Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Benfica

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Hopelijk zijn nu bij de mensen de ogen ook open dat Itakura helemaal niet op VM kan spelen. Staat constant stil waardoor de bal niet voorbij de verdediging komt en speelt alles gelijk weer terug.

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 25 november 2025 om 21:00:

Hopelijk zijn nu bij de mensen de ogen ook open dat Itakura helemaal niet op VM kan spelen. Staat constant stil waardoor de bal niet voorbij de verdediging komt en speelt alles gelijk weer terug.

Als je Hato en Timber als duo had, kon dit beter werken. Spelers die naar voren kunnen gaan, aangezien Itakura terugzakt tussen de 2 centrale verdedigers. Nu heb je Sutalo die dat sowieso niet doet en Baas ook te weinig.

+2/-0

Kiki schreef op 25 november 2025 om 21:13:

Als je Hato en Timber als duo had, kon dit beter werken. Spelers die naar voren kunnen gaan, aangezien Itakura terugzakt tussen de 2 centrale verdedigers. Nu heb je Sutalo die dat sowieso niet doet en Baas ook te weinig.

Dan heb je spelers die de tekortkomingen van Itakura moeten compenseren. Of je kunt iemand daar zetten die iig gewend is op die positie ipv geforceerd andere spelers het project -Itakura op 6- te laten werken.

+1/-0

Mike1976 schreef op 25 november 2025 om 21:18:

Kiki schreef op 25 november 2025 om 21:13:

Dan heb je spelers die de tekortkomingen van Itakura moeten compenseren. Of je kunt iemand daar zetten die iig gewend is op die positie ipv geforceerd andere spelers het project -Itakura op 6- te laten werken.

Ja, ik denk dat dit drietal elkaar beter aanvult dan die we vandaag hebben gezien. Een échte 6 die niet verzuipt, zou het mooiste zijn. Hebben we die nog?

+2/-0

Ik vond het een leuke wedstrijd; uiteindelijk gewonnen (niet gekeken).

+1/-0

s0lido schreef op 26 november 2025 om 02:19:

Heb je FIFA 2026 gespeeld gisteravond? :D

+1/-0

BertjeK schreef op 26 november 2025 om 08:36:

Heb je FIFA 2026 gespeeld gisteravond? :D

Haha, zoiets. Ben gewoon ff voetbal moe. Dit is een gifbeker waar je u tegen zegt. Ik hoop echt dat de "echte" fans nu ook afhaken zodat men binnen de club beseft dat het menens is. Dit is niet normaal meer.

+2/-0

Wat vinden jullie van de opstelling? Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar wat mij opvalt is dat weer Gloukh de lul is en dat Weghorst gewoon weer 90 minuten speelt. Dan lees ik over tekenen van herstel en dat Ajax hierop moet voortborduren?

+2/-0

Ik heb ook niet gekeken, want gisteren was m'n trouwdag dus rond de aftraptijd zat ik elleboogdiep in Grimbergen Dubbeltjes ;B

Straks maar eens samenvattinkje terugkijken. Ik las al dat Grim het had over aanknopingspunten en tekenen van herstel. Als die nog één keer zulke uitspraken doet na een thuisnederlaag krijg ie ook een formeel Ajax.Supporters-spreekverbod. Het Starterskrediet op basis van het feit dat je deel uitmaakte van Ajax '95 is nu officieel op.

+3/-0

Sevic schreef op 26 november 2025 om 09:45:

Ik heb ook niet gekeken, want gisteren was m'n trouwdag dus rond de aftraptijd zat ik elleboogdiep in Grimbergen Dubbeltjes ;B

Straks maar eens samenvattinkje terugkijken. Ik las al dat Grim het had over aanknopingspunten en tekenen van herstel. Als die nog één keer zulke uitspraken doet na een thuisnederlaag krijg ie ook een formeel Ajax.Supporters-spreekverbod. Het Starterskrediet op basis van het feit dat je deel uitmaakte van Ajax '95 is nu officieel op.

Haha, gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd naar een goede analyse. Ik kan me niet voorstellen dat men met zo'n middenveld aanknopingspunten ziet.

+2/-0

s0lido schreef op 26 november 2025 om 09:49:

Sevic schreef op 26 november 2025 om 09:45:

Haha, gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd naar een goede analyse. Ik kan me niet voorstellen dat men met zo'n middenveld aanknopingspunten ziet.

Dank!!

Achja, Bounida schijnt het leuk te hebben gedaan, dat is voor die jongen natuurlijk leuk en kun je als aanknopingspunt zien.

Verder valt het me op dat figuren als Wesley Sneijder en Alex Pastoor zich nu comfortabel voelen om op live tv openbaar te solliciteren naar hoge functies bij Ajax. Dat zegt wel iets over hoe diep je bent afgegleden. Die gasten hebben bij elkaar opgeteld nog niet het IQ dat je van de parkeerwacht vraagt.

Ik kan iedereen royale dosissen Grimbergen Dubbeltjes aanbevelen in deze tijden.

+4/-0

Hier is de Benfica-fan weer.
Hé, we hebben gewonnen, onze eerste 3 punten! Maar de wedstrijd was allesbehalve mooi, beide teams leunen veel te veel op individuele kwaliteit en hebben niemand die echt tussen de linies kan komen of verdedigers kan uitkappen. In plaats daarvan maar blijven passen, zelfs als een speler zwaar onder druk staat.
Ik denk dat het een mix is van spelers die niet vol gas geven en een bestuur dat geen duidelijk idee heeft van de identiteit van het team. Ik zweer het, Benfica lijkt wel alleen maar hoogtepunten te kijken of Football Manager te scouten voor spelers, zonder te snappen hoe je chemie op het veld creëert. Godsamme, we hebben maar iets van 4 échte hoofdscouts… ik heb het organogram gezien en het is beschamend.
Veilig om te zeggen: dit is het slechtste Ajax dat ik ooit heb gezien. Vorig seizoen werd nog met ducttape bij elkaar gehouden dankzij een toptrainer als Farioli, die dit seizoen trouwens ook een matig team coacht. Ik heb geen idee wat er bij jullie in godsnaam is gebeurd dat jullie 9 cruciale punten voor de titel hebben laten liggen, maar geloof me: het kan alleen maar erger worden vanaf hier. Wij hebben jaren geleden ook in de modder gelegen (en eigenlijk nog steeds): 6e en 4e worden met elftallen die amper beter waren dan het huidige FC Voddelam, geen geld…
Blijf sterk, Ajax. Spelers als Bounida geven hoop dat er nog ergens een grote club verstopt zit.
En Klaassen mag na die open kans nooit meer op het trainingsveld komen!

+3/-0

s0lido schreef op 26 november 2025 om 09:41:

Wat vinden jullie van de opstelling? Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar wat mij opvalt is dat weer Gloukh de lul is en dat Weghorst gewoon weer 90 minuten speelt. Dan lees ik over tekenen van herstel en dat Ajax hierop moet voortborduren?

Na exact 52 minuten bewees Davy himself mijn punt waarom ik Grim hekelde dat hij hem opstelde i.p.v. Oscar en eerder kreeg hij de bal op een presenteerblaadje van Bounida. Verder niks laten zien. Dolberg lijkt mij de betere keuze dan Wout wie alleen maar zit te stoeien en te stoken.

+4/-0

Kiki schreef op 26 november 2025 om 11:35:

Na exact 52 minuten bewees Davy himself mijn punt waarom ik Grim hekelde dat hij hem opstelde i.p.v. Oscar en eerder kreeg hij de bal op een presenteerblaadje van Bounida. Verder niks laten zien. Dolberg lijkt mij de betere keuze dan Wout wie alleen maar zit te stoeien en te stoken.

Ja… Oscar heeft voor zijn prijskaartje ook nog weinig laten zien. Of hij in dezelfde situatie had gestaan en die bal wél had afgemaakt, blijft natuurlijk de vraag. Misschien ziet Grim in Klaassen gewoon een betere teamspeler, wat op zich wel te begrijpen is. Bovendien is Klaassen duidelijker aanwezig in het veld, terwijl Oscar vaak wat onzichtbaar blijft.

+1/-2

BertjeK schreef op 26 november 2025 om 12:45:

Ja… Oscar heeft voor zijn prijskaartje ook nog weinig laten zien. Of hij in dezelfde situatie had gestaan en die bal wél had afgemaakt, blijft natuurlijk de vraag. Misschien ziet Grim in Klaassen gewoon een betere teamspeler, wat op zich wel te begrijpen is. Bovendien is Klaassen duidelijker aanwezig in het veld, terwijl Oscar vaak wat onzichtbaar blijft.

Oscar is zo'n beetje de enige die wat laat zien en die voetballend wat teweeg wil brengen dit seizoen. Alleen gaat dat moeilijk als de trainer een stel zandzakken om hem heen neerzet.

+3/-0

Als je nog iets positiefs in dit AJAX ziet dan moet je wel in een roze AJAX-pyjama slapen…!

+2/-0

BertjeK schreef op 26 november 2025 om 12:45:

Hoe bedoel je? Oscar is zo ongeveer de enige Ajacied die laat zien klasse te hebben en enkel Mika kent een hoger rendement dan hem. Davy heb ik amper gezien, behalve dan wanneer hij 100% kansen om zeep helpt. Als hij zelfs daarin teleurstelt, dan blijft er weinig van hem over. Hij is niet bepaald een spelmaker, wat Oscar wel is.

+3/-0

Gezien zijn prijskaartje had ik gewoon meer verwacht. Op dit moment valt hij inderdaad positief op, maar 10 jaar geleden had hij waarschijnlijk geen basis gespeeld bij ons.

Kortom, gezien zijn prijskaartje vind ik dat hij te weinig laat zien. Ja, hij valt op, maar dat komt meer door de rest...

+1/-0

BertjeK schreef op 26 november 2025 om 13:47:

Gezien zijn prijskaartje had ik gewoon meer verwacht. Op dit moment valt hij inderdaad positief op, maar 10 jaar geleden had hij waarschijnlijk geen basis gespeeld bij ons.

Kortom, gezien zijn prijskaartje vind ik dat hij te weinig laat zien. Ja, hij valt op, maar dat komt meer door de rest...

Iemand als Gloukh rendeert niet in dit team doordat veel van de huidige spelers statisch zijn en/of verstoppertje spelen.

10 jaar geleden onder De Boer was hij niet giftig genoeg om te halen, maar een jaar later onder Bosz had hij gewoon gespeeld in een aanvallend ingestelde elftal.. :)

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Benfica