Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.127
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Benfica SL: -
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 26 november 2025 om 16:51:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik vind dat hij nog moet groeien in zijn omschakeling, zeker defensief. Vooral zijn bijdrage bij tegendoelpunten kan beter en mag van mij een stuk consistenter.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.248
Reg.: 25 april 2004
Er was wel enige vooruitgang te zien. Je geeft nog steeds wel wat kansen weg, maar dat kwam vooral doordat er individuele fouten werden gemaakt. Lichtpuntje Bounida had ook een paar keer dom balverlies dat tot een gevaarlijke aanval van Benfica leidde. Als team stond het alleen nog niet eens zo verkeerd. Corners gaf je ook niet al te veel weg. Jammer maar niet heel verrassend dat Benfica daar ook uit scoort.
In balbezit werd er bij vlagen wel aardig gevoetbald tot aan het strafschopgebied, alleen zeven doelpogingen in de hele wedstrijd is echt te weinig. Dat behoort het dubbele te zijn. Wanneer gaat iemand de spelers of technische staf eens vertellen dat ze voorin tempo moeten maken en niet steeds alleen maar voorzetten moeten geven? De enige speler die het leek te begrijpen was Bounida. Die speelde onbevangen en zag op een gegeven moment best goed in de wedstrijd. Echt heel knap, want onder Heitinga werd hij een beetje kapotgemaakt door in geen enkel team minuten te krijgen. Een helemaal eerlijke kans kan je het dan niet eens noemen als je dan plots in de basis wordt gegooid.
Ik vond het spel vaak wel veel te snel naar de flanken gaan. Dat heeft alles te maken met spelers die niet complementair aan elkaar zijn. Als je speelt met Bounida, Weghorst en Godts voorin en Regeer op rechtsback dan is het ook niet zo gek dat je maar weinig diepgang hebt. Regeer en Bounida is een slechte match op rechts en de spelers voorin vullen elkaar ook niet echt aan. Je kan best een creatief type als Bounida of Gloukh op de vleugel zetten als soort extra middenvelder in de praktijk, maar dan moet je andere buitenspeler wel iemand met veel snelheid, diepgang en doelgerichtheid zijn zodat Bounida spelers diep kan sturen.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.248
Reg.: 25 april 2004
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.317
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 26 november 2025 om 20:18:
Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus inhoudelijk kan en zal ik niet reageren, maar we speelden tegen een ploeg van Mourinho die verder ook in zwaar weer verkeert. Ik ben dan al gauw geneigd te zeggen dat we niet al te veel waarde moeten hechten aan "vooruitgang" of "tekenen van herstel".
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 26 november 2025 om 20:25:
Ik had het meer over in vergelijking met de vorige wedstrijden. Om echt stappen naar goed voetbal te zetten hebben we een nieuwe trainer en een enkele versterking nodig, dat is duidelijk.
Forumreacties: 530
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 26 november 2025 om 20:37:
Ik had het meer over in vergelijking met de vorige wedstrijden. Om echt stappen naar goed voetbal te zetten hebben we een nieuwe trainer en een enkele versterking nodig, dat is duidelijk.
Ah ja, in die context snap ik het wel. Ik vind het alleen jammer dat we nu bijna in december nog steeds zoekende zijn. We zouden nu op z'n minst een duidelijke tactiek en wat patronen om op terug te vallen moeten hebben..
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 27 november 2025 om 09:10:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 26 november 2025 om 20:37:
Ah ja, in die context snap ik het wel. Ik vind het alleen jammer dat we nu bijna in december nog steeds zoekende zijn. We zouden nu op z'n minst een duidelijke tactiek en wat patronen om op terug te vallen moeten hebben..
Voor mij was het meer schijn verbetering. Het oogde wat beter, maar dat kwam ook omdat Benfica het toeliet. Zij speelden zelf inspiratieloos, waardoor het al snel lijkt alsof wij stappen maken. Het voordeel was dat Benfica zich niet massaal terugtrok, waardoor we meer ruimte kregen en het af en toe wat beter uitzag. Maar ik vraag me echt af of dat ook zo is wanneer je tegen teams als NAC, PEC, Go Ahead of Utrecht speelt, ploegen die blijven knokken en zich vastbijten als het lang 0-0 blijft, of die met 11 man voor de goal liggen.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Benfica