Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Excelsior - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Excelsior Rotterdam - Ajax
Zo 01/02/2026 12:15

Thuis verloren we van Excelsior. Na vandaag zijn we alleen nog actief in de Eredivisie. Wijndal zou ik sowieso nooit meer opstellen na zijn gekloot tegen AZ in de beker. Voor de rest je beste 11 spelers en oefen aub op verdedigen bij corners en vrije trappen.

+1/-0

Niet te vergeten om ‘de rust’ te trainen!

+3/-0

Gloukh heeft het op dit moment niet dus gewoon Bounida in de basis.
Winst is het enige wat telt deze wedstrijd.

+1/-0

Zou zowel Gloukh als Bounida opstellen. Leuk dat Klaassen soms z'n belangrijke goal maakt, maar als hij onder Farioli geen vaste basisspeler was, waarom dit seizoen ineens wel? Ik zie zowel Gloukh als Bounida beter renderen als ze vaker samen spelen:

Jaros; Gaaei, Itakura/Sutalo, Baas, Rosa/Jetten; Regeer, Gloukh, Steur; Bounida, Dolberg, Godts.

Klaassen als stand-in, Wijndal niet meer opstellen.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 29 januari 2026 om 08:20:

Zou zowel Gloukh als Bounida opstellen. Leuk dat Klaassen soms z'n belangrijke goal maakt, maar als hij onder Farioli geen vaste basisspeler was, waarom dit seizoen ineens wel? Ik zie zowel Gloukh als Bounida beter renderen als ze vaker samen spelen:

Jaros; Gaaei, Itakura/Sutalo, Baas, Rosa/Jetten; Regeer, Gloukh, Steur; Bounida, Dolberg, Godts.

Klaassen als stand-in, Wijndal niet meer opstellen.

Ik zou ze ook beiden opstellen. Je merkt aan alles dat Oscar véél liever in de as speelt dan aan de zijkant, dus eens met jouw invulling.

Ik vond Wijndal gister in de eerste helft juist wel weer goed. Die gozer is zo'n enorme two-face gewoon. Hopelijk komt er deze window nog een linksback bij die duidelijk de betere is, dan kan de discussie rondom die positie ook eens worden gesloten. Rosa is ook niks en Jetten moet eerst maar eens een krabbel zetten.

+3/-0

Het is 1 februari, Bertje... bijltjesdag voor Feyenoord!

Heb je er al net zoveel zin in als ik? #feyenoordvoorbij #eropenerover

:B

Mooi ook dat we in Rotterdam spelen vanmiddag. Dat zou het des te mooier maken om ze vandaag in te halen.

+1/-0

Ik zit er klaar voor. Vanuit mijn woning kan ik bevestigen dat de lampen in het stadion van Excelsior aan staan.

+1/-0

Rust 0-2, maar dan komt er nog een 2e helft, ik houd mijn hart vast

+3/-0

Sevic schreef op 01 februari 2026 om 09:08:

Het is 1 februari, Bertje... bijltjesdag voor Feyenoord!

Heb je er al net zoveel zin in als ik? #feyenoordvoorbij #eropenerover

:B

Mooi ook dat we in Rotterdam spelen vanmiddag. Dat zou het des te mooier maken om ze vandaag in te halen.

Ik heb er zin in! Hopelijk gaan we Feyenoord inderdaad voorbij. Maar officieel heeft NEC een wedstrijd minder gespeeld en kan ons voorbij. Dus niet officieel 2e op 1 feb.

Ik kijk uit naar de komende wedstrijden! Ik verwacht:
Exc - Ajax 1-3
PSV - Fey 4-1

+1/-0

Nou dit gaat weer heel lekker, ik dacht eindelijk eens een easy overwinning en dan speel je weer zo'n tweede helft.

+1/-0

Wat een drama weer. Ze spelen zoals Grim praat en wat die uitstraalt. Helemaal niets en traag.

+2/-0

Wat een schande dit!! Mokio slecht. Klaassen slecht. Gaaei kan niet verdedigen. Weghorst een drama. Grim is clown met nul uitstraling en een tactische onbenul. Excelsior zet de zaak om en we lopen weer achter de feiten aan.

+2/-0

Ongekend weer. Hoe kan je nu alweer een comfortabele voorsprong weggeven? Tot aan de 0-2 was je vrij klinisch, daarna werd het spel ineens een stuk minder volwassen. Ik vond Mokio en Godts erg slordig bij een aantal aanvallen. Bij Mokio ging het ook echt om simpele passes. In de duels en onderscheppingen was hij overigens wel sterk.

Bounida was weer heel belangrijk in de voorbereidende fase. Het hielp denk ik niet dat hij werd gewisseld, maar je was al niet best in de tweede helft. Op een vrij passieve manier liet je Excelsior in de wedstrijd groeien. Het begon bij speldenprikjes en de kansen werden steeds groter eigenlijk. Op een gegeven moment speelden zij een stuk slimmer.

+2/-0

Ik snap ook die wissels niet echt had lekker Bounida en Dolberg laten staan. Want daarna ging het echt goed mis.
Volgende week weer naar Alkmaar voor hun wedstrijd van het seizoen :denk

+1/-0

Mag toch hopen dat we straks lezen dat Grim de deur is gewezen.
Niks aan de hand en weer wisselt hij zichzelf de wedstrijd uit, ben klaar met die man.

+1/-0

Na weken niet meer te hebben gekeken uit angst voor een oogaandoening, maar weer een poging gewaagd. Deze mietjes verdienen het niet om naar gekeken worden.

Gaaei en Mokio zijn backs onwaardig. Van die eerste wist je het al, die tweede word je ook al een tijd niet vrolijk van. Slapen doe je maar in je bed en er zit echt totaal geen urgentie in. Hoepel lekker op dan.

En die trainer moet ook zsm wegwezen, met z’n lompe wissels. Op een gegeven moment stond er een elftal dat net zo beweeglijk was als de standbeelden op Paaseiland. Al het voetbal werd eruit gewisseld.

Ze kunnen allemaal de pleuris krijgen, over een paar weken wellicht weer een herkansing.

+2/-0

Net wakker. Blijkbaar is mij veel ergernis bespaard gebleven.

+1/-0

Kroepoek schreef op 01 februari 2026 om 14:23:

Gaaei en Mokio zijn backs onwaardig. Van die eerste wist je het al, die tweede word je ook al een tijd niet vrolijk van. Slapen doe je maar in je bed en er zit echt totaal geen urgentie in. Hoepel lekker op dan.

De manier waarop Mokio verdedigde bij de eerste tegengoal was echt typisch voor hem. Echt totaal niet alert op lopende mensen. En Gaaei kan sowieso niet echt verdedigen.

+2/-0

Ik ben in de rust gaan hardlopen. Ben nu terug. @sevic wat is er gebeurd?

+1/-0

s0lido schreef op 01 februari 2026 om 14:24:

Net wakker. Blijkbaar is mij veel ergernis bespaard gebleven.

Slapen is beter voor je hersenen dan kijken naar zo’n slechte komedie.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Excelsior - Ajax