Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.411
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Sutalo is juist goed in de ruimtes verdedigen. Dat is iets wat hij vorig seizoen ook veelvuldig heeft gedaan. Het grote probleem tot nu toe is alleen dat je nog weinig van een defensieve organisatie hebt. Mokio is nog absoluut geen verdedigende middenvelder op dit moment. Die doet echt maar wat. Als Sutalo achterin ontbreekt heb je gelijk geen echt goede verdediger meer over. Bouwman maakte veel verkeerde beslissingen, zoals je mag verwachten van een 17-jarige.
Ik denk wel dat het allemaal heel snel kan veranderen als je gewoon een goede verdedigende middenvelder haalt en Itakura er ook bijkomt, maar dat is wel zo'n beetje het defensieve geraamte van je elftal, en op dit moment heb je daar nog geen moment mee kunnen spelen of trainen. Dat mag je Kroes echt aanrekenen. Dit is alweer zijn derde transferperiode als TD.
Gloukh heeft ook niets van de voorbereiding mee kunnen draaien. Zijn aanwezigheid zou ook wel flink helpen denk ik. Dan ben je hopelijk wat meer secuur in de passing, want dat was in de laatste twee potjes een groot onderdeel van het probleem. Wedstrijden controleren is een stuk makkelijker als je niet steeds dom de bal verspeelt. Klaassen was nu echt de enige stabiele speler op het middenveld. Sterker nog, ik vond hem met kop en schouders boven de rest uitsteken. Die assist was ook echt mooi. Het kan eigenlijk niet dat hij op zijn leeftijd zowel op zes als rechtshalf je beste speler is. Idem voor Weghorst in de spits.
Regeer gaat overigens echt niet veelvuldig op rechtsback spelen als straks Rosa en Gaaei gewoon beschikbaar zijn, en zesde zie ik ons ook niet zo snel worden. We moeten het ook weer niet gaan overdrijven. Oefenwedstrijden zijn er niet alleen om je beste spelers op te stellen. Feit is alleen wel wat de selectie nog niet op orde is terwijl de competitie komend weekend alweer begint.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.839
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 04 augustus 2025 om 21:12:
Feit is alleen wel wat de selectie nog niet op orde is terwijl de competitie komend weekend alweer begint.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.411
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 05 augustus 2025 om 09:03:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 04 augustus 2025 om 21:12:
Feit is alleen wel wat de selectie nog niet op orde is terwijl de competitie komend weekend alweer begint.
Ja, maar eerlijk is eerlijk: dat is ook het logische gevolg van de voetbalkalender. Als je tot 1 september de transfermarkt open houdt terwijl er eind juli al voorrondes Europees voetbal zijn en vrijwel alle competities begin/medio augustus starten, weet je natuurlijk zeker dat clubs hun selectie nog niet definitief op orde hebben zodra het seizoen start. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat zo in stand blijft.
Ik begrijp ook niet waarom de Eredivisie eerder begint dan bijvoorbeeld de Premier League, ondanks dat er minder wedstrijden te spelen zijn. Je zou gewoon begin september kunnen starten, lijkt me. Dan zijn de mensen ook terug van vakantie. Die potjes in augustus met halflege stadions her en der is toch ook niet ideaal.
Dit alles uiteraard in het voordeel van de grote, kapitaalkrachtige clubs. Die kunnen na een slechte seizoensstart nog even snel wat spelers erbij halen. Kleinere clubs raken dan nog even hun topspelers kwijt en hebben nauwelijks tijd om nog vervangers te regelen. Als je die transferdeadline naar 1 augustus haalt, heb je al dat gezeik niet. Dan komen clubs gewoon eerder in actie op de markt. Sinds medio mei wordt er al niet meer gevoetbald, in die 2,5 maand kun je ook prima je selectie op orde krijgen hoor. Als de deadline er maar naar is.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden