Vak: -
Forumreacties: 3.729
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 03 augustus 2025 om 15:37:
Schrikbarend slechte wedstrijd weer, zowel met als zonder bal.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.196
Reg.: 19 maart 2003
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 803
Reg.: 14 mei 2024
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.788
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Forumreacties: 153
Reg.: 8 oktober 2023
Monaco waande zich al in een speeltuin op de flanken, want we hebben geen enkele verdedigende kwaliteit op de vleugels. Van Wijndal wisten we het al, maar Regeer liet zich bij de 1-1 toch even het bos insturen. Moro wist niet waar hij het zoeken moest in de omschakeling en Godts zou een keiharde nekschot moeten krijgen voor het balverlies bij de 1-2. Hoe haal je het in je hoofd om daar te dribbelen? Eigenlijk zou je hiervoor als sanctie lekker een wedstrijdje op de tribune moeten zitten.
Ajax zou eigenlijk 3-4-3 of 3-4-2-1 moeten spelen. Zit je dan met je drie linksbuitens. Of zo snel mogelijk een nieuwe linksback aantrekken.
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 03 augustus 2025 om 23:40:
Monaco waande zich al in een speeltuin op de flanken, want we hebben geen enkele verdedigende kwaliteit op de vleugels. Van Wijndal wisten we het al, maar Regeer liet zich bij de 1-1 toch even het bos insturen. Moro wist niet waar hij het zoeken moest in de omschakeling en Godts zou een keiharde nekschot moeten krijgen voor het balverlies bij de 1-2. Hoe haal je het in je hoofd om daar te dribbelen? Eigenlijk zou je hiervoor als sanctie lekker een wedstrijdje op de tribune moeten zitten.
Ajax zou eigenlijk 3-4-3 of 3-4-2-1 moeten spelen. Zit je dan met je drie linksbuitens. Of zo snel mogelijk een nieuwe linksback aantrekken.
Forumreacties: 3.293
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 04 augustus 2025 om 08:10:
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 03 augustus 2025 om 23:40:
Regeer draait sowieso een behoorlijk slechte voorbereiding na ook al een slecht toernooi. Als die straks basis staat tegen Telstar hoeven we ome Sjon al niet meer serieus te nemen, voor zover daar momenteel sprake van is.
Forumreacties: 439
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 04 augustus 2025 om 10:17:
Ik heb er ook weinig vertrouwen in. De selectie is simpelweg matig, misschien zelfs ondermaats. Daar komt nog bij dat Heitinga als trainer weinig ervaring heeft.
Het geheel oogt als een onsamenhangend geheel. We zullen heus wel een paar goede wedstrijden spelen dit seizoen, maar ik verwacht voornamelijk veel wisselvalligheid.
Ik kan geen strategie, visie, logica ontdekken tot dusver.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 04 augustus 2025 om 11:45:
Ligt eraan hoe snel Kroes over zijn eigen schaduw heenstapt en ome Sjon durft weg te sturen nadat hij weer met Regeer op rechtsback, Rosa op linksback, Edvardsen op rechtsbuiten en Klaassen op VM aantreedt en het bos ingaat tegen Heerenveen of zo.
Want dat gaan we allemaal meemaken de komende maanden, let op mijn woorden.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 04 augustus 2025 om 11:45:
Ligt eraan hoe snel Kroes over zijn eigen schaduw heenstapt en ome Sjon durft weg te sturen nadat hij weer met Regeer op rechtsback, Rosa op linksback, Edvardsen op rechtsbuiten en Klaassen op VM aantreedt en het bos ingaat tegen Heerenveen of zo.
Want dat gaan we allemaal meemaken de komende maanden, let op mijn woorden.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 04 augustus 2025 om 13:13:
Vorig jaar zijn we ook verrast, we moeten afwachten wat voor elftal we op 1 september hebben.
Ik zie het niet somber in voor de competitie, Europees komen we op dit moment nog tekort.
We hebben in elke linie nog wat nodig.
Forumreacties: 3.729
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 04 augustus 2025 om 13:41:
Vorig jaar zijn we ook verrast, we moeten afwachten wat voor elftal we op 1 september hebben.
Ik zie het niet somber in voor de competitie, Europees komen we op dit moment nog tekort.
Vorig jaar werden we verrast door een trainer met een uitgesproken, eigenzinnige visie. Aanvankelijk kon ik me daar niet in vinden, maar uiteindelijk bleek juist die visie de sleutel tot die onverwachte wending. Dit jaar zie ik zo’n verrassing niet gebeuren — simpelweg omdat we geen trainer hebben met zo'n uitgesproken koers.
Juist in de competitie zie ik het somber in. Met dit team en deze coach ga je simpelweg tegen zeperds aanlopen — vooral tegen ploegen uit het rechterrijtje die met acht man in de eigen zestien staan. Dan wordt het stroperig, want er is nauwelijks ruimte. Wie moet daar dan het verschil maken? Glock misschien, maar die kan het ook niet in z’n eentje. En als tegenstanders hem in de gaten krijgen en extra gaan dekken, wie neemt het dan over? Ik zie het eerlijk gezegd niet.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 04 augustus 2025 om 16:15:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 04 augustus 2025 om 13:41:
Vorig jaar werden we verrast door een trainer met een uitgesproken, eigenzinnige visie. Aanvankelijk kon ik me daar niet in vinden, maar uiteindelijk bleek juist die visie de sleutel tot die onverwachte wending. Dit jaar zie ik zo’n verrassing niet gebeuren — simpelweg omdat we geen trainer hebben met zo'n uitgesproken koers.
Juist in de competitie zie ik het somber in. Met dit team en deze coach ga je simpelweg tegen zeperds aanlopen — vooral tegen ploegen uit het rechterrijtje die met acht man in de eigen zestien staan. Dan wordt het stroperig, want er is nauwelijks ruimte. Wie moet daar dan het verschil maken? Glock misschien, maar die kan het ook niet in z’n eentje. En als tegenstanders hem in de gaten krijgen en extra gaan dekken, wie neemt het dan over? Ik zie het eerlijk gezegd niet.
En ondertussen worden we geslacht in de omschakeling omdat ons middenveld weer eens nergens te bekennen is en er zeeën van ruimte achter de laatste linie ligt. Terug naar de tijd van Schreuder, Heitinga, Schip en Maduro.
Bij Farioli was de rol van elke speler helder, een strikt takenpakket om te voorkomen dat het los zand zou worden. Dat is de enige manier om te voorkomen dat je een record aan tegendoelpunten krijgt met een waardeloze selectie. Bij Heitinga is het weer terug naar vrijheid blijheid doe maar lekker waar je zin in hebt!
De zwaktes gaan ten volle benadrukt worden en de sterke punten komen we niet aan toe omdat we te weinig voetballend vermogen hebben. Gloukh kan het niet alleen en al zeker niet als je spelers als Brobbey, Klaassen en Berghuis erbij zet.
Let maar op, Sutalo wordt weer dezelfde speler die hij in zijn eerste jaar bij Ajax was. Zwemmend in een zee van ruimte tegen een overtal.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Voorbereiding 2025/2026] Oefenwedstrijden