zoals PSV de laatste jaren heeft he. Younes zo laten uitblinken is uniek gebleken. Viergever eigenlijk idem. En Dolberg speelde toe beter dan ik hem nu heb zien doen, Traore idem.

De manier waarop Bosz dat team weer echt op zijn Ajax' liet spelen heeft mij persoonlijk enorm veel voldoening gegeven. Maar mijn punt is vooral dat Bosz een zeer capabele coach is gebleken, die ploegen naar zijn hand kan zetten qua speelwijze.

En hij kan dat snel en vrij radicaal. Zijn speelwijze zag je bij AGOVV, Heracles, Vitesse, Ajax en PSV.

Als hij daar al een half seizoen voor nodig heeft, moet je Michel gewoon tijd gunnen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [2026 / 2027] Oefenduels Ajax