Forumreacties: 539
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Fortuna Sittard-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-FC Groningen: -
Vak: -
Forumreacties: 3.962
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 3.869
Reg.: 10 juli 2003
Er zaten enkele goede fases of combinaties in, en een kinderhand is snel gevuld, maar er klopt echt nog vrij weinig van de organisatie en het drukzetten.
1. Drukzetten in 4-4-2 is echt totaal debiel
2. Vaak viel de organisatie terug in een 6-1-3, wat een enorme gatenkaas opleverde op het middenveld (hoe kán dit nog steeds gebeuren!?)
3. De variant in de eerste helft (tot een minuut of 55-60 geloof ik), waarbij Klaassen vaak in de defensie kwam te staan, Regeer vrij rechts en Taylor de enige middenvelder was, wie heeft dat bedacht?
Dit gezegd hebbende, zie je wel dat er best potentie in zit en dat wat groei in zelfvertrouwen dit team snel een stuk beter kan laten lijken/worden. Ik had het idee dat er in de tweede helft veel nadrukkelijker gecoacht werd op en met elkaar, waardoor het langzaam ietsje, ietsje beter werd.
Voor het eerst de nul gehouden sinds 24 augustus, drie punten in de pocket. We komen er weer aan!
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 02 december 2025 om 15:40:
We worden in eigen huis compleet met de rug tegen de muur gezet ...
Forumreacties: 38
Reg.: 9 september 2024
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 02 december 2025 om 16:52:
Ik zag het ook. We komen goed weg, Groningen enkele 100% kansen verprutst.
xG Ajax: 0.98
xG Groningen 1.74
Gelukje en tegen de verhoudingen in gewonnen.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.272
Reg.: 19 maart 2003
Fortuna Sittard-Ajax 0-0 (0-0)
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.153
Reg.: 14 mei 2024
Forumreacties: 134
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is gewijzigd op 2 december 2025, 18:05:31.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 02 december 2025 om 17:57:
open/sluit de onderstaande quote:
Groningen was in de makke ambiance waarschijnlijk een stuk minder fanatiek.
Mijn gevoel zegt dat Ajax deze wedstrijd op zondag niet gewonnen hadn, dus misschien was die domme vuurwerkactie een geschenk in wolfskleren.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.254
Reg.: 25 april 2004
Beter een matige wedstrijd waarin je er als een team uitzag dan een matige waarin het los zand was. En minstens zo belangrijk, je wint weer eens. Dat is essentieel als je weer toe wil naar een ploeg die met vertrouwen speelt. Je mag wel blij zijn dat je de nul weet te houden, want Groningen kreeg in een open eerste helft minstens zoveel kansen. Baas en vooral Bouwman gaven ook echt wat serieuze kansen weg. Het is dat Jaros goed stond te keepen. Blijft toch raar dat Pasveer er voor een korte periode ineens in stond. Bouwman is duidelijk nog niet toe aan een serieuze rol in het eerste, maar dat kan je hem ook niet verwijten.
Op rechts zag het er ook wat onwennig uit. En waren wat misverstanden tussen Gloukh en andere spelers, en wat ook opviel is dat Klaassen regelmatig helemaal achterin uitkwam. Ook was Groningen voor rust nog wel eens gevaarlijk door lange ballen te spelen over die kant. Dan mis je ook wat snelheid als je Regeer daar dan hebt staan.
Positief is dat Ajax vrij compact stond en vaster aan de bal was dan normaal. Ook het verdedigen van corners ging een stuk beter. Voor mijn gevoel gaf je er ook wat minder weg, maar ik weet niet of dat werkelijk zo was. Voorin moet het nog wel stukken beter uitgespeeld worden. Godts speelde weer matig (al was het na rust een stuk beter) en Weghorst was een aanspeelpunt maar totaal niet doelgericht. Gloukh gaf hem nog een behoorlijke schotkans die iedere pure spits zelf had geschoten. Leuk dat Nash en Steur nog in mochten vallen.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.488
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 02 december 2025 om 18:54:
https://x.com/Inside_020/status/1995880173263053009link
open/sluit de onderstaande quote:Dalsim schreef op 02 december 2025 om 17:38:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 02 december 2025 om 16:52:
Ik zag het ook. We komen goed weg, Groningen enkele 100% kansen verprutst.
xG Ajax: 0.98
xG Groningen 1.74
Gelukje en tegen de verhoudingen in gewonnen.
Een 100% kans staat gelijk aan een xG van 1.0.
Dat rijmt niet helemaal met je bevindingen.
Ik hoop in ieder geval dat je net zo blij bent met de drie punten voor Ajax als ik ben.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 03 december 2025 om 08:12:
Ik heb me werkelijk verbijsterd over die Vaessen. Dat het een randmongool was, weten we al sinds die schandelijke mishandeling van Farioli's assistent eind vorig seizoen, maar gisteren was een mooie gelegenheid om het gedrag van die patiënt nog eens onder de loep te nemen. Staat letterlijk 90 minuten lang te gillen tegen heel dat team, ook als de bal ergens bij de cornervlag aan de andere kant is.
NAAR VOREN NAAR VOREN
DRUK OP DE BAAAALLLL
DRAAIEN DRAAIEN
RECHTSBINNEN
RECHTSBINNUUUUHHHHH
Doe eens effe normaal man, gek. Jezus Christus zeg. Zou je toch knettergek van worden als teamgenoot, of niet? Je hebt een pass nog niet eens aangenomen of er staat één of andere opgewonden wappie achter je als een speenvarken te gillen wat er volgens hem mee moet gebeuren. Als jij zo'n goed spelinzicht had gehad, had je niet van die handschoenen aan gehad, vriend. Effe dimmen. Zorg jij nou maar dat je zo'n balletje van Godts eruit houdt.
Ik las dat Feyenoord 'm na dit seizoen transfervrij wil overnemen. Mijn zegen hebben ze. Succes ermee.
Volslagen van god los.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.488
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 03 december 2025 om 09:06:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 03 december 2025 om 08:12:
Ik heb me werkelijk verbijsterd over die Vaessen. Dat het een randmongool was, weten we al sinds die schandelijke mishandeling van Farioli's assistent eind vorig seizoen, maar gisteren was een mooie gelegenheid om het gedrag van die patiënt nog eens onder de loep te nemen. Staat letterlijk 90 minuten lang te gillen tegen heel dat team, ook als de bal ergens bij de cornervlag aan de andere kant is.
NAAR VOREN NAAR VOREN
DRUK OP DE BAAAALLLL
DRAAIEN DRAAIEN
RECHTSBINNEN
RECHTSBINNUUUUHHHHH
Doe eens effe normaal man, gek. Jezus Christus zeg. Zou je toch knettergek van worden als teamgenoot, of niet? Je hebt een pass nog niet eens aangenomen of er staat één of andere opgewonden wappie achter je als een speenvarken te gillen wat er volgens hem mee moet gebeuren. Als jij zo'n goed spelinzicht had gehad, had je niet van die handschoenen aan gehad, vriend. Effe dimmen. Zorg jij nou maar dat je zo'n balletje van Godts eruit houdt.
Ik las dat Feyenoord 'm na dit seizoen transfervrij wil overnemen. Mijn zegen hebben ze. Succes ermee.
Volslagen van god los.
Haha inderdaad. Zo met een leeg stadion kon je alles goed horen. Die Vaessen is echt een mafklapper.
Forumreacties: 3.927
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 03 december 2025 om 09:02:
Het lijkt alsof je de wedstrijd niet hebt gezien, want die kans van Van Bergen in de 21ste minuut gaat er normaal in 98 van de 100 keer in. Ook de mogelijkheden voor Willumsson in de 33ste minuut en Van der Werff in de tweede helft waren bijna moeilijker om te missen dan om te scoren.
Als je de verhoudingen kijkt, kom je gewoon goed weg...
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 03 december 2025 om 10:35:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 03 december 2025 om 09:02:
Het lijkt alsof je de wedstrijd niet hebt gezien, want die kans van Van Bergen in de 21ste minuut gaat er normaal in 98 van de 100 keer in. Ook de mogelijkheden voor Willumsson in de 33ste minuut en Van der Werff in de tweede helft waren bijna moeilijker om te missen dan om te scoren.
Als je de verhoudingen kijkt, kom je gewoon goed weg...
Dan moet je wel alles meenemen in je analyse en niet enkel naar de mogelijkheden van FC Groningen kijken. Godts raakt nog de paal en als Taylor iets minder egoïstisch is, maakt hij daar een betere keuze ipv de bal voor te geven.
Ik vond Ajax alleszins een stuk stabieler dan andere wedstrijden. Zeker in de 2e helft stond het veel beter en kwam Groningen er nog amper door. Ze speelden niet de pannen van het dak, maar het is niet echt realistisch om dat te verwachten.
Itakura wordt er uitgelicht, maar ik heb geen flauw idee wat die stond te doen bij die eerste kans van Groningen. Die was ff aan het indutten zo lijkt het.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - FC Groningen