Zorgwekkend én tegelijkertijd leuk om te zien dat de tweede helft er steeds veel meer voetbal in de ploeg zit, als de oude, statische garde Klaassen - Berghuis (en in mindere mate Traoré) eruit zijn. Er zit wel toekomst in ons middenveld, al mis je wel een echt goede 6 die de boel neerzet en defensief ook scherp houdt.
Traoré blijft echt een raadsel. Er zit zoveel in die jongen, maar hij lijkt het zelf gewoon niet eens te willen.
Berghuis moet je echt verpatsen als die kans zich voordoet (nooit moeten verlengen), Wijndal moet ook zo snel mogelijk weg.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.934
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik vond de hele wedstrijd vrij matig eigenlijk. Probleem was dat er na het inspelen van iemand voorin of een hoge balverovering nauwelijks mogelijkheden waren om een verticale pass te geven. Op een gegeven moment wordt de tegenstander (die ook niet zoveel voorstelde) vermoeid en volgen er nog wat goals en kansen, maar over de hele wedstrijd bekeken was het echt te weinig.
Hoge pressing lijkt wel een garantie onder Heitinga, en de teamdiscipline bij het omschakelen naar verdedigen lijkt nog goed in de ploeg te zitten. Het gaat echt om twee of drie gerichte versterkingen. Dat is al jaren zo.
De uitblinkers waren voor mij Berghuis in de eerste helft (als het spel langzaam gaat en Ajax veel de bal heeft dan kan hij altijd wel zijn eigen spel spelen) en Weghorst knokte zich ook wel in de wedstrijd voor rust. Rosa is al heel de voorbereiding zeer solide. Moro werd geprezen door Heitinga maar vond ik nog behoorlijk onwennig ogen.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.704
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 19 juli 2025 om 17:16:
Weer een overwinning (3-1) met een spectaculaire doelpunt van Gaaei.
Forumreacties: 3.692
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 juli 2025 om 08:11:
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 19 juli 2025 om 17:16:
Weer een overwinning (3-1) met een spectaculaire doelpunt van Gaaei.
Even samenvatting teruggekeken, wat een pegel inderdaad weer zeg. Of zoals sommigen zouden zeggen: "zondagsschot".
Ik zou Gaaei graag eens in de tandem met Moro willen zien. Als dat een beetje gaat draaien hebben we eindelijk weer een mooie rechterflank.
Forumreacties: 3.213
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 21 juli 2025 om 14:02:
Bounida viel mij tegen Mechelen erg tegen. Simpele passing veelvuldig fout en ballen in de diepte naar lopende mensen wat toch een specialiteit is durfde hij amper te geven. Lijkt onder hoogspanning te staan.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 juli 2025 om 15:25:
Bounida viel mij tegen Mechelen erg tegen. Simpele passing veelvuldig fout en ballen in de diepte naar lopende mensen wat toch een specialiteit is durfde hij amper te geven. Lijkt onder hoogspanning te staan.
Ik heb bij Bounida niet hetzelfde gevoel van vertrouwen zoals ik heb in Steur, Mokio, Bouwman en (voorheen) Hato. Het is zo iemand waarvan ik niet uitsluit dat het een eeuwig talentje ofzo wordt, maar ik hoop dat het goedkomt met hem. Ik hoop dat Mokio een basisplek krijgt als #6 en Steur ook veel aan spelen toekomt, want hij zie ik er ook al vrij snel staan. Zoals we al zeiden: kan Taylor mooi opvolgen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 juli 2025 om 15:53:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 juli 2025 om 15:25:
Ik heb bij Bounida niet hetzelfde gevoel van vertrouwen zoals ik heb in Steur, Mokio, Bouwman en (voorheen) Hato. Het is zo iemand waarvan ik niet uitsluit dat het een eeuwig talentje ofzo wordt, maar ik hoop dat het goedkomt met hem. Ik hoop dat Mokio een basisplek krijgt als #6 en Steur ook veel aan spelen toekomt, want hij zie ik er ook al vrij snel staan. Zoals we al zeiden: kan Taylor mooi opvolgen.
Steur moet nog één stapje zetten in mijn beleving. Wel een enorm talent zeg. Rust aan de bal en vaak de goede oplossing. De Jong-light. Ook een mooie voetbalstijl. Sokjes omlaag, continu bezig met zijn positie op het veld en wat er om hem heen gebeurt. Als die over 2 jaar niet in de basis staat bij ons, vreet ik m'n lul op.
De vraag is of hij dat stapje gaat zetten in de betonvoetbalcompetitie die de KKD heet. Een ploeg als Twente zou ideaal voor hem zijn. Zijn die niet Sadilek en nog wat meer middenvelders kwijt?
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.934
Reg.: 25 april 2004
Het is absurd om te zeggen dat Steur de KKD al ontgroeid is. Ik vind hem echt nog wat te flets spelen vaak. Ik wil wat meer flitsen zien van de speler die hij in O19 was. Voor zijn leeftijd doet hij het wel heel goed overigens, en ook wel interessant om te zien dat hij een stuk langer is geworden zonder dat het ten koste is gegaan van zijn techniek. Ik denk dat hij echt een geweldige speler kan worden als hij zich goed ontwikkelt. Met betere spelers om hem heen gaat die ontwikkeling sneller. Iemand als Gloukh erbij zou echt flink helpen. Aanvallers die wat meer tempo brengen ook.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 juli 2025 om 08:11:
Ik zou Gaaei graag eens in de tandem met Moro willen zien. Als dat een beetje gaat draaien hebben we eindelijk weer een mooie rechterflank.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 21 juli 2025 om 20:29:
Het is absurd om te zeggen dat Steur de KKD al ontgroeid is.
open/sluit de onderstaande quote:Moro als duo met Rosa lijkt me ook best interessant. Zij hebben in Spanje zo al samengespeeld vanaf de linkerkant. Ik denk eigenlijk dat die twee elkaar beter aanvullen, want Moro is een pure dribbelaar die gewoon zoveel mogelijk zijn acties moet maken. Misschien kan je bij een vertrek van Hato zelfs denken aan Rosa op linksback en Moro als linksbuiten. Dan kan Gaaei ook gewoon spelen en is het wat de aanvalsdrang van de backs ook wel goed in balans.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 22 juli 2025 om 14:44:
Er gaan 2 Japanse spelers mee naar Como met Ajax.
Zijn dit proefspelers?
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 22 juli 2025 om 14:45:
Zijn dit proefspelers?
Mogelijk. Is dat die doelman en spits?
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 juli 2025 om 14:57:
Zijn dit proefspelers?
Ja, zijn proefspelers van Gamba Osaka. Hebben we ooit al een Japanner onder contract gehad, nee toch?
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 22 juli 2025 om 15:17:
Zijn dit proefspelers?
Ja, zijn proefspelers van Gamba Osaka. Hebben we ooit al een Japanner onder contract gehad, nee toch?
Ik denk het niet. Die 2 werden eerder al eens genoemd om op proef te komen. Schijnen talent te hebben. Die doelman was wel gewoon heel lang, overigens. Die spits wel klein, dacht ik. Lijkt me leuk als ze slagen hier.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 juli 2025 om 15:20:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 22 juli 2025 om 15:17:
Zijn dit proefspelers?
Ik denk het niet. Die 2 werden eerder al eens genoemd om op proef te komen. Schijnen talent te hebben. Die doelman was wel gewoon heel lang, overigens. Die spits wel klein, dacht ik. Lijkt me leuk als ze slagen hier.
Nu denk ik wel dat als je als Japanse voetballer lang genoeg bent om bij de lat te kunnen, je automatisch op de nominatie staat om doelman te worden.
"The average height in Japan is around 170.8 cm for men"
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 22 juli 2025 om 15:56:
Je kunt het ook gewoon opzoeken hé luie donders
Gaku Nawata, spits, 18, 1,72
Rui Araki, doelman, 17, 1,94
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 juli 2025 om 16:14:
Potverdikkie, zelfs die kleine is nog bovengemiddeld lang voor een Japanner! Zou die kopsterk zijn?
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden