Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Benfica

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Vanavond om 18:45 uur. De bottom teams tegen elkaar. Wie gaat eindelijk stijgen?

+1/-0

Mooi moment voor Benfica om wat vertrouwen te tanken.

+4/-0

Weinig verwachtingen van dit Ajax helaas, hopen dat de score mee gaat vallen.
Ik zou lekker met alleen maar eigen jeugd gaan voetballen,je hebt toch niets meer te verliezen, stel Bouwman, Bounida en Steur maar op.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 25 november 2025 om 13:01:

Ik zou lekker met alleen maar eigen jeugd gaan voetballen,je hebt toch niets meer te verliezen, stel Bouwman, Bounida en Steur maar op.

Bouwman en Steur spelen momenteel met de O19 tegen Benfica. Na 30 minuten 0-3 achter.

+3/-0

Mike1976 schreef op 25 november 2025 om 13:30:

Bouwman en Steur spelen momenteel met de O19 tegen Benfica. Na 30 minuten 0-3 achter.

Die jongens staan laatste in de KKD (minus Bouwman, geen idee waarom ie niet in Jong speelt). Waarom het een goed idee is om ze in de CL in te zetten is mij echt een raadsel. Dan ga je er met 0-6 af ofzo en gaan we nog veel meer af op het hoogste podium. Waarom zou je dat willen? Hier worden die jongens niet meer waard of beter van.

+2/-0

Ajax onder 19 is afgedroogd door Benfica onder 19 met 0-4

+1/-1

Hier gaan we dan, een wedstrijd tussen 2 clubs waarvan de besturen hun clubs kapotmaken door hebzucht en onkunde.
Ik snap dat Ajax momenteel speelt als een derde-divisieploeg, maar Benfica is in staat om op een negatieve manier records te breken.
Ik heb al eerder gezegd dat dit een wedstrijd om de eer is, want beide teams liggen er realistisch gezien al uit (voor de competitie), eens kijken wie het het meest wil.
Als ik eerlijk ben, kan het alle kanten op.

Ik hoop dat Benfica wint, want het is mijn club.

+1/-0

Mike1976 schreef op 25 november 2025 om 13:30:

Onze onder-19 is best goed. Gonçalo Moreira, Banjaqui, Oliveira, Coletta, Cabral, Francisco Neto; er zit echt veel talent bij.
Helaas geven de beleidsbepalers van het eerste en het tweede elftal geen prioriteit aan die jonge talenten, waardoor hun potentieel stagneert… het is echt triest.

+2/-0

Itakura op het middenveld. Hier ben ik wel heel benieuwd naar, ik wacht er al een tijdje op om hem daar uitgeprobeerd te zien worden. Bij Groningen was het geen succes maar in Duitsland heeft hij er ook als stand in op gespeeld.

Verder aangaande de opstelling, ik snap deze niet zo goed. Lijkt een counter opstelling te zijn, strijd door het centrum, counteren over links(Zowel Bounida als Regeer zijn naar binnen trekkende spelers in balbezit)?

+2/-0

Klaassen i.p.v. Oscar weer. Hoevaak wilt men dezelfde fout maken?

+5/-0

Kiki schreef op 25 november 2025 om 18:11:

Ja, maar je hebt Bounida al hé!

Ajax trainers kiezen in alle geledingen van de club al jaren voor schijnzekerheid.

+2/-0

Mike1976 schreef op 25 november 2025 om 18:17:

Kiki schreef op 25 november 2025 om 18:11:

Ja, maar je hebt Bounida al hé!

Ajax trainers kiezen in alle geledingen van de club al jaren voor schijnzekerheid.

Het interview begon goed toen Hélène aan Grim vroeg naar waarom Jaros i.p.v. Pasveer en het eerste antwoord is dat er een druk programma is. Zéér relevant voor de doelman-positie. Wel lijkt Jaros mij een betere keuze dan Pasveer wie klaar is. Bounida leuk, wel veel beter op links en 10, maar goed, dat probleem kennen we dit seizoen, dus hopelijk past hij zich goed aan op rechts. Itakura op 6 had ik ook al een tijd in gedachten, maar om dan Oscar dan juist niet op te stellen en Klaassen weer wel, is vragen om problemen. Bounida zou geen reden moeten zijn om Oscar te benchen. Straks gaat ook hij weg... Kroes zijn enige goede aankoop sinds Mokio wie ook wordt verwaarloosd en weggejaagd.

+3/-0

Bounida brengt wat Ajax supporters willen zien

+3/-0

EigenKracht schreef op 25 november 2025 om 19:33:

Bounida brengt wat Ajax supporters willen zien

Jammer alleen dat hij met zoveel waardeloze rotzooi samen moet spelen.

+1/-0

Tip: win een corner door buitenspel te lopen en probeer zo een doelpunt te maken.

+1/-0

Kiki schreef op 25 november 2025 om 18:27:

Het interview begon goed toen Hélène aan Grim vroeg naar waarom Jaros i.p.v. Pasveer en het eerste antwoord is dat er een druk programma is. Zéér relevant voor de doelman-positie. Wel lijkt Jaros mij een betere keuze dan Pasveer wie klaar is. Bounida leuk, wel veel beter op links en 10, maar goed, dat probleem kennen we dit seizoen, dus hopelijk past hij zich goed aan op rechts. Itakura op 6 had ik ook al een tijd in gedachten, maar om dan Oscar dan juist niet op te stellen en Klaassen weer wel, is vragen om problemen. Bounida zou geen reden moeten zijn om Oscar te benchen. Straks gaat ook hij weg... Kroes zijn enige goede aankoop sinds Mokio wie ook wordt verwaarloosd en weggejaagd.

Supporters beginnen anders ook wel iets te hard door te slaan in de andere richting, als het op Gloukh aankomt.

Sutalo wordt met de vinger gewezen voor de eerste treffer van Excelsior, maar wat Gloukh daar uitspookt op het middenveld is toch ook om van achterover te vallen. En het is niet de eerste keer dat hij op dat vlak door de mand valt. Aanvallend was er nog dat moment waar hij met gemak de bal kan doorsteken op Dolberg en dan kiest hij om onbegrijpelijke redenen voor de flankaanvaller (incl. ziekenhuisbal) waardoor de aanval ook vast loopt.

Het is best een aardige voetballer, maar hij is er nog lang niet. Als je dan de beslissing neemt om met Itakuro op 6 te spelen, kan ik best wel aannemen dat je als coach voor Klaassen kiest ipv Gloukh, want die laatste heeft best wel wat coaching nodig. Ik vind het alleszins geen onlogische beslissing, zeker ook omdat je met Bounida op de flanken speelt. We kunnen dan allemaal toeteren dat je als Ajax zijnde voor creativiteit moet kiezen, maar als het bij de rest 7-0 staat omdat je middenveld 45 minuten lang helemaal openligt, schiet je er ook weinig mee op.

+1/-0

Zet Dolberg er maar in Weghorst kan er echt helemaal niets van. Leuke pinchhitter en meer ook niet.

Maar goed er kunnen er meer gewisseld worden.

+1/-0

Met een beetje geluk komt de reclame steeds meer in volledig scherm tijdens de wedstrijd en kunnen we geen CL-voetbal meer zien.

+1/-0

Neem 11 willekeurige toeschouwers, zet ze op het veld en er is meer bezieling...

+2/-1

Het slaat werkelijk nergens op. Zoveel onkunde in alles en iedereen.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Benfica