Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 januari 2026 om 15:36:

Die NEC-spits tekent vandaag, als het goed is. Zal einde middag wel een aankondiging van komen. Evenals Paes.

Ik vind Rijkhoff over het algemeen nog wel iets te slap, fysiek gezien. Heeft z'n lengte niet heel erg mee natuurlijk. Het is geen snelheidsduivel dus dan zul je in het hedendaagse voetbal wel iets moeten kunnen om je tussen grote, sterke verdedigers staande te houden.

Zijn scorend vermogen etaleert hij nu en dat is mooi meegenomen. Hopelijk zet hij deze lijn voort. Nu 1 op 1 sinds november, 1 op 2 over het hele seizoen. Je kunt 'm volgend seizoen overwegen als tweede of derde spits zodat je Weghorst niet hoeft te vervangen. Al moet je dan eigenlijk zijn contract wel verlengen, en dan zit je er weer aan vast als het onverhoopt toch niks wordt.

Nou ja, mooi hoofdpijndossier voor Jordi zou ik zeggen.

Rijkhoff is fysiek vrij gemiddeld. Die moet nog wel iets sterker worden als hij echt voorin in de spits wil spelen. Maar het is niet zo dat hij een fysiek zwakke speler is of zo, je moet alleen als spits wel opgewassen zijn tegen grote en sterke verdedigers.

Tweede of derde spits zou eventueel kunnen. Ik ben ook benieuwd wat Cruijff gaat doen. Konadu moet volgend seizoen eigenlijk zelf verhuurd worden (als je besluit hem te behouden). Unuvar kan nog prima zeker een halfjaar in Jong Ajax spelen.

+1/-0

Paolo da Silva is binnen:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1736633/ajax-wint-slag-om-nec-parel-da-silva.htmllink

Het wordt druk in de spits in JA.

+2/-0

Zal wel meevallen, toch? We hebben jarenlang daar niks goeds rondlopen. Dat mag weleens anders zijn. Leuk dat die jongeling van NEC aansluit. Die knalt er behoorlijk op los!

+2/-1

Ik zat te wachten tot Ajax beelden van die oefenpot waarin Zlatan jr. 2 keer uploadde maar vgm gaat dat niet gebeuren. Is die wedstrijd niet gefilmd ofzo? Ze moeten toch allemaal gefilmd worden voor data/nabespreken/beelden bekijken etc ?

+1/-0

AFC Romalona schreef op 02 februari 2026 om 15:54:

Ik zat te wachten tot Ajax beelden van die oefenpot waarin Zlatan jr. 2 keer uploadde maar vgm gaat dat niet gebeuren. Is die wedstrijd niet gefilmd ofzo? Ze moeten toch allemaal gefilmd worden voor data/nabespreken/beelden bekijken etc ?

Ik zat er ook al naar te zoeken maar omdat het een besloten wedstrijd was gaan ze de beelden volgens mij niet vrijgeven. Zonde, was wel benieuwd naar die twee goals van Zlatan Jr. inderdaad.

+1/-0

Ik was daar ook wel benieuwd naar. Ajax lijkt sowieso vaak besloten oefenwedstrijden niet meer te uploaden de laatste jaren.

Heb overigens gisteravond eens naar Jong Ajax gekeken, en het beviel me heel behoorlijk wat ik zag. Hoewel het een erg saaie wedstrijd is waarin Jong Ajax vaak de bal achterin heen en weer liep te passen in afwachting tot Roda ergens ruimte weg zou geven vond ik dat nu juist zeer volwassen omdat ze voor de verandering eens vast aan de bal waren. Daardoor had je controle over de wedstrijd en wist je regelmatig toch nog de ruimtes op het middenveld te vinden. Helaas werd daar wel nog steeds slecht samengewerkt en gingen spelers vaak voor eigen succes weer.

Verder heb ik nog best genoten van de 16- en 17-jarige toptalenten Abdalla en Ouazane. Hoewel Abdalla niet eens zo goed speelde en helemaal aan het begin een grove fout maakte bracht hij wel balans in het team. Het zou me verbazen als hij Ajax 1 niet gaat halen. Hij heeft voetballend vermogen en power in zijn spel. Ouazane is ook een pareltje. In de laatste seconden van de eerste helft had hij wel absoluut moeten scoren, maar uiteindelijk maakte hij na rust wel knap de winnende. Daarnaast schoot hij ook tweemaal op de paal van afstand. Leuk ook voor hem dat hij samen met zijn oudere broer op het veld stond. Dat zal verder niet zo vaak meer gebeuren denk ik. Zijn broer is een aanzienlijk minder groot talent.

+1/-0

Ajax heeft per direct afscheid genomen van Willem Weijs (38). De Amsterdamse club meldt via de officiële kanalen dat de trainer van Jong Ajax op non-actief is gesteld. Het contract van de oefenmeester loopt nog tot 1 juli 2026, maar zal worden beëindigd.

+1/-0

Gozer bakte er ook niks van. Met deze selectie hoef je geen laatste te staan, nota bene nog onder Vitesse dat met -12 startte. Peereboom haalde er vorig jaar ook al relatief weinig uit. Die had gewoon lui als Bounida, Steur en Bouwman tot z'n beschikking he, die nu regelmatig meedoen in de top ED...

+3/-1

Oscar Garcia is de opvolger en neemt een behoorlijke staf mee naar Amsterdam. Of het een goede keuze is, zal op langer termijn moeten blijken..
Hij neemt behoorlijk wat aan ervaring mee als trainer. Hopelijk een eerste goede zet van Jordi

+5/-0

Opvolger is Oscar Garcia. Ben er blij mee.

+4/-0

Dat Jordi die Willem Weijs meteen de deur wijst vind ik een goede en daadkrachtige actie. Als je letterlijk laatste staat met zo'n belangrijk elftal is er geen basis om verder te gaan. Dat is wat vorig jaar ook met die Peereboom had moeten gebeuren ipv promotie naar het eerste.

Oscar Garcia Junyent heeft zijn hoofd mee, daarnaast schijnt het een trainer te zijn die min of meer het Barca-spelletje prefereert en betrokken is geweest bij de ontwikkeling van enkele spelers die nu wereldtop zijn, zoals Ekitike, Upamecano en Keita. Het is een man met ervaring als trainer in diverse en grote competities.

In dat laatste schuilt mijn twijfel. Hij heeft wel veel ervaringen, maar weinig lange ervaringen. Als je dan nu moet verlagen tot, met alle respect, de nummer 18 van de KKD kan dat erop wijzen dat zijn escapades als trainer nooit erg succesvol waren. In elk geval niet dusdanig bijzonder dat ie nu op het hoogste niveau door kan.

Jordi kent hem van 2 periodes bij Maccabi, waarvan vooral de 2e al snel beeïndigd werd. Tevens link er een Catalaanse link tussen beiden. Heeft toch wel een redelijk "ik ken nog wel een gozer die..." gehalte.

Maar goed, we zullen het zien.

+1/-0

Misschien is Oscar Garcia stiekem wel de opvolger van Grim, en kan hij nu mooi even een half jaartje ingewerkt worden, en alvast kijken of hij nog wat geschikts van JA mee kan nemen? Misschien dat die jongens dan ook weer wat meer het heilige vuur krijgen, zodat Jong Ajax nog uit de beschamende 'degradatiezone' komt.

En ook als dit geen constructie is om Garcia op de achtergrond klaar te stomen: Jong Ajax had natuurlijk al lang geprofessionaliseerd moeten worden. Het is beschamend hoe onstrategisch er met dit team en met de U19 (lees: Youth League) wordt omgegaan. Tuurlijk staat het allemaal in dienst van het eerste, maar kom op, hé. Wat voor signaal geef je aan die jonge gasten af? Jong Ajax doet er niet toe, ieder voor zich, en Ajax 1 is zelf ook een springplank naar de Europese top?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Jong Ajax