Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - FC Groningen

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Als ik Nijhuis was, had ik de wedstrijd gestaakt.

+1/-0

Tsja, zoals verwacht doen ze het weer. Ik zou de wedstrijd definitief staken en die vakken voor de rest van het seizoen leeglaten. Fuck die idioten.

+1/-0

Gooi ze in de gevangenis ofzo.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 30 november 2025 om 20:49:

Tsja, zoals verwacht doen ze het weer. Ik zou de wedstrijd definitief staken en die vakken voor de rest van het seizoen leeglaten. Fuck die idioten.

Enigste oplossing.

Maar we zullen dan weer te horen krijgen dat dit "echte supporters" zijn die "leven voor hun club". Je zal maar op je zondagavond 100+ kilometers gereisd hebben om dan dit mee te maken. Stelletje hersenloze randdebielen.

+3/-0

Bjorn121 schreef op 30 november 2025 om 20:55:

s0lido schreef op 30 november 2025 om 20:49:

Enigste oplossing.

Maar we zullen dan weer te horen krijgen dat dit "echte supporters" zijn die "leven voor hun club". Je zal maar op je zondagavond 100+ kilometers gereisd hebben om dan dit mee te maken. Stelletje hersenloze randdebielen.

Het gaat gewoon weer gebeuren, net zoals het weer gebeurde toen de wedstrijd hervat zou worden. Weg met die kut "harde kern". Ze bewijzen vandaag dat ze niets met Ajax hebben.

+1/-0

Ik lees dat de KNVB een moment aan gaat wijzen om de wedstrijd te hervatten, maar naar mijn mening dienen we hier simpelweg reglementair te verliezen. Gebeurt het nog een keer moeten we uit de competitie genomen worden.

Dan komt er wel actie tegen dit soort lui.

+4/-0

Wat een schande voor de club dit. Ze voelen zich vast hartstikke tof dat ze dit voor elkaar hebben gekregen. Echt grandioos dat ze een fijne avond voor 53000 man vergallen met z’n allen. Ik schaam me kapot dat dit mijn medesupporters zijn. Interesse in de club: 0. Interesse in de medemens: 0. Als ze zelf maar hun ding kunnen doen en niemand daar beneden die er ook maar iets van zegt.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 30 november 2025 om 21:15:

Ik lees dat de KNVB een moment aan gaat wijzen om de wedstrijd te hervatten, maar naar mijn mening dienen we hier simpelweg reglementair te verliezen. Gebeurt het nog een keer moeten we uit de competitie genomen worden.

Dan komt er wel actie tegen dit soort lui.

Naar zoiets kijk ik ook objectief en dan ben ik het met een reglementair verlies eens. Het is niet de eerste keer dit seizoen dat deze idioten vuurwerk het stadion binnensmokkelen en voor oponthoud en gevaarlijke situaties zorgen, dus dat kun je de club al kwalijk nemen. Verder zou ik eisen dat die vakken voor de rest van het seizoen leegblijven als de club niet kan garanderen dat het niet weer gebeurt.

Het valt me zwaar tegen dat mensen van de club niet keihard reageren. Vanuit de club moet je al bepaalde besluiten nemen (vakken leeg, seizoenskaarten intrekken, etc.).

Die gast die net voor de camera stond had het ook over "wat de KNVB besluit, wanneer de wedstrijd weer gespeeld kan worden, excuses, etc."

Soft gedoe.

+2/-0

Reglementaire 0-3 en paar honderd enkelbandjes voor die eencelligen op de F-Side, op afstand te bedienen met 230 volt.

+1/-0

Jongens, kappen met deze shit!!

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 30 november 2025 om 21:22:

Jongens, kappen met deze shit!!

De club is zo ziek dat we zelfs dat niet meer zien; iemand die gewoon emotie toont tegen deze debielen. Ik verwacht weinig zware maatregelen vanuit de club zelf. Ze zullen rustig afwachten wat de KNVB besluit.

+2/-0

Ook de harde kern deelt mee in de malaise,

+2/-0

Mensen die denken dat de F-side het wel afleert bij een reglementair verlies leven echt onder een steen. Die groep supporters zit er niet voor Ajax, maar dit is gewoon een legale hangplek voor hen. Dat is vanavond wel weer gebleken.

Edit: wat mij betreft prima trouwens puntverlies. Dit seizoen is toch al verloren!

+2/-0

Als ultieme straf zou ik die vakken aan Feyenoordsupporters gunnen op 14 december.

+1/-0

spelbos schreef op 30 november 2025 om 21:25:

Ook de harde kern deelt mee in de malaise,

De harde kern is de malaise.

+1/-0

TADIC10 schreef op 30 november 2025 om 21:28:

Mensen die denken dat de F-side het wel afleert bij een reglementair verlies leven echt onder een steen. Die groep supporters zit er niet voor Ajax, maar dit is gewoon een legale hangplek voor hen. Dat is vanavond wel weer gebleken.

Edit: wat mij betreft prima trouwens puntverlies. Dit seizoen is toch al verloren!

Ik denk niet dat de F-Side het af gaat leren, maar als er daadwerkelijk actie komt vanuit de KNVB zal de club wel iets moeten. Al zal men daar ten burele wel te laf voor zijn. Snap dat ook ergens wel, want anders staan de figuren morgen in je achtertuin.

+2/-0

Aangezien ze toch te bang zijn om er iets aan te doen of maatregelen te nemen, zou ik voorstellen dat een seizoenskaart op Zuid 1 vanaf volgend seizoen 50.000 euro kost. Dit om te anticiperen op alle financiële schade die Ajax ondervindt tijdens het seizoen (evt. puntenaftrek, boetes, reputatieschade, ...). Aangezien alle andere vakken toch al volzet zijn voor de komende jaren, kunnen ze nergens terecht en zijn wij er ineens ook vanaf. Kunnen ze op zondagmiddag ergens in een kroeg op een trommel slaan en met een microfoon dirigent spelen.

+2/-0

Deze taferelen van vanavond komen natuurlijk niet geheel als een verrassing. De club is ziek en sommige supporters grijpt dat dermate aan dat zij zich op een wat primitieve wijze profileren. Ik ben het dus volledig eens dat de KNVB een reglementaire overwinning moet toewijzen aan Groningen. Alsof het ons wat uitmaakt dat we drie punten moeten inleveren.

Maar zoals de grote meester ooit zei: "Er moet eerst wat gebeuren voordat er wat gebeurt." Wat willen we dan? Dat iedereen tijdens de wedstrijd op zijn stoeltje blijft zitten en dan weer rustig naar huis gaat? Ik ben blij dat er een signaal is afgegeven dat de huidige staat van Ajax onacceptabel is.

Een hele reeks aan trainers en bestuurders hebben bijgedragen aan de situatie die zich nu zo ontvouwd. Dan kunnen we wel boos gaan worden op een groepje van een paar honderd fans die vuurwerk en fakkels op het veld gooien, maar laten we ons distantiëren van de media die hierover gaan schreien en de ware kern van het probleem erkennen.

Wanneer we nu weer een helder beeld kunnen krijgen van waar wij als Ajacieden voor staan en welke waarden Ajax in de breedste zin van de club zowel nationaal als internationaal dient uit te dragen als vaandeldrager van het Nederlandse voetbal dan is een herrijzenis misschien weer mogelijk.

+2/-2

Och gut, het heeft weer lang geduurd tot iemand uit een toilet kwam gekropen om dit goed te praten. ";Blijf op je stoeltje zitten", "deze toestand is niet acceptabel". Ik dacht dat het de bedoeling was om een eerbetoon te brengen aan een overleden supporter, of niet dan?

Alsof het nodig is om een wedstrijd moedwillig te staken om aan te geven dat deze toestand niet acceptabel is. Als je dan toch een signaal wil afgeven, laat het vak dan leeg. Kom een aantal wedstrijden niet opdagen. Om nog maar te zwijgen over waar zij hun mandaat vandaan halen om te bepalen wat wel of niet door de beugel kan.

Denk je dat een kandidaat TD of trainer na dit soort beelden nog zeker is van hun keuze om bij Ajax aan de slag te gaan? Ik zou snel bedanken denk ik, ik spring wel op een andere trein. Voor je het weet staat zo'n mafkees aan je voordeur.

Reglementaire nederlaag en die vakken 5 wedstrijden lang leeg laten. En als het daarna nog eens voordoet, puntenaftrek en verbanning tot het einde van het seizoen. Kunnen ze daar zoveel statements afgeven als ze willen, hebben wij er geen last van.

+2/-0

RodyTur10 schreef op 30 november 2025 om 22:00:

Deze taferelen van vanavond komen natuurlijk niet geheel als een verrassing. De club is ziek en sommige supporters grijpt dat dermate aan dat zij zich op een wat primitieve wijze profileren. Ik ben het dus volledig eens dat de KNVB een reglementaire overwinning moet toewijzen aan Groningen. Alsof het ons wat uitmaakt dat we drie punten moeten inleveren.

Maar zoals de grote meester ooit zei: "Er moet eerst wat gebeuren voordat er wat gebeurt." Wat willen we dan? Dat iedereen tijdens de wedstrijd op zijn stoeltje blijft zitten en dan weer rustig naar huis gaat? Ik ben blij dat er een signaal is afgegeven dat de huidige staat van Ajax onacceptabel is.

Een hele reeks aan trainers en bestuurders hebben bijgedragen aan de situatie die zich nu zo ontvouwd. Dan kunnen we wel boos gaan worden op een groepje van een paar honderd fans die vuurwerk en fakkels op het veld gooien, maar laten we ons distantiëren van de media die hierover gaan schreien en de ware kern van het probleem erkennen.

Wanneer we nu weer een helder beeld kunnen krijgen van waar wij als Ajacieden voor staan en welke waarden Ajax in de breedste zin van de club zowel nationaal als internationaal dient uit te dragen als vaandeldrager van het Nederlandse voetbal dan is een herrijzenis misschien weer mogelijk.

Zijn dit niet dezelfde lui die massaal Alex Kroes, de charlatan die Ajax weer 2 jaar terug geworpen heeft, toezongen? Deze mensen zijn deel van het probleem natuurlijk.

Dat het niet goed gaat met de club is duidelijk, maar dat geeft geen enkele vrijbrief voor dit soort types om zich te misdragen.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - FC Groningen