Forumreacties: 287
Reg.: 2 augustus 2026
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Excelsior Rotterdam: -
De eerste wedstrijd verloren met 2-1 van Dordrecht. Zonde dat ze weer met een verlies beginnen. Unuvar had nog wel een grote kans op 2-2, maar die miste hij dus.
De keeper van dit elftal doet toch ook wel denken aan een voormalig trainer van Achilles '29. Zat er weer aardig naast bij de eerste tegengoal.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.498
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-4-2
De 19-jarige talentvolle keeper Valentijn van der Velde heeft zijn eerste profcontract getekend. De overeenkomst loopt tot de zomer van 2028 en Valentijn, die al acht jaar deeluitmaakt van de jeugdopleiding, gaat zijn minuten maken bij Jong Ajax. Hebben wij met deze jongen de opvolger van Marc ter Stegen in huis?
Forumreacties: 4.862
Reg.: 21 januari 2021
Uit: Gouda
Forumreacties: 1.222
Reg.: 3 juli 2006
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.619
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Die Zuid-Europese jongens die Cruijff heeft gehaald bevallen me tot nu toe wel. Zeker bij Pugno zie je dat pit in zijn spel heeft. Daarnaast ook erg goede cijfers vooralsnog.
Verkuijl ben ik ook niet zo'n fan van. Puur aan de bal geen onaardige speler, maar absoluut niet iemand die ik op dit moment het eerste zou zien halen. Johnson mist dan weer wat spelinzicht vrees ik. Wat mij betreft gaat Camara snel starten. Die wil ik in elk geval wel eens aan het werk zien op dit niveau.
Forumreacties: 4.272
Reg.: 14 december 2005
Heb dit al vaker hier gezegd en eindelijk hebben ze het bij Ajax ook door: Een piepjong elftal vol talenten is een stuurloos schip waar niemand beter van wordt. Moesten gewoon een paar begin twintigers bij die al wat ervaring hebben en liefst ook uit een andere omgeving en cultuur waar ze hebben moeten vechten voor een profcarrière.
Dan ook nog een trainer die niet net pas van de cursus af komt en het zit een stuk beter in de omkadering van de talenten.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 september 2026, 16:40:23.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 630
Reg.: 13 september 2022
Vandaag met 5-1 afgedroogd tegen - ja, ik meen het - Jong FC Utrecht. Om de een of andere reden zaten alle nieuwe buitenlandse aanwinsten op de bank, en het schijnt dat Heerkens toch weer een paar blunders aan z'n portfolio heeft toegevoegd. Ik krijg bijna het gevoel dat de trainer dit expres zo heeft gedaan om de jongens uit de eigen jeugdopleiding te laten zien dat ze het niet zelf kunnen en dat ze meer hun best moeten doen om met de nieuwe jongens te versmelten zodat niets het groepsproces in de weg kan zitten.
Maar het kan natuurlijk ook een beroerde trainer blijken te zijn. Dan ben ik benieuwd wat Jordi gaat doen. Mag hij ook meteen uitleggen waarom ze in godsnaam Reverson verhuurd hebben, want Heerkens is tweede keeper als Ter Stegen of Paes geblesseerd raken.
edit: 6-1... ![]()
edit2: Rood Heerkens...
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 september 2026, 21:57:16.
Uit: Amsterdam
Vak: 128
Forumreacties: 51
Reg.: 4 september 2019
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 630
Reg.: 13 september 2022
Ik zou wel eens willen weten waarom Heerkens de voorkeur boven Reverson heeft gekregen, en waarom laatstgenoemde zo makkelijk van de hand is gedaan. Nu is er een enorm probleem bij Jong Ajax (want Setford heeft het ook niet, en El Hani is te jong), en Heerkens is dus tweede keeper bij het eerste als Ter Stegen of Paes geblesseerd raken. Ik vind het echt lullig voor die jongen en hij leek zich even van eerdere blunders herpakt te hebben, maar wat hij gisteren liet zien, dat kan gewoon echt niet. Die gaat op deze manier helemaal kapot bij Ajax, terwijl hij best nog een Scherpen-achtige carrière kan hebben.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.686
Reg.: 26 september 2004
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 18 september 2026 om 20:51:
Zahouani staat voor het eerst in de basis vanavond. Hij maakt in alle opzichten een goede indruk. Wel opmerkelijk dat Verkuijl uitvalt en niet door Camara wordt afgelost maar door Peters.
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 18 september 2026 om 21:17:
Camara heeft nog geen minuut gespeeld meen ik. Reden onbekend
Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax