Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Excelsior - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Waarom werden Bounida en Dolberg eigenlijk gewisseld? Waren ze slecht, geblesseerd of iets? Ik zie wel bij beide spelers een assist staan.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 01 februari 2026 om 14:28:

s0lido schreef op 01 februari 2026 om 14:24:

Net wakker. Blijkbaar is mij veel ergernis bespaard gebleven.

Slapen is beter voor je hersenen dan kijken naar zo’n slechte komedie.

Haha, lag in bed met een zware kater, dus het was idd goed. Ik kijk nu naar de statistieken en wedstrijdverslag.. Snap er geen zak van hoe we wéér een ruime voorsprong weggeven. Als je zo voor staat, waarom de voorhoede wisselen? Het is niet zo dat er wat geforceerd moest worden. Als er nou werd gewisseld om het middenveld verdedigend te versterken, of de zwakke backs (als ik het zo mag lezen) dan kan ik het nog begrijpen. Maar nu zie ik dat Grim maar wat doet..

+2/-0

s0lido schreef op 01 februari 2026 om 14:29:

Waarom werden Bounida en Dolberg eigenlijk gewisseld? Waren ze slecht, geblesseerd of iets? Ik zie wel bij beide spelers een assist staan.

Dolberg wisselen vond ik wel logisch. Hij heeft gelijk een stuk meer moeten spelen dan de bedoeling was toen Weghorst geblesseerd raakte. Volgens mij kreeg je ook een serieuze kans om te scoren nadat hij door de lucht aan werd gespeeld. Alleen Godts verpestte 80% van de aanval al met een slordige pass op Edvardsen.

+1/-1

thomas83 schreef op 01 februari 2026 om 14:44:

s0lido schreef op 01 februari 2026 om 14:29:

Dolberg wisselen vond ik wel logisch. Hij heeft gelijk een stuk meer moeten spelen dan de bedoeling was toen Weghorst geblesseerd raakte. Volgens mij kreeg je ook een serieuze kans om te scoren nadat hij door de lucht aan werd gespeeld. Alleen Godts verpestte 80% van de aanval al met een slordige pass op Edvardsen.

Ja, op zich zijn het niet de wissels waardoor je het weggeeft tegen een ploeg als Excelsior; met deze selectie moet je winnen van ze, vooral na een 2-0 voorsprong. Misschien is het gemakzucht en misplaatste arrogantie na zo'n voorsprong.

+1/-0

s0lido schreef op 01 februari 2026 om 14:53:

Ja, op zich zijn het niet de wissels waardoor je het weggeeft tegen een ploeg als Excelsior; met deze selectie moet je winnen van ze, vooral na een 2-0 voorsprong. Misschien is het gemakzucht en misplaatste arrogantie na zo'n voorsprong.

Ik denk dat het een combinatie is van dat en dat je op een gegeven moment weinig spelers meer in het veld hebt staan die tempo en diepgang brengen. Edvardsen vanaf rechts blijft wat gekunsteld.

+1/-0

Zie Ajax nog wel 7e worden op deze manier. Wat een stelletje sukkels zijn het ook. 2 keer niet kunnen winnen van Excelsior zegt alles over dit seizoen.

+1/-0

3xA schreef op 01 februari 2026 om 15:17:

Zie Ajax nog wel 7e worden op deze manier. Wat een stelletje sukkels zijn het ook. 2 keer niet kunnen winnen van Excelsior zegt alles over dit seizoen.

Dan kan je net zo goed 8e zeggen.

+1/-0

3xA schreef op 01 februari 2026 om 15:17:

Dit mag je niet zeggen! Je moet positief blijven. We worden nog kampioen!

+1/-1

Zeer frustrerende tweede helft, zeker nu je ziet dat Feyenoord wordt geslacht door PSV. Je had er dus inderdaad vandaag gewoon overheen kunnen en moeten gaan.

Eerste helft was er weinig tot niks aan de hand. We speelden telkens onder de druk uit en maakten de kansen voor de verandering eens af. 0-2 moet dan voldoende zijn om de wedstrijd uit te kunnen spelen, gaf Klaassen na afloop ook terecht aan.

Tweede helft wist ik weer niet wat ik zag. Mokio leek na 50 minuten de pijp al helemaal leeg te hebben. Enigszins begrijpelijk gezien zijn leeftijd, maar goed, je mag anderzijds toch ook wel aannemen dat hij 100% wedstrijdfit is en dan minimaal een uur gewoon gas kan geven. Liet een briljante mogelijkheid op de 0-3 (toen hij zelf de bal veroverde en zo kon meegeven op Klaassen) liggen omdat hij werkelijk naar voren sjokte in plaats van een sprint trok. En leverde daarna in.

Grim had daar ogenblikkelijk moeten ingrijpen, want je kon zien dat hij klaar was. Niks Dolberg en Bounida eraf, eerst Mokio weg daar. Je kunt niet 40 minuten nog spelen met een linksback die het niet meer kan belopen. Kennelijk kon die Japanner invallen, had 'm er dan maar direct neergezet. Het is echt geen toeval dat Mokio bij de 1-2 z'n man kwijt was. Die was eenvoudigweg leeg, al een kwartier op dat moment. Heel zonde, want hij had op zich een goede eerste helft gespeeld en viel ook op met veel balveroveringen. En het dan zo weer teniet doen.

Heb me ook enorm gestoord aan het gebrek aan urgentie vanaf de 2-2. Dan staat je pinchhitter Weghorst er al in met twee snelle vleugelspelers ernaast. En dan zie ik zo'n Regeer en Baas in de 89e minuut nog steeds verzorgd proberen op te bouwen. Man man, jas die bal eens een keer naar voren op je spits zeg. Of zorg dat je Gaaei vrijspeelt op de rechterflank zodat je ballen de 16 in kunt pompen. Niet één kans meer geforceerd in de slotfase, beschamend.

Ik vond het ook wat slapjes hoe Fred na afloop stond te zeiken over dat hij met veel jeugdige spelers moet spelen die dan nog geen 90 minuten vol kunnen gaan. Excelsior speelt ook noodgedwongen met een 19-jarige spits, maar die had 'm niet na 50 minuten al zo hangen als onze Mokio. Überhaupt moet je niet zeuren over je spelersmateriaal, had Grim liever van selectie willen wisselen dan? Nee? Ok dan.

Overigens wel bijzonder dat zowel Fitz-Jim als Gloukh als op het laatste moment Rosa ziek blijken te zijn. Wat is daar ineens aan de hand?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Excelsior - Ajax