Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 22 juli 2025 om 16:18:

Sevic schreef op 22 juli 2025 om 16:14:

Mike1976 schreef op 22 juli 2025 om 15:56:

Je kunt het ook gewoon opzoeken hé luie donders :P

Gaku Nawata, spits, 18, 1,72
Rui Araki, doelman, 17, 1,94

Potverdikkie, zelfs die kleine is nog bovengemiddeld lang voor een Japanner! Zou die kopsterk zijn?

Wat mij vooral bij is gebleven dat zelfs voor een doelman 1,94 lang is! Ook voor Europese begrippen!! Die Rui Araki moet een freakshow zijn daar in eigen land, zo lang dat hij is! ;)

Dan had ik 'm daar in de spits gezet, wint al z'n kopduels zonder te springen.

+2/-0

Sevic schreef op 22 juli 2025 om 08:40:

Eens, dat is hij niet. Kiki beweert dat, maar wat ik meer bedoelde is dat hij, denk ik, zich sneller ontwikkelt in een competitie waar de nadruk meer ligt op verzorgd technisch voetbal dan op kick and rush. Dan dus liever bij een voetballende ploeg in de ED dan weer een jaar lang omschakelen in de KKD.

Ik zie Jong Ajax niet zo snel kick and rush-voetbal spelen. Afgelopen seizoen is dat ook zeker niet gebeurd. Je verdedigt wel wat meer. Als je hem aan een ploeg verhuurt die in principe altijd de aanvallende partij is dan heb je alleen verre van de garantie dat hij veel zal spelen. Ik zie daar ook geen reden toe, want hij kan zich in Jong Ajax nog genoeg ontwikkelen. Laat hem eerst maar eens echt een van de uitblinkers worden.

Een rechtspoot op linksback vind ik niks. Dan komt iedereen altijd met Lahm als voorbeeld aanzetten, maar dat is dan ook echt de enige en zelfs die was als rechtsback beter dan op links. Ja en Maldini, maar dat was nog de tijd van het wandelvoetbal.

Moro moet inderdaad zijn acties kunnen maken, maar dan kan het juist enorm waardevol zijn om een back te hebben die er op gezette momenten overheen dendert om een man mee te trekken. Als Moro het een beetje leuk doet gaan tegenstanders immers natuurlijk dubbele dekking op 'm zetten.

Ik vind Rosa wel een sympathiek mannetje en hij kan ook wel aardig backen, maar hij is nou niet significant beter dan een Rensch of Sanchez of zo. Voert gewoon zijn taken uit en kan een man beteugelen. Maar goed, je speelt ook niet voor niets op je 24e (of zo) nog bij Valladolid in de bodem van La Liga. Ik zou uitgaan van Gaaei als je eerste rechtsback, dat is een speler die iets speciaals heeft (enorme drive, longen als een paard, messcherpe voorzet en een kiezelhard schot - oh pardon, 'zondagsschot') en mede daardoor ook veel waard kan worden.

Het heeft niet mijn voorkeur, maar er zijn altijd uitzonderingen. Hij heeft vanaf de linkerkant vijftig wedstrijden gespeeld in Spanje. Het is niet onwennig voor hem. Wat mij betreft is het best een optie. Maar in Gaaei zie ik het ook nog wel zitten, om de redenen die jij al noemt. Ik ben benieuwd hoe de club de invullingen van de posities voor ogen heeft, ook voor Gloukh als die echt komt.

+1/-0

Sevic schreef op 22 juli 2025 om 16:14:

Mike1976 schreef op 22 juli 2025 om 15:56:

Je kunt het ook gewoon opzoeken hé luie donders :P

Gaku Nawata, spits, 18, 1,72
Rui Araki, doelman, 17, 1,94

Potverdikkie, zelfs die kleine is nog bovengemiddeld lang voor een Japanner! Zou die kopsterk zijn?

Hij heeft in de Takamado U18 PL West wel erg veel contributies per speelminuut. Als de Gamba's er voetballend niet uitkomen, brengen ze hem als pinchhitter.

Hij schijnt wat dat betreft ook erg graag samen te willen werken met Weghorst. Wout is momenteel bezig hem de basisprincipes van het Holisme bij te bregen. Gaku komt er wel!

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden