Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.255
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Fortuna Sittard-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-FC Groningen: -
Ik denk niet dat we ineens een heel ander systeem moeten gaan spelen of zo. Op zich gaat het nu wel de goede kant op defensief en organisatorisch. Als Dolberg klaar is voor een basisplaats zullen we voorin al een stuk effectiever worden verwacht ik. Al moet hij dan wel goed bediend worden.
Bij die grote kans met Taylor en Nash zag je hoe dat vaak nog verkeerd afloopt. Steur had allang Dolberg direct voor de keeper kunnen zetten. Die krijgt die bal te laat en weet alsnog zijn bijdrage te leveren om een grote kans te creëren, maar toen gaf Taylor die bal weer te laat of niet genoeg in de loop voor Nash. Zelf schieten was nog logischer geweest, maar ik vond het op zich wel sympathiek dat hij Nash een goal gunde bij deze stand.
Tegen Benfica was er trouwens ook zo'n moment met Fitz-Jim bij een 0-1 stand. Je hebt voorin wel spelers nodig met de juiste kwaliteiten. En dan heb ik het ook over vleugelspelers met snelheid. De laatste weken speel je vaak met een lamme rechterkant door de keuzes van de trainers.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - FC Groningen